Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
761/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde olisi terve ja pohjautuisi luottamukseen, ei olisi mitään tarvetta lukea kumppanin viestejä, sähköposteja tms. 

Kun suhde on terve ja pohjautuu luottamukseen, ei haittaa yhtään vaikka kumppani tietää sen puhelimen koodin, koska voi luottaa, että hän ei siitä huolimatta mene sitä puhelinta tutkimaan.

Jos toiseen luottaa, ei ole mitään tarvetta ylipäätään tietää sitä koodia. Miksi hänen pitäisi tietää se, jos ei muka koskaan käytä sitä? 

Vierailija
762/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette sitä mieltä, että kumppani voi tutkia kännykän ja lukea viestit - jos eläisimme vielä paperikirjeiden ja lankapuhelinten aikaa, ajattelisitteko, että on ihan ok, että kumppani avaisi toiselle tulleet kirjeet ja lukee ne, tai että hän menisi sivupuhelimeen kuuntelemaan kaikki puhelut?

Jos nyt vielä kerran hoen samaa asiaa niin. Kyllä, edelleen, mies on aina saanut avata kirjeeni, ei ole minua haitannut. Lankapuhelimia meillä ei koskaan ole kahta ollut, mutta kyllä olen aina voinut, ja voin nykyään kännykällä puhua miehen vieressä niin että tietää kyllä mistä puhutaan.

Miehellä on myös, edelleen, vapaa pääsy kännykälleni jos haluaa, eikä minua haittaa pätkän vertaa jos hän sieltä jotain käy katsomassa. Sama on meillä toisinpäin, eli minulla vapaa pääsy ja lupa hänen puhelimeensa. Syitä ei

Kuulostaa siltä, että suhteenne dynaniikassa kontrollointi on olennaisena osana. Liiallinen avoimuus on rajattomuutta. 

Ei meillä ole suhteessa minkäänlaista kontrollointia, ei myöskään mustasukkaisuutta, vaan päinvastoin.

Se että meillä on vapaa oikeus toisen tavaroihin, ei tarkoita että niihin siltikään mentäisiin. En edes muista milloin olisin viimeksi miehen viestejä tai sähköpostia katsonut ja kun olen, se on todennäköisesti tapahtunut miehen pyynnöstä. Esim autoa ajaessaan joskus pyytää tarkistamaan jonkun asian, ja olen sen tehnyt. Toki joskus olen myös voinut lähettää miehen kännykästä jonkun kuvan itselleni, jos on ollut tarpeen.

Ei mulla ole mitään syytä mennä miehen kännykälle "muuten vaan". Mitään mustasukkaisuuttakaan meillä ei ole, ennemmin ajattelisin että palstallakin olleet mustasukkaisuusketjut liittyy siihen että se puhelin on "salainen juttu" ja mieli tekee kepposet siitä, mitä sisällä oikein on? Meillä nuo ei ole salaisuuksia, joten ei mitään syytä epäilyihin.

Me ollaan tosiaan oltu yhdessä niin kauan että kaikki on muotoutunut tavalla tai toisella yhteiseksi. Myös ne ystävät, joten minäkään en mieti pätkän vertaa lukeeko ystäväni mies minun lähettämiäni viestejä, koska ne asiat kertoisin hänelle kuitenkin kun tavataan. Ja niistä avoimesti jutellaan ystävän kanssa miesten läsnäollessakin. Tämä on meille sopiva tapa, eikä sen pidä ketään muuta haitata 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anna kulta sun pankkitunnukset"

Miksi?

"Etsä luota muhun? Emmä käytä niitä, mut suhteessa pitää jakaa kaikki"

Miksi?

"Sä et luota muhun"

No miksi sinun pitää saada ne, jos et käytä niitä mihinkään?

"Tää on ongelma, sä et selkeesti luota muhun buhu" 

Vierailija
764/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitunnuksia ei saa antaa kenellekään toiselle. Mutta käyttöoikeudet meillä on annettu toisen tiliin heti kun pankkitunnukset tuli käyttöön. Oli itsestäänselvää, koska helpotti arkea.

Vierailija
765/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa nyt ottaa selvää lakipykälistä ja noudattaa niitä. Ei tarvi sitten sitä valtiotakaan niin kauheasti pelätä.

Vierailija
766/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni vauva-aikana jaoin paljon asioita netissä samanikäisen vauvan äidin kanssa. Pohdimme paljon niin intiimejä terveysasioita kuin parisuhdeteemojakin, enkä todellakaan olisi arvostanut, jos kummankaan mies olisi lukenut keskustelujamme. Se, että tuulettaa ajatuksiaan myös parisuhteesta sen ulkopuolella, ei sitä huononna vaan usein päinvastoin.

Miksi mies olisi keskustelunne lukenut?

Vierailija
767/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat keski-ikäisiä ja meillä on 100% avoimuus. Puhelimet läppärit ja pankkitilit. Kaikkeen on vapaa pääsy ja maksaa voi mistä huvittaa, kaikki on yhteistä.

Täydellinen avoimuus on paras suoja suhteessa, kumpaakaan ei yhtään haittaa vaikka lukisi kaikki toisen puhelimesta, sähköpostista tai läppärillä.

Meidän avioliitto on kaverisuhteita tärkeämpi, se menee kaiken edelle. Mun kavereiden pitää ymmärtää jos jotain lähettää, sen saattaa vaimokin lukea ja sama vaimon kavereille. 

Meidän liitto on kaiken keskipiste ja muut jutut tukevat sen jälkeen.

Hyi, tästä tulee ihan kylmät väreet. Meillä paras suoja kummankin hyvinvoinnille on kummankin oma yksityiselämä yhteisen lisäksi. 

Et ymmärrä mielestäni mikä oikea avioLIITTO oikeasti on. Jäät paljosta paitsi mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
768/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me pankkitunnuksia jaa. Mutta puhelin on vain puhelin. Ei se mies soittele sillä kalliita ulkomaanpuheluita. Eikä häntä kiinnosta ystävieni jorinat.

Vierailija
769/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette sitä mieltä, että kumppani voi tutkia kännykän ja lukea viestit - jos eläisimme vielä paperikirjeiden ja lankapuhelinten aikaa, ajattelisitteko, että on ihan ok, että kumppani avaisi toiselle tulleet kirjeet ja lukee ne, tai että hän menisi sivupuhelimeen kuuntelemaan kaikki puhelut?

Nimittäin ei se viestien lukeminen tästä eroa. Ja tuon ajan eläneenä täytyy sanoa, että KUKAAN ei olisi pitänyt hyväksyttävänä, että avataan toiselle tullutta postia tai kuunnellaan toisen puheluita. Kirjesalaisuutta pidettiin ihan itsestään selvänä asiana, ja puheluiden kuuntelemista oltaisiin kai pidetty vaan asiattomana käytöksenä.

Eihän kyse ole siitä että lueskellaan toisten viestejä, vaan siitä että tiedetään toisten puhelimien pinkoodit. Olen tiennyt mieheni pinin jo 9 vuotta, enkänole lukenut hänen viestejään kertaakaan omatoimisesti, vain silloin kun hän on pyytänyt lukemaan tai lähettämään viestin.

Vierailija
770/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat keski-ikäisiä ja meillä on 100% avoimuus. Puhelimet läppärit ja pankkitilit. Kaikkeen on vapaa pääsy ja maksaa voi mistä huvittaa, kaikki on yhteistä.

Täydellinen avoimuus on paras suoja suhteessa, kumpaakaan ei yhtään haittaa vaikka lukisi kaikki toisen puhelimesta, sähköpostista tai läppärillä.

Meidän avioliitto on kaverisuhteita tärkeämpi, se menee kaiken edelle. Mun kavereiden pitää ymmärtää jos jotain lähettää, sen saattaa vaimokin lukea ja sama vaimon kavereille. 

Meidän liitto on kaiken keskipiste ja muut jutut tukevat sen jälkeen.

Uh, kuulostaa vähän creepyltä ja itseäni ahdistavalta, että on vain me, eikä mikään ole minä. Tukehtuisin tällaiseen. 

Tottakai on minä, mutta sillä minällä ei ole salaista elämää johon puolisolla ei olisi pääsyä. Minulla on paljonkin omia menoja ja asioita mutta kaikki on täysin läpinäkyvää. 

Vierailija
771/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einole eri asia vaan ketjunkoskee sitä tietääkä kumppani koodit vai ei, ei sitä että tarkastellannpuhrlimia pyytäen niitä tarkastwttavaksi.

Vierailija
772/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö FB:tä, Whatsappiä tms.?

Tajuan pointtisi, mutta sinä et tainnut tajuta minun pointtiani. Kyse olikin siitä, mikä ja minkälainen toiminta on ihmisen mielestä ok. Kritisoin ajattelua, että kaikki valvonta on täysin ok eikä haittaa yhtään, "koska mitään salattavaa ei ole".

Entisaikaan läheteltiin postikortteja, mutta niidenkään lukeminen ilman lupaa ei ollut suurimman osan mielestä ok, vaikka postikorttien sisältöä ei mitenkään oltukaan salattu. Moni varmasti lukikin luvatta toisten kortteja, mutta se ei silti tarkoittanut sitä, että asia olisi ollut kaikkien mielestä ok.

Vierailija
773/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimittäin ei se viestien lukeminen tästä eroa. Ja tuon ajan eläneenä täytyy sanoa, että KUKAAN ei olisi pitänyt hyväksyttävänä, että avataan toiselle tullutta postia tai kuunnellaan toisen puheluita. Kirjesalaisuutta pidettiin ihan itsestään selvänä asiana, ja puheluiden kuuntelemista oltaisiin kai pidetty vaan asiattomana käytöksenä.

Eihän kyse ole siitä että lueskellaan toisten viestejä, vaan siitä että tiedetään toisten puhelimien pinkoodit. Olen tiennyt mieheni pinin jo 9 vuotta, enkänole lukenut hänen viestejään kertaakaan omatoimisesti, vain silloin kun hän on pyytänyt lukemaan tai lähettämään viestin.

Ei nämä tajua, turha enää edes yrittää 😅

Vierailija
774/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä, miksi miehelläni ei pitäisi olla pääsyä puhelimeeni. Kukaan kaverini - enkä itse - ole siellä tunnustanut pettämisiä tai murhia. 

Vierailija
775/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee kuitenkin vähän eri asia kuin se, että kumppani voi pyytää puhelimen tarkastettavaksi tai mennä tuosta noin vaan lukemaan viestiketjut. 

luin ketjua ensimmäiset 10 sivua. Silloin ei kukaan penkonut toisen puhelinta. 

Ketjussa on useammassa viestissä todettu, että kumppani voisi pyytää puhelimen tarkastettavaksi, joku jopa kertoi, että miehensä oli lukenut hänelle tulleen viestin ja vastannut siihen ominpäin. Moni on myös toistellut konemaisesti mantraa "meillä ei ole mitään salattavaa", ja moni myös kertoi, että kertoo kaikki ystävänsä asiat miehelleen - sillä perusteella, että mitään salaisuuksia ei saa olla.

Aiemmin jo yritin kysyä että toimiiko myös niin päin että puoliso kertoo kaikille kavereilleen toisen kiusallisimmatkin asiat? "Liisalla on taas hiiva"? 

Vierailija
776/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi jakaisin, vaikkei minulla mitään salaviestejä tai sovelluksia ole? Ei toisen tarvitse tietää mitä kahdenkeskeistä olen viestinyt jonkun tuttavan kanssa, mitä sähköpostissani on tai miltä verkkopankissa näyttää. Nuo "ei ole mitään salattavaa" -tyypit varmaan antaisivat valtiolle luvan lukea kaikki viestinsä ja katsoa puhelimen kamerarullan, koska "ei ole salattavaa". 

Kyllä, tietenkin, koska oma puoliso on sama asia kuin valtio.

Vierailija
777/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen puhelimeni koodin tietää, samoin kuin minä hänen. Sen sijaan työpuhelimen koodia ei. Meillä ei kuitenkaan ole mitään intressiä/syytä mennä toisen puhelinta tiirailemaan.

Vierailija
778/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että kumppanin puhelimen kuuluu olla "vapaata riistaa". Peukutuksista päätellen noin 20% on sitä mieltä, että se kumppanin puhelin on kuin omakin, että pitää saada katsoa.

En todellakaan näytä kumppanille puhelintani, eikä kiinnosta nähdä hänenkään luuriaan. Jos sinulla on tarve vakoilla kumppanin puhelimen sisältöä, niin olet valinnut kumppaniksi väärän henkilön. Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta.

Ei vapaa pääsy puhelimeen tarkoita käyttämistä, läpinäkyvä asenne on paras mahdollinen suoja avioliitossa. Jos kaikki ei ole läpinäkyvää, silloin henkilöllä on jotain sellaista mitä ei halua toisen näkevän. Pettäminen alkaa samalla hetkellä kuin salaaminenkin.

Vierailija
779/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan sinä "kolmantena osapuolena" pitäisi, jos jokin asia, jonka olen tarkoittanut henkilölle X, VAIKKEI SIINÄ OLISI MITÄÄN ARKALUONTOISTA TMV. olisi väärän silmäparin luettavana. Ihan perus muiden huomioimista ja kunnioittamista. 

Ei kannata lähetellä itsestään viestejä ympäriinsä. Puhumalla kannattaa hoitaa, ei laittaa viestinä.

Vierailija
780/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi mitään syytä, miksi miehelläni ei pitäisi olla pääsyä puhelimeeni. Kukaan kaverini - enkä itse - ole siellä tunnustanut pettämisiä tai murhia. 

Toisaalta miksi on tarpeellista, että kumppani voi halutessaan tutkia puhelimen ja lukea viesit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi