Tuossa noin 10 vuotta sitten annoin lapsilleni älypuhelimet vasta neljännellä luokalla ja minua kritisoitiin monelta suunnalta
Jopa opettaja valitti ettei lapseni pysty osallistumaan Kahoot-peleihin.
Nyt se onkin suositus että vasta 11-vuotiaalle.
Kommentit (31)
Hakeudu hyvä ihminen terapiaan jos se vieläkin ahdistaa.🤣
siskoni on ylilääkäri ja mies on pappi. heillä älykännyköitä ei annettu lapsille kuin vasta 12-vuotiaana eikä silloin ollut heillä edes televisiota. lapset lukivat sarjakuvia, kirjoja, harrastivat musiikkia ja urheilua ja olivat kas kummaa aina luokan priimuksia ja keskiarvo 10. tietokoneella sai pelata 15-30 min jos oli esim tehnyt siivousta tai tiskannut, palkaksi.
miksi? koska älykännykkä tuhoaa luovuuden ja oman ajattelun ja on täynnä paskaa. lapsi oppii paremmin itse lukemalla ja käyttämällä omia aivojaan.
ei ole lapset valittaneet vaan lukioikäinen esikoinen nytkin lukee jo oma-aloitteisesti JAPANIA, ja on oppinut 6 kkdesssa jo kommunikoimaan japaniksi.
jännää?
Tunnettu psykologi Jonathan Haidt suosittelee älypuhelinta vasta 14-vuotiaalle ja somen käyttöä vasta 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tunnettu psykologi Jonathan Haidt suosittelee älypuhelinta vasta 14-vuotiaalle ja somen käyttöä vasta 16-vuotiaana.
Really?! Ei kannata antaa taaperolle ruutua käteen ja odottaa, että yhteiskunta tekee taikojaan?
Olet mahtava, upea ja kaikkein paras äiti!
Vierailija kirjoitti:
siskoni on ylilääkäri ja mies on pappi. heillä älykännyköitä ei annettu lapsille kuin vasta 12-vuotiaana eikä silloin ollut heillä edes televisiota. lapset lukivat sarjakuvia, kirjoja, harrastivat musiikkia ja urheilua ja olivat kas kummaa aina luokan priimuksia ja keskiarvo 10. tietokoneella sai pelata 15-30 min jos oli esim tehnyt siivousta tai tiskannut, palkaksi.
miksi? koska älykännykkä tuhoaa luovuuden ja oman ajattelun ja on täynnä paskaa. lapsi oppii paremmin itse lukemalla ja käyttämällä omia aivojaan.
ei ole lapset valittaneet vaan lukioikäinen esikoinen nytkin lukee jo oma-aloitteisesti JAPANIA, ja on oppinut 6 kkdesssa jo kommunikoimaan japaniksi.
jännää?
Omat lapseni ovat jo yliopistossa. En tiedä olivatko koulussa primuksia mutta keskiarvo oli molemmilla reilusti yli 9.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa mutta sen huomasin sisarusten lasten kohdalla että älypuhelin addiktoi voimakkaasti ja kaikki muu tekeminen (esimerkiksi kirjojen lukeminen) väheni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jännää?
Omat lapseni ovat jo yliopistossa. En tiedä olivatko koulussa primuksia mutta keskiarvo oli molemmilla reilusti yli 9.
Heh, he ovat sinulle edelleen oman egot jatke joiden avulla päteä?🤣
Ei jumalauta, tulet 10 vuoden jälkeen pätemään aiheella? 😂
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jännää?
Eikö sulla ole vieläkään mitään omaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa mutta sen huomasin sisarusten lasten kohdalla että älypuhelin addiktoi voimakkaasti ja kaikki muu tekeminen (esimerkiksi kirjojen lukeminen) väheni.
Ap
Sisaruksesi ovat ihan paskoja vanhempia. Lapsista tuli varmaan amiksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sisaruksesi ovat ihan paskoja vanhempia. Lapsista tuli varmaan amiksia?
Joo, ne ovat varmaan jo eläkkeellä ja ap saa loistaa muiden silmissä tulevien (työttömien) maistereiden vanhempana.
Jos susta tuntuu ettei se oman elämän tehtävä oikein ole sulle vielä auennut suosittelen vapaaehtoistyötä esim lasten parissa. Sinne kaivataan kipeästi välittäviä aikuisia.
Löysit itse vasta nyt internetin ja tulit kirjoittelemaan 10 vuotta vanhoja asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen huomannut saman omalla kohdallani ja olen aikuinen, jolla pitäisi olla enemmän itsekuria kuin lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, tulet 10 vuoden jälkeen pätemään aiheella? 😂
Tulen juuri siitä syystä että nyt suositus onkin tuo josta itse sain aikanaan lunta tupaan.
Ap
ok