Muita, joita ärsyttää nämä täydelliset perheen kuvat joulutoivotuksineen facebookissa?
Varsinkin kun itse on yksinäinen ja perheetön. Onneksi Suomessa ei olla kuitenkaan menty aikakaan vielä Amerikan malliin, jossa toisille lähetetään joulukortteja omalla naamalla omasta huipputäydellisestä perheestä kaikki hampaat irvessä.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna on kyllä hienoa kun voi viettää sitä oman perheensä kanssa ja jos kuvia saa otettua niin sehän on ihana asia. Kannattaa miettiä mistä harmitus tulee tässä asiassa.
Miksi ne kuvat pitää laittaa naamakirjaan?
Ei ap
Sitähä vartenhan se facebook on, että kerrotaan kuulumisia ja laitetaan kuvia.
Ja kerran kun ne sinne laitat, siellä ne ovat ikuisesti ja käytännössä kenen tahansa nähtävillä.
Ihmiset eivät näköjään vieläkään tajua, miten järjetöntä tuo on.
Mulla on hävinnyt kuvia, kun läppäri on mennyt rikki enkä ole viitsinyt korjauttaa, mutta onneksi niitä kuvia löytyy Facebookista. Nyt pitää homma ulkoinen kovalevy varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä ei voisi lisätä Facebookiin, kun lisätäänhän sinne muitakin kuvia?
Miksi joku sinne kuvia lisää sitten? En minä ainakaan ole laittanut mitään. Tai no paskat luontokuvat-ryhmään olen kuvan laittanut. 😂
En mitään omia tai läheisteni pärstäkuvia tai muitakaan ruumiinosia tai asuntoja tai ruoka-annoksia.
Minä lisään ihan itseäni varten, kun siellä ne säilyvät. Enimmäkseen laitan vaan matkakuvia enkä ota itsestäni kuvia.
Suomessa löi läpi jotain joulukorttejakin ja LSD:tä hienompaa! Sekin tuli Yhdysvalloista. Ensin tuli Facebook- ja sen jälkeen muut sosiaaliset mediat. Sosiaalinen media teki meistä kaikista Big Brother -tähtiä. Kenelle tulee yllätyksenä, että kukaan ei oikeasti vietä aikaansa perheensä kanssa koko iltaa hymyillen? Näytämme somessa sen, mitä haluamme näyttää. Kuvan ottamisen jälkeen kukin osa puoli valui jonnekin nurkkaan selaamaan omaa someaan kuten ap:kin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa löi läpi jotain joulukorttejakin ja LSD:tä hienompaa! Sekin tuli Yhdysvalloista. Ensin tuli Facebook- ja sen jälkeen muut sosiaaliset mediat. Sosiaalinen media teki meistä kaikista Big Brother -tähtiä. Kenelle tulee yllätyksenä, että kukaan ei oikeasti vietä aikaansa perheensä kanssa koko iltaa hymyillen? Näytämme somessa sen, mitä haluamme näyttää. Kuvan ottamisen jälkeen kukin osa puoli valui jonnekin nurkkaan selaamaan omaa someaan kuten ap:kin.
No kuvia on aina otettu tuolla tavalla myös sinne vanhaan perhealbumiin. Sen jälkeen joku alkoi lukea kirjaa, toinen lehteä ja kolmas katsoi televisiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku sinne kuvia lisää sitten? En minä ainakaan ole laittanut mitään. Tai no paskat luontokuvat-ryhmään olen kuvan laittanut. 😂
En mitään omia tai läheisteni pärstäkuvia tai muitakaan ruumiinosia tai asuntoja tai ruoka-annoksia.
Miksi ajattelet, että kaikkien pitäisi tehdä just niin kuin sinä teet? Jokainen käyttää Facebookia omalla tavallaan eikä sitä tarvitse ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Some on myös lopettanut sukupolvien ajan jatkuneen väkivaltaisen perinteen, jota valokuva-albumiksi kutsutaan. Nämä lapsuudessamme ja nuoruudessamme filmikameralla otetut kuvat tuhoavat itsetunnon tehokkaammin kuin yläkoulun liikunnanopettajani tuhosi omani. On ihanaa, että omat lapsemme voivat jälkikäteen katsoa täydellisiä mainostoimistotason kuvia lapsuudestaan ja uskotella itselleen, että se kurkkuun nouseva pala täytyy vain huuhtoa alas yhtä matkaa Xanaxin kanssa.
Marttyyriäidille, jonka lapset eivät arvosta äidin laittamaa joulupöytää, some taas on hieno mahdollisuus panna kuva täydellisestä joulupöydästä Instaan ja Facebookiin.
Ja vielä aloittajalle, some on yhtä paljon totta kuin Salatut elämät tai Raamattu.
Ei ärsytä.
Yleensä sen tajuaa aikuistuessaan, että se miltä perhe näyttää ulospäin ei ole koko totuus.
Aina yhtä uskomatonta, miten monia raivostuttaa, että ihmiset kertovat tai näyttävät elämästään julkisesti jotain positiivista. Itse en jaa mitään henkilökohtaista, koska yksityisyydensuoja, mutta siitä samasta syystä ymmärrän, että halutaan jakaa vain positiivisia asioita. Facebook on kyllä yhtä lailla myynyt kaikkien käyttäjien yhteystiedot ja käyttöhistorian, myös niiltä katkerilta kyttääjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna on kyllä hienoa kun voi viettää sitä oman perheensä kanssa ja jos kuvia saa otettua niin sehän on ihana asia. Kannattaa miettiä mistä harmitus tulee tässä asiassa.
Ei ap
Niimpä. Sitä varten että saa nauraa niiden reppanoiden kuville. 🤣🤣🤣 Miksi siellä pidetään 10-20v vanhoja naamakuvia. Eikö tuore kuva enää kestäisi päivänvaloa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Miten se on sinulta pois, jos joku saa otettua perheestään hyvän kuvan ja toivottaa muille hyvää joulua?
Kaikkien pitäisi olla onnettomia aina ja ikuisesti koska sinäkin olet? Sittenkö olisit tyytyväinen jos kuva olisi epäonnistunut?
Ihme hiippari olet. Perusta perhe, hanki ystäviä ja ota itsekin kuvia ja julkaise ne, jos niin närästää toisten kuvat.
Ei kai niitä kuvia ole pakko katsellakaan.
Tutut ovat laittaneet pääasiassa kuvia kauniista luonnosta, lemmikeistä, joulukukista ja -kuusista jne.. Ei kyllä ole mitään perhepotretteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ota mitään täydellisiä kuvia vaan ihana saada joku kuva. Ja uskon kyllä että monella varmasti on ollut onnellinen joulu vaikka täydellisiä perhekuvia onkin otettu :)
Ja monella myös kaikkea muuta kuin onnellinen :)
No sekin on surullista jos niin on :( Miten sinulla?
Minulla on ollut oikein hyvä joulu. Eikä sitä tarvitse hehkuttaa facebookissa vain sen takia, että kaikki muutkin uskoisivat sen.
Aika usein on kiva jakaa omia kivoja juttuja elämässään muiden kanssa. Sinun kanssasi tämä ei ehkä onnistu jos otat sen usein noin. Varmaan voi olla aika harmillista sinun ystäviesi kannalta, oletko ajatellut heidän kannaltaan asiaa?
Kaikki teennäinen, muovinen, imelä sokerihuurrettu paska on yäk.
Ja varsinkin joulunaikaan sitä piisaa!
Meillä ei anneta lupaa toisten kuvia laittaa. Näin on parempi. Silloin voi vain omia kuviaan laittaa eikä mitään kimppa kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Niimpä. Sitä varten että saa nauraa niiden reppanoiden kuville. 🤣🤣🤣 Miksi siellä pidetään 10-20v vanhoja naamakuvia. Eikö tuore kuva enää kestäisi päivänvaloa. 😁
Miksi sinä ilkut sun kavereille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Hih hih, en ole käynyt facessa lähes kymmeneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että kaikkien pitäisi tehdä just niin kuin sinä teet? Jokainen käyttää Facebookia omalla tavallaan eikä sitä tarvitse ihmetellä.
Enhän minä niin ajattelekaan että kaikki tekevät kuin minä itse, vaan se jolle vastasin ajatteli niin.
Minä taas en ymmärrä noita matkakuvia joita tulee yleensä tuutin täydeltä. Samat maisemat nähty jo miljoona kertaa eri ihmisten profiileista.
Itse ainakin tykkään tuttujen perhepotreteista, varsinkin jos välimatkaa on paljon eikä nähdä usein.
Monet tutut harrastaa juurikin tätä kaveri- ja perhekuvapostausta jokaisen näkemisen yhteydessä. Itselleni merkityksellisemmät ihmissuhteet ovatkin syntyneet usein niiden ihmisten kanssa, jotka muistavat olla myös läsnä silloin (harvoin), kun kohdataan.
Some luo paljon paineita yksinäisille tai sosiaalisesti estyneemmille ihmisille ja antaa ymmärtää, että sinulla ei ole arvoa, jos et ole jatkuvasti "rakkaiden" ihmisten ympäröimänä.
- yksinäinen, vaikka joskus näyttää ihan muulta