Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
721/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen kantaa salaisuuksia vuosikymmenestä toiseen? Onneton kenties loppu viimein.

Eihän ne ole mitään salaisuuksia, vaan luottamuksellisia tietoja, joita jaetaan esim. vain ystävien kesken tai jokainen kohtaa työssään salassa pidettävää tietoa, jota ei edes puolisolle kerrota, jos toisin, se on rikos. 

Vierailija
722/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai no problem,minulla samoin.53v parisuhde

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joitakin ei haittaa, vaikka se ystävän mies olisi läsnä ihan kaikissa keskusteluissa ihan koko ajan. Ei ole mitään tarvetta sille, että keskustelisi mistään kahden kesken. Ei mitään keskinäistä inside-huumoria tms. Aika ankeaa, sanoisin.

No nää on näitä parisuhdesymbioosi-ihmisiä joita ei voi edes tavata ilman puolisoa. Ei sekään väärin ole jos kokee sen hyväksi tavaksi elää, oma valinta. Kaveriksi varmaan hakeutuu sitten saman tyyppisiä ihmisiä. 

Vierailija
724/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joitakin ei haittaa, vaikka se ystävän mies olisi läsnä ihan kaikissa keskusteluissa ihan koko ajan. Ei ole mitään tarvetta sille, että keskustelisi mistään kahden kesken. Ei mitään keskinäistä inside-huumoria tms. Aika ankeaa, sanoisin.

Sinä se et osaa olla arvostelematta ketään joka elää eri tavalla kuin sinä.

Vierailija
725/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nää on näitä parisuhdesymbioosi-ihmisiä joita ei voi edes tavata ilman puolisoa. Ei sekään väärin ole jos kokee sen hyväksi tavaksi elää, oma valinta. Kaveriksi varmaan hakeutuu sitten saman tyyppisiä ihmisiä. 

Meille tulee huomenna rakas ystäväni ja hänen miehensä. Miksi mies tulee mukaan? Koska he asuvat 900 km päässä ja ovat täällä päin käymässä. Pitäisikö minun ja ystäväni sanoa nyt tälle miehelle että et saa tulla mukaan? Menepä odottamaan vaikka läheiselle huoltamolle. Ja omalle miehelleni pitää sanoa sama, vaikka hän on vapaapäivää viettämässä kotona? Ehei. Me tapaamme aina yhdessä, käytännön syistä ja siksi meistä on tullut läheisiä koko porukasta. Se on pelkästään hyvä asia.

Ja kun me lähdemme etelään, me menemme tämän ystäväni ja hänen miehensä luo samalla reissulla. Miksi? Koska ollaan siellä molemmat. Ootko nyt ihan tosissasi että mun pitäisi sinne 900 km päähän lähteä yksin, että se olisi oikeanlaista ystävyyttä? Ja taas sieltä pitää ystävän mies heivata? 🤣🤣 Eissaatana mitä sakkia maa päällään kantaa. ONNEKSI sä ja mä emme tunne toisiamme.

Vierailija
726/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan oleta ystävän pomppaavan kotisohvalta hetkessä luokseen kertomatta syytä. 

Minä kyllä pomppaan vaikka ihan sängystä keskellä yötä, jos ystävä tukeani kriisissä tarvitsee. Eikä ole mitään tarvetta eritellä syytä miehelleni.

Siitä vaan. Mutta minä kerron minne lähden ja miksi.

Mun ystävätkään ei ole noin pöllöjä, vaan ihan saa syyn kertoa jos joku akuutti hätä on. Ja mies on aina saanut tulla paikallekin, tottakai.

No se vielä puuttui, että raijaat miehesikin ihan paikan päälle, kun ystävä kaipaa akuuttia tukea. Ei varmaan tapahdu kovin usein.

Vierailija
727/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman ystävän lupaa mitään ei kerrota. Ei ole kuitenkaan mukava olla osallisena salaisuuksien verkostossa. 

Mikä niissä salaisuuksissa oikeastaan on niin kamalaa? Ja nythän ei edes ole kyse varsinaisista salaisuuksista, vaan ainoastaan siitä, että joitain asioita ei kerro kaikille - mikä siinä on niin uhkaavaa, pelottavaa, kamalaa tai epäilyttävää? Ei kuulosta ihan normaalilta, jos tuntuu ahdistavalta se, jos jollain ihmisellä on jotain yksityisiä asioita, tai jos jotain asiaa ei kerro omalle puolisolle - vaikka se asia ei liittyisi puolisoon eikä itseenkään, vaan johonkin kolmanteen henkilöön.

Vierailija
728/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävien henkilökohtaiset asiat eivät kuulu miehelleni

Hilloatko ystäviesi asioita puhelimessasi? Tuosta syystä en kerro asioitani viestitse

Et varmaan ymmärrä nykypäivän puhelimista ja somealustoista yhtään mitään.

-ohis

Juu, keskustelen naamatusten tai puhelimessa puhuen hankalat asiani. Somealustat löytyy mutta miksi ihmeessä puisin siellä asioitani? Selitä toki miksi.

Vierailija
729/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri- ja pariskuntaryhmiä varten on omat whatsappi-ryhmät kun halutaan viestiä asiaa koko porukalle. Kun lähetän viestin ystävälleni henkilökohtaisesti, se on tarkoitettu vain hänelle. Jos haluaisin kaikkien tietävän, että viime öisellä tinder-vieraalla oli muuten iso ja hyvät kyydit muutenkin, niin laittaisin sen tiedoksi koko porukan ryhmään. 

Taidat olla aika lapsi vielä kun tuollaisia laitat kavereille viestillä😅

Vierailija
730/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan oleta ystävän pomppaavan kotisohvalta hetkessä luokseen kertomatta syytä. 

Minä kyllä pomppaan vaikka ihan sängystä keskellä yötä, jos ystävä tukeani kriisissä tarvitsee. Eikä ole mitään tarvetta eritellä syytä miehelleni.

Siitä vaan. Mutta minä kerron minne lähden ja miksi.

Mun ystävätkään ei ole noin pöllöjä, vaan ihan saa syyn kertoa jos joku akuutti hätä on. Ja mies on aina saanut tulla paikallekin, tottakai.

No se vielä puuttui, että raijaat miehesikin ihan paikan päälle, kun ystävä kaipaa akuuttia tukea. Ei varmaan tapahdu kovin usein.

Ihan ystävän toiveesta. Kerran kuskiksi, pari kertaa auttamaan muuten. Kerran minun kuskikseni kun en saanut ajaa autoa. 

Ja monesti ystävä pyytää minua ja miestä apuun ihan ei akuutistikin.

Yhtä kaikki, meidän ystävyys on sen verran vankka, ettei kumpikaan edes oleta että omalta puolisolla pitäisi salata mitä on tapahtumassa/tapahtunut. Vaikka sinun on sellaista vaikea ymmärtää, niin se on vain ja ainoastaan hyvä asia.

Vierailija
731/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että kumppanin puhelimen kuuluu olla "vapaata riistaa". Peukutuksista päätellen noin 20% on sitä mieltä, että se kumppanin puhelin on kuin omakin, että pitää saada katsoa.

En todellakaan näytä kumppanille puhelintani, eikä kiinnosta nähdä hänenkään luuriaan. Jos sinulla on tarve vakoilla kumppanin puhelimen sisältöä, niin olet valinnut kumppaniksi väärän henkilön. Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta.

Eihän puhelinta pidä saada katsoa. Se että tietää toisen koodin ei tarkoita sitä että sitä pitää saada katsoa. Ei mekään katsella toisen puhelimia, ja koska kummankaan ei PIDÄ saada katsoa, niin ei haittaa vaikka koodi on toisenntiedossa.

Mitä tarkoitusta sillä koo

Sullako on puhelimessa vain seksiviestejä frendeiltä? Mulla on pankkitoiminta ja muu, mikä on hyvä olla aviopuolison tiedossa myös

Vierailija
732/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni vauva-aikana jaoin paljon asioita netissä samanikäisen vauvan äidin kanssa. Pohdimme paljon niin intiimejä terveysasioita kuin parisuhdeteemojakin, enkä todellakaan olisi arvostanut, jos kummankaan mies olisi lukenut keskustelujamme. Se, että tuulettaa ajatuksiaan myös parisuhteesta sen ulkopuolella, ei sitä huononna vaan usein päinvastoin.

Vierailija
733/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni vauva-aikana jaoin paljon asioita netissä samanikäisen vauvan äidin kanssa. Pohdimme paljon niin intiimejä terveysasioita kuin parisuhdeteemojakin, enkä todellakaan olisi arvostanut, jos kummankaan mies olisi lukenut keskustelujamme. Se, että tuulettaa ajatuksiaan myös parisuhteesta sen ulkopuolella, ei sitä huononna vaan usein päinvastoin.

Kuten joku jo sanoi, tässä nousee kommentoijien iät hyvin esille. Mun lasten vauva-aikana ei edes ollut kännyköitä. Eikä nykyään ole sellaisia suuria salaisuuksia, joita pitäisi ystävälle purkaa ilman että muut saa kuulla. Näin seesteisen 50+ ikäisen elämässä. 

Vierailija
734/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette sitä mieltä, että kumppani voi tutkia kännykän ja lukea viestit - jos eläisimme vielä paperikirjeiden ja lankapuhelinten aikaa, ajattelisitteko, että on ihan ok, että kumppani avaisi toiselle tulleet kirjeet ja lukee ne, tai että hän menisi sivupuhelimeen kuuntelemaan kaikki puhelut?

Nimittäin ei se viestien lukeminen tästä eroa. Ja tuon ajan eläneenä täytyy sanoa, että KUKAAN ei olisi pitänyt hyväksyttävänä, että avataan toiselle tullutta postia tai kuunnellaan toisen puheluita. Kirjesalaisuutta pidettiin ihan itsestään selvänä asiana, ja puheluiden kuuntelemista oltaisiin kai pidetty vaan asiattomana käytöksenä.

Vierailija
735/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette sitä mieltä, että kumppani voi tutkia kännykän ja lukea viestit - jos eläisimme vielä paperikirjeiden ja lankapuhelinten aikaa, ajattelisitteko, että on ihan ok, että kumppani avaisi toiselle tulleet kirjeet ja lukee ne, tai että hän menisi sivupuhelimeen kuuntelemaan kaikki puhelut?

Nimittäin ei se viestien lukeminen tästä eroa. Ja tuon ajan eläneenä täytyy sanoa, että KUKAAN ei olisi pitänyt hyväksyttävänä, että avataan toiselle tullutta postia tai kuunnellaan toisen puheluita. Kirjesalaisuutta pidettiin ihan itsestään selvänä asiana, ja puheluiden kuuntelemista oltaisiin kai pidetty vaan asiattomana käytöksenä.

Me emme tutki toistemme puhelimia tai lue viestejä, mutta tiedämme toistemme koodit. Toimimme samoin puhelimen kuin kirjepostin kanssa: mies voi pyytää minua katsomaan, keneltä tuli viesti, tai hän voi pyytää minua avaamaan kirjeen. Molempi tehdään pyydettäessä.

Vierailija
736/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme tutki toistemme puhelimia tai lue viestejä, mutta tiedämme toistemme koodit. Toimimme samoin puhelimen kuin kirjepostin kanssa: mies voi pyytää minua katsomaan, keneltä tuli viesti, tai hän voi pyytää minua avaamaan

Tämä lienee kuitenkin vähän eri asia kuin se, että kumppani voi pyytää puhelimen tarkastettavaksi tai mennä tuosta noin vaan lukemaan viestiketjut. 

Vierailija
737/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee kuitenkin vähän eri asia kuin se, että kumppani voi pyytää puhelimen tarkastettavaksi tai mennä tuosta noin vaan lukemaan viestiketjut. 

luin ketjua ensimmäiset 10 sivua. Silloin ei kukaan penkonut toisen puhelinta. 

Vierailija
738/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka puolisoni tietää pin koodini ja saa käyttää puhelintani niin ei mun puoliso avaa mulle henkkoht osoitettuja kirjeitä paitsi pyynnöstä eikä kuuntele puheluita/lue viestejä. Hän kysyy aina luvan, jos käyttää kännykkääni. Samoin teen minä.  Luotan puolisooni hyvin paljon, eikä hän sitä luottamusta ole pettänyt, enkä minä hänen. Myös, jos minua vaivaa se, että ystäväni esim pettää miestään tvs ja haluan puhua siitä jonkun muun kanssa niin puhun siitä puolisolleni. Ei hän siitäkään kenellekään kerro eteenpäin, mutta saa minullakin olla luotettava kumppani jonka kanssa keskustella asioista.Naisystäväni taas juoruaisivat asian eteenpäin.

Vierailija
739/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luin ketjua ensimmäiset 10 sivua. Silloin ei kukaan penkonut toisen puhelinta. 

Ketjussa on useammassa viestissä todettu, että kumppani voisi pyytää puhelimen tarkastettavaksi, joku jopa kertoi, että miehensä oli lukenut hänelle tulleen viestin ja vastannut siihen ominpäin. Moni on myös toistellut konemaisesti mantraa "meillä ei ole mitään salattavaa", ja moni myös kertoi, että kertoo kaikki ystävänsä asiat miehelleen - sillä perusteella, että mitään salaisuuksia ei saa olla.

Vierailija
740/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi jakaisin, vaikkei minulla mitään salaviestejä tai sovelluksia ole? Ei toisen tarvitse tietää mitä kahdenkeskeistä olen viestinyt jonkun tuttavan kanssa, mitä sähköpostissani on tai miltä verkkopankissa näyttää. Nuo "ei ole mitään salattavaa" -tyypit varmaan antaisivat valtiolle luvan lukea kaikki viestinsä ja katsoa puhelimen kamerarullan, koska "ei ole salattavaa". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi