Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAKUISTEN UUSI VIIKKO*

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ehdin koneelle, ei meinaa löytyä oikein sopivaa aikaa enää missään välissä.

Just tultiin koko perhe iltakävelyltä - ai että oli ihanaa. Lilliputti nukkui torkut samalla.

RIITAGALLUP: me riidellään myös tosi vähän ja jos jotain erimielisyyksiä tulee niin mä nalkutan ja mies kuuntelee. Mun mies on maailman rauhallisin ja sopua ja sovintoa rakastavin tyyppi eli ei ole koskaan edes ääntään korottanut kenellekään, uskomatonta mutta totta. Hän onnistuu aina - oli tilanne mikä tahansa - niin löytämään sellaisen järkiperäisen ratkaisun, ettei hänen mukaansa " tarvi aikaa kuluttaa hermostumiseen" . Tämä on varmasti yksi mieheni ihanimmista piirteistä, koska hänen kanssaan on ihana elää kun hän ei murehdi mitään, ei koskaan stressaa eikä stressaannu eikä huuda, ei edes korota ääntään eikä loukkaa millään tavalla eikä tämä koske vain minua ja lapsia vaan kaikkia ihmisiä. Se on hieno piirre ihmisessä. Itse nalkutan ja huudan hänelle aikatauluista kun miehen 5min tarkoittaa puolta tuntia jne. Mutta yleensä valitan turhaan, itse kun olen sellainen hätähousu. Ja tosiaan minä voin rehellisesti sanoa, että aina kun nalkutan jostain niin 98%:sti nalkutan ihan turhaan, jälkeenpäin aina tajuan, että mies on niin ihana ja ajattelevainen ja minä nalkutan vain nalkuttamisen ilosta;) Mutta siis yhteenvetona että riidellään todella vähän ja tapella ei koskaan. Todella paljon puhutaan ja huumoria viljellään älyttömästi - siinä meidän onnellisen avioliiton salaisuus kiteytettynä. OIkeasti kun näitä asioita alkaa miettiä niin taidanpa tässä välissä käydä kertomassa miehellekin mitä ajattelen;)

Nyt sitten unohtui kaikki muut mitä piti kommentoida...

Palaan myöhemmin vielä...

Nazu kera tyttöjen 2v1kk ja kohta 5kk (apua!!!!!!!!!!!!)

PS, ai niin sitä piti sanoa, että Lilia kääntyy IHAN KOKO ajan masulle kun laittaa lattialle. Tänäänn kääntyi jos masulle, siitä selälle ja taas masulle eli kieri jo yli metrin matkan. Huh, saa olla tarkkana minne tytön laittaa.

Vierailija
82/86 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että huomenta vaan kaikille ja pahoittelen tuota negatiivissävyistä aloitusta, mutta olipa taas yö. Nyt kaipailisin neuvoja teiltä viisaammilta.

Annoin pienemmälle tytölle eilen aamulla ja illalla sitä piltti vai mitä lie riisipuurojauheesta tehtyä puuroa Nan-maitoon. Hyvin upposi molemmilla kerroilla pari lusikallista + päälle päärynäsosetta. Ei tullut masukipuja eikä muitakaan. Sitten kylpyyn ja imetys ja uni tuli jälleen helposti. Mutta 45 päästä tyttö heräsi ja ihan kokeilin vuoksi annoin pullosta korviketta ja tyttä veti sitä sitten 60ml ja joi pullostakin mukisematta. Neiti sammui totaalisesti ja vein takaisin sänkyyn. Sanoin miehellekin että nyt ei pitäisi neidin nälän takia herätä. Eipä mennyt kuin tunti niin taas alkoi ähinä sängystä. Otin tutin ja yritin sitä (tyhmä minä kun ei toinen sitä ole tähänkään asti syänyt) mutta ei auttanut heijaukset eikä tuudittelut ja niin tuli itku ekan kerran yöllä ja pakko oli tissiä antaa. Vaihdoin tissin parin minuutin kuluttua tuttiin ja tyttö jopa imi tuttia pari kertaa kunnes hoksasi jujun ja meinasi ruveta itkemään. Annoin tissin suuhun ja ajattelin että menköön vaikkei tyttö siis nälkäänsä voinut herätä. Uni tuli taas nopeasti ja nostin tytön sänkyynsä jatkamaan unia. Sitten tuli esikoinen viereen ja huomasin heti että PISSAT oli tullut housuun. Jo toisen kerran viikon sisällä, sitä ennen ei ole pissanut kuin kerran vaipan jätön jälkeen housuihinsa. Tyttö pissasi tosi paljon juuri ennen nukkumaan menoaan vielä. Siis mitä ihmettä??? Tuon jälkeen lilliputti söi varmaan vielä 3 krt ja seiskalta noustiin, Elikkäs pari kysymystä olisi teille jotka osaisitte auttaa tai vastata:

1. Te, joiden vauvat eivät syö tuttia, annatteko aina tissiä kun vauvat heräävät vai millä vauvan saa takaisin unten maille??? Lilliputti on ruvennut vasta nuiden kiinteiden maistelun jälkeen heräämään ns. " turhia" kertoja eli voin olla varma ettei johdu nälästä. Ei kitise tai vääntele mahaansa tms. alkaa vain siinä tapauksessa itkeä jollen anna tissiä. Muuten alkaa ensin maiskuttaa, ähistä ja jokeltaa jos annan vain olla sängyssä, jos otan viereen enkä anna tissiä niin alkaa itkeä. Vieressä ei siis edes jokella vaan haluaa heti tissiä.

2. Te, joilla on useampi lapsi, onko ok, kun joulukuussa kuivaksi oppinut (silloin 1v11kk) on alkanut pissiä yöllä sänkyyn? Kertoja on vain kaksi nyt lyhyen ajan sisällä ja tiedän, että se on normaalia mutta silti ihmetyttää että miksi yhtäkkiä näin.

Nyt aamupuuron keittoon! Tosiaan aloin sitten antaa Lilialle taas kiinteitä kun tyttö alkoi joka kerta lusikan nähdessään suurinpiirtein raivota ja kun annoin vain tilkan lusikan päähän niin hermot meni kun ei lisää tullut. Olen antanut eilen tuota puuroa + päärynää ja vähän maissia päivällä enkä ota muuta lisää kuin vasta ensi viikolla. Nyt ei tullut itkuisuutta eik ämuuta päinvastoin tyttö on oikein tyytyväinen päivällä.

Gotta go,

Nazu ja nälkäiset muksut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kertomaan kun näin UNTA jossa meille syntyi kolmas tyttö :D Tyyliin 1v päästä. No ei taida syntyä oikeasti, mutta se oli hassun oikean tuntuista. Mietittiin siinä jostain syystä kovasti tytölle J-kirjaimella alkavaa nimeä, ei siis ollut nimeä päätetty vaan se vaan että J:llä pitää alkaa.

Anja söi viime yönä 4 krt eli nyt sitten meni sen yhden plussakerran mitä eilen pelkäsin. Ihan ok nyt kuitenkin vielä, olisko joku tiheän imun kausi. Vähän vaikea on mitään toimenpiteitäkään tehdä, kun selvästi on sitä maitoallergiaa kuitenkin. Pitää vaan sitten heräillä jos nälkään herää.

Coe

Vierailija
84/86 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt jo monta päivää kysyä, että onko kellään teidän vauvoista sellainen tosi tuskastuttava tapa, että työntää PEUKUN SUUHUN SYÖDESSÄ? Anja työntää itsepintaisesti peukaloa siis suupielestä sisään ollessaan rinnalla, jos estän niin lopettaa syömisen ja alkaa itkeä (yritän silti useimmiten estää). Tämä tapahtuu erityisesti kun tyttö on väsynyt ja on välillä todella raivostuttavaa (etenkin kun mun on tuettava rintaa samalla kädellä kuin pidän Anjan kättä sivussa, oikeasti vaikeaa ja jopa sattuu).

Jos on jotain hyvää vinkkiä miten tämän saisi loppumaan...

Meillä on tänään muutenkin vähän pc päivä, Anja ei suostu menemään aamu-unille ja kun viimein nukahti niin sisko tuli viereen itkemään ja Anjakin heräsi. Ja siskokin heräsi klo 05 aamulla. Itse olen tosi kettuuntunut ja väsynyt, tarvitsisin taukoa näistä lapsista. Näkee että mies oli viikonlopun töissä, suutun tosi pienestä molempiin ja saa hammasta purra etten huuda kummallekaan, esikoiselle jo annoin ihan liian kovat torut kun leikki koiran ruokakupeilla kolmen kiellon jälkeen.

Toivottavasti aika menee äkkiä ja saan koko porukan nukkumaan vaikka klo 10:30.

Coe

Vierailija
85/86 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä herättiin kans viime yönä muutakin kuin syömään. Kiinteiden myötä siis syömiskerrat ovat vähentyneet viidestä yleensä kahteen, mutta viime yönä en edes laskenut. Epäilen, että meillä aiheuttajana on hampaat --> kuultaa jo läpi, mutta eivät ole vielä puhjenneet. Tai sitten se, että tää ikä on niin " virikkeellistä" aikaa, että herää sen vuoksi (joskus kun herää selkeästi leikkimään ja silloin nukahtaa ilman tissiäkin). Meillä ei syödä tuttia, ja nlan th:n kanssa keskustelin asiasta ja sekin oli sitä mieltä, että alle puolen vuoden ikäistä ei saisi " tapakouluttaa" . JOs tyttö ei pian nukahda itse, niin suosiolla annan tissiä. Saa itsekin nukuttua paremmin, kun ei tarvitse kuunnella ähinää ja pyörimistä, saati jokeltelua. Sitten kun kiinteitä menee niin paljon, ettei varmasti ole nälkä, niin tarjoilua ei tipu;)

A & I-neito kohta 5kk

Vierailija
86/86 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi flunssa! Elma oli yöllä niin tukkoinen, että voi hitsi! Herää kans yöllä -0-5 kertaa. Nyt menny viime yöt 0-1 krt/yö. Tiedän ettei oo nälkä, kuulen sen itkusta, mutta kun ei mikään muu kelpaa kun tissi. Toisinaano on th:n ehdotuksesta antanu ähistä, on nukahtanu ittekseen tosi nopeesti. Viime yönä taasen oli pikkuisella nenä ihan totaalisesti tukossa. Yritti peukkuansa syödä tavan mukaan, mutta eihän siitä mitää tullu kun sitte ei saanu hengitettyä. Oli pakko nostaa pystyyn syliin, laitoin keittosuolaliuosta ja toivoin parasta, että siitä aukee ja sit nukahtaa. Tissillä sain taas sit nukutettua kun nenä oli auennut. Menis jo nopeesti ohi tää!! Koko perhe ny niiskuttaa ja rykii!

Meillä COE vähän samaa syötöllä. Elma kädellä vetää usein " tissinahasta" :) ja sit hermostuu kun tissi lähteekin pois suusta, kun niin kovasti vetää... Ja laittaa sormee suuhunsa samalla kun syö. Oon tehny niin, että laitan käden joka tukee tissiä, ihan sen posken viereen niin, että se sit repii mun kättä eikä saa työnnettyä sormiansa suuhun. Ei aina onnistu, mutta usein kuitenkin :)

ja nyt rientämään hakeen neitiä :)