Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
701/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika tiiviit ja läheiset ystävyyssuhteet, eikä väleillämme ole mitään salattavaa. Minkä ystävälle kerrotaan omista asioista, sen myös puolisonsa saa kuulla. 

Kuulostaa aika rajattomalta tällainen, että kenelläkään ei ole mitään salattavaa keneltäkään, eli toisin sanoen ei mitään yksityisyyttä.

Sinä se et osaa olla hetkeäkään arvostelematta toisia ihmisiä. Ovat parempia kuin sinä?

Tarkoitit kai huonompia? Joo, kyllä rajattomuus on mielestäni aika huono piirre, sehän on oire monessa persoonallisuushäiriössä ja mielenterveydellisessä ongelmassakin.

Vierailija
702/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeni on niin vanha, että sille voi kuka tahansa mennä milloin vain, jos saa sen käsiinsä. Eipä siellä mitään kovin salaista ole. Käytännössä kuitenkin pidämme puhelimiamme yksityisalueina, joiden sisältö ei kuulu edes puolisolle. Emme siis koske toistemme puhelimiin ilman erillistä käskyä (esim. "vastaa siihen ja sano, että tulen kohta").

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat arkaluontoiset viestit joita lähetellään ja vastaanotetaan? Itse en muista koko elämäni aikana lähettäneeni puhelimella sellaisia arkaluonteisia viestejä, joita puolisoni ei saisi nähdä. En myöskään ole vastaanottanut näin arkaluontoisia viestejä. 

Ystävän keskenmeno ja pyyntö tulla käymään viimeisin. Tuskin haluaa että joku vakoilijamies näkee viestin ensimmäisenä

Kyllä mä tämän miehelleni kertoisin, en todellakaan lähtisi ovesta kertomatta syytä.

Voihan sitä sanoa, että menet käymään ystävän luona, tai että ystävällä on huolia tai asioita, joista haluaa jutella. Ei sitä tarvitse yksityiskohtaisesti kertoa, että mitä asiaa huolet koskevat.

Sano sinä mitä lystäät. Kyllä mä kerron aivan rehellisesti miehelle mitä on tapahtunut. Omalla kohdalla se olisi ystävällekin täysin ok. Ei kukaan oleta ystävän pomppaavan kotisohvalta hetkessä luokseen kertomatta syytä.

Vierailija
704/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika tiiviit ja läheiset ystävyyssuhteet, eikä väleillämme ole mitään salattavaa. Minkä ystävälle kerrotaan omista asioista, sen myös puolisonsa saa kuulla. 

Kuulostaa aika rajattomalta tällainen, että kenelläkään ei ole mitään salattavaa keneltäkään, eli toisin sanoen ei mitään yksityisyyttä.

Eihän nyt ole kysymys mistään rajattomuudesta, vaan siitä että jos jonkin asian voi kertoa ystävälle, niin sen voi hänen puolisonsakin kuulla. Eihän ihminen normaalisti kerro kaikkia asioitaan edes parhaalle ystävälleen, esim. pankkitilinsä saldoa jne. Jokaisella ihmisellä on omia asioita, joista ei puhuta ulkopuolisille. 

Ai että ystävä ja hänen puolisonsa ovat jotenkin symbioottinen yksikkö, eivät yksilöitä, vai mikä homma tämä ettei ystävälle voisi kertoa mitään mikä ei hänen puolisolleen kuulu? Kyllä minustakin jokaisella ihmisellä on asioita jotka ovat hänen omiaan, eivät puolison tai varsinkaan ystävän puolison asioita. 

Vierailija
705/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat arkaluontoiset viestit joita lähetellään ja vastaanotetaan? Itse en muista koko elämäni aikana lähettäneeni puhelimella sellaisia arkaluonteisia viestejä, joita puolisoni ei saisi nähdä. En myöskään ole vastaanottanut näin arkaluontoisia viestejä. 

No jos minä vaikka kirjoittaisin ystävälle, että inhottaa ajatus vaihdevuosista, en haluaisi hänen miehensä lukevan sitä. Eihän se arkaluonteista ole, mutta henkilökohtaista, tarkoitettu puheeksi naiselta naiselle.

Haloo, eiköhän normaalit miehetkin ymmärrä vaihdevuosiasioita siinä kuin nainenkin. Eivät ne ole mitään naisten keskeistä salatietoa. 

Kyse ei ole siitä etteikö ymmärtäisi, vaan siitä että terveysasiat ovat yksityisasioita joita ei kuulu levittää yhtään kenellekään ilman erillistä lupaa. Ei edes miehelle. Ja no, tuskin sitä miestä pahemmin kiinnostaakaan, ennemmin kiusaantuu jos tulee vahingossa lukeneeksi jonkun tuollaisen viestin. Ainakin jos on yhtään normaali. 

Vierailija
706/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillain ei vaan ole sillä tavalla läheisiä ystäviä, että heidän kanssaan puhuisi yksityisistä asioista jotka eivät kuulu puolisolle. Sitten kai se on sama jos kuka vaan lukee ne viestit jos sisältö on luokkaa kaunis päivä tänään. 

Vierailija
707/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävän keskenmeno ja pyyntö tulla käymään viimeisin. Tuskin haluaa että joku vakoilijamies näkee viestin ensimmäisenä

Kyllä mä tämän miehelleni kertoisin, en todellakaan lähtisi ovesta kertomatta syytä.

Sinä oikeasti vedät ihan seulana kaiken läpi miehellesi? Toteaisit, että nyt on Katri saanut keskenmenon, että siksi pitää mennä? Ettei tuossa kohtaa riittäisi ihan vain, että Katri pyysi käymään joten menen sinne. Toivon todella, todella paljon, etten tunne sinua.

Vierailija
708/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole 30v aikana ollut mitään salaisuuksia, mutta ei tulisi edes mieleen pyytää tai tutkia kumppanin puhelinta, sähköpostia, nettiä tai tilitietoja. Ei vain kiinnosta, kun suhde on perustunut luottamukseen ja toisen arvostukseen. 

Jos olisi tarvetta, epäilyksen siemen on kylvetty ja annettu epäluottamus. 

Vierailija
709/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos minä vaikka kirjoittaisin ystävälle, että inhottaa ajatus vaihdevuosista, en haluaisi hänen miehensä lukevan sitä. Eihän se arkaluonteista ole, mutta henkilökohtaista, tarkoitettu puheeksi naiselta naiselle.

Tämä, en minäkään toivoisi kaverin miehen lukevan viestiäni, jos olisin jostain naisten vaivoistani kaverille avautunut. Onhan nykyään ihan normaalia, että viestittelemällä käydään henkilökohtaisiakin keskusteluja, joiden ei ole tarkoitus päätyä yleiseen jakoon.

Vierailija
710/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt ole kysymys mistään rajattomuudesta, vaan siitä että jos jonkin asian voi kertoa ystävälle, niin sen voi hänen puolisonsakin kuulla. Eihän ihminen normaalisti kerro kaikkia asioitaan edes parhaalle ystävälleen, esim. pankkitilinsä saldoa jne. Jokaisella ihmisellä on omia asioita, joista ei puhuta ulkopuolisille. 

Ai että ystävä ja hänen puolisonsa ovat jotenkin symbioottinen yksi

Ilman ystävän lupaa mitään ei kerrota. Ei ole kuitenkaan mukava olla osallisena salaisuuksien verkostossa. 

Vierailija
711/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole 30v aikana ollut mitään salaisuuksia, mutta ei tulisi edes mieleen pyytää tai tutkia kumppanin puhelinta, sähköpostia, nettiä tai tilitietoja. Ei vain kiinnosta, kun suhde on perustunut luottamukseen ja toisen arvostukseen. 

Jos olisi tarvetta, epäilyksen siemen on kylvetty ja annettu epäluottamus. 

No tämä. En vaan yhtään ymmärrä mikä voisi olla syynä siihen että toisen puhelimeen pitäisi mennä koskemaan. Siis ihan joitain erikoistilanteita lukuunottamatta, joita tulee niin harvoin ettei se koodi jää mieleen vaikka puoliso sen siinä tilanteessa sanoisikin. 

Vierailija
712/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oleta ystävän pomppaavan kotisohvalta hetkessä luokseen kertomatta syytä. 

Minä kyllä pomppaan vaikka ihan sängystä keskellä yötä, jos ystävä tukeani kriisissä tarvitsee. Eikä ole mitään tarvetta eritellä syytä miehelleni.

Vierailija
713/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ystävä j

Ilman ystävän lupaa mitään ei kerrota. Ei ole kuitenkaan mukava olla osallisena salaisuuksien verkostossa.

Ai nyt läheinen ystävyys jossa puhutaan henkilökohtaisista asioista on joku "salaisuuksien verkosto"? Aina vaan hullummaksi menee. 

Vierailija
714/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa psyko-exä-realityissa on yleistä tuo, että joutui näyttämään puhelimensa sisällön sille hullulle.

Vierailija
715/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joillain ei vaan ole sillä tavalla läheisiä ystäviä, että heidän kanssaan puhuisi yksityisistä asioista jotka eivät kuulu puolisolle. Sitten kai se on sama jos kuka vaan lukee ne viestit jos sisältö on luokkaa kaunis päivä tänään. 

Tai ne ystävien miehet ovat yhtä lailla ystäviä, joten ei haittaa että kuulumiset menee miehelle saakka. Ja ystävän miehen kuulumiset kuullaan myös. Tottakai on tärkeää tietää esim. sairastumisista tms. Tämä on aivan normaalia tämäkin.

Vierailija
716/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, eiköhän normaalit miehetkin ymmärrä vaihdevuosiasioita siinä kuin nainenkin. Eivät ne ole mitään naisten keskeistä salatietoa. 

Kyse ei ole siitä etteikö ymmärtäisi, vaan siitä että terveysasiat ovat yksityisasioita jo

Ihmisillä vaan taitaa olla aika erilaisia "yksityisyysasetuksia", toiset esittelee p**lujaan ja p**seitään somessa ja missä vaan, toiset ei halua kertoa vaikka avioerostaan... 

Mä ainakin olen hyvin "yksityinen", harvoille puhun asioistani ja tän keskustelun perusteella ilmeisesti kannattaa vielä kiristää omaa verhoansa. 

Vierailija
717/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä on tietynlainen sukupolviero. Ne jotka on eläneet lankapuhelinaikaa vielä aikuisenakin, ovat ehkä tottuneet siihen että puhelin on perheen yhteinen asia ja jos puhelin soi/tulee viesti niin kuka vaan perheestä saattaa vastata. Ja ne, joilla on nuoresta asti ollut omat kännykät pitävät puhelinta henkilökohtaisena omaisuutena ja siihen tulevia viestejä myös. 

Vierailija
718/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan kaikki. Ei ole pääsyä toisten tileille, mutta just laskeskeltiin molempien varat, joten tietää paljon mulla on ja minä tiedän hänen varansa. Pin koodit omiin puhelimiin on toisella tiedossa. Työpuhelimet erikseen niihin ei kumppanilla pääsyä. Usein jaetaan ruokakin vaikka kahvilassa otetaan 1 kakkupala ja syödään se puoliksi. Lehteäkin luemme yhtäaikaa, mutta nämä ovat enemmän tapoja. Kaikki juorut tietää mieheni ensimmäiseksi.

Vierailija
719/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan oleta ystävän pomppaavan kotisohvalta hetkessä luokseen kertomatta syytä. 

Minä kyllä pomppaan vaikka ihan sängystä keskellä yötä, jos ystävä tukeani kriisissä tarvitsee. Eikä ole mitään tarvetta eritellä syytä miehelleni.

Siitä vaan. Mutta minä kerron minne lähden ja miksi.

Mun ystävätkään ei ole noin pöllöjä, vaan ihan saa syyn kertoa jos joku akuutti hätä on. Ja mies on aina saanut tulla paikallekin, tottakai.

Vierailija
720/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joitakin ei haittaa, vaikka se ystävän mies olisi läsnä ihan kaikissa keskusteluissa ihan koko ajan. Ei ole mitään tarvetta sille, että keskustelisi mistään kahden kesken. Ei mitään keskinäistä inside-huumoria tms. Aika ankeaa, sanoisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme