Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen jouluvalmistelut, aaaaarrrggghhhh!!!

Vierailija
21.12.2024 |

Miesystäväni ei ole jouluihminen, ei alkuunkaan. Turhaa hössöttömistä kaikki, ruoat, lahjat, kuusi ja kaikki. Ok, ei siinä mitään, ei me kaikki olla jouluihmisiä. Itse sen sijaan olen jouluihminen. Aloitan jouluvalmistelut hyvissä ajoin ja nyt mulla on kaikki valmista ja ajattelin vielä tänään käydä fiilistelemässä kaupungilla, ehkä jotain lahjoja vielä hankkia, jos sopivaa tulee vastaan ja käydä kahvilla jossakin kivassa paikassa. No, mutta; mies osti eilen maksaa, karjalanpaistia ja lanttuja. Nuukana miehenä tietysti päiväystavaraa. Me kuulemma kokataan niitä tänään. Ei muuten kokata, tai minä en ainakaan. Tein tämän hyvin selväksi ja nyt mies mököttää. Sanoin lähteväni kaupungille ja mies kysyi, että eikö sulla ole jo kaikki valmiina? On, mutta en ole kiirehtinyt asioiden kanssa sen takia, että saisin juosta vielä loputkin päivät ennen joulua, vaan siksi, että saan rentoutua. Olen jo ollut miehen kanssa suorittamassa hänen lahjaostoksensa, sekä siivonnut hänen huushollinsa (tämä tosin ihan omasta tahdostani). Enköhän ole osani tehnyt hänen joulunviettämättömyyden eteen. Tympäisee.

Jos vielä kuulen "hössöttäväni", niin en ehkä pysty säästelemään sanojani.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä passaat miesvauvaa? Muhikoon omissa paskoissaan ja syököön alepizzaa kuten normaalistikin.

MIesvauvojen kasvattaminen ei toimi eikä ole naisten vastuulla.

Ja todellakin: kun kirjoitat tekstiä, jonka oletat muiden lukevan, käytä kappalejakoa. Lyhyitä kappaleita, koska teksti luetaan ruudulta. Yksi, maksimissaan kaksi lausetta.

Vierailija
82/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostihan mies lanttuja💕

Järsitte niitä koko ensi vuoden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että eroatte ennen joulua. Ei tuosta mitään tule kun ei mies saa tehdä ominpäin ruokaa.

Vierailija
84/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi että eroatte ennen joulua. Ei tuosta mitään tule kun ei mies saa tehdä ominpäin ruokaa.

Eihän se aikonut ominpäin tehdä, vaan halusi ap:n tekemään kanssaan, vaikka ap on oman osansa jo tehnyt.

Vierailija
85/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse löytänyt kohtaa, jossa miestä oli kielletty valmistamasta ruokia sillä aikaa, kun ap on kaupungilla?

Vierailija
86/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluihmisiä on kahdenlaisia. Niitä, jotka nauttivat puuhistaan ja sinunlaisiasi oppikirjasuorittajia. Löysää tonttulakkia ja yritä edes nauttia, vaikkei kaikki mene päänsisäisen suunnitelmasi mukaan.

Nauttiihan ap jouluvalmisteluista ja on jo ne tehnyt. Nyt oli aika rentoutua ja ukko on vaatimassa ylläritöihinsä.

Antaa ukon vaatia. Hän on ostanut jouluruoat omaan keittiöönsä, oman aikataulunsa mukaan. Hän siis laittaa ne omassa keittiössään oman aikataulunsa mukaan, ja oppii jatkossa kommunikoimaan ajoissa oletusten sijaan.

No sehän oli just se ongelman nimi, apllä muita suunnitelmia ja ukko möksähti.

Vierailija
87/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, onhan se selvää, että jos nainen haluaa rentoutua tehtyään omat jouluhommansa, niin se on väärin, mutta jos miehen saunailta peruuntuu naisen takia, niin se on silkkaa ilkeyttä. Ei näin, siskot! Pitäkää puolenne. 

Vierailija
88/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä on ongelma? mies kokkaa sillä aikaa kun sinä pyörit kaupungilla.

Vierailija
89/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä tässä on ongelma? mies kokkaa sillä aikaa kun sinä pyörit kaupungilla.

Ilmeisesti ongelma on siinä, että mies nyt sitten mököttää, kun AP ei innostunut laatikkotalkoista, vaan ajatteli rentoutua. 

Vierailija
90/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehelle kuulu joulukotkotukset, muuta kun kuusen kaato ja kinkun paisto. kaikki muu kuuluu sille kodin hengettärelle. niin ainakin meillä on aina ollut. 

Vierailija
91/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varmasti tapahtui ja varmasti on totta.

Vierailija
92/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tarkoitus oli hyvä. Osti jouluruokaa vaikka ei jouluihminen ole. Muisti että olet saanut omat valmistelut valmiiksi. Ja juurikin siksi oli todennäköisesti suunnitellut yhteistä rauhoittumista karjalanpaistin äärelle. Uuniruoka. Pata uuniin, saunaan, ja syömään. En ymmärrä, miksi olet miehelle vihainen. 

Kaiken kukkuraksi ap mainitsi itsekin haluavansa rauhoittua kun on jo kaikki valmiina, ja kumminkin meinaa lähteä kauppojen tungoksiin luuhaamaan. 

Vierailija
93/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:ta.

Mulla todella rankka työsyksy takana ja maanantaina jään jouluvapaille klo 18, jonka jälkeen ajan n. 2h matkan vanhempieni luokse joulun viettoon. Perjantaiksi palaan takaisin töihin. 

Mies menee lapsineen omille vanhemmilleen toiselle paikkakunnalle, vietämme siis joulut erillään.

Olen hoitanut omat jouluvalmistelut jo ajoissa, koska tiedän, että omat vanhempani tarvitsevat apua joulun laitossa, eli ajatukseni on tämä viikonloppu ns. säästää voimia, että jaksan töiden jälkeen ma-iltana ja tiistaina vielä laitella joulua vanhemmillani.

Mieheni suunnitelma tälle viikonlopulle: kiertelemme ostelemassa hänen sukulaistensa joululahjoja, paketoimme ne ja ajelemme pitkin maakuntaa viemässä niitä perille. Yöksi pitäisi viimeiseen paikkaan jäädä, että voivat siellä tissutella.

Ilmoitin eilen jääväni viikonlopuksi kotiin lepäämään ja nauttimaan oman kotini joulutunnelmasta. Ole

No et kai oikeasti aio lähteä mukaan?!

Nyt pidät pintasi ja jäät lepäämään, kai mies yksinkin osaa omat sukulaisensa kiertää. Seuraavalla kerralla jo tietää ettei vaadi sinulta tuollaista.

Vierailija
94/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi tänään tämän päivän päiväyksellä naudanmaksaa, kermaa ja puolukkahilloa. Keitin perunat ja tein maksakastikkeen. On rakas.

Vierailija
95/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tarkoitus oli hyvä. Osti jouluruokaa vaikka ei jouluihminen ole. Muisti että olet saanut omat valmistelut valmiiksi. Ja juurikin siksi oli todennäköisesti suunnitellut yhteistä rauhoittumista karjalanpaistin äärelle. Uuniruoka. Pata uuniin, saunaan, ja syömään. En ymmärrä, miksi olet miehelle vihainen. 

Kaiken kukkuraksi ap mainitsi itsekin haluavansa rauhoittua kun on jo kaikki valmiina, ja kumminkin meinaa lähteä kauppojen tungoksiin luuhaamaan. 

Kiva luuhata, kun itsellä ei ollut enää mitään pakollista ostettavaa. Ja mies kyllä ihan itselleen haluaa niitä ruokia jouluksi, ei hän suunnitellut mitään yhteistä illallista., enkä minä edes syö kuin lanttulaatikkoa miehen suunnittelemista ruoista.

Kävelin kaupungin päästä päähän kauniissa pakkassäässä, poikkeilin kaupoissa ja kävin torttukahveilla. Oikein kiva päivä. 

Mies on tehnyt laatikkonsa tai sitten ei, en tiedä. Kohta saunaan. Mies tulee tai ei tule, en tiedä.

Vierailija
96/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onhan tuo sinun touhusi "hössöttämistä". Mutta niin, kukin tyylillään. Meillä mennään joulu rennolla otteella, valmisruokaa parille päivälle, tavallinen siivous, lokoillaan, luetaan kirjoja...Meillä mielestäni on parasta joulussa kiireettömyys ja suorittamattomuus.

Vierailija
97/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, onhan tuo sinun touhusi "hössöttämistä". Mutta niin, kukin tyylillään. Meillä mennään joulu rennolla otteella, valmisruokaa parille päivälle, tavallinen siivous, lokoillaan, luetaan kirjoja...Meillä mielestäni on parasta joulussa kiireettömyys ja suorittamattomuus.

Niin no, minä olen ostanut valmislaatikoita. Myös kinkku on valmis, sekä rosolli. En harrasta jouluverhoja tai yletöntä siivoamista, mutta tulee siitä juhlan tuntua, kun on vöhän siistinpää ja panostettu. Mies tässä nyt minulle järjestää ylimääräistä tekemistä, omat tekemiseni olen tehnyt hyvissä ajoin, jotta kiirettä ei synny.

Vierailija
98/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan riitelette.  Teit selväksi ettei kokata ikävässä äänilajissa.  Raahaa se ukko mukaan kivalle kahvihetkelle ja tajutkaa ettei joulumieli tule riidalla.  Se teki kuitenkin alustavia hankintojakin.  Jouluhan on enempi sun juttusi.

Vierailija
99/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä puuttui punainen lanka. Mikä on se ydinongelma? 

Se, että mies haluaa päättää mun ajankäytöstä ja olettaa, että olen valmis osallistumaan hänen jouluvalmisteluihinsa omista suunnitelmistani poiketen. Suunnitelmistani olen kertonut miehelle kyllä, mutta ei kai niillä niin väliä ole sitten. Hän ei missään tapauksessa hössötä joulua, mutta jotenkin nyt sitten yrittää kuitenkin nakittaa mulle joulun laittamista hänelle, omat jouluhommani olen jo "hössöttänyt" ja saanut kuulla siitä vinoilua.

Eipä ole ihme, että joulu on parisuhderiitojen aikaa.

Vierailija
100/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

valivalivali..ap hanki elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme