Mikä pilasi sinun joulusi tänä vuonna?
Meillä mies kysyi, missä astiassa meillä on aina ollut rosollinkastike joulupöydässä.
No ei v... missään. Joka vuosi eri astiassa. Jonain vuonna ei ole ollut koko kastiketta ollenkaan.
Miehen joulu meni pilalle, kun ei saanut "oikeaa" rosollia (= kaupasta valmiina ostettua).
Eli oikeasti meidän joulumme ei mennyt pilalle ensinkään, ainakaan vielä.
Kommentit (231)
Ei mikään, oli oikein rentouttava ja rauhallinen joulu. Olin puolison kanssa kahdestaan kotona, kokattiin mieleistämme ruokaa, vaihdettiin kivoja lahjoja ja vietittiin iltaa lautapeliä pelaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut unohdettiin yksin jouluksi. Kukaan ei soita, kukaan ei pyydä edes syömään. Lapset omien puolisojen kanssa eri puolilla Suomea.
N55Soita sinä heille ja toivota hyvät joulut
Yritin soittaa lapsille. Nykyään vain ei tunnu juuri kukaan vastaavan puhelimeen.
mihin on kadonnut yhteisöllisyys jouluna Suomessa?
Ei se ole kadonnut, itse olen vieraillut molempien vanhempien luona.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ja teini-ikäinen tytär
Millä tavoin he pilasivat joulusi?
Vierailija kirjoitti:
Minun jouluni, ja itse asiassa uuden vuodenkin, pilasi epätietoisuus. Ma 23.12. kuulin, että mammografiassa löytynyt jotain, ja pääsen jatkotutkimukseen pe 3.1. Tässä sitten lottoan, että ovatko tulokset millä varmuudella syöpää, vai onko mahdollista, että onkin vaarattomia... Odottaminen on pahinta.
Itselleni kävi noin muutama vuosi sitten. Olin aivan kauhuissani, mutta ihan turhaan. Viipalekuvien ja ultran jälkeen mitään vaarallista ei kuitenkaan löytynyt. Tsemppiä!
Sukulainen viestitteli jälkikäteen, että minun käytös oli häirinnyt muita ja pilannut joulun kaikilta, kaikki muutkin kuulemma olleet samaa mieltä. Tämä sukulainen on äkkipikainen ja välillä todella ilkeä ihminen, ja tiedän, että tämä hänen sanomansa ei ole totta. No, mun joulufiilis meni ainakin pilalle ja viime yö meni itkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut unohdettiin yksin jouluksi. Kukaan ei soita, kukaan ei pyydä edes syömään. Lapset omien puolisojen kanssa eri puolilla Suomea.
N55Ja mitä olet tehnyt asian parantamiseksi?
Nyt on niin suomalainen kommentti että päivää! Aina se ei ole yksinäisen vika. Jotkut kovasti yrittävät mutta jos muut ovat itsekeskeisiä ja ajattelemattomia niin mikä siihen auttaa? Haluatko sinä olla aina se joka soittaa ja yrittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kitinä ja valitus. Saivat juuri niitä hienoja lahjoja monen sadan euron edestä mitä olivat toivoneet, mutta sitten kilahtelevat legoista, kun vähänkin hajoaa osiin kasatessa, ja lelukoirasta jota ei juuri sillä sekunnilla osaa käyttää, kun se on otettu paketista. Ohjeita ei tietenkään malteta käydä läpi. Sama jatkuu tänä aamuna. Hirveät kilarit, vaikka aikuiset yrittävät auttaa. Kyllä tekee mieli ottaa jätesäkki ja alkaa raivaamaan kaikki tavara sinne,mutta ei....
Onko kaikki pennut muodikkaasti kirjolla?
Diagnoosi on haettu että saa tukirahat.
Ei siitä mitään tukirahoja saa vtun pälli.
Muutenkin kun näin autistina katselee sivusta teidän "normojen" menoa, alkaa epäilyttää että kaikki on vähintään vajaita tai ainaki helkutin ilkeitä, eikä kiinnosta tippaakaan viettää aikaa teidänlaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen viestitteli jälkikäteen, että minun käytös oli häirinnyt muita ja pilannut joulun kaikilta, kaikki muutkin kuulemma olleet samaa mieltä. Tämä sukulainen on äkkipikainen ja välillä todella ilkeä ihminen, ja tiedän, että tämä hänen sanomansa ei ole totta. No, mun joulufiilis meni ainakin pilalle ja viime yö meni itkien.
Mä lohdutan sua: älä enää osallistu noihin sukugeimeihin jouluna/jussina. Ei tule etukäteen stressiäkään miten nyt menee, kun ette näe. Ei tarvitse välejä katkaista mutta helpommin noiden kanssa selviää kun ei tapaa niin runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
No,et ensi jouluna mene minnekään sukulaisten luo. Sano,jos pyytävät,että pilaan vain joulunne,jos tulen. Keksi itsellesi jotain kivaa tekemistä jouluksi. Parempi yksin kuin huonossa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies pilasi, kuten joka joulun. Mököttää ja kiukuttelee. Keksii tikusta asiaa, mistä voisi suuttua. Eilenkin istui 3 tuntia autossa, kun ruokaa laittaessani kuuntelin äänikirjaa. Se häiritsi häntä vaikka itse on kännykkä kädessä noin suurimman osan ajasta ja on passiivinen.
Ei osallistu mihinkään kotitöihin mutta vaatii että kaikki on täydellistä. Aattona oli hyvällä tuulella, kun olin järjestänyt hänen sukulaisilleen jouluillallisen ( yksin hoidin siivouksen ja ruuanlaiton) mököttää siinäkin vähän aikaa kun joutui viemään lapset noin tunniksi poisjaloista että ehdin imuroida ja luututa lattiat. Yritän pysyä positiivisena ja mielelläni touhuan joulujuttuja, en siis marttyyrinä siivoile. Ihan kivaa oli.
Sitä en tajua miksi pitää mököttää ja pilata tunnelma muilta. Mököttää jos justiinsa ei ole siistiä, mutta mököttää jos siivoan. Mököttääjos ei ole ruoka sekunnissa valmiina mutta mököttää jos tee
Miksi katselet tuollaista aikuisteinin käytöstä? Lakkaa olemasta kynnysmatto.
Tykkään laittaa joulua. Puolisoni ei halua että joulukoristeet ovat esillä marraskuun puolella, siispä odotin pitkälle joulukuuta ennen niiden laittamista. Tästä huolimatta sain useita ikäviä kommentteja joulun laittamisesta. Hänen töiden yllättäessä hoidin kaikki jouluvalmistelut yksin mikä sinänsä ei minua yllättänyt. Kyläilimme hänen perheensä luona jonne voimme sovitut viemiset jotka minä olin hankkinut. Sain useita ikäviä kommentteja siitä että pitää mennä myös minun perheeni luo kyläilemään. En pakota häntä lähtemään mutta kokee velvollisuudekseen.
Itse viihdyn oman perheeni kanssa. Ennen lähtöä hän sai jälleen riidan aikaiseksi ja lopulta lähdimme perheeni luo niin että olin itkenyt kaikki meikit poskille.
Hän viettäisi joulun mieluiten kahdestaan kanssani kotona kun minä taas haluan nähdä perheitämme ja ystäviämme ja mieluusti viettäisin myös iltaa heidän kanssaan. Tämä ei puolisolleni sovi joten kyläilemme alkuillasta ja palaillaan aikanaan kotiin telkkarin ääreen kuten muinakin arki-iltoina.
Joulu on meille raskas juhla, sillä joka vuosi sitä toivoisi että ehkä ensi joulu vietetään oman lapsen kanssa. Kun toive ei toteudu niin joulu tuntuu vuosi vuodelta hankalammalta.
En ole vieläkään toipunut riitelystä. On hyvin lähellä etten ole kantanut tänään kuusta pois mutta yritän välttää sitä ettei tunnelma vielä tästä synkkene. Huomenna sitten on tämäkin joulu ohi
Vierailija kirjoitti:
Mies paistoi kinkun kuten aina, paistopussissa tietenkin, ettei tule sotkua. Mies otti kinkun jäähtymään ja avasi paistopussi kuten aina ennenkin ja kaikki se pussiin kertynyt rasvainen neste ryöpsähti hellalle ja lattialle. Mies oli ihmeissään kuten aina, että miten se nyt noin. Mies otti palan talouspaperia kuten aina ja pyyhkäisi lattiaa. Sitten hän tokaisi iloisena, että onneksi ei tullut isompaa vahinkoa.
Sitten minä siivosin niitä hänen jälkiään 30 min kuten aina!
Mutta ei, hän ei anna minun paistaa kinkkua, koska naiset ei osaa.
Miksi olet yhä moisen ääliön kanssa?
Miehen seksin vonkuminen ja en ollut sillä tuulella ja sanoin että katsotaan aamulla,siitä huudot niin että naapurit varmasti kuuli. Haukkui minut siinä samalla ja jotenkin oletti että jouluna olisi pakko antaa vaikka ei tahdo. Meillä kuitenkin on seksiä normaalisti pari kertaa viikossa mutta oli sellainen ylilyönti että harkitsen jopa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti tekee tällästä ja on ihme syyllistäjä. Saattaa just laittaa viestin jonkun tapaamisen jälkeen missä on kaikki mennyt hyvin niin tulee viesti "käytöksesi ei ollut hyvää".
Ja jään miettimään mitä hittoa tein sitten väärin, olen aina nätisti ja kohtelias. Ei kuitenkaan kerro mitä tein ja paikan päällä oli tosi mukava ja kaikki oli hyvin.
Juu meillä kans oli niin haastavaa sisarusten kanssa sopia kuinka joulua vietetään, minä päivänä ja kenen luona. Jopa niin vaikeaa oli, että kysyin "no, kannattaako näitä yhteisiä jouluja sitten viettää jos kaikki on "ihan sama" tai "en tiedä" .. no viimein siskoni sitten kutsui, että heillä ollaan. Kaikkea sai tivata lisää, mitä tuodaan, moneltako ylipäätään saa tulla. Oli oikein vastaanottavainen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti tekee tällästä ja on ihme syyllistäjä. Saattaa just laittaa viestin jonkun tapaamisen jälkeen missä on kaikki mennyt hyvin niin tulee viesti "käytöksesi ei ollut hyvää".
Ja jään miettimään mitä hittoa tein sitten väärin, olen aina nätisti ja kohtelias. Ei kuitenkaan kerro mitä tein ja paikan päällä oli tosi mukava ja kaikki oli hyvin.
Mulla on kans tällänen kaveri. Tulee kylään eikä avaa suutaan, mutta kun hän pääsee alkaa tulla ihmeellisiä viestejä mielestäni ... "Minusta tuntuu, että miehesi ei oikein pidä minusta" :D mitä ihmettä
Vierailija kirjoitti:
Tykkään laittaa joulua. Puolisoni ei halua että joulukoristeet ovat esillä marraskuun puolella, siispä odotin pitkälle joulukuuta ennen niiden laittamista. Tästä huolimatta sain useita ikäviä kommentteja joulun laittamisesta. Hänen töiden yllättäessä hoidin kaikki jouluvalmistelut yksin mikä sinänsä ei minua yllättänyt. Kyläilimme hänen perheensä luona jonne voimme sovitut viemiset jotka minä olin hankkinut. Sain useita ikäviä kommentteja siitä että pitää mennä myös minun perheeni luo kyläilemään. En pakota häntä lähtemään mutta kokee velvollisuudekseen.
Itse viihdyn oman perheeni kanssa. Ennen lähtöä hän sai jälleen riidan aikaiseksi ja lopulta lähdimme perheeni luo niin että olin itkenyt kaikki meikit poskille.
Hän viettäisi joulun mieluiten kahdestaan kanssani kotona kun minä taas haluan nähdä perheitämme ja ystäviämme ja mieluusti viettäisin myös iltaa heidän kanssaan. Tämä ei puolisolleni sovi
Älä nyt oikeasti hanki lasta tuollaisen miehen kanssa! Ota ero ja elä sen jälkeen oikeasti mukavaa elämää. Ankea ja tympeä mies.
Miten olisi ero? Sinun elämäsi paranisi vähintään 100000% sen jälkeen.
Joskus "osuu" sitten kiukkupäivä Joulksi? Kuule se ei sattumalta osu. Tuo on toisilta Juhlapyhän tahallista pilaamista. Pitää aika iso syy olla että kiukutetelee riitelee, mykkänä juhlapyhinä kun pitäisi olla joulumieltä tai yhdessä tehdä Joluu vaikka lapsille, vanhukselle yms.