Miehen jouluvalmistelut, aaaaarrrggghhhh!!!
Miesystäväni ei ole jouluihminen, ei alkuunkaan. Turhaa hössöttömistä kaikki, ruoat, lahjat, kuusi ja kaikki. Ok, ei siinä mitään, ei me kaikki olla jouluihmisiä. Itse sen sijaan olen jouluihminen. Aloitan jouluvalmistelut hyvissä ajoin ja nyt mulla on kaikki valmista ja ajattelin vielä tänään käydä fiilistelemässä kaupungilla, ehkä jotain lahjoja vielä hankkia, jos sopivaa tulee vastaan ja käydä kahvilla jossakin kivassa paikassa. No, mutta; mies osti eilen maksaa, karjalanpaistia ja lanttuja. Nuukana miehenä tietysti päiväystavaraa. Me kuulemma kokataan niitä tänään. Ei muuten kokata, tai minä en ainakaan. Tein tämän hyvin selväksi ja nyt mies mököttää. Sanoin lähteväni kaupungille ja mies kysyi, että eikö sulla ole jo kaikki valmiina? On, mutta en ole kiirehtinyt asioiden kanssa sen takia, että saisin juosta vielä loputkin päivät ennen joulua, vaan siksi, että saan rentoutua. Olen jo ollut miehen kanssa suorittamassa hänen lahjaostoksensa, sekä siivonnut hänen huushollinsa (tämä tosin ihan omasta tahdostani). Enköhän ole osani tehnyt hänen joulunviettämättömyyden eteen. Tympäisee.
Jos vielä kuulen "hössöttäväni", niin en ehkä pysty säästelemään sanojani.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Tyhjästä taas luodaan ongelmaa. Ei ihme, ettei parisuhteet nykyään kestä.
No, jos itselleni jokin juhlapyhä olisi tärkeä, ja saisin kuulla valmistelujeni olevan "turhaa hössötystä ". Niin kyllä miettisin, että toinen ei taida arvostaa minua pätkääkään.
Itse en ikinä menisi sanomaan toiselle, että tälle tärkeä asia on ihan turhaa peetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tarkoitus oli hyvä. Osti jouluruokaa vaikka ei jouluihminen ole. Muisti että olet saanut omat valmistelut valmiiksi. Ja juurikin siksi oli todennäköisesti suunnitellut yhteistä rauhoittumista karjalanpaistin äärelle. Uuniruoka. Pata uuniin, saunaan, ja syömään. En ymmärrä, miksi olet miehelle vihainen.
Aika työlästä tehdä maksalaatikko, lanttulaatikko ja karkalanpaisti.
3 helppoa uuniruokaa. No lanttulaatikossa pitää ensin vähän keitellä, mutta muutenhan tuo olisi helppo yhteinen ajanviete. Mies ajatteli yllättää joulunhenkinaisensa, mutta tämäpä ei juuri tänään halua lanttulaatikkoa haistella, vaikka on joulua pidellyt jo toista kuukautta.
Huono yllätys, ottaen huomioon, että olin hänelle kertonut omista suunnitelmistani. Mitähän mies tykkäisi, jos hänellä olisi tulossa vaikka saunailta kavereiden kanssa ja kertoisin hänelle yllätyksenä, että ehei, mä olen suunnitellut meille siivouspäivän seuraavaksi päiväksi, aamusta alkaen. Olisko kiva yllätys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluihmisiä on kahdenlaisia. Niitä, jotka nauttivat puuhistaan ja sinunlaisiasi oppikirjasuorittajia. Löysää tonttulakkia ja yritä edes nauttia, vaikkei kaikki mene päänsisäisen suunnitelmasi mukaan.
Nauttiihan ap jouluvalmisteluista ja on jo ne tehnyt. Nyt oli aika rentoutua ja ukko on vaatimassa ylläritöihinsä.
Antaa ukon vaatia. Hän on ostanut jouluruoat omaan keittiöönsä, oman aikataulunsa mukaan. Hän siis laittaa ne omassa keittiössään oman aikataulunsa mukaan, ja oppii jatkossa kommunikoimaan ajoissa oletusten sijaan.
Tätä olin sanomassa. Moni mies aina olettaa naisen puolesta asioita.
Tässäkin mies, kertomatta naiselle aikeistaan, oletti että nainen osallistuu automaattisesti ruokien valmistukseen.
Voisi kuvitella, että kun on kolmepäivää enen aattoa, saisitten helpostikin sovitettua kaikki tekemiset niin, että molemmilla on kivaa, mutta kun pitää olla joustamaton...Kiva kun pilaat miehen yrityksen ja vähäisenkin joulumielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tarkoitus oli hyvä. Osti jouluruokaa vaikka ei jouluihminen ole. Muisti että olet saanut omat valmistelut valmiiksi. Ja juurikin siksi oli todennäköisesti suunnitellut yhteistä rauhoittumista karjalanpaistin äärelle. Uuniruoka. Pata uuniin, saunaan, ja syömään. En ymmärrä, miksi olet miehelle vihainen.
3 helppoa uuniruokaa. No lanttulaatikossa pitää ensin vähän keitellä, mutta muutenhan tuo olisi helppo yhteinen ajanviete. Mies ajatteli yllättää joulunhenkinaisensa, mutta tämäpä ei juuri tänään halua lanttulaatikkoa haistella, vaikka on joulua pidellyt jo toista kuukautta.
Jos ap:lla on kuitenkin toisenlainen käsitys iloisesta yllätyksestä? Ei ilmeisesti innostunut siitä että hänen pitäisi miehen jouluruoat tehdä miehen kanssa. Mäkin oon jouluihminen mutta en kokisi iloisena yllätyksenä sitä että mun pitäisi lähteä nyt jouluruokien tekoon jonkun toisen kotiin vaikka olin ajatellut levätä tämän päivän. Tykkään myös siivoomisesta mutta ei se silti olis mulle mikään mukava yllätys jos nyt joku sanoisi että tänään tuletkin sitten meille tekemään oikein kunnon joulusiivouksen kun niin joulusta ja siivoamisesta tykkäät!
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuvitella, että kun on kolmepäivää enen aattoa, saisitten helpostikin sovitettua kaikki tekemiset niin, että molemmilla on kivaa, mutta kun pitää olla joustamaton...Kiva kun pilaat miehen yrityksen ja vähäisenkin joulumielen.
Pilaa miehen yrityksen tehdä itselleen ruokaa? Miksi ap'n siihen pitäisi osallistua?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo joustanut miehen takia. Nyt olisi miehen vuoro joustaa ja hoitaa edes omat asiansa. Mulla on vielä huomenna ja maanantaina asioita tehtävänä, joten mies saisi nyt ihan itse huolehtia omat joulujuttunsa, jotka tietenkään eivät ole missään tapauksessa "hössöttämistä", vain mun jouluvalmistelut ovat sitä.
En ymmärrä, miksi mies ei voi tehdä itse ruokiaan, ja sinä menet kaupungille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono yllätys, ottaen huomioon, että olin hänelle kertonut omista
Noilla spekseillä teidän suhde on jo nyt tuomittu tuhoon. Katsos kun sinä ole kuukausitolkulla kouhkannut joulusta, niin mies luuli, että sinulle on ilo laittaa jouluruokaa (asia, jota olet suunnitellut ääneen ja erilaisilla listoilla). Suunniteltu siivouspäivä saunaillam jälkeen on puhdasta ilkeyttä.
Teillä on nyt suhteessa yksi kiltti ja toista huomioiva ja sitten ilkeä ja toisen valintoja jatkuvasti kyseenalaistava. Ei tuosta suhteesta tule mitään, mies on kanssasi vain onneton.
Tuli vaan mieleen et eikö se seurustelu ole vapaaehtoisuuteen perustuvaa toimintaa? Ukko mäkeen ja vietät joulua yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloinen yllätys: saat tehdä työläitä ruokia keittiössäni ostamistani aineksista :DD
Lähtisin itsekin tuossa vaiheessa sanaakaan sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Kappalejako?
-eri
Kappalejako on ihan oikein. ensimmäiset 10 riviä on yhtenäistä asiaa ja viimeinen lause rajattu omaksi kappaleeksi, joka on jo eri asiaa, eli oikein meni. Ei niitä kappalejakoja tehdä parin lauseen välein.
Vierailija kirjoitti:
Koska dominoiva narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloinen yllätys: saat tehdä työläitä ruokia keittiössäni osta
Karjalanpaisti on yksi helpoimpia ruokia! Jos se on sinulle työlästä, niin miten ihmeessä koko talon koristelu tilpehöörillä on helppoa?
Vierailija kirjoitti:
Tekstistä puuttui punainen lanka. Mikä on se ydinongelma?
Ap:n päänuppi.
Uutena vuotena voit aloittaa jo joulun 2025 valmistelut 2.1.2025
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iloinen yllätys
Karjalanpaisti on yksi helpoimpia ruokia! Jos se on sinulle työlästä, niin miten ihmeessä koko talon koristelu tilpehöörillä on helppoa?
Minulle iloinen yllätys on valmiiksi tehty/tilattu ruoka/vienti ravintolaan.
Ei se, että tässä on sulle ainekset, alahan kokkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä se ei ole aloittajan joulumielen pilaamista tai yrittämistä kun vähätellään toiselle tärkeää ja iloista asiaa kuukausikaupalla? Sun mielestä se ei ole aloittajan yrityksen ja joulumielen pilaamista kun mies ei ole tehnyt aloittajalle jouluruokia? Sun mielestä se ei ole mieheltä joustamattomuutta kun hän ei ole auttanut aloittajaa joulun valmistelussa? Lopeta nyt hyvä ihminen tuollainen jauhaminen ja yritä joskus mennä omasta uhriutumisesta ja itsekeskeisyydestäsi pois.
Mun eksä oli aivan samanlainen. Itse nautin ja tykkään joulun valmistelusta, mutta hän teki kaikkensa, että meillä oli aina viikkoja kestävä tappelu ennen joulua. Ihan vain siksi, että hän ei pystynyt katsomaan kuinka paljon näinkin yksinkertainen asia tuo minulle hyvää mieltä. Ja se oli vain ja tasan minua kohtaan. Kaikkien muiden perheet kun tekivät joulua niin oli vain ihanaa.
Kun olin yleensä viikkoa ennen joulua aivan loppu siihen naljailuun, kiukutteluun ja jatkuvaan alistamiseen niin totesin, että en ole hänen kanssaan joulua viettämässä ja otin joulutavarat pois ja söin jo tehdyt jouluruoat itse. Meni päivä tai kaksi ja hän alkaa panikoimaan ja oletusarvo oli, että minä teen joulun hänelle. Siitä se sota syttyi kun sanoin, että en ole hänen kanssaan viettämässä joulua. Hänelle ostaman lahjan annoin paketoimatta kun muutenkin keräsin joulun pois. Enkä siis viettänyt joulua hänen kanssaan. Ne päivät oli itselle sitten ihan kuin normaali arkipyhä. Hän lähti ovet paukkuen äidilleen. Joka vuosi, 7 vuoden ajan, sama käytiin läpi. Viime vuonna sanoin hänelle viikko ennen joulua, että nyt riittää ja muutin ulos asunnosta 23.12. Tänä vuonna olen saanut rauhassa iloita joulusta jo joulukuun alusta ja tämä on ihanaa!
Ei hän ole sun mies. Ette ole naimisissa . Hänellä on oma koti, voi siellä viettää aikaansa ja sinä omassasi.
Kannattaa miettiä, että sitoudutko elämään ihmisen kanssa joka on kovin erilainen kuin sinä.
Antaa ukon vaatia. Hän on ostanut jouluruoat omaan keittiöönsä, oman aikataulunsa mukaan. Hän siis laittaa ne omassa keittiössään oman aikataulunsa mukaan, ja oppii jatkossa kommunikoimaan ajoissa oletusten sijaan.