Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen jouluvalmistelut, aaaaarrrggghhhh!!!

Vierailija
21.12.2024 |

Miesystäväni ei ole jouluihminen, ei alkuunkaan. Turhaa hössöttömistä kaikki, ruoat, lahjat, kuusi ja kaikki. Ok, ei siinä mitään, ei me kaikki olla jouluihmisiä. Itse sen sijaan olen jouluihminen. Aloitan jouluvalmistelut hyvissä ajoin ja nyt mulla on kaikki valmista ja ajattelin vielä tänään käydä fiilistelemässä kaupungilla, ehkä jotain lahjoja vielä hankkia, jos sopivaa tulee vastaan ja käydä kahvilla jossakin kivassa paikassa. No, mutta; mies osti eilen maksaa, karjalanpaistia ja lanttuja. Nuukana miehenä tietysti päiväystavaraa. Me kuulemma kokataan niitä tänään. Ei muuten kokata, tai minä en ainakaan. Tein tämän hyvin selväksi ja nyt mies mököttää. Sanoin lähteväni kaupungille ja mies kysyi, että eikö sulla ole jo kaikki valmiina? On, mutta en ole kiirehtinyt asioiden kanssa sen takia, että saisin juosta vielä loputkin päivät ennen joulua, vaan siksi, että saan rentoutua. Olen jo ollut miehen kanssa suorittamassa hänen lahjaostoksensa, sekä siivonnut hänen huushollinsa (tämä tosin ihan omasta tahdostani). Enköhän ole osani tehnyt hänen joulunviettämättömyyden eteen. Tympäisee.

Jos vielä kuulen "hössöttäväni", niin en ehkä pysty säästelemään sanojani.

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta.

Mulla todella rankka työsyksy takana ja maanantaina jään jouluvapaille klo 18, jonka jälkeen ajan n. 2h matkan vanhempieni luokse joulun viettoon. Perjantaiksi palaan takaisin töihin. 

Mies menee lapsineen omille vanhemmilleen toiselle paikkakunnalle, vietämme siis joulut erillään.

Olen hoitanut omat jouluvalmistelut jo ajoissa, koska tiedän, että omat vanhempani tarvitsevat apua joulun laitossa, eli ajatukseni on tämä viikonloppu ns. säästää voimia, että jaksan töiden jälkeen ma-iltana ja tiistaina vielä laitella joulua vanhemmillani.

Mieheni suunnitelma tälle viikonlopulle: kiertelemme ostelemassa hänen sukulaistensa joululahjoja, paketoimme ne ja ajelemme pitkin maakuntaa viemässä niitä perille. Yöksi pitäisi viimeiseen paikkaan jäädä, että voivat siellä tissutella.

Ilmoitin eilen jääväni viikonlopuksi kotiin lepäämään ja nauttimaan oman kotini joulutunnelmasta. Olen näille mieheni sukulaisille jo joulukortit askarrellut ja lähettänyt, ja mielestäni se riittää, kun en heitä edes kunnolla tunne. Mies (joka jäi itse eilen 2 viikon lomalle) hermostui, kuinka itsekäs olen, kun en lähde viemään jouluterveisiä.

Tappelun välttämiseksi todennäköisesti siis lähden mukaan, vaikka se tarkoittaa sitten sitä, että olen aivan poikki varsinaisena jouluna. Ei hyvä! 

Vierailija
42/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hieman aloituksesta sivuun, mutta meillä on sinänsä sama ongelma, että minä haluan kiireettömän joulun ja mies ei muutoin välitä joulusta, mutta tietyt asiat ruokaan liittyen pitää hänen mielestään olla.

No, minä olen kaiken jo hankkinut tällä viikolla. Ap:n tavoin koen, että nyt saan rentoutua ja odotella joulua rauhassa nautiskellen. Mies sen sijaan tekee paniikissa lähtöä kauppaan lähes päivittäin, ja kyselee, että mitä pitää tuoda. Minä vastaan, että olen huolehtinut jo joulun ruoat ja kerron, mitä on tarjolla. Selvästi ne ei miehelle ole ne ruoat, mitä hän haluaa, mutta hän ei aio kokata. No, mitäs minä sille voin.

Lahjojakin pitää kuulemma vielä hankkia. Okei, hän voi ryystätä lahjaostoksille viime tingassa. Minä kun olen luopunut enimmistä lahjaostoksista ja ostan vain kolmelle. Ne on hankittu jo viikkoja sitten. Kun sitten miehellä lopulta ne lahjat on, ne on sitä tasoa että olisi voinut vaikka marraskuussa Prismasta ostaa.

Kuulostanpa nyt kamalalta puolisolta. Asiat on oikeasti mallillaan ja kyllä meillä on mukavia jouluja ja molemmat nauttii. Tämä valmistautuminen menee vaan kovin eri kaavallla, mutta se pätee muihinkin asioihin elämässä. Minä olen järjestelmällinen ja mies kaoottinen. Minulla ei ole stressiä, hänellä stressi vie välillä unetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:ta.

Mulla todella rankka työsyksy takana ja maanantaina jään jouluvapaille klo 18, jonka jälkeen ajan n. 2h matkan vanhempieni luokse joulun viettoon. Perjantaiksi palaan takaisin töihin. 

Mies menee lapsineen omille vanhemmilleen toiselle paikkakunnalle, vietämme siis joulut erillään.

Olen hoitanut omat jouluvalmistelut jo ajoissa, koska tiedän, että omat vanhempani tarvitsevat apua joulun laitossa, eli ajatukseni on tämä viikonloppu ns. säästää voimia, että jaksan töiden jälkeen ma-iltana ja tiistaina vielä laitella joulua vanhemmillani.

Mieheni suunnitelma tälle viikonlopulle: kiertelemme ostelemassa hänen sukulaistensa joululahjoja, paketoimme ne ja ajelemme pitkin maakuntaa viemässä niitä perille. Yöksi pitäisi viimeiseen paikkaan jäädä, että voivat siellä tissutella.

Ilmoitin eilen jääväni viikonlopuksi kotiin lepäämään ja nauttimaan oman kotini joulutunnelmasta. Ole

No ei todellakaan hyvä. Ette asu yhdessä, et ole miehesi puoliso, osuutesi miehen perheen suuntaan on aivan riittävä ja mies hoitaa vanhempana joulun omille lapsilleen, tietenkin. Älkää nyt hyvänen aika suostuko ihan älyttömään hyppyytykseen vaan, koska olette naisia ja naisen on aina "kuulunut" loihtia joulu, joidenkin mielestä näköjään useampikin.

Vierailija
44/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä puuttui punainen lanka. Mikä on se ydinongelma? 

Se, että mies haluaa päättää mun ajankäytöstä ja olettaa, että olen valmis osallistumaan hänen jouluvalmisteluihinsa omista suunnitelmistani poiketen. Suunnitelmistani olen kertonut miehelle kyllä, mutta ei kai niillä niin väliä ole sitten. Hän ei missään tapauksessa hössötä joulua, mutta jotenkin nyt sitten yrittää kuitenkin nakittaa mulle joulun laittamista hänelle, omat jouluhommani olen jo "hössöttänyt" ja saanut kuulla siitä vinoilua.

Vierailija
45/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuughhhh!!!!!!!

Vierailija
46/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea.

Eikä kannatakkaan, koska 50% näistä tarinoista on provoja ja 50% on miesvihaa tihkuvaa uusfeminististä mädätystä.

Vierailija
47/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
48/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on erittäin raskas ihminen.

ja kamala jouluhössöttäjä

Vierailija
49/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä puuttui punainen lanka. Mikä on se ydinongelma? 

Mun mielestä se punainen lanka oli hyvinkin selkeä.

Ap on saanut omat jouluvalmistelut valmiiksi kuunnellen siinä sivussa miehen veetuilua hössöttämisestä. Nyt kun hommat on tehty niin ap haluaisi rentoutua ja alkaa nauttia kiireettömästä joulusta. Oli tälle päivälle suunnitellut kaupunkireissua ja kahvilaa.

Mies oli ostanut ruokatarvikkeita ja suunnitellut ap:n puolesta että hän viettääkin päivän keittiössä. Ja ilmeisesti kyse oli miehen jouluruokien teosta? (Tuo omaa pohdintaa) ja ruuat pitäisi valmistaa tänään kun oli ostanut päiväystuotteita.

Nyt mies mököttää kun ap ei innostunut keittiöpiian roolista. Mies ilmeisesti oletti että nyt kun ap on hoitanut omat jutut niin voidaan alkaa valmistella hänen jouluaan joidenka valmistelut on jättänyt viime tippaan. Tämä viimeinen lause tosin oli omaa pohdintaa mutta nuo muut luki selvästi tekstissä.

Vierailija
50/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluihmisiä on kahdenlaisia. Niitä, jotka nauttivat puuhistaan ja sinunlaisiasi oppikirjasuorittajia. Löysää tonttulakkia ja yritä edes nauttia, vaikkei kaikki mene päänsisäisen suunnitelmasi mukaan.

Nauttiihan ap jouluvalmisteluista ja on jo ne tehnyt. Nyt oli aika rentoutua ja ukko on vaatimassa ylläritöihinsä.

Vierailija
51/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse kyllä nyt aiheutat mielipahasi ynnä muut ongelmat. Turhaa syyttää ketää toista.

Vierailija
52/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme akka

Ite oot.

-Eri

Vierailija
53/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies asuu eri osoitteessa. Hän on ostanut ruokatarvikkeita joista voidaan valmistaa jouluruokaa miehen omaan kotiin. Osallistuiko mies sinun kodin jouluvalmisteluihin? Oliko hän mukana jouluostoksillasi? Kuljettiko hän sinua autollaan tarvittaviin paikkoihin? Haitteko kuusen yhdessä? Auttoiko mies sinun kodin siivoamisessa tai jouluruokien valmistamisessa? Osallistuiko mies tavalla tai toisella kuluihin? Jos ei, ymmärrän jos harmittaa. Jos osallistui, en ymmärrä lainkaan. 

Ei todellakaan ole osallistunut mihinkään jouluvalmisteluihini. Mä sen sijaan olin pyynnöstä ostamassa hänen lapsilleen lahjoja, sekä suunnittelemassa niitä. Jouduin sen takia siirtämään omia menojani, mutta sen nyt tein vapaasta tahdostani. Kai mun täytyisi alkaa käyttämään sitä vapaata tahtoani omaksi hyväkseni, eikä aina taipua muiden ehtoihin ja aikatauluihin.

Vierailija
54/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, älä hössötä

Vierailija
55/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme akka

Ite oot.

-Eri

Ei oo akka, on ukko.

Vierailija
56/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎀🎁💝🎄🎇🕯🧑🎄🤶🧑🎄💫🎉

Vierailija
57/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään, mikä tuossa on ongelma. Kaiken voi tehdä. Vaikka menisi kaupungille ja joisi siellä kahvit, syödäkin pitää. Joten sitten loppupäivä/ilta on aikaa kokata ja syödä. 

Kun ei huvita yhtään. Kaupunkimatkaan menee matkoineen viisi tuntia ja sen jälkeen on saunavuoro kuudelta. Saunan jälkeen siis pitäisi alkaa kokkaamaan. Maksalaatikkoa tulee vähintään viisi litraa ja se on ainakin tunnin uunissa, jos siis mahtuu yhdessä erässä, sitten karjalanpaisti, joka vaatii vähimmilläänkin pari tuntia. No, lantut voi odottaa niitä ei tarvitse tänään tehdä, mutta sitten huomenna on tehtävä kuitenkin, koska maanantaina en enää ehdi. Ja mä vain olisin halunnut rentoutua.

No ei teillä ainakaan maksalaatikko käy vähiin. 5 litraa? 

Kai nyt kinkkukin on 27 kil

No, siinäpä se onkin, kun kaikkea on järkyttävät määrät. Kinkku on 11 kiloinen, yhdelle hengelle. Luulis riittävän. Maksalaatikkoa en syö itse ollenkaan, kinkkua vielä vähemmän, lanttulaatikkoa voin syödä. 

Vierailija
58/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kohtuullisen onnistunut miesvihaprovo. 3/5

Vierailija
59/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syödään tänä viikonloppuna karjalanpaistia. Jouluruokaa vain aattona ja joulupäivänä. En nyt tajunnut aloitusta.

Vierailija
60/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tarkoitus oli hyvä. Osti jouluruokaa vaikka ei jouluihminen ole. Muisti että olet saanut omat valmistelut valmiiksi. Ja juurikin siksi oli todennäköisesti suunnitellut yhteistä rauhoittumista karjalanpaistin äärelle. Uuniruoka. Pata uuniin, saunaan, ja syömään. En ymmärrä, miksi olet miehelle vihainen. 

Aika työlästä tehdä maksalaatikko, lanttulaatikko ja karkalanpaisti. 

3 helppoa uuniruokaa. No lanttulaatikossa pitää ensin vähän keitellä, mutta muutenhan tuo olisi helppo yhteinen ajanviete. Mies ajatteli yllättää joulunhenkinaisensa, mutta tämäpä ei juuri tänään halua lanttulaatikkoa haistella, vaikka on joulua pidellyt jo toista kuukautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän