Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

There is no healing - there is only letting go

Vierailija
12.05.2024 |

Mitä mieltä väittämästä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä pitää monesti paikkansa, että mitä kovemmin yrittää parantua esimerkiksi traumoista tai päihderiippuvuudesta, niin sitä sitkeämmässä ongelmat tuntuvat pysyvän. Repsahduksia tulee säännöllisesti selvien kausien jälkeen, traumatakaumat voimistuvat entisestään jne.

Totta kai parantuminen vaatii omaa aktiivisuutta ja vastuunottoa avun piiriin hakeutumisessa. Jatkuva itse ongelmaan keskittyminen ja elämän kapeutuminen paranemisyritysten ympärille ei välttämättä kuitenkaan ole pidemmän päälle hyväksi. Siinä ihminen alkaa pitää helposti itseäänkin ongelmana, mistä tuppaa tulemaan itseään toteuttava ennuste. Lisäksi kaikenlainen yliyrittäminen ylläpitää hermoston stressitilaa ja näin osaltaan sabotoi toipumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä pitää monesti paikkansa, että mitä kovemmin yrittää parantua esimerkiksi traumoista tai päihderiippuvuudesta, niin sitä sitkeämmässä ongelmat tuntuvat pysyvän. Repsahduksia tulee säännöllisesti selvien kausien jälkeen, traumatakaumat voimistuvat entisestään jne.

Totta kai parantuminen vaatii omaa aktiivisuutta ja vastuunottoa avun piiriin hakeutumisessa. Jatkuva itse ongelmaan keskittyminen ja elämän kapeutuminen paranemisyritysten ympärille ei välttämättä kuitenkaan ole pidemmän päälle hyväksi. Siinä ihminen alkaa pitää helposti itseäänkin ongelmana, mistä tuppaa tulemaan itseään toteuttava ennuste. Lisäksi kaikenlainen yliyrittäminen ylläpitää hermoston stressitilaa ja näin osaltaan sabotoi toipum

Kiitos tästä, itse ajattelen myös näin. Etenkin addiktien ajatukset pyörivät usein vain itsen ympärillä ja se itsesäälissä pyöriminen vaan pahentaa tilannetta. 

Traumaattisen hirvikolarin jäljiltä autoilu pimeällä, liukkaalla ja hirvimerkein varustetulla tiellä on muuttunut ajoittain todella tuskalliseks, ja vaikeuttaa usein elämää. Moni sanoi että pitäisi hakeutua terapiaan, mutta itse olen aika skeptinen. Viime vuosina on julkaistu tutkimuksia, joissa on tultu siihen tulokseen että pitkä terapia ei usein auta ja monesti vielä pahentaa ongelmaa. Toki tämä ei tietenkään päde kaikkiin ongelmiin. 

Vierailija
4/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai parantuminen vaatii omaa aktiivisuutta ja vastuunottoa avun piiriin hakeutumisessa. Jatkuva itse ongelmaan keskittyminen ja elämän kapeutuminen paranemisyritysten ympärille ei välttämättä kuitenkaan ole pidemmän päälle hyväksi. Siinä ihminen alkaa pitää helposti itseäänkin ongelmana, mistä tuppaa tulemaan itseään toteuttava ennuste. Lisäksi kaikenlainen yliyrittäminen ylläpitää hermoston stressitilaa ja näin osaltaan sabotoi toipum

Kiitos tästä, itse ajattelen myös näin. Etenkin addiktien ajatukset pyörivät usein vain itsen ympärillä ja se itsesäälissä pyörim

eli letting go auttaisi. Unohdat vain, mitä on tapahtunut. Ei siihen muuta tarvita.

Vierailija
5/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera palstamamma ei parane. Pitäisi osata päästää irti. Anteeksianto on vangin päästämistä vapauteen (ja sen huomaamista, että se vanki olet sinä itse).

Vierailija
6/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon sellaisella universaalilla ideatasolla kyllä ja yhdyn ajatukseen. Henkilökohtaisella tasolla paranemista kyllä tarvitaan ennen kuin on valmis päästämään kokonaan irti traumasta tms.

Vierailija
7/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa (en puhu traumoista) Kyllä minä itsessäni tunnistan sen, että vatvon asioita turhaan. Kuten se, että inhoan äitienpäivää. Miksi ihmeessä vatvon ja murehdin ja vihaan sitä, kun voisin vain kohauttaa olkapäitä?

Vierailija
8/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo letting go käytännössä tapahtuu?

Vierailija
9/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/14 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo letting go käytännössä tapahtuu?

Neuvoja?

Vierailija
11/14 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/14 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikesta tarvitse irrottaa ja anteeksianto on henkilökohtainen asia. Muistijälkiä tulee ja ottaa opikseen eikä pöllöile enää. 

Siinä on totuutta että vanhalla pesuvedellä ei tule puhdasta. Vaan minkäs ihminen luonnolleen.

Vierailija
13/14 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikesta tarvitse irrottaa ja anteeksianto on henkilökohtainen asia. Muistijälkiä tulee ja ottaa opikseen eikä pöllöile enää. 

Siinä on totuutta että vanhalla pesuvedellä ei tule puhdasta. Vaan minkäs ihminen luonnolleen.

Irtipäästäminen on sitä, että muistijäljet unohtuvat. Tai ehkä sitä muistaa, mutta muistot eivät herätä sen kummempia tunteita.

Vierailija
14/14 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä