Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAKUISTEN UUSI VIIKKO*

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ehdin hätiäisesti nykyään selailla pinoa ja kun tulisi aika oman kijroituksen, niin kutsuhuuto jostain suunnasta jo käy. Ja totuuden nimissä aika vähän kotona nykyään viihdymme muutenkaan eli aika paljon olen lapsien kanssa liikenteessä..

Ja nyt se kutsuhuuto taas tuolla käy... pakko lopettaa tältäkin erää. tulin vain ilmoittautumaan, että hengissä ollaan.

JA ÄKKIÄ vielä: meillä on ensi viikon ma klo 12 teffit taas Hesan waynesissä lokamammojen kesken . SÄhköposteja on aikaisemmin mujkanja olleiden kanssa jo vaihdettu asiasta. jos haluat rinkiin mujkana, laita mulle mailia kotikai@hotmail.com. JA KAIKKI UUDET MUKAAN ROHKEASTI :-)

Jolla ja lapsukaiset

Vierailija
62/86 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulkaas, kuten jo monenmonta kertaa oon sanonu, niin en minä mikään superäiti oo!! Ihan tavallista neljän lapsen arkeahan tämä, iloineen ja suruineen. Ja tuosta miehestä.. Se nyt on mikä on. Jotenki minä vaan odotan / toivon /oletan, että hänen pitäs ihan ITSE tajuta vähentää noita menojaan, minä en ala aikuista ihmistä holhoamaan. Hän tietää kyllä tasan tarkkaan, että mitä mieltä minä olen, mutta kun ei niin ei. Nyt sit kuitenki sanoin, että lauantaina et muuten lähe mihinkään viihteelle ja sillä selvä. Oli ihan ihmeissään, katsoi kai oonko tosissani. Sanoin, että toivosin, että tajuaisit ihan itse olla menemättä, mutta kun et tajua niin sanon nyt sitten suoraan. Saa nyt nähdä miten käy..

Ja jotenkin, kun hän on suunnilleen aina ollu tuommonen niin olen jo niin tottunut, että en ehkä tajuakaan, kuinka paljon enemmän olen noiden lasten kans yksin kuin monet muut äidit.

Äh, vaikee homma, mutta siis on tuossa miehessä hyviäki puolia ja kuten sanottu, en jaksa alkaa aikuista paimentamaan niinku pikkukakaraa.

Tänään tuli kuulkaas postissa niin paska yllätys, että kasa tuoretta haisevaaki ois ollu parempi. Vakuutuksesta nimittäin tuli korvauspäätös tuosta putkirempasta ja saatiin sitten n. 1/3 siitä mitä kuviteltiin saavamme. Että nyt ollaan kyllä rehellisessä kusessa mitä raha-asioihin tulee. Verenpainettahan tuo nostattaa, vaan eikai se auta ku selvitä.

Kivaakin on tänään ollut; mun kaveri kävi (lokakuussa syntyneen) vauvansa kanssa kylässä. Harmittaa hirveesti, kun just sillon tuli tuo posti ja meni sitten koko kyläily tavallaan pilalle, kun en osannu aatella muuta ku noita rahajuttuja. Pitää kyllä useemmin kyläillä.

Ja aamulla oltiin 1,5t pihalla ja tytöt keksi ihanan leikin. Aika meni kuin siivillä, kun Tuomas nukkui, tytöt leikkivät (tappelematta ja intensiivisesti) ja minä siinä siistin pihaa ja kaivelin jo autotallin kätköistä kevätvaatteita. Katselin nimittäin onko kaikille kunnon välikausihaalarit, kun niitä näkyi olevan Cittarilla edullisesti. Näkyi olevan kaikille, tosin tytöille on pojan vanhat sini-vihreä-mustat vaan saavat välttää varsinki nyt, kun nuo rahat menee laskuihin..

Ja nyt sitten lupaamani pannarin tekoon lasten kans (bye bye laihis..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen vielä tuosta vakuutuspäätöksestä, että pistä miehesi laskemaan mitä maksaa koko perheelle se, että hän kaljoittelee pari kolme kertaa kuussa lauantai-illat ja käske maksaa omasta pussistaan se puuttuva remonttiraha - ei taida tajuta mies kuinka paljon hänellä menee jo rahaakin tuohon viihteellä olemiseen.

Ymmärrän kyllä hyvin, ettet jaksa paapoa aikuista miestä ja varmasti asia onkin niin että olet tottunut olemaan lasten kanssa niin paljon yksin ettet ole edes hoksannut että siinä on jotain erilaista kuin muilla. Mutta vaikka meillä on vasta kaksi lasta, niin silti mies on aina kotona eikä esim. baarimenoja ole ollut lasten syntymän jälkeen lainkaan, lukuunottamatta kahden kaverinsa varpajaisia ja häitä. Mutta ns. muuten vaan kaljoitteluja ei ole eikä muitakaan menoja joihin ei lapsilla tai vaimolla ja lapsilla olisi asiaa;) Mutta siis kaikki jaksut sinulle;)

Oltiin esikoisen kanssa äsken uimassa ja neiti päätti 2min uimisen jälkeen että " nyt mennään kotiin katsomaan liliaa..." Ja niin me mentiin;)

Coelle, sain muuten siltä kaverilta ihan SAI´RAAN IHANAN maidottoman ja munattoman omenapaistoksen ohjeen ja kirjoitan sen sulle kun ehdin. Nyt en ehdi..

N

Vierailija
64/86 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies reisussa ja kaikki lapset nukkuu, ihana hiljaisuus! =)

Sanni tosin huutelee tuolta sängystään välillä, luulempa että on huomenna tilattava taas aika lääkärille kun kaivelee tuota korvaansa. Ei ole tainnut tulehdus sieltä poistua. =(

Sunnuntaina olisi toiseksi nuorimman 4v-synttärit, joten siivoilua ja leipomista olisi huomisesta alkaen luvassa.

Miannille, mä kans olen käytännöllisesti katsoen aina hoitanut kaikki tämän huushollin kotiytyöt ja lapset, mutta nyt tänä talvena on meinaan miekkosen asenne muuttunut ja ruvennut olemaan ja touhuilemaan noiden lastensa kanssa. Joten aikaa se näkyy ottavan, mutta kyllä ne oppii! =) Mä kans olen jättänyt nalkuttamisen ja pyytelyn jo ajatpäivät ja päättänyt, että jaksan nämä kyllä hoitaa, jos toista ei kiinosta. Mutta kyllähän tuo miehen apu on auttanut aivan valtavasti ja on varmaan itsekkin huomannut eron minunkin jaksamisessa, kun ei aina tarvitse olla väsynyt yksin tekemiseen niin jaksaa puuhailla muutakin! =)

Gallupeihin:

G1: Meillä on kolme innokasta viihdyttäjää jo valmiina, niin minun aika vähän tarvitsee Sannia viihdyttää! =) Mutta lattialla viihtyy yksikseen ihan hetken, suurinpiirtein sen ajan kun jaksaa mahallaan olla eli alta 5min, sitterissä sitten taas seurailee pitkäänkin muiden touhuja ilman viihdykkeitäkin. Lelut kiinostaa jo jonkinverran, mutta kyllä veljien pelleily on parasta huvia.

G2: 1.imetin 3kk, toista 7kk ja 3:tta kymmenen kuukautta. Ensimmäinen sai 1kk iästä alkaen tuttelia lisäksi ja nukkuikin yöt hyvin, mutta kahdella viimeisellä jotka saivat kiinteiden lisäksi vain rintaa, niin yöheräilyjen takia lähinnä lopetinkin tuon imetyksen. Kumma juttu kyllä, mutta imetyksen loputtua yöt nukuttiin kokonaan melkein heti.

Saapi nähdä mihin asti nyt jaksetaan...

Nytpä toivottelen akikille mitä mainiointa viikonloppua ja painun lukemaan!

neljäs

Vierailija
65/86 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazu: Kyllä tässä on kyse sen verta isoista summista, että niitä ei ihan muutaman kuukaudenkaan kaljarahoista säästetä! Ja kun laskuilla on kuitenki eräpäivä jo ensviikolla, niin.. Ja mieshän ne kuitenkin miltei kokonaan maksaa, ei mulla ole (miltei minimi-) äitiyspäivärahasta oikein mahdollisuutta osallistua. Ja siis sen verta tarkennan,että mies ei suinkaan joka kerta lähde kapakkaan kaljottelemaan, vaan monesti istuvat jonkun kaverin luona iltaa, laulavat karaokea jne eli varsinaisesti se ei tuu kauhean kalliiksi kuitenkaan.

Mutta vähän mulla kyllä alkoi nyt ahdistamaan, kun ajattelin näitä pinoja. Siis ihanko oikeasti minun mies on AINOA, joka käy ilman minua viihteellä? (sanotaanko nyt että 1-4x kuukaudessa, tuo kun vaihtelee paljon. kesällä kävi enemmän, viimeaikoinen on käyny vähemmän).

Ja aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, ettei hyväksyis ollenkaan tuommoisia menoja. Minusta on ihan ok, että käy, jos sitten vastaavasti vähentäs sillä viikolla muita menojaan. Ja sitä en kans suvaitse, että sitten seuraava päivä menee vaan sängyn pohjalla maatessa..

En tiedä, jotenki jäi nyt vaivaamaan tämä asia, te näette tämän nyt kuitenki vielä 10000 x pahempana tilanteena kuin minä itse ja se mietityttää. Että olenkohan minä idiootti vai te muut nipottajia ;) (Ja tuo virke oli nyt sitten huumorilla vedetty, ettei vaan kukaan loukkaannu!)

Eli siis, minustakin miehellä on liikaa menoja ja välillä tuntuu, että on niin itsekäs keskenkasvuinen p***a kuin olla voi, mutta en minä kyllä NIIN pahalla noita menoja katso kuin te muut katsoisitte :)

Ja vielä.. eilen mies tosiaan kävi uimassa töitten jälkeen ja kun tuli kotiin, niin sanoi että oli ajatellut siellä rauhassa asioita ja huomannut, että minä oon ollu koko tän viikon tosi ahkera, kun oon siivonnu koko talon ja hoitanu noita vakuutusasioita & lapset ja hän vaan on mennyt omia menojaan. Pyysi jopa anteeksi ja sanoi, että arvostaa minua, kun jaksan.. Kyllähän tuo mieltä lämmitti, jos vaan tuli sydämestä eikä sillä yrittäny pehmittää itselleen vapaa lauantai-iltaa..

No, nyt jäin jankkaamaan tuota asiaa, sori!

Mitähän muuta..

JÄÄSYDÄN: Meillä on ikään suhteutettuna aika samanpituinen " liitto" takana.. Minä olin 16 ja mies 17, kun alettiin seurustelemaan ja nyt siis olen 26v ja ihan kohta tulee 10v yhteiseloa täyteen.

Tuomas nukkui viimeyönä hyvin, nukahti 21, söi 00.45 (ihan ihme aikaan!) ja nukkui sitten 6 saakka. Nyt kellii lattialla tyytyväisenä.

Josta tulikin mieleen, että äkkiä nämä vauvat kyllä oppii uutta. Eihän siitä ole kuin ihan vähän aikaa, kun kirjoitin, että Tuomas ei tykkää yhtään olla mahallaan eikä osaa olla kyynärnojassa. Ja nyt poika jo itse menee mahalleen, kyynärnoja sujuu ja eilen oppi pyörähtämään takasi selälleenki. Tosin, pää tuntuu painavan yhä paljon eli usein poju makoilee (nytkin) silleen hassusti, että on muuten aivan mahallaan, mutta pää on lattiassa kiinni ja siinä sitten jyrsii lelujaan ja katselee maailman menoa :)

Vaan nyt toivottelen parantumisia kaikille, jotka vielä sairastaa ja kaikille pirteää perjantaita!

Minä lähden aamupalalle...

T. Mianni + T, J, V ja V

Vierailija
66/86 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, perjantai, mutta mutta... Aina odotan että saan miehestä apua viikonloppusin, mutta tuo on niin flunssassa, että ei siitä hirveesti apua oo... Ärsyttää ja harmittaa vielä enempi kun se on kotona ja kipee kun että jos ois töis. No, toivotaan että flunssa lähtee tästä talosta pian pois!

MIANNI et oo ainut, jonka mies käy kaljottelemas! Meillä ainakin käydään, joskin viime aikoina TOSI harvoin! Oli varpajaisis pari vkoa sitte, sitä ennen tainnu omis varpajaisis olla. Nyt ei oo Elman aikana ollu vissiin kun yks yön yli kestävä työreissu, jossa varmasti aina juhlitaanki. Mutta kyllä täälä osataan myös juhlia. Mulla kans ehto, että seuraava päivä ei mee sängyn pohjalla vaan pitää ainaki koirien lenkitykset hoitaa (jossa sitten kivasti virkistyyki ;) ) Luulen, että sopeutumiset on asenteesta kiinni. Mä oon niin " omahyvänen" , että yksin en vaan suostu arkipäiviä hoitamaan.

Kyllä on meidän pinot pitkiä! Perjantai on ja tämmöset pinskat jo tälle viikolle. Joskin taitaa viikonloppusin olla vähemmän pinoutujia yleensä. Hitsi, meidän naapurilla on 7 kk ikänen muksu ja se saa elokuus toisen. Yhtäkkiä välähti mieles pieni vauvakuume :o EKAN KERRAN mulla tuli ikävä sitä masua :) Kävin lurkkimas vielä odotuspuolella noita lokakuisia ;) No, eiköhän mee pian ohitte ;)

Hitsi kun Elma on alannu ihan hirveesti vierastamaan! Tuijottaa ihmisiä tosi pitkään ja aina välillä vilkuilee mun päälle, aivan kun varmistaen että oon siinä vieres. Sitten usein rupee itkemään, vaikka onkin mun sylissä, jos kattoo " liian kauan" muita. Lähes varmasti alkaa itkemään jos on muiden sylissä. Ja vielä kun nää vierastamisitkut menee siihen, että loppua ei tunnu näkyvän. Itkee niin lohduttomasti, kyläilyt menee sit siihen, kun toinen itkee ja itkee vaan :(

Hyvää perjantain jatkoa! Ai niin, tippuko teidän mielestä IDOLSIS eilen oikea ihminen?

Mä tykkäsin Johannan äänestä valtavasti, mutta ehkä se ei oo " idols -tyyppiä" . Oisin pudottanu Kristiinan, vaikka on niin herttainen, mutta se osaa vähiten laulaa noista finalisteista.

Nyt perjantain jatkoa :)

Vierailija
67/86 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä en oo nipo, jos mies haluaa mennä kavereidensa kanssa kaljalle. Päin vastoin - mies saattaa ehkä hieman kainostellenkin kertoa, että joku kaveri pyysi ulos. Jos mulla on huono päivä ja esim. huonosti nukuttu yö takana, saatan pyytää että illanviettoa siirretään. Muuten mun mielestä on todellakin sallittavaa, että hän tapaa ystäviään. Yritän kannustaa häntä muutenkin harrastusten pariin, ettei hänen elämänsä olisi pelkää töissä käymistä ja kotona luhnaamista!

Okei, meillä on yksi lapsi ja aikalaisen helppo sellainen eikä mies halua kovin usein lähteä ulos. Tilanne voisi olla eri, jos täällä olisi kasapäin lapsia ja mies haluaisi jatkuvasti lähteä pois kotoa. Mielestäni on tärkeää, etten sido äijää näiden seinien sisälle - eikä hän minua. Menköön kaljalle, jos haluaa! Vastaavasti hän on kannustanut mua käymään jumpassa tai vaikka yksin kaupoilla. Yhdessähän tätä arkea pyöritetään:)

Sellaisia...

Mukavaa viikonloppua:):)

Bluewish

Vierailija
68/86 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mianni: Koita olla ahdistumatta nyt vielä siitä, mitä palstalla ajatellaan tai minkälainen teidän suhde on verrattuna muihin! Se ei todellakaan ollut tarkoitus - olemme varmasti kaikki vain huolissamme sinun jaksamisestasi. En todellakaan usko, että olet ainoa, jonka mies käy viihteellä ja sehän on ihan ok, jos se molemmille sopii ja molemmat saavat käydä tasapuolisesti. Minusta vaan kuullosti, sinun miehesi menot (siis muutkin kuin kaljoittelu) aika paljolta - ja toisaalta ettet sinä paljon missään käy. Lisäksi minusta tuntuu, että runsaiden menojen vastapainoksi pitäisi sitten sitäkin enemmän tehdä perheen kanssa, kun on kotona. No, jokaisella on tietenkin ihan oma käsitys siitä, mikä on paljon menemistä, kotona olemista, kotitöiden tekemistä jne. Minä kyllä tunnustan, että varmasti olisin nipo, jos olisin sinun miehesi tapaisen tyypin kanssa, mutta eipä semmoinen liitto olisi voinut ikinä kestää, kun oltaisiin niin eri maata! Nyt ei ole tarvista nipottaa, vaan kyllä meillä molemmin puolin kannustetaan lähtemään silloin tällöin ulos, mutta kun kumpikaan ei vaan useimmiten halua... Me ollaan paitsi edelleen korviamme myöten rakastuneita niin myös aivan ehdottomasti toistemme parhaat ystävät/kaverit, niin että kun haluamme aikaa kavereitten kanssa, niin se tarkoittaa toisiamme :-). Ja meillä molemmilla on ihan vaan pari hyvää ystävää, mutta heilläkin on perheet ja tapaamme sitten niissä merkeissä (toki aikuisten kesken voidaan hyvän ruoan ja juoman parissa joskus aamuun asti juhliakin, kun pikkuväki on saatu petiin). Me olemme olleet miehen kanssa enimmäkseen samassa työpaikassa, joten olemme tottuneet olemaan yhdessä lähes 24 h/vrk. Monet sitä kummastelevat, mutta meille se sopii ja esim. nyt kun olen päivät kotona, on ikävä aivan hirmuinen ja useampia sähköposteja pitää päivässä vaihtaa... Lisäksi minä olen jo lapsuuteni kasvanut semmoisessa kodissa, jossa kaikki kotityöt tehtiin varmasti fifty-fifty - ei siis niin, että niitä olisi laskettu, vaan ihan luonnostaan niin meni - niin minulle on aivan vieras ajatus, että ne olisivat jotenkin enemmän minun heiniä. Onneksi mieskin on samaa mieltä. Auttaa siinä tietenkin sekin, että meillä on sama ammatti, joten ei voi sanoa, että toisella olisi töissä jotenkin vaativampaa. Noista kotitöistä tietenkin välillä tulee sanomista, kun siisteyskäsitys voi kuitenkin meillä olla vähän eri... yritän kyllä koko ajan vähentää sitä sanomista, kun kuka sen sanoo, että minun käsitys on se oikea... aika hyvin olen vuosien mittaa vähentänytkin nalkutusta ja suutahtelua. Tuo ihanan rauhallinen mies on sitten kai ihan vaivihkaa onnistunut koulimaan jopa minua! No, lienee tarpeeksi tästä aiheesta. Toivottavasti, Mianni, saatte viettää mukavan viikonlopun yhdessä!

Vielä, Mianni, tosi kurja tuo vakuutusjuttu. Voitteko vielä valittaa päätöksestä? Minäkin siitä nyt sain painajaisia, kun ei meilläkään vielä ole päätöstä mustaa valkoisella, vaan ainoastaan vakuutusmiehen sana siitä, mitä vakuutuksen piikkiin korjataan... Pitänee painostaa heitä laittamaan meille paperia pian...

Nyt täytyy kyllä vielä vähän hehkuttaa... meidän perheeseen tuli eilen kolmoisvoitto shakkiturnauksessa!!! Osallistujia oli kymmenen 6-13-vuotiasta, ja meidän 12-vuotias voitti, 9-vuotias tuli toiseksi ja 6-vuotias komanneksi... eikä siellä annettu ikätasoituksia - 6-vuotias mm. voitti sen 13-vuotiaan.

Vielä vuorokausirytmistä: Meillä oli nyt toinen aamu tällä viikolla, kun Onni nukkui myöhään eli nyt 7:15. Aamutorkuille meno oli sitten yhtä itkua melkein puoli tuntia, vaikka lähdin normaalia myöhemmin nukuttamaan. Muutama päivä sittenhän Onni nukkui kahdeksaan, eikä nukkunut aamutorkkuja sitten ollenkaan, ja se päivä meni ihan pieleen. Oli tosi kiukkuinen pikkumies. Tästä lähtien meillä taidetaan laittaa herätyskello soimaan 6:30 ja aukoa verhot, kolistella ym., että saadaan Onni pysymään tuossa normaalisti niin mainiossa rytmissään.

Tänään on viimein luisteluvuoro sopivasti päiväuniaikaan, joten taidetaan lähteä sinne koko porukalla puolen päivän jälkeen. Tulipa nyt kirjoitettua pitkästi, mutta ensi viikko taitaakin olla täältäpäin hiljaista, kun meillä on vieraita koko viikon - jee!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Inuliini

Vierailija
69/86 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tuntee sun miehes...

Vierailija
70/86 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun tästä koko jutusta paisui niin iso asia. Kyllähän nämä pitäs pystyä puimaan kahden kesken (niinkuin Jääsydän taisi sanoakin), mutta mulla nyt vaan tänne aina " lipsahtaa" aika henkilökohtaisiakin juttuja. Oon livenäki semmonen, että puhua pulputan kaikkea ja ehkä aattelen vasta sen jälkeen.. Muutenki kirjoitusten perusteella kyllä ihan varmasti kaikki tutut tunnistaa. Toisaalta eipä tuo minua haittaa.

Ja se on kyllä tosi, että en minäkään mikään ihannevaimo ole, en tosiaankaan. Mutta siis noiden lasten vuoksi myös toivoisin, että saisivat viettää isänsä kanssa enempi aikaa..

Mutta nyt siis annan tämän aiheen olla.

Vierailija
71/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa nyt jyllätä se A-virus. Eilen vietin esikoisen kans laatuaikaa, lähdettiin katsomaan paikallista jäkisottelua. Ihmettelin, että miten voi palella niin paljon, vaikka olin laittanu hyvästi vaatetta. Kotona sitten horkka vaan jatkui ja kun mittasin kuumeen, niin oli 38,5. Onneksi mies hoiti lapset nukkumaan ja siivoili täällä (mulla pitäs kai sairastaa useemmin, kun siitä kuorutuu noin mahtavan avulias ja huomioonottava mies ;) ja minä sain vaan täristä peiton alla. Ja olihan yö! Siis ihan joka paikka oli (ja on osin vieläki) niin sairaan kipeenä, että au! Korviin pistää, kurkku on kuin raastinraudalla vedetty ja aivan kauheaa lihassärkyä selässä ja jaloissa. TOIVOTTAVASTI tämä ei tuu lapsiin!

Lapset nukkuivat kyllä yönsä hyvin. Tytöt ei herätelleet kuin kerran ja Tuomas söi 4 aikaan, muuten nukkui 21-7.45. Tosin 6 maissa vaihdoin sille vaatteet, kun oli pissa tullu kyljestä läpi, mutta herra ei edes heränny siihen :O

Ja nyt en kyllä muista yhtään, että mitä muuta pitikään kirjoittaa.. Äh, palaan asiaan myöhemmin, jos tulee mieleen :)

Muksaa viikonalkua!

Mianni + lapsukaiset

72/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täälä hiljaista tänä aamuna. Mitenkä se nyt näin?;)

Yö raportti:) Ihan hyvin meni.. paitsi että, miten sitä sais tuon vauvan levolliseksi nukkujaksi? Monta kertaa heräsin siihen että tyttö pyörii ja ähisee sängyssä. Tietää, että kohta taas alkaa ininä mutta ei hää tissiä kuitenkaa huolinu joten..tiedä sitte, mitä venkuloi. Oon koittanu kapaloa sun muuta mutta ei ne pysy sen päällä, eikä ne muutenkaa auta.

Miannille pikaiset parantumis säteet täältä! eikö oo kiva ku mies huolehtii?;) Meilläki kävi jopa niin ku olin kuumeessa viikko sitte, että mies heräs yöllä ja otti vauvan ku se itki, ja lähti sen kans kävelemään ympäri taloa. Ja sen jälkee vielä otti vauvan omalle sängynpuolelle nukkumaan :O Harvinaista mutta ihanaa.

Tänään olis aikomus mennä ulos, jospa tuo pakkanen vähän hellitäs tässä päivän mittaan. Kauppaanki pitäs selvitä mutta saas nähä tarkeneeko sitä. Hankala ku esikoisen kanssa kyllä pystys ulos menemään mutta vauvaa ei viittis viiä..ja miten sitä vauvaa yksin sisällekkää jättäs. höh. No, jospa me silti vähän aikaa piipahettas tuolla auringossa.

Meijän vauvaki saa " kiinteitä" jopa tl päivässä :) Pitää antaa sille mhb:a niin sekotan sen tl pilttiä, hyvin maistuu vaikka onhan se työlästä. Onneksi ei tarvi vielä muuten alottaa eikä enempää antaa.

Nyt tuo yks tuli huutamaan tuohon viereen, pitää mennä.

jääsydän

Vierailija
73/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi kun tämä " kiinteiden" alotus onkin vaikeeta. Enhän mä oikeen osannutkaan vissiin... Lauantaina tosiaan perunaa meni varmaan neidin kynnen kokoinen määrä, kun tuli oksennus, eikä se muutenkaan oikeen maistunu. Vissiin oli silti liian paksua, vaikka maitoa laitoin aika reippaasti perunan mukaan tai sitten oli niitä kökköjä... Eilen kokeilin uudestaan, tuli soseesta tosi vetistä, mutta huuto tuli kun maistoi ekan lusikallisen :( Apua! Tänä aamuna annoin maissivelliä eka lusikasta, huus taas :' ( sitten sekotin suosista velliä varmaan n. 10 ml maidon joukkoon (50-60 ml), söi innokkaasti pullosta sitten. Voi vide, kun onkin epätoivonen olo. No joo, kyllähän se sen vielä oppii, mutta jänskättää :)

Eilinen päivä oli muutenkin niin typerä! Elma on alannu oikeen urakalla vierastamaan! Oltiin miehen kotona ensin aamupäivällä, meni koko vierailu melkeen itkemiseksi kun neiti huus het kun katto jonkun muun kun mun tai miehen päälle :( Illalla mun vanhemmat tuli vielä kylään ja sama juttu. Ensin menee naama virneeseen, alahuuli kääntyy rullalle, kyynel jos toinenkin tipahtaa ja sitten tulee hirvee huuto. Auts, kun on inhottavaa..!

Miannille paljon jaksuja! Taitaa olla muuallakin näin, että mies auttaa " hädän hetkellä" :) Meillä kyllä nyt viime aikoina mies osallistunut paljon enempi. Sanokin eilen, että kyllä onkin paljon helpompaa ja mukavempaa Elman kanssa olla, kun se on isompi ja kommunikoi niin paljon.

Elma parantu vajaa viikko sitten flunssasta ja eilen illalla alko uudestaan :( Oli ihan tukossa nenä. Toivotaan että menee yhtä nopeesti ohi kun ennemminkin.

Eipäs muuta, piti tulla " purkamaan" pahaa oloa tosta soseiden alotuksesta :(

bernuski ja Elma

Vierailija
74/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä meillä herätty on klo 5:30 taas, en tiedä mistä tuo 2-vuotias on keksinyt että silloin herätään. Vajaan viikon on nyt joka päivä herännyt aika tarkkaan 5:30. En tosiaan tiedä miksi. Tai no itse asiassa nyt tuli mieleen, että eihän tuolla meidän naapurissa vaan kello soisi 5:30, kuuluu nimittäin äänet seinästä aika hyvin läpi... pitää varmaan ihan kysyä.

Täällä VIIME YÖ meni puoliunessa, Anja heräsi syömään klo 01, 03 ja 05, ilman mitään sen erityisempää syytä ilmeisesti?! No, ihan ok vielä. Neljä herätystä ja siitä ylöspäin alkaa tuntua jo aika mälsältä.

TALOUUTISIA: Tai siis ei mitään uutisia ole, eilinen talo oli mennyt jo kun paikan päälle päästiin. Katsomassa oli varmaan 15 ostajaehdokasta ja tosiaan vaikka oltiin _etuajassa_ niin suunnilleen eka katsoja oli tehnyt täyden hinnan käsirahatarjouksen eikä muita tarjouksia otettu edes vastaan. No, mutta se olis ollut vähän liian pieni mielestäni kuitenkin. Nyt vaan toivon että tulis toi miehen työvarmuus suuntaan tai toiseen. Harmittaa, kun elämä junnaa paikallaan sen takia just nyt, kun olisi tarve tehdä ratkaisuja.

Mitäs vielä... Ei oo oikein mitään hyviä vauvajuttuja. Anja muisti taas masulle pyörähtämisen. Nyt oli pepussa sitten pientä ihottumaa, samaan tapaan kuin siskollaan oli vähän aikaa sitten ja sen yhdistin appelsiiniallergiaan (ensin oli naamassa, parin päivän päästä pepussa, sama siis tässä). Anjalla taitaa siis olla vaan se maito syynä... pläh. Söin näet perjantaina karjalanpiirakkaa joka oli tehty maitoon + voimariinissa paistettua ruokaa.

By the way, meillä toi miesjuttu on toisinpäin, jostain syystä mies on hirveän huono auttamaan tiukassa paikassa :( Lamaantuu ja tulee ihmeellisen kiukkuiseksi. On puhuttu monta kertaa siitä, mutta ei oikein itsekään tiedä mistä se johtuu. Itsekään tosin ei juuri koskaan pyydä apua " hädän hetkellä" , joten on varmaan vaan kasvanut sellaiseksi. Minä taas oon kasvanut ihan toiseen ja mielestäni paljon parempaan käytäntöön (!!) eli siihen että kaveria autetaan hädässä. Mutta voitte uskoa että monet konfliktit on tuosta käyty. Josta juolahtaakin mieleeni:

G: Mistä teillä RIIDELLÄÄN eniten?

Meillä riidellään eniten (selvästi eniten) siitä, että minä pahoitan mieleni kun mies käyttäytyy jotenkin kylmästi tai ei pyydä anteeksi jos on tehnyt tai sanonut jotain. Kakkosena on sitten siivoaminen, mutta oikein muusta ei juuri riidelläkään. Esim. rahasta me ei riidellä _koskaan_, ei myöskään seksistä tai mistään sellaisesta, harvoin mistään lapsiin liittyvästä.

Ja sit ton 2-vuotiaan kanssa me eniten riidellään siivoamisesta :)

Jaha, Anja heräsi, ehtikin nukkua jo 25 min...

Coe

Vierailija
75/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pika pikaa... Paljon oli asiaa ennättäny tulla ja taitaa kirjoittelu jäädä kesken, Viljami ääntelee vaunuissa siihen malliin. Meillä mennyt kolmena iltana/yönä tosi ikäväksi huutamiseksi aina noin tunnin ajaksi. En tiedä oikein mikä huudattaa, kun syö tissiä kuten aiemmin ja itse en omasta mielestä ole syönyt mitään sen ihmeellisempiä. Kovasti kuitenkin vaikuttaisi masuvaivoilta... No täytyy seurata ja yrittää jaksaa yksin. Lauantaina mun " hulttio" aviomies kuitenkin nukutteli Viljamin kun oli huutanu puoli tuntia. Jännä, että rauhoittui miehelle nopeammin kuin mulle koskaan...

Rahaa meillä menee pääasiassa ruokaan, varmaan se noin 500 euroa kuukaudessa, tähän on osittain otettu miehen syömiset mukaan. Että osaa olla kallista sen syöminen tuolla maailmalla... Vaatteita ei ostella itsellemme paljoa mitään, lapsille kyllä. Leluja lapsillekin aika harvoin. Nyt menee kyllä ihan reilusti rahaa saunaremonttiin. Meidän kirvesmies oli rähminy siinä lattiassa jotain ihan outoa... Ei ollu meidän vastaava mestari aiemmin kuullut moisesta. Laatat siis alkoi ponnistaa irti, mutta vettä ei ollu siellä kuitenkaan. Kivaa nyt odotella tietoa, että mitä sille tehdään.

Synnytyksestä jäi todella paha mieli tälle äidille. Ei muista kuin sen kun menee synnytyssaliin ja kivut pahenee, alkaa täristää ja saa lääkityksen. Seuraava mielikuva on kun haluan ponnistaa ja tuntuu että vauva ampuu ulos, kuulen vauvan itkun ja sen jälkeen ei taas mitään... Raskausmyrkytyksen takia siis käynnistettiin ja aloin siis kouristella pöydällä... Ei halua sitä enää ikinä uudelleen, mutta tahtoisi kyllä saada jotenkin keskusteltua pahan mielen pois...

Tukka on alkanut täälläkin lähteä, ihan selkeästi alkaa ohentua. Mikä lie sitten syynä. No onneksi on ollu suhteellisen paksu tukka, että toivottavasti ei kalju ihan tule!

Kiinteitä ajattelin aloittaa ensi viikolla tiistaina, kun on Viljamin 5kk nla käyty. Oikeasti tulee se 5kk vasta 9. pv täyteen, mutta onko sillä nyt väliä, jos kolme pv ennen aloittaa...

Viljamilla on tainnut unet mennä pahemman kerran sekaisin, kun ei ole pakkasen takia päässyt ulos. Epäilen, että tämäkin on vähän vaikuttanut öihin. Nyt on nukkunu neljä tuntia ulkona ja ollut seitsemän tuntia syömättä. Nukkuu vielä, mutta ääntelee jo lupaavasti. Hieman nääs alkaa tissejä pakottaa... Toivottavasti nyt alkaisi olla lämpimämpää, että saisi ukkelin taas ulos aamulla ja iltapäivällä.

Menoista oli myös puhetta. Minulla ei ole ollut omia menoja ties millon viimeksi, kesällä käytiin miehen kanssa kahtena iltana syömässä kahdestaan. Nyt ei olla vielä käyty, kun Viljami on tississä niin kiinni. Mies siis on työnsä puolesta kokonaan menossa ja käy luonnollisesti ulkona syömässä joka työssä olo päivänä, jos ei ole ajoaikatauluja suunniteltu perseelleen, kuten usein on! Niille on tullut töihin joku nainen, joka jahtaa mun miestä joka kerta kun näkee hallilla... Jännä, mitähän on näkevinään siinäkään ukossa?? Niin ja eilen oli minusta tosi hilpeää, kun jos minä olen ulkona lasten kanssa niin naapureiden rouvat eivät tule lasten kanssa leikkimään. Eilen mies oli ulkona ja jopa oli kaksi naapurin rouvaa heti lasten kanssa ulkona ja juttelemassa... Jännää sekin!

Nyt täytyy joutua, alkaa enempi kuulua meteliä!

tikru ja pojat

Vierailija
76/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään nelikuukautisneuvolassa. Mitat olivat 66cm-7670g-42,4cm. Onni on siis edelleen selvästi pienin meidän pojista. Pituus on Lotan kanssa samaa luokkaa, mutta painoa on Onnilla enemmän.

Eilen oli ihana päivä, kun mies sai minut heti aamusta hätistettyä tallille tytön kanssa ja jäi Onnin kanssa kotiin. Hyvin olivat pärjänneet, niinpä kävin sitten vielä iltapäivällä 6-vuotiaan uimatreeneissä. Lypsin Onnille maitoa kummallekin reissulle, vaikka on Onni kyllä nyt muutaman kerran Nanniakin saanut ja ihan hyvin sekin maistuu. Oli tosi kiva käydä vähän tuulettumassa, vaikka olikin oikeasti lasten menoja eikä ihan omia. Varsinkin tallilla oli kiva käydä, kun tykkään itsekin hevosista ja harrastinkin ratsastusta ennen ulkomaille muuttoa. Toivottavasti taas sitten Suomessa... Nyt ehkä pitäisi muutenkin alkaa vähän " irrottautumaan" Onnista, kun kuukauden päästä pitää jo töihinkin lähteä. Minä kyllä ihan alusta asti olisin " päässyt" ihan milloin vaan, mutta itselle on ollut niin vaikea lähteä... Ja on se toisaalta ollut imetyksen kannalta melkein mahdotontakin, kun en olisi millään halunnut pulloa antaa pitkään aikaan. Nyt onneksi Onni alkaa pari tuntia pärjätä syömättä - ja pullostakin maitoa menee.

Meillä onkin nyt kivat kaksi viikkoa tulossa. Nyt on meidän lasten hiihtoloma, joten ovat kotona päivät, ja harrastuksetkin ovat enimmäkseen tauolla. Mies joutuu kyllä käymään töissä, mutta nuo meidän isot ovat jo niin isoja, että minulla on paljon helpompaa, kun ovat kotona auttamassa ja Onnia viihdyttämässä. Sitten ensi viikolla tulevat minun vanhemmat ja vielä meidän hyvät kaverit, joilla on kolme lasta, meille hiihtoloman viettoon. Taas on siis talo täynnä porukkaa, mutta ihana nähdä sekä mummolan väkeä että kavereita!

Nyt oli gallup ainakin riitelystä. Meillä kai riidellään enimmäkseen, kun minä olen väsynyt ja kiukuttelen ihan syyttä suotta. Sitten jonkun verran kotitöistä tietenkin... Meillä minä olen aika puhelias ja temperamenttinen tyyppi ja mies taas on tosi hiljainen ja rauhallinen. Siitä joskus tulee ristiriitoja, vaikka toisaalta tuota minun kultaa on aika vaikea saada riitelemään...

Meillä on nyt muutama viime yö mennyt tosi hyvin. Onni on kyllä heräillyt muutaman kerran jo 22-23 maissa, mutta on sitten nukkunut loppuyön joko viiteen, jolloin on syönyt ja nukkunut vielä vähän, tai sitten kuuteen, jolloin meillä alkaa aamu. Toivottavasti jatkuu tuohon malliin. Nuo iltaheräilytkään ei kauheasti haittaa, kun olen taas itsekin jaksanut valvoa myöhempään, joten ei olla ehditty vielä itse nukkumaan siihen aikaan. En kyllä tiedä, mistä nuo heräilyt voisi johtua, kun on ihan uutta. Lieko vatsavaivoja, vai mitä... tissiä kuitenkin tarvii rauhoittuakseen, kun ei tuttia käytä, mutten oikein usko, että nälkä kuitenkaan olisi oikea syy.

Onpa ikävä, että osa porukkaa vielä sairastaa. Meillä tuntuisi nyt olevan se toistaiseksi ohi. Toivottavasti ei ala pian uusi kierros...

Ai niin, piti kysyä, kun menkoista on ollut puhetta... onko kaikilla muilla jo alkaneet??? Minulla ei, enkä edellisistä kerroista yhtään muista, milloin olisivat. Raskaana en kai sentään ole...

Mukavaa viikkoa kaikille!

I&o

Vierailija
77/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo päänympärys oli siis 44,2 eikä 42,4...

i

78/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Meillä riidellään oikeastaan vain nuista kotitöistä..kun minä ne teen 90% tai enemmänki. On kyllä mies myöntänyki sen, mutta mitään ei sen eteen tee?! rahasta joskus, mutta toisaalta ku sitä on niin vähän niin se menee normi elämiseen, niin ei siinä paljo oo riitelemistä ku se ei riitä mihinkää kuitenkaa :)

Ja lastenhoidostaki välillä...mutta harvemmin.

Esikoisella oli tänään kovat paikat. Otti nuken mukaan kauppaan, ja se oli tippunukki jonnekki matkanvarrelle. Tullessa sitte löydettiin nukke pihatieltä ja joku oli ajanu sen päälle autolla. Nuken pää oli murskaantunu tohjoksi ja kyllähän se on surettanu:( Esikoinen kanto nuken isille ja sano että: iti koojaa. Mutta eihän se isi sitä osannu korjata :( Täytynee käydä tytön kanssa jonain päivänä uus nukke ostaan, onneksi sillä nyt kuitenki on muitaki nukkeja. Mutta harmittaa! Pukin tuoma nukke meni ihan särki.

Vauvalla on nyt tuosta antibiootista johtuen maha vähän sekasi, on puklannu 3 kertaa ja kakannu 3 kertaa. Ja päivä ei oo vielä edes loppu... annan kyllä maitohappobakteereita mutta ei nekää tietty niin vaan auta

Täytyypä mennä kattoo mitä tuo esikoinen tuolla yskii, on päikkäreillä ja alko yhtäkkiä yskimään.

Jääsydän

Vierailija
79/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas oli ja meni...eikä mitään kummempaa " jäänyt siitä käteen" :O Eilen käytiin koko porukalla ajelemassa ja mummulassa.

olen niin onnellinen, kun Lassin KARSTAONGELMA alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, jippiii :D Mutta ei auttanut Ceridal eikä muutkaan öljyt ja harjaaminen. Aloin nyt jokunen pv sitten laittamaan ihan reilulla kädellä Lipolania pojan päähän ja sitten harjasin jonkun ajan päästä. Ja kolmena iltana on nyt koko poika pesty perusvoiteella. On niin ihanaa, ku pikkumiehen pään on PITKÄSTÄ aikaa pehmonen :)

Meillä on yöt mennyt hyvin ja huonosti...hmmm....Perjantaina ja lauantain välinen yö oli ensimmäinen yö, kun Lassi söi VAIN KERRAN :)) IHANAA!!!! Tuo syöminen oli klo 04 ja sitten nukuttiin 09 saakka. Ongelmaksi on nyt tullut NUKAHTAMINEN sekä illalla että yöllä syöttöjen jälkeen :( Illalla poika on ihan väsynyt ja vien sänkyyn, jossa piristyy. Alkaa kääntyilemään ja pörisemään ja on ihan pirtsakka. yleensä otan siinä kohtaa pois, koska tiedän ettei uni tule. No, on nyt nukahtanut kuitenkin 22.15 mennessä (ihan ok), MUTTA: Nukkuu 1-2h ja herää itkemään!!! MISTÄ IHMEESTÄ TUO JOHTUU!!!!!??? Otan hänet syliini eikä oikein rauhotu ensin siinäkään (huuto ei ole mitään kurkku suorana huutoa, mutta aika kovaa kuitenkin). Olen tuossa kohtaa ottanut hänet viereeni ja eilenkin kun laitoin makuulle niin voi sitä HUUTOA!!!!! Ja jalat potki ihan kamalasti....ja kun tuo unipussi menee sillain kieruun ja piukalle niin jalat jää tavallaan " nalkkiin" ja tuntuu, että senkin takia Lassilla menee hermot. Otin unipussin pois viime yönä. Tuo itkuhommeli kestää yleensä noin vartin verran ja jo on poika taas täydessä unessa. Eilen illalla vaan ei meinannut millään uni tulla...silmät olivat kyllä kiinni, mutta päätään viskoi vimmatusti puolelta toiselle ja sitten tippuu tietty tutti ja sitte menee hermot ja....Mun piti sitten mennä nukkumaan hänen kanssaan. Olihan kello kyllä jo jotain 23.30.

Sitten heräsi syömään klo 03. (oli syönyt 21 viimeksi) ja oli aika lailla tukkonen, joten päätin YRITTÄÄ imeä räkää ja paskanmarjat siinä ei mene kuin itsellä ja pojalla hermot. Hän sitten siinä kiekumisen myötä piristyi ja vielä 04 oltiin hereillä sängyssä, mahtavaa!!! Pääsi siinä sitten iteltä jo itkukin, kun toisella niin vaikeeta ruveta NUKKUMAAN!!! Jossain vaiheessa sitten nukahti kuitenkin ja 07 söi toisen kerran ja 9.30 noustiin ylös.

Puolilta päivin nukkui 40minuuttia ja tuossa 13.45 tein hänelle desistä maitoa suhteellisen paksua riisipuuroa; söi kaiken ja joi vielä 100ml maitoa päälle :)) Luulis masun olevan täynnä.

Poikkeuksellisesti laitoin hänet unille jo 14.15 ja äidin suureksi ihmetykseksi ei ole KERTAAKAAN vielä itkenyt vaunuissa:O Yleensä viimeistään 45 minuutin jälkeen itkee joko tutin tippumista tai sitten muuten vaan.

Eilen Lassi söi illalla 200ml kaupan valmista Riisivelliä ja tuli todettua, ettei nuo valmiit vellit hänelle näytä sopivan :( Oli jo aamulla taipeet punaiset (olivat eilisen päivän joko TOSI hyvät tai ihan lievästi punoittavat). Täytyy vaan nyt itse sitten vääntää sitä velliä ja puuroa. Muuta Lassi ei saakaan kuin maitoa ja riisiä.

Odotan jokusen aikaa ja sitten alan yrittämään viljaa...kauravelliä:)

Meillä oli perjantaina niin hauskaa, kun Lassi kikatti ensimmäisen kerran ääneen oikein kunnolla. Huvittavaa oli ensinnäkin se, että kello oli 22 ja toinen ihan pirtsakkana kikattaa. Toisekseen se, että hän kikatti mulle, kun söin sipsejä :DD Mitäköhän hauskaa siinä nyt oli?! Muutoinkin naureskelee aina, kun näkee mun syövän jotain..heh:)

Joku kyseli menkoista. Mulla on nyt kolmatta kertaa juuri " päällänsä" .

Riitelystäkin oli puhetta....me riidellään yksinkertaisesti siitä syystä, että mä olen niin TAVATTOMAN VÄSYNYT ja silloin en kertakaikkiaan JAKSA OLLA KIVA!!! Ja sitten tulee lauottua yhtä sun toista :( Toivoisin niin kovasti, että miehestä olisi enempi apua yösyötöissä, kun kerta Lassi pulloa vaan saapi. Viime yönäkin..tai siis aamulla 07 haki pullon, mutta ei varmaan tullut mieleenkään, että olisi voinut myös syöttää pojan. Meillä on muutaman viikon välein aika kipakkaa sanomista juuri tästä yösyötöstä...ja sen jälkeen menee muutama yö niin, että mies syöttää, mutta miten ihmeessä noilla miehillä tuntuu olevan niin helkkarin LYHYT muisti??! Ja kun mä en jaksaisi AINA nalkuttaa samasta asiasta...mutta mun naamasta luulisi näkyvän kyllä, ettei ihan ole putkeen mennyt:D Mutta niinä öinä, kun mies on syöttänyt niin olen seuraavana päivänä ihan kuin eri ihminen!! En mä koskaan nuku silloin, kun poika syö, mutta jo se, että saa vaan maata siellä peiton alla, tuntuu hyvältä:)

Eipäs meillä kyllä muusta riidelläkään...ei ole mitään syytä. Isäntä tekee kyllä kaikenlaista, ei tosiaan ikinä makaa perse homeessa sohvalla vaan touhuaa ja auttaa mua kyllä:) On nykyään paljon enemmän pojankin kanssa..tulee ottamaan hänet multa, kun huomaa, että on vähän naama mutrulla:D Mutta kun oikein mikään muu ihana ele ei korvaa sitä yöllistä apua...!!! :(

Jostain tuhlaamisesta oli myös puhetta....Meillä ei oikein säästellä missään eikä sitten taas toisaalta pistetä rahaa (ainakaan paljon) minnekään turhanpäiväiseen...

Meillä on 3 autoa ja 2 moottoripyörää....ja traktori...niihin nyt rahaa uppoaa kyllä ja kun vielä autoista yksi on ns. " harrasteauto" niin siihen kyllä menee ihan kiitettävästi rahaa, mutta kaikki harrastukset maksaa:) Moottoripyöräily on tosi kallista...vakuutukset ovat sairaan hintaisia, mutta onneksi niitä maksetaan vaan kesäkaudelta ja mä meinaan nyt omani myydä pois. Mitä mä sillä teen, kun en tosissaankaan kerkiä ajelemaan:( Ja toisaalta on tullut itsesuojeluvaistoa roimat määrät tuon lapsen myötä...pelkää, että itelle sattuu jotain ja tuo prätkäharrastus nyt on aika vaarallista kuitenkin ainakin tällasella tohelolla kuin minä :)

Asutaan vanhassa omakotitalossa, jota remontoidaan koko aika ja nyt isäntä on juuri saamassa valmiiksi meidän uuden makkarin..teki ihan kokonaan yhden huoneen lisää tuonne yläkertaan:) Näin ollen on Lassille oma huone, meille oma huone ja vielä koirillekin oma!! Heh:)

Sitten oli synnytyksestä puhetta myöskin. On se kyllä kumma miten ajan kanssa kaikki " kamala" unohtuu:O Itsellä kun tuo synnytys kesti sen noin 21 tuntia :( Lisäksi siinä sain vielä sen melkein 40 asteen kuumeen ja kun vielä lopuksi alkoi vauvan sydänäänet heiketä ja avautuminen ei vaan edistynyt ja ilmassa oli koko aika hätäsektion uhka...en saanut moneen tuntiin syödä saatikka juoda mitään juuri tuosta syystä. Ponnistuksen alettua ilma ei kiertänyt YHTÄÄN nenän kautta, olin aivan tukossa. Oli kova kiire saada vauva maailmaan...ympärillä oli ainakin 6 ihmistä, yksi hyppi mahan päällä (ja se sitten sattui ihan perkeleesti, oli niin lähellä, etten vetänyt turpaan sitä ämmää!!!!)....kun sitten vihdoin imukupilla poika saatiin maailmaan, näin miten hän oli ihan veltto...Kätilö katkaisi nopeasti napanuoran. Me odotimme vaan koska kuulemme vauvan parkaisun. Häntä lähdettiin samantien viemään pois ja vasta käytävältä kuului meidän oman pikkuisen ääni..se hieman helpotti sitä hätää mikä meillä siinä oli. Oliko kaikki kunnossa? IHMEEN rauhallisena siinä pysyin..olin varmaan niin järkyttynyt kaikesta....Ja jotenkin ne kätilöt saivat mut uskomaan, että kaikki oli ihan ok ja että vauva vaan vietiin tarkkailuun. Lapsivesi kun oli vihreää ja napanuora vauvan kaulan ympäri..Pisteitä hän sai 3 syntyessään..

Että ei se ihan putkeen kaikkiaan mennyt.....ONNEKSI kuitenkin kaikki oli ihan hyvin!!!!

Kamalinta oli koko touhussa suppareiden lisäksi se, kun tutkittiin kohdunsuuta....se oli jotenkin mulla niin takana että meinasi taju lähteä, kun ne sitä kaiveli!! SATTUI IHAN SAATANASTI jopa enemmän kuin supistukset;(

Mun pelastukseni on EPIDURAALI, joka vei KAIKKI KIVUT ihan täysin pois!!!!! Luulin, ettei supistuksia tule enää ollenkaan, mutta en vaan tuntenut niitä-ihanaa!! Toisaalta juuri tuossa kohdassa mulle nousi se kuume ja sain niin kamalan horkan, että juuri ja juuri siinä sängyllä pysyin :/ Se ei kuitenkaan haitannut sillä ei mua ei sattunut mistään:)

Epiduraali kyllä hieman häiritsi ponnistusvaihetta, kun en tuntenut täysillä koska supistus tulee....

Paljon kamalia juttuja mahtui tuohon 21 tuntiin, mutta paljon myös hyvin mielenkiintoisia ja " ihaniakin" asioita:) Päivä päivältä tuo kokemus tuntuu ihanammalta mielessäni. Toivon kovasti, että saisin kokea vielä kaiken uudelleen..tosin kelpaa vähän lyhyemmällä kaavalla ensi kerralla ja sydämestäni toivon myös, että vauvalla olisi loppuun asti kaikki hyvin ja saisin hänet rinnalleni heti hänen synnyttyään! Nyt näin Lassin vasta seuraavana päivänä kunnolla;( Se yö synnytyksen jälkeen oli ihan kamala....vauvaa oli sairas ikävä, olihan tuo ollut niiiin lähellä niin monta kuukautta ja nyt hän oli niin kaukana! Voih, tulee ihan itku vieläkin, kun miettii tuota tilannetta *nyyh*

Mutta siis loppuyhteenvetona: IHANA KOKEMUS!!!! Lopputulos on niin mahtava, että kyllä sitä kaikenlaista kipua kestää sen eteen;)

Jeps, mutta ei kait tässä tällä erää mitään tämän ihmeempää..eiköhän sitä tekstiä jo tullut aika lailla:)) Nyt tarvii varmaan mennä katsomaan, että siellä vaunuissa on kaikki kohdillaan. On nukkunut 2h15min inahtamatta:O

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Toivottelevat: Je_Ni & Lassi (13.10)

Vierailija
80/86 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia galluppeihin ja vähän muutakin:

RUOKA: rahaa menee ruokaan n. 500 ¿ kuussa ja tuo pitää sisällään miehen syömiset töissä. Siihen meneekin kyllä aika paljon!

MIES ja apu ja miehen menot: Kehuja tulee vaan! Mies on ottanut kunnia-asiakseen kylvettämisen ja kakkavaippojen vaihdon, joista jälkimmäistä saa hoitaa mun puolestani ihan loputtomastikin. Onneksi Nellikin on niin fiksu likka, että kakkailee yleensä iltaisin ja viikonloppuisin, kun mies on kotona. Olen vaihtanut kakkavaipan viimeksi n. 3 viikkoa sitten!!! Jippii! Mies varmasti heräisi öisinkin Nellin kanssa, mutta kun minä haluan imettää öisin, niin minäpä sitten heräänkin. Mies ei juurikaan käy ulkona. On käynyt Nellin syntymän jälkeen kaksi kertaa saunaillassa, joten eipä tarvitse tuosta marmattaa...

RIIDAT: Meillä ei juurikaan riidellä. Jos ollaan eri mieltä, niin päästään kyllä johonkin kompromissiin aika helposti. Ollaan molemmat aika joustavia, joten ei paljoa tarvitse riidellä. Minä saatoin joskus (varsinkin kun Nelli oli ihan pikkuinen) aiemmin kilahdella miehelle iltamenoista, joita oikeasti oli tooosi vähän.

Sitten Nellin viime aikojen tempaukset: meillähän ollaan syöty pullosta iltaisin jo vaikka kuinka pitkään ja ollaan vuoroteltu iltapullottelu miehen kanssa aika fifty-sixty ja Nelli ollut tyytyväinen. Viime viikolla Nelli teki sitten päätöksen, että iltasyötön hoitaa tästä lähin äiti. Kun mies yritti syöttää, niin alkoi karjuminen... Ja loppui vasta, kun otin syöttöhommat haltuuni. Kumma juttu. Ja eilen sitten teki vielä sellaisen jutun, kun menin huoneesta pois ja mies jäi Nellin kanssa, niin neiti alkoikin itkemään mun perään. Itku vaihtui nauruun heti, kun menin viereen. Testattiin tuo 4 kertaa ja lopputulos oli aina sama. VOIKO TUON IKÄINEN OLLA JO ÄIDIN PERÄÄN NOIN PAHASTI??? Ja oonko mä nyt ihan jumissa... APUVA...

Mutteri ihmeissään