Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna se nauha lähetettiin FBI:lle? Jos v.2009 tai sen jälkeen, niin poliisi on voinut lähettää peukaloidun nauhan kun Annelia alettiin syyttää?
Jos taas alkuvuosina, niin sit uskon että FBI ei oikeasti löytänyt huppiksen ääntä.
Juttu on saanut niin paljon huomiota osakseen, että joku vielä tosissaan kuvittelee, että jos häkenauhaa olisi kopeloitu, poliisit vain viheltelisi taivaalta lintuja bongaten, oikeuslaitoksenkaan asiaan puuttumatta?
Eiks hovissa ainakin osa tuomareista huomannut, että poliisi ei ollut pelannut ihan rehellistä peliä?
Ei koskenut häkenauhaa. Poliisi sai hovilta märkiä rättejä surkeasta esitutkinnasta.
Siitä tunnustuksesta tuomarit sanoivat kyllä suoraan, että ei tainnut mennä ihan laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tallenne jonka minä joskus vuosia sitten kuuntelin sisälsi miehen käskevän äänen "Häivy" (siinä kohtaa, kun tyttö on käsittääkseni olohuoneen puolella). Se riittää mulle todisteeksi.
Todisteet kuulemasi tallenteen aitoudesta perustuu mihin? Tyttö ja Auer ovat itse kertoneet, ettei mies sanonut sanaakaan.
Mä en muuten tohon usko. Niin paljon puhuttiin silloin alkuvuosina siitä, että murhaajan ääni kuuluu taustalla. Aivan keissin ulkopuoliset sanoivat kuulleensa kiroilua, kun ne nauhat päätyivät nettiin.
Nauhat päätyivät nettiin...no eikö niitä nettisivuja enää ole?
Mitä jos Anneli ja tytär eivät kuulleet sitä kiroilua? Ehkä heidän mielestään murhaaja ei puhunut, koska hän ei puhunut heille mitään. Kuitenkin sillä nauhalla se kiroilu kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tallenne jonka minä joskus vuosia sitten kuuntelin sisälsi miehen käskevän äänen "Häivy" (siinä kohtaa, kun tyttö on käsittääkseni olohuoneen puolella). Se riittää mulle todisteeksi.
Todisteet kuulemasi tallenteen aitoudesta perustuu mihin? Tyttö ja Auer ovat itse kertoneet, ettei mies sanonut sanaakaan.
Mä en muuten tohon usko. Niin paljon puhuttiin silloin alkuvuosina siitä, että murhaajan ääni kuuluu taustalla. Aivan keissin ulkopuoliset sanoivat kuulleensa kiroilua, kun ne nauhat päätyivät nettiin.
Ei kai kukaan uskalla pitää niitä netissä. Pitäisi varmaan oikeudessa käsitellä tuo nauhan väärennysasia ensin.
Vierailija kirjoitti:
Muhun ei kyllä uppoa, että Anneli olisi tehnyt sen. Rikkoisi fysiikan lakeja.
Auer onnistui tekemään kaiken taustanauhaa käyttäen. Kai ootte sen verran lukeneet dekkareita, että tunnistatte tyypillisen locked-room mysteryn? Siinä uhri murhataan ennen kuin "suljettu huone" luodaan, mutta murha saadaan näyttämään siltä, että uhri olisi ollut hengissä myöhemmin. Peruskeissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan uskalla pitää niitä netissä. Pitäisi varmaan oikeudess
Mitä uskaltamista siinä pitämisessä olisi? Jaa että poliisi tulisi listimään jos joku pitäisi niitä nettisivuja joissa alkuperäinen häkenauha oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auer onnistui tekemään kaiken taustanauhaa käyttäen. Kai ootte sen verran lukeneet dekkareita, että tunnistatte tyypillisen locked-room mysteryn? Siinä uhri murhataan ennen kuin "suljettu huone" luodaan, mutta murha saadaan näyttämään siltä, että uhri olisi ollut hengissä myöhemmin. Peruskeissi.
No kun kukaan ei pysty tekemään tapahtumakuvausta taustanauhan kanssa. Se nyt varmasti yksi uskottavuusongelma tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin rikkoo myös ulkopuolisen tekijän osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelussa outoa on myös Annelin
Hei mun täytyy nyt
mitä täytyy siis?
Lapsi?
Pyytää sitä lasta puhelimeen, kun itse "täytyy nyt..."
Oli muitakin lapsia talossa, hiirenhiljaisina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Anneli ja tytär eivät kuulleet sitä kiroilua? Ehkä heidän mielestään murhaaja ei puhunut, koska hän ei puhunut heille mitään. Kuitenkin sillä nauhalla se kiroilu kuuluu.
Jos huppis sanoi Amandalle "häivy", mutta Amanda sanoo ettei huppis puhunut?
Koittakaa Annelin puolustajat tajuta, että jos teidän mielestänne Anneli on selvästi syytön, niin ok jos on, mutta ei sen toteaminen helppoa ja yksiselitteistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun kukaan ei pysty tekemään tapahtumakuvausta taustanauhan kanssa. Se nyt varmasti yksi uskottavuusongelma tuossa.
Miksi olisi?
Vierailija kirjoitti:
Annelilla oli koko ilta aikaa, toisin kuin huppumiehellä (4 minuuttia). Verikin oli ehtinyt imeytyä patjaan, joka kertoo että Jukka oli vuotanut verta pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkenauha lähetettiin Minfon mukaan vasta 2011 FBI:lle. Eli mahdollisuus poliisin tekemään muokkaamiseen oli jo silloin, eli FBI kuunteli muokattua nauhaa?
Kuusirannan puolustukseksi pitää sanoa, että vaikkei 2006 ollut vielä tutkinnanjohtaja, oli hän mukana ekoissa poliiseissa jotka meni surmapaikalle. Eli oli epäilevä lähes alusta alkaen.
Kuusiranta ei koskaan käynyt rikospaikalla.
Kävipäs.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009629060.html
...ja tuossa sanotaan että "Kuusiranta oli...ensimmäisten poliisien joukossa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä kohdassa 1:55 kuullaan, kun Auer kiroilee "vittikö". Se on kuulemma hienostuneen naisimmeisen kaunisteltu kirosana se "vitti", varsinkin lestadiolaisten käytössä.
Ja eikö se Naakka-setä ole varoitellut, ettei pidä uskoa kaikkea, mitä mediat kirjoittelee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä vaan pystyn. Mitä vaikeaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annelilla oli koko ilta aikaa, toisin kuin huppumiehellä (4 minuuttia). Verikin oli ehtinyt imeytyä patjaan, joka kertoo että Jukka oli vuotanut verta pitkän aikaa.
Valtimoon jos on osunut niin nopeasti sykkeen tahtiin pulppuaa. Ja toisekseen veri on sellainen elementti, että pienikin määrä voi näyttää isolta.
Vierailija kirjoitti:
Miltä nauhalta? Kuka tahansa mattimeikäläinen voi kuulla nauhalta jotakin. Eri asia on, kuuluuko sieltä mitä väitetään. Kaksi ihmistä paikan päällä eivät todista mitään, mutta ulkopuolisen väitteet käyvät totuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään Jukan kengässä ei ollut tuota samaa pohjaa.
Mistä sinä tiedät, minkälaiset pohjat Jukan kengissä oli? Niitä Jukan kenkiähän etsittiin sen vuoksi, että tutkijoiden mielestä oli kummallista, ettei eteisessä ollut mitään Jukan kenkiä, vaikka tuskin hän sukkasillaan oli liikkeellä marraskuussa.
Kyllä eteisessä oli ne kengät, joita Jukka tuolloin käytti.
-Kateissa on yhä keskeisiä todisteita, joiden avulla tekijä voitaisiin mahdollisesti yhdistää rikospaikkaan.- Uhrin jalkineet puuttuvat edelleen. Ne ovat jossain.
Lisäksi kadoksissa on yksi tekovälineistä. Uhrin vammojen perusteella esine on mahdollisesti sorkkarauta.-
Miksi uhrin jalkineet puuttuvat? Mihin ne yhtäkkiä joutuivat?
Ei koskenut häkenauhaa. Poliisi sai hovilta märkiä rättejä surkeasta esitutkinnasta.