Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulvila uudelleen tutkintaan

Vierailija
26.12.2024 |

Juuri luin uutisen 

Kommentit (9457)

Vierailija
7981/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneli sai puukosta, koska yritti mennä tappajan ja Jukan väliin.

Mutta ainuttakaan ruskeaa kuitua ei Annelista löytynyt, vaikka tekijä riehui puukotellen? 

Ei kai silloin kuituja tartu, jos puukottaa rintaan. Siinä vain kämmen osuu uhriin?

Anneli kertoi menneensä miesten "väliin". Eli lähietäisyydelle huppiksen kanssa. Ruskeat kuidut olivat peräisin jostain erityisen karisevasta tekstiilistä, joten olisi pitänyt löytyä kuituja Annulinkin paidasta. 

Vierailija
7982/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna se nauha lähetettiin FBI:lle? Jos v.2009 tai sen jälkeen, niin poliisi on voinut lähettää peukaloidun nauhan kun Annelia alettiin syyttää?

Jos taas alkuvuosina, niin sit uskon että FBI ei oikeasti löytänyt huppiksen ääntä.

Juttu on saanut niin paljon huomiota osakseen, että joku vielä tosissaan kuvittelee, että jos häkenauhaa olisi kopeloitu, poliisit vain viheltelisi taivaalta lintuja bongaten, oikeuslaitoksenkaan asiaan puuttumatta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7983/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkenauha lähetettiin Minfon mukaan vasta 2011 FBI:lle. Eli mahdollisuus poliisin tekemään muokkaamiseen oli jo silloin, eli FBI kuunteli muokattua nauhaa?

Kuusirannan puolustukseksi pitää sanoa, että vaikkei 2006 ollut vielä tutkinnanjohtaja, oli hän mukana ekoissa poliiseissa jotka meni surmapaikalle. Eli oli epäilevä lähes alusta alkaen.

Vierailija
7984/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua niin hirveästi säälittää nuo turre ja naakka minfossa, kun ovat niin pitkään uskotelleet itselleen, että talossa on käynyt huppis. Vaikka mitään ei kuulu. Kauhean paljon energiaa tuhlanneet jonkun olemattoman todistamiseen. No, käyhän se aivojumpasta, niin ei dementoidu niin helposti, vaan minfoilu voi jatkua viimeiseen hengenvetoon harmaan tulevaisuuteen. Ajattelisivat vaan välillä Jukkaa eivätkä vain Annelia. 

Mutta onko häkenauhaa peukaloitu poliisin toimesta vai ei? 

Tuija Niemi ja Joutsenlahti löysivät 2006 selkeästi ulkopuolisen miehen äänen ensin, mutta 3 vuoden jälkeen ei enää, kun syytökset kääntyi Anneliin?

Ja siis kysyn vain, en osaa sanoa Annelin syyllisyydestä mitään.

Kyllä se siltä vaikuttaa. Liikaa todisteita siitä, että se alkuperäinen on ollut

Netissä liikkuu enimmäkseen hörhöjen itse muokkaamia versioita. Jensin siskon tulkinnat eivät myöskään kestä päivänvaloa, kun tietää, että hänen tavoitteenaan on puhdistaa velikullan maine. 

Vierailija
7985/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tallenne jonka minä joskus vuosia sitten kuuntelin sisälsi miehen käskevän äänen "Häivy" (siinä kohtaa, kun tyttö on käsittääkseni olohuoneen puolella). Se riittää mulle todisteeksi. 

Vierailija
7986/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vuonna se nauha lähetettiin FBI:lle? Jos v.2009 tai sen jälkeen, niin poliisi on voinut lähettää peukaloidun nauhan kun Annelia alettiin syyttää?

Jos taas alkuvuosina, niin sit uskon että FBI ei oikeasti löytänyt huppiksen ääntä.

Juttu on saanut niin paljon huomiota osakseen, että joku vielä tosissaan kuvittelee, että jos häkenauhaa olisi kopeloitu, poliisit vain viheltelisi taivaalta lintuja bongaten, oikeuslaitoksenkaan asiaan puuttumatta? 

Eiks hovissa ainakin osa tuomareista huomannut, että poliisi ei ollut pelannut ihan rehellistä peliä?

Vierailija
7987/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkenauha lähetettiin Minfon mukaan vasta 2011 FBI:lle. Eli mahdollisuus poliisin tekemään muokkaamiseen oli jo silloin, eli FBI kuunteli muokattua nauhaa?

Kuusirannan puolustukseksi pitää sanoa, että vaikkei 2006 ollut vielä tutkinnanjohtaja, oli hän mukana ekoissa poliiseissa jotka meni surmapaikalle. Eli oli epäilevä lähes alusta alkaen.

Kuusiranta ei koskaan käynyt rikospaikalla.

Vierailija
7988/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tallenne jonka minä joskus vuosia sitten kuuntelin sisälsi miehen käskevän äänen "Häivy" (siinä kohtaa, kun tyttö on käsittääkseni olohuoneen puolella). Se riittää mulle todisteeksi. 

Mutta Amanda itse ei kerro 2 ekalla käyntikerralla nähneensä huppista, ennen kuin äiti pyysi puhelimeen?  

1.käyntikerta: ikkuna rytisi ja vanhemmat seisoi sängyn äärellä (joku versioista Annelilla että oli itse vielä sängyssä, eli Annelin versiot vaihtelee). Amanda käskettiin takaisin petiin.

2.kerta: isä makaa takkahuoneessa ja Amanda kirkuu, mutta ei näe huppista. Äiti luurissa eli ei karkumatkalla huppis perässään, Amanda ei ole ollut vielä puhelimessa ja huppiksen piti olla talossa. Missä huppis oli?

3. kerralla näki huppiksen selin, hyppäämässä ikkunasta - Amanda oli 1.12 aamulla sairaalassa sanonut joko Jukan siskolle tai sairaanhoitajalle, ettei nähnyt ketään.

Vierailija
7989/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annelia epäillyt tutkinnanjohtaja Kuusiranta ihmettelee monia yksityiskohtia.

Kun rikospaikalle matkalla ollut kenttäjohtaja soitti Auerille, Auer kertoi kuulevansa yhä mäiskinnän ääniä. Miten hän voi kuulla mäiskinnän ääniä, kun murhaajan piti jo ajat sitten hätäkeskuspuhelun aikana olla lähtenyt ikkunasta ulos? Kuusiranta kertoo esimerkkinä.

Tämä voisi viitata siihen, että Auer ei ollut varma, talletetaanko häkepuhelu. Koska häkevirkailija oli poistunut juuri silloin, kun taustanauhalta oli alkanut kuulua Jukan valitusta ja Auer hätääntyneenä kysynyt "kuuleksä kun mun mieheni huutaa", saattoi hän ajatella, että vielä poliiseillekin piti esittää huppiksen olevan vielä mäiskimässä. 

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että Auer selosti tapahtunutta käyttämällä normaalin imperfektin sijaan preesensiä. Preesensin käyttö viittaa siihen, että hänen kerrontansa oli keksittyä, mielikuvituksesta poimittua, ei muistista. Vastaavanlainen preesensin ja imperfektin sekoitus kuullaan siinä kohtaa häkenauhaa, kun Auer selostaa "pakojuoksuaan". Se on siis valetta. 

Vierailija
7990/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annelistit Minfossa ovat nyt keksineet, miksi häkenauhan taustalta ei kuulu alussa mitään 23 sekuntiin. Heidän mielestään huppis on jäänyt kuuntelemaan, kun Auer on mennyt soittamaan 112-puhelua. Höhhöh seliseli. Miksi sitten myös Jukka on hiljaa siinä kohtaa? Mitä syytä hänellä olisi jäädä kuuntelemaan Annelin tekemisiä? 

Mutta miksi oli hiljaista?

Vierailija
7991/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt ois sulla lähdekritiikin paikka... 

Vierailija
7992/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rikospaikalle matkalla ollut kenttäjohtaja soitti Auerille, Auer kertoi kuulevansa yhä mäiskinnän ääniä. Miten hän voi kuulla mäiskinnän ääniä, kun murhaajan piti jo ajat sitten hätäkeskuspuhelun aikana olla lähtenyt ikkunasta ulos? Kuusiranta kertoo esimerkkinä.

Tämä voisi viitata siihen, että Auer ei ollut varma, talletetaanko häkepuhelu. Koska häkevirkailija oli poistunut juuri silloin, kun taustanauhalta oli alkanut kuulua Jukan valitusta ja Auer hätääntyneenä kysynyt "kuuleksä kun mun mieheni huutaa", saattoi hän ajatella, että vielä poliiseillekin piti esittää huppiksen olevan vielä mäiskimässä. 

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että Auer selosti tapahtunutta käyttämällä normaalin imperfektin sijaan preesensiä. Preesensin käyttö viitta

Mistä tämä teoria?

Vierailija
7993/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ois sulla lähdekritiikin paikka... 

Tiedän. Mutta en enää muista mitä kautta sen kuuntelemani yallenteen löysin, jotta tarkalleen sen kohdan voisin hahmottaa. Toisaalta en enää jaksa tähän enempää aikaani elämästäni laittaa. Liian monta vuotta tuli seurattua. 

Vierailija
7994/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua niin hirveästi säälittää nuo turre ja naakka minfossa, kun ovat niin pitkään uskotelleet itselleen, että talossa on käynyt huppis. Vaikka mitään ei kuulu. Kauhean paljon energiaa tuhlanneet jonkun olemattoman todistamiseen. No, käyhän se aivojumpasta, niin ei dementoidu niin helposti, vaan minfoilu voi jatkua viimeiseen hengenvetoon harmaan tulevaisuuteen. Ajattelisivat vaan välillä Jukkaa eivätkä vain Annelia. 

Mutta onko häkenauhaa peukaloitu poliisin toimesta vai ei? 

Tuija Niemi ja Joutsenlahti löysivät 2006 selkeästi ulkopuolisen miehen äänen ensin, mutta 3 vuoden jälkeen ei enää, kun syytökset kääntyi Anneliin?

Ja siis kysyn vain, en osaa sanoa Annelin syyllisyydestä mitään.

Kyllä se siltä vaikuttaa. Liika

Miten sattuikin noin pieni piiri tuonne pyörimään?

Vierailija
7995/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sattumaako?

Vierailija
7996/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annelistit Minfossa ovat nyt keksineet, miksi häkenauhan taustalta ei kuulu alussa mitään 23 sekuntiin. Heidän mielestään huppis on jäänyt kuuntelemaan, kun Auer on mennyt soittamaan 112-puhelua. Höhhöh seliseli. Miksi sitten myös Jukka on hiljaa siinä kohtaa? Mitä syytä hänellä olisi jäädä kuuntelemaan Annelin tekemisiä? 

Mutta miksi oli hiljaista?

Häkepuhelun alussa oli hiljaista, koska Jukka oli jo kuollut. Auer oli jättänyt taustanauhan alkuun tyhjää sille ajalle, että hän saa puhelun näppäiltyä, häke vastaa ja hän ehtii sanoa alkuesittelynsä. Vähän niin kuin radiokuunnelmassa. 

Vierailija
7997/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todisteet kuulemasi tallenteen aitoudesta perustuu mihin? Tyttö ja Auer ovat itse kertoneet, ettei mies sanonut sanaakaan. 

Vierailija
7998/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ei kyllä uppoa, että Anneli olisi tehnyt sen. Rikkoisi fysiikan lakeja.

Vierailija
7999/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että Auer selosti tapahtunutta käyttämällä normaalin imperf

En ymmärrä kysymystäsi. Tuo on ihan oman "ammattitaitoni" tuotosta. 

Vierailija
8000/9457 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteet kuulemasi tallenteen aitoudesta perustuu mihin? Tyttö ja Auer ovat itse kertoneet, ettei mies sanonut sanaakaan. 

Mä en muuten tohon usko. Niin paljon puhuttiin silloin alkuvuosina siitä, että murhaajan ääni kuuluu taustalla. Aivan keissin ulkopuoliset sanoivat kuulleensa kiroilua, kun ne nauhat päätyivät nettiin.