Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAKUISTEN UUSI VIIKKO*

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrrrr, kun on ulkona kylmä! Pakkasta " vaan" -14, mutta todella pureva viima käy kyllä. Perhana, just kun olin suunnitellut, että ulkoiltas nyt heti aamupäivällä ja pyhittäisin sitten pienten päiväuniajan lastenhuoneen siivoukseen (ette voi edes kuvitella miltä se näyttää!!). Noh, ehkä me taretaan käydä pienellä happihypyllä niin maistuis sitten tytöille ruoka paremmin.

COE: Hih, just mietin eilen samaa. Päätin sitten, että Tuomas on huomenna 4kk :) Ja ONNEA miehen työpaikasta!

Meillä on nyt hoksattu lopullisesti mahalleen meno ja viimeyönä poika nukkui miten milloinkin, mutta silti rauhallisesti eli heräsi vaan kerran niin, että minäkin heräsin :) Eli söi 4 maissa. Toisen kerran heräsin minä imelään hajuun (oikeesti varmaan heräsin johonki muuhun, mutta siis huomasin heti tuon hajun) ja niin meillä vaihdettiin kakkavaippaa klo 5.50. Sitten onneksi poika jatkoi vielä tutin kans unia melkein 8 saakka.

APPELSIINISTA tosiaan eli Bonalta löytyi 4kk sose, jossa oli omenaa, banaania ja appelsiinia. Minä sitten annoin sitä eilen Tuomakselle jotain 5tl perunan päälle ja ei kyllä reagoinut mitenkään, ei punoittanut iho eikä muutakaan. Eli kai sitä voi sillointällöin antaa.. Vaikka ei tietenkään niille, joilla on jo muutenki iho-ongelmaa tms.

JENI kyseli tuosta soseiden syönnistä. Meillä oli aluksi kans yhtä sottaamista, poika pykelsi lähes kaiken pois ja jokelsi ruoka suussa. Nyt on jo monta päivää (viikon?) syönyt tosi hyvin, suu aukeaa isolle ja vasta kun maha on täynnä, pykeltää sen viimeisen lusikallisen pois. Maissisose on yhä suosikkia (outo!?) ja persikasta ei tykkää. Kaikki muut on ok.

Jeplulis, mutta nyt ei tämän enempää. Kootaan pari palapeliä ja alan sitten miettiä sitä ulos lähtöä. Tuomas nukkui eilen vaunuissa 3,5t saa nähdä miten tänään, kun on paljon kylmempi..

Vierailija
22/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pieni neiti on aloittanut heräämään nyt vajaan viikon klo 4.30 :O

Jonkun verran nukuttaa meikäläistä siinä vaiheessa kun isoveli aukaisee virkeänä silmänsä kello 6.30.

Tuosta lapsivesijutusta sen verran, että mulla on sellainen kuva asiasta että jos vauva on kakannut(hätä) lapsiveteen ja sitä hönkäisee suuhunsa niin siinä on tulehdusriski.

Meillä jäi ainakin selvittämättömäksi miksi meidän tyttö sai sen infektion synnytyksaen jälkeen. Synnytyksen pitkällä kestollakin (23h) voi olla osuutta asiaan.

Mulla on synnytys edelleen aikamoinen kummitus niskassa. En halua edes miettiä sitä, eli jonkinmoisia traumoja liittyy asiaan.

Onnittelut Coen miehelle työpaikasta :) Muistanko oikein että sinunkin mies oli S:lla töissä? ;)

Je_ni: Ihan uteliaisuudesta kysyn että miten muistat noin tarkkaan milloin ja monen aikaan Lassi syö? Kirjoitatko ylös jonnekin? Mulla ei meinaan ole mitään muuta hajuas Ronjan syömisistä kuin että se syö ;)

Ihanaa, kun tämä neiti ei olis enää yhtään makuuasennossa vaan syödessäkin pitäisi istua :O Helppoa ;)

yhdellä kädellä kirjoittelen, pitäis alkaa siivoamaan mutta veto on pois. Jonku ihme vatsakipu/huonolo vaivannutt tämän viikon. Ensin luulin et olis mahatautia muttei oksennukseen asti ole edennyt vaikka vatsaa onkin vääntänyt paljon..

Mutta nyt gotta go!

Mukavaa päivää!

C ja R 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkui melkein 10 tuntia heräämättä! :)

Jouduin kyllä heräämään esikoisen huutelun takia pariin kertaan, mutta sain vain kääntää kylkeä ja jatkaa unia. No, aamusti väsytti silti ;) Mutta erilailla kuin normaalisti. Toivon unikuviot kyllä vaihtelee suuresti, toinen ääripää on heräämiset tunnin kahden välein läpi yön.

YÖHERÄÄMISISTÄ olikin puhetta. Meillä mies hoitaa aina esikon heräämiset, joita on nykyisin enää muutamana yönä viikossa. Eilen annoin neidin katosa teletappeja dvd:ltä ja heti kostautui. Paras on kun pidetään tv kiinni neidin hereillä olon ajan.

OMISTA MENOISTA: Mulla on jumppa 1-2 kertaa viikossa ja lisäksi käyn yleensä kerran viikossa omalla ajalla esim. kaupungilla. Yleensä menen kuitenkin tekemään gradua. Mies ei käy juuri missään itsekseen, paitsi ehkä kerran parissa viikossa käy treenaamassa. Ennen lapsia hän harrasti maajoukkuetasolla yleisurheilua ja silloin oli kaikki illat treeneissä ja kesät kiersi kisoja. Mutta meille oli selvää, että lapsia tulee, niin aktiiviura saa jäädä. Eri asia olisi tietysti ollut, jos olisi urheillut täysipäiväisesti. Työn ohella oli vähän turhan rankkaa.

Nyt Toivon huutelu yltyy. Pakko lopettaa.

S-I

Vierailija
24/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen ennen kuin ulos lähdetään esikoisen kanssa...

JeNi kirjoittaa ihan kuin minun suusta silloin kun meidän esikoinen syntyi! Itse olin silloin myös tosi väsynyt, vaikka esikoinen on tähän meidän kakkoseen verrattuna ollut aina paljon paljon paljon helpompi... Näin jälkikäteen ihan hävettää, kuinka kehtasin silloin olla niin väsynyt. Itse kanssa olin esikoisen tuloon asti nukkunut paljon enemmän kuin varmaan keskiverto ihmiset ja en osannut/osaa edelleenkään nukahtaa ennen kuin lapset ovat hiljaa. Nykyään se on paljon helpompaa kuitenkin ja tuntuu, että vaikka meillä heräillään normaaleina öinä yli viisi kertaa, en ole silti väsynyt, kuten olin silloin kun esikoinen heräsi vain sen kaksi kertaa yössä. Se vaan kai on jotenkin elimistön kamppailua sitä rytmin vaihdosta vastaan. Olen myös huomannut sen, että silloin on tosi paljon vaikeampaa herätä kun on itse tosi väsynyt ja vaan ihan oikeasti haluaisi nukkua. Mulla kun ei ole ketään apuna muulloin kun viikonloppuna ja silloin ei miehestä kauheesti ole hyötyä, kun imetän edelleen. Tosin tuntuu, että saan energiaa ihan vaan siitäkin kun on joku kotona ja jos tarve niin voi lykätä mahaansa itkevän vauvan jollekin. Meillä esikoinen siirtyi omasta aloitteestaan tammikuun alussa omaan huoneeseen (talon toisella puolella), silti kuulen kyllä hänen rupinansa... Mies sanookin, että kuulen liian hyvin...

Eilen muuten aloitin Viljamille rela-tipat. Meillä siis ihan selkeästi on koliikki pahentunut... Oli niistä ehkä pikkaisen apua tai sitten vaan kuvittelen. Hänellä oli selkeästi vähempi masuvaivaa yöllä kuin yleensä. Jos ei heräisi itkemään mahaansa 23-00, niin saisin nukkua noin 3-4 aamulla ilman heräämistä. Viljami menee yleensä yöunille 19-20 aikoihin. Mutta kyllä nämä heräämiset jossain vaiheessa helpottaa. Mutta ei meilläkään ne ole ihan kokonaan poistunu esikoiseltakaan, on nyt 3v 4kk ja erinäisiä painajaisia näkee ja joskus täytyy mennä pissille. Meidän jannu on ollu päiväkuiva noin 1v6kk alkaen ja yökuivaksi oppi 2v 6kk ikäisenä. Joskus edelleen sattuu vahinkoja yöllä, mutta harvemmin enää nykyään. Olen laittanut silti pojalle sänkyyn " pissilakanan" , tuntuu että poikakin luottaa itseensä enempi kun se on siellä ettei patja kastu. Tosin numeroa ei passaa tehdä, jos vahinko sattuu...

Mutta nyt täytyy lähteä viemään ukko ulos, keikkuu äitin kaulassa niin että alkaa jo sattua...

tikru ja pojat

Vierailija
25/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas NAZULLE;) Mä ajattelin ottaa tänään perunan listoille mukaan, ja nyt pelkään, että käy kuin teillä! Tähän mennessä bataatista, maissista ja persikasta ei ole tullut mitään. miten isoja määriä teillä ja muillakin syödään? Mulle annettin ohjeeksi, että sen verran voi antaa kuin lapsi syö, joten nyt menee n.purkillinen päivässä jaettuna kolmeen osaan.

S-I: meillä on vähän sama homma! I osaa kyllä kääntyä (harvoin sitä tekee), mutta paljon ennemmin syö varpaitaan ja katselee maailmaa. Istumisen sitterissä keksi kans viikko sitten :)

Vierailija
26/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_Ni, Mianni, olikohan muitakin, kyllä teidän todella pitäisi jutella miestenne kanssa ja sopia jostain systeemistä noiden yöheräämisten hoitamiseen. Kuullostaa aivan uskomattoman rankalta, jos aina joutuu ne itse hoitamaan. Kai ne nyt miehetkin sen tajuaa, jos sen niille kertoo. Meillä on koko ajan ollut aika hyvä systeemi, joka toimii meillä, ei tietenkään välttämättä toimisi muilla. Ekat pari kuukautta, kun minä oli vielä paljon väsyneempi ja vaipat piti vaihtaa joka syötöllä - ja usein vielä lakanatkin - mies vaihtoi aina vaipat ja tarvittaessa lakanat, ja minä vain syötin. Eli herättiin siis joka kerta molemmat, mikä voi tuntua turhalta, mutta kun on kauhean väsynyt, niin se että toinen on siinä auttamassa ja tietää miltä itsestä tuntuu, merkkaa tosi paljon. Sitten kun vaipanvaihdot yöllä lähes loppuivat ja itsekin aloin olla vähän pirteämpi, " komensin" miehen nukkumaan, että edes toinen saisi kunnon unet. Sen jälkeen meillä on toimittu niin, että aamusyötölle mies sitten nostaa Onnin minun kainaloon syömään (muutenhan syötän öisin istuallaan tuolissa) ja kun Onni on syönyt, niin lähtee Onnin kanssa aamuhommiin. Minä saan sitten jäädä nukkumaan arkisin vartin yli seitsemään, kunnes mies ja isot lapset lähtevät töihin ja kouluun ja viikonloppuisin jopa puoli yhdeksään, kunnes Onni taas syö, mutta harvoin maltan niin myöhään viikonloppuisin nukkua, kun kerrankin saadaan nauttia kiireettömästä aamusta yhdessä. Yleensä kyllä aina noin tunnin vielä nukun - ja vaikka tunti on lyhyt aika, niin se tuntuu ruhtiinaallislta, kun tietää, ettei kukaan _varmasti_ kohta herätä.

Minullakin on joku pakkomielle tietää lähes minuutilleen milloin Onni öisin syö. En kirjota niitä mihinkään ylös, mutta yleensä kyllä muistan vielä aamullakin, kun olen yöllä kelloa katsonut. Niin, ja meilläkin on käytössä ne 7-14 kg Liberot, eikä viimeaikoina ole ollut vuotoja - ennen kyllä oli yhtenään ja ihan vaipasta riippumatta. Toivottavasti ei nyt ala uudestaan, kun näin uskalsin hehkuttaa...

Pitää lähteä aamupesulle niin kauan kun Onni vielä nukkuu aamutorkkuja...

I

Vierailija
27/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee kuluneeksi 10-vuotta siitä kun mieheni kanssa kohdattiin :)

Eli

" Onnen Päivä"

(tänään siis onnin nimipäivä ;) ).

Täällä viimeyö meni kivasti kahdella heräämisellä tai kolmas oli kello 5.30, eli pitäiskö sanoa että kolmella heräämisellä,

mutta kun sitä edeltävinä kahtena yönä on heräilty kello kahden jälkeen TUNNIN VÄLEIN SYÖMÄÄN!!

No viime yönä annoin sitten kahden aikaan yöllä vielä pullosta ruokaa (kun yleensä annan tissiä läpi yön) niin johan tyttö nukkui paremmin,

taitaa siis olla äipällä aika kuivat tissit ;)

Pinoon oli tullut niin hurjasti tekstiä, ettei tähän rakoon oikein ehtinyt kaikkee lukemaan, mutta koitan tulla katsastaa uudelleen.. tuntuu kiirettä pitävän ja vähän väsymystä, kun on ollu noi pari surkeeta yötä..

Kerroin tossa alkuvuodesta, että viime vuonna syntyi paljon tuttaville lapsia, ja että tänä vuonna ei läheskään niin paljoa tai sitten ihmiset ei ole vaan vielä tunnustanu...

no niinhän se tosiaan vaan oli ettei uutisia ollut siihen mennessä vielä kerrottu ;)

pikkuhiljaa on tullut tietoon, tällä hetkellä niitä on tulossa tälle vuodelle jo kahdeksan " tapausta" ... yksi syntyi tammikuussa.

No mutta nyt täytyypi mennä lasta ruokkimaan.

Z ja J 4kk

Vierailija
28/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimipäivänä :)

Vierailija
29/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ei tuo tyttö voinu nyt tietenkään nukahtaa kunnolla päikkäreille vaan tuossa kitisee ja venkoilee. No, saatiin ainaki ulkoiltua tunti ennenkuin alkoi poskia liikaa paleltaa. Käytiin laskemassa mäkeä ja tytöt oli aivan innoissaan. Tuomas on nukkunu jo reilun 2t vanuissa, otin nyt sisälle kun on suht kylmä ulkona. On muuten ekaa kertaa pakkauksen toppapuku päällä kun " oma" 62cm alkaa olla aika nafti ja siitä hajosi myös vetoketju :S

Inuliinikos se oli, joka noista yöheräämisistä puhui.. (voi tätä minun muistia..). Niin, ei minua noin yleisesti ottaen haittaa yhtään, vaikka minä meillä 99% hoidanki yöheräämiset. Joskus aamulla kyllä ottaa päähän, jos mies valittaa väsymystään nukuttuaan sikeesti 9t kun itse on menny tunnin pätkillä koko yön, mutta siis yleensä ihan ok. MUTTA, oletan myös, että mies sitten ymmärtää, jos olenki illalla väsynyt ja haluan alkaa nukkumaan enkä viettämään hänen kans " laatuaikaa" . Ja tätähän hän siis ei monestikaan tajua ja SE minua raivostuttaa, ei niinkään ne yöheräämiset ;) Ja jotenki kuitenkin aattelen, että koska minä olen " vaan" kotona ja mies käy töissä niin mulle kuuluu nuoki yöjutut. Tosin niin ne kyllä oli mun harteilla sillonki, kun minä kävin töissä ja mies oli kotona :S

Juu, mutta ei nyt tän enempää tällä kertaa, YRITÄN nukuttaa tuon tytön..

Vierailija
30/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sattuma ZIMPURA, meilläkin on tänään onnen päivä :) Tavattiin miehen kanssa tasan 9 vuotta sitten. Mites te aiotte päivää juhlistaa? Me saadaan lauantaina viettää koko päivä ihan kahdestaan, molemmat lapset menee mummulaan hoitoon. Vähän jänskättää, että miten maltan olla Toivosta erossa. Mutta me koitetaan nyt nauttia sitten toisistamme, kahdenkeskistä aikaa kun on niin vähän.

AXELARA kyseli soseiden määrästä. Mä olen uskaltanut antaa vasta tosi pientä määrää, tänään annan sitten jo jääpalakuution verran. Pelkkää porkkanaa poika on saanut. Enemmän söisi mitä annan.

Osaako joku muuten tehdä MAISSISTA hienoa sosetta? Yritin esikoisen aikana, mutta siihen muistaakseni jäi ne kuoret, mitkä ei millään hienontunut. Vinkkejä otetaan vastaan.

S-I

Vierailija
31/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ONNItteluista! Onnilla onkin nämä merkkipäivät juhlavia, kun syntymäpäivä on YK:n päivä (kuten muutamalla muullakin täällä muistaakseni) ja nimipäivä nyt siis Kalevalan päivä. En kyllä itse tätä nimipäivää edes ollut huomannut ennen kuin sisko siitä maanantaina muistutti.

Soseiden määrästä: keitän Onnille nykyään lounasaikaan yhden pienen perunan ja lisään siihen porkkanajääkuution ja reilusti maitoa. Joskus on mennyt kaikki, joskus menee vaan reilu puolet tuosta. Jälkkäriksi olen antanut vielä pari tl luumua, kun Onnikin on ruvennut kovin harvakseltaan kakkaamaan kiinteiden myötä. Maissi ehkä kovetti masua eniten ja se onkin nyt jätetty pois toistaiseksi. Iltapäivällä Onni saa vielä noin 1/3 purkillisen mangososetta.

Meidän iso kolmikko lähti juuri kaupungille kirjastoon pelaamaan shakkia, on joku heidän shakkikoulun järjestämä hiihtolomahomma. Toivottavasti junamatka menee ok... on vasta toinen kerta, kun Jussikin menee ilman aikuista. Isommathan siellä reissaavat joka arkipäivä.

I

Vierailija
32/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta Onnen päivästä pieni gallup mieleen: Kauanko olette olleet yhdessä miehenne kanssa? Meillä tulee lokakuussa 14 vuotta täyteen (hui!) ja elokuussa on 13-vuotishääpäivä.

i

Vierailija
33/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelin tuossa tyttöjen kanssa tas 2,5h päiväunet ja nyt olen ihan sekainen. Ihan liikaa nukuin!!! Mutta tuo päiväunihetki on mulle niin rakas ja läheinen hetki että nukahdan itse siihen aina vaikka ei väsyttäisikään. Nytkin mun piti vaan syöttää Lilia, nostaa sänkyyn ja aloittaa siivous mutta toisin kävi. Ja hassua että vaikka mua ei tänään edes väsyttänyt sänkyyn mentäessä niin nukuin todella sikeästi ja kauan eli en herännut kertaakaan ennen tyttöjä. Mutta ei haittaa, olipa taas ihana hetki ja eipä illalla väsytä ainakaan;)

Mä pääsen tänään juoksulenkille ystävän kanssa - jeeee!! (välihehkutus...)

Ja asiaan:

Axelaralle KIINTEIDEN MÄÄRISTÄ; en mittaile mitenkään vaan nyt kun riisipuuroa, maissia, bataattia ja päärynää on maisteltu 2 vkoa (ja tuossa välissä on ollut 4-5 päivän totaalinen tauko jolloin annoin vain rintamaitoa) niin annan niin paljon kuin tyttö syö. Tässä meidäm syöttörytmi ja laitan nyt vielä unet mukaan

07 aamutissiä sängyssä

08.30 riispuuro naniin tai tuttelliin tehtynä (menee ehkä 7tl)

09-10 aamutirsat

11.30 bataatti tai maissisosetta (ehkä myös 7-8tl) + tissimaitoa toinen tai molemmat rinnat

12-14.30 päiväunet

15.00 tissimaitoa (pitäis olla jo antamassa kun kello on kolme ja tyttö alkaa maiskuttaa...)

16.30-17/17.30 torkut

17.30 bataattia/maissia (ihan vaan 4-5tl) + pari tl päärynäsosetta

päälle tissimaitoa

19.30 tissimaitoa

20.30 iltapuuro riisipuuroa + joukossa 1-2 tl päärynäsosetta

kylpy ja tissimaitoa

Eli otin kiinteät heti mukaan meidän tuohon rytmiin, joskin määrät ovat vielä pieniä ja ihan vaan arvioita. Mutta Lilia ei sylje mitään pois ja tuo tl tarkoittaa läjhinnä sitä teelusikallisen päätä ei täpötäyttä tl..

Nyt menen tissittelemään välillä

Nazu joka palaa taas myöhemmin vastaamaan loppuihin

PS. YHDESSÄOLO GALLUP VIELÄ

eli yhdessä ollaan oltu 5 v, joista vajaa 4,5 kihloissa ja 3 naimisissa

Vierailija
34/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kaikilla on murkinaa mahassa joten jatkan hetken.

Meillä tosiaan tuo syöttö+uni rytmi on aikas tarkka ja lilian aikana se on kyllä tullut tuo rytmi ihan " siinä sivussa" eli esikoisen rytmiä kompaten. JOssain vaiheessa rupesin katsomaan kellosta syöttöaikoja kun lilia ei ole itkenyt oikein kunnolla nälkäänsä ollenkaan joten ihan tissien takia piti jossain vaiheessa aina syöttää joten siitä muodostuikin aika kiva rytmi ja nyt ihan samanlainen kuin esikoisella tuohon aikaan.

Toki noista ajoista joskus poiketaan mutta normaalikotiolosuhteissa kuten tänään niin heittoa ei ole ollut kuin 5-10 min noista ajoista korkeintaan. Elikkäs kellon mukaan melkein mennään täällä mutta minulle se sopii ja minusta äärettömän helppoa vaikkakin menoja saa olla aina sumplimassa että on oikeaan aikaan kotona.

Mutta en olisi uskonut että myös toinenkin lapsistamme " oppii" tarkan rytmin helposti. Ajattelin odottaessani että esikoinen kun on niin kellon tarkka ollut aina ettei toinen voi mennä niin.

Yksi asia vielä noista kiinteistä on sanottava että mun mielestäkun vertaa taas esikoiseen joka siis aloitti maistelut vasta 6kk+ niin lilia syö paaaaaaaaaaaljon helpommin, paremmin ja nätimmin ruuat, eikä sotku ole niin karmeata ollenkaan. mun mielestä esikoinen oli varmaan 8kk kun söi näin nätisti kun lilliputti nyt. Toinen asia on se että lilia on nyt 2-3 päivää ollut kyllä supertyytyväinen tyttö. Eilenkään ei kitissiyt kertaakaan koko päivänä, äsken tuli parku kun kääntyi lattialla puoliksi oshvan alle mutta muuten ei ole tänäänkään itketty ollenkaan tai kitisty mistään. Mummokin sanoi käydessään että lilia on aina niin aurinkoinen joten luulen että olen saanut " synninpästön" eli annan itselleni anteeksi kinnteieen aloittamisen (lukuunottamatta perunaa).

nyt keittämään bataattia etttä mies saa antaa kun olen lenkillä.

PIrtsakka nasu kera ihanien tyttöjen (anteeksi nyt tämä positiivisuus mutta tämä on yksi niistä päivistä kun en pysty lopettamaan hymyilyä - elämä on ihanaaaaaaaaa)

Vierailija
35/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulle tulee huomenna sellainen imettävä äiti kylään jonka lapsella on maito- ja muna-allergia. Mitä voisin äidille tarjota kaffin kanssa? Ideoita? Lisäksi sitrunhedelmät, pähkinät ja mansikka ovat kiellettyjen listalla?

n

Vierailija
36/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHDESSÄ on miehen kans oltu paria viikkoa vaille 10v ja siitä on yhdessä asuttu 9v & kihloissa oltu reilu 7v. Ja naimisiin mennään v. 2017, päiväkin on jo päätetty :D

Meillä Tuomas syö aika tarkkaan näin:

Klo 7 Tuttelia 140ml

Klo 9 Tuttelia 100ml

Klo 12 Sosetta n. puoli purkkia (syö jo monenlaisia 4kk soseita)+ Tuttelia 60ml

Klo 15 Tuttelia 140ml

Klo 18 Tuttelia 140ml

Klo 21 Pe-po velliä tai maissivelliä 1dl + sekaan 20-40ml Tuttelia

Ja yöllä syö melkein aina kerran 100-140ml Tuttelia, yleensä aina klo 3 ja 4 välillä

Vierailija
37/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo-o, mies kävi sitten niistä työehdoista puhumassa ja palkka olikin alle kaikkien odotusten. Kiva kiva. Juteltiin tossa aika pitkään ja pohdittiin mitä tehdä. Parempi se palkka on kuin tämänhetkinen, mutta ei juurikaan. Päätettiin että ottaa paikan ja siirrytään meidän kakkossuunnitelmaan... eli jätetään asunnonetsintä ja mä rupean hakemaan harjoittelupaikkaa miehen kotiseudulta (josta saan sen varmemmin), sieltä Tervajoen vierestä, kenenkäs mies sieltä nyt olikaan kotoisin! Suoritan harjottelun pois ja palataan sitten tänne, miehellä on työpaikka mihin palata ja opinnot sitten suoritettuna... joopa joo. Harmittaa ihan hirveesti, siis tuokin on musta ihan hyvä suunnitelma kun saadaan molemmat opinnot sitten pois, mutta v*tuttaa kun on jo montaa asuntoa ehditty katsoakin ja miettiä ostamista.

Ketuttaa, että siitä palkasta ei ollut puhetta - tai siis oli, mutta esimies arvioi sen korkeammaksi kuin se nyt sitten olikaan, tää oli siis alle jopa sen minimin mitä arvioi etukäteen ja koko ajan piti todennäköisenä että oikea palkka on sitten yli sen minimin (selkeästi yli). Mutta on kuitenkin vakipaikka... niin siitä voi jäädä hoitovapaalle ja mä voin sen harjottelun tehdä.

No joo, mut sellasta. Ja tosiaan CAMELOT: tuo nimenomainen työpaikka se on, surkeita puolia vaan paljastuu!!

NAZU: Eipä oo kyllä paljon vinkkejä: kaurakeksit on ainoa mitä mä tiedän :) Mutta ZIMPURALLA oli hyviä vinkkejä kyllä mulle, kaupan pakastealtaasta glukoosittomia tuotteita ja ne kuulemma on usein maidottomia ja munattomia myös.

Nyt töitä.

Coe

Vierailija
38/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikossa taas mennään...

Sunnuntai ja maanantai oltiin koko porukalla siellä kylpylässä ja ihanaa oli! Aivan loistavasti meni koko reissu, isommat uiskentelivat mahtavasti ja Sannikin nautti lämpimässä vedessä lutraamisesta. Ja mikä parasta sai valmiissa pöydässä syödä kaikki ateriat! Kummasti piristää arkea tuommoinen pienikin irtiotto, ensi kerralla voikin sitten varata jo kahden yön reissun kun kerran sujuu noin mainiosti.

Eilen sitten isommat pojat olivat isänsä kanssa laskettelemassa ja me pienten kanssa shoppailemassa. Piristävää sekin! =)

Tänään olikin serkkuja leikkimässä, niin päivä meni siivillä.

Ruokailuista:

n.7 aamu tissittelyt

9-10 tissittely ja aamupäiväunet

n.11.30 riisipuuroa(veteen tehtynä) ja sosetta varmaan 1dl

12-14 tissiä ja päiväunet

n.14 tissittelyä

n.16 tissittelyä ja pienet tirsat

n.18 tissittelyä

n.20 riisipuuroa ja sosetta taas sen desin

20.30 tissiä ja yöunille

Tuolla lailla nuo meidän päivät taitavat pääsääntöisesti mennä. Viikonloppuna kokeilin riisivelliä ja sekin tuntui uppoavan ihan hyvin. Eikä tullut ihottumaakaan. Iho alkaa olla taas hyvässä kunnossa, joten voisi ruveta kokeilemaan uusia sose makuja. Allergiatesteissä ei todettu mitään, mutta lääkäri sanoi että siitä huolimatta voi jotain olla! Kummallista kun ei sitten välttämättä näy testeissä, eli turhia testejä taitavat olla. =(

Ja olikos täällä joku galluppi menossa yhdessäoloajasta? Tuleekohan pohjat!? =) Yhdessä kuljettu kesällä 17vuotta(hui!), kihloissa 13vuotta ja naimisissa 8vuotta. Yhteistä taloutta pyöritetty 14v! Eli yli puolet elämästäni olen tuon rakkaan mieheni kanssa jo saanut kulkea ja toivottavasti on vielä paljon yhteistä taivalta jäljellä!

Taidankin tästä kipaista kullan kainaloon, kun on taas huomenna työreissulle lähdössä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

neljäs

Vierailija
39/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-I, meillä on ollut

ONNEA

matkassa, kun ollaan löydetty onnin päivänä miehet ;)

Hauska sattuma :)

Olis kyllä kiva juhlistaakkin päiväämme jotenkin, mutta ei saada lapsia mihinkään hoitoon, mies kun ei itsekkään luota oman äitinsä hoitoon, niin en kyllä pikkusta sen hoiviin anna.

Ykskin päivä oli pudottaa meijän pikkusen, niin jätetään väliin.

Mutta tarkoitus olis näin juhlavuotena juhlistaa yhdessä oloa häiden vietolla, toivotaan että näin myös käy :)

Tässä kun on tätä talonrakentamista nyt koko meidän elämä, niin ehkä eiliset muffinsit sit oli meidän juhlintaa :)

Mutta siis ehkä kesällä juhlittais kunnolla, kun on oma tupakin valmis.

Nyt en sitten taas muistakkaan mihin muuhun piti vastailla, oli melkosesti galluppejakin tullut.

Riitelystä sen verran, meillä ei ole riidelty vuosiin, siis oikeen kunnolla.

Jotain pientä kinaa saattaa olla, muttei oikeestaan riitelyksi voi sanoa.

Eipä me tässä juuri päivän mittaa toisiamme nähdäkkään.

Enemmän taidan riidellä ton meijän esikoisen kanssa ;)

Mukavaa illanjatkoa

Vierailija
40/86 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan gluteenittomia löytyy paljon.

Sekä isoista että pienemmistäkin kaupoista.

Isoissa kaupoissa valikoimaa tietysti vähän enemmän.

Melkein kaikki gluteenittomat tuotteet on myös

munattomia ja maidottomia.

Keksi hyllystä löytyy paljon erilaisia keksejä ja pakastealtaasta löytyy mm. kanelipullia (Moilas, punainen pussi), muffinsseja, karjalanpiirakoita.

Joissain kaupoissa saattaa olla " gluteeniton-hylly" , mutta yleensä ne on sekasin " tavallisten" tuotteiden kanssa.

Osa on aika hintavia, mutta ns.normaalihintaisiakin löytyy.