Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen jouluvalmistelut, aaaaarrrggghhhh!!!

Vierailija
21.12.2024 |

Miesystäväni ei ole jouluihminen, ei alkuunkaan. Turhaa hössöttömistä kaikki, ruoat, lahjat, kuusi ja kaikki. Ok, ei siinä mitään, ei me kaikki olla jouluihmisiä. Itse sen sijaan olen jouluihminen. Aloitan jouluvalmistelut hyvissä ajoin ja nyt mulla on kaikki valmista ja ajattelin vielä tänään käydä fiilistelemässä kaupungilla, ehkä jotain lahjoja vielä hankkia, jos sopivaa tulee vastaan ja käydä kahvilla jossakin kivassa paikassa. No, mutta; mies osti eilen maksaa, karjalanpaistia ja lanttuja. Nuukana miehenä tietysti päiväystavaraa. Me kuulemma kokataan niitä tänään. Ei muuten kokata, tai minä en ainakaan. Tein tämän hyvin selväksi ja nyt mies mököttää. Sanoin lähteväni kaupungille ja mies kysyi, että eikö sulla ole jo kaikki valmiina? On, mutta en ole kiirehtinyt asioiden kanssa sen takia, että saisin juosta vielä loputkin päivät ennen joulua, vaan siksi, että saan rentoutua. Olen jo ollut miehen kanssa suorittamassa hänen lahjaostoksensa, sekä siivonnut hänen huushollinsa (tämä tosin ihan omasta tahdostani). Enköhän ole osani tehnyt hänen joulunviettämättömyyden eteen. Tympäisee.

Jos vielä kuulen "hössöttäväni", niin en ehkä pysty säästelemään sanojani.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi miehen kannattanut vaan maata sohvalla.

Vierailija
102/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluihmisiä on kahdenlaisia. Niitä, jotka nauttivat puuhistaan ja sinunlaisiasi oppikirjasuorittajia. Löysää tonttulakkia ja yritä edes nauttia, vaikkei kaikki mene päänsisäisen suunnitelmasi mukaan.

Eri mieltä, ap haluaa juurikin fiilistellä ja nauttia sillä tavalla, jotka tuo hänelle hyvän mielen. En edes rivien välistä löytänyt mitään oppikirjasuorittajaa - ja toisaalta mitenkäs he jotka saavat sen ilon juuri noista suoritteista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi miehen kannattanut vaan maata sohvalla.

Olen samaa mieltä.

AP

Vierailija
104/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen AP kirjoittaa erosta 😂

Vierailija
105/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttumies luiskaan.

Vierailija
106/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te keskustele, että kuka tekee ja mitä ja milloin? Paremmassa hengessä sujuisi, jos asiat olisi sovittu etukäteen...

Vierailija
107/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun jälkeen AP kirjoittaa erosta 😂

Itse kyllä ap:na vahvasti sellaista harkitsisin.

Vierailija
108/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te keskustele, että kuka tekee ja mitä ja milloin? Paremmassa hengessä sujuisi, jos asiat olisi sovittu etukäteen...

Sovi nyt 'ei jouluihmisen' kanssa jostain jouluun liittyvästä etukäteen. Mitä sitä sellaisesta hössöttämään, ihan turhaa! 

Mä istun nyt himassa vahtimassa karjalanpaistia ja odotan vain, että pääsen nukkumaan joskus. Mies on omassa kodissaan maksalaatikkojensa kanssa. Mitään ei ollut saanut edes alkuun sillä välin, kun olin kaupungilla. Mulla oli kyllä jotain muita ajatuksia tästä illasta, kun ollaan nyt viimeistä iltaa kahden, ennen kuin molemmille tulee lapset, mutta näin nyt sitten.

Vierailija
109/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kinkku on paistettu? Kiire tulee, kiire tulee.

Vierailija
110/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa kyllä aikamoiselta ankeuttajalta. Minusta joulussa parasta on se kaikki valmistelu ja valmistautuminen sekä fiilistely. Sano Grinchillesi että valmistaa laatikot itse. 

Vierailija
111/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tarkoitus oli hyvä. Osti jouluruokaa vaikka ei jouluihminen ole. Muisti että olet saanut omat valmistelut valmiiksi. Ja juurikin siksi oli todennäköisesti suunnitellut yhteistä rauhoittumista karjalanpaistin äärelle. Uuniruoka. Pata uuniin, saunaan, ja syömään. En ymmärrä, miksi olet miehelle vihainen. 

Aika työlästä tehdä maksalaatikko, lanttulaatikko ja karkalanpaisti. 

3 helppoa uuniruokaa. No lanttulaatikossa pitää ensin vähän keitellä, mutta muutenhan tuo olisi helppo yhteinen ajanviete. Mies ajatteli yllättää joulunhenkinaisensa, mutta tämäpä ei juuri tänään halua lanttulaatikkoa haistella, vaikka on joulua pidellyt jo toista kuukautta.

Huono yllätys, ottaen huomioon, että olin hänelle kertonut omista

Juu, ja siivouspäivän SUN luona. 

Vierailija
112/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut, että nämä, jotka eivät joulusta tykkää tai valmistaudu siihen millään tavalla, niin usein tekevät sen vain välttyäkseen hommilta. Jos AP:n miesystävä ei oikeasti olisi joulusta yhtään kiinnostunut, niin tuskin se olisi hommannut kinkkuja ja laatikoita ja ties mitä. Jos ei oikeasti välittäisi, niin tuskin tekisi yhtään mitään joulun eteen, se olisi päivä muiden joukossa. Konsti se on tuokin välttyä tekemiseltä, ostaa päiväysvanhaa tavaraa ja nakittaa naisystävä niitä kiireellä kokkaamaan.

Vierailija
113/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä puuttui punainen lanka. Mikä on se ydinongelma? 

Se, että mies haluaa päättää mun ajankäytöstä ja olettaa, että olen valmis osallistumaan hänen jouluvalmisteluihinsa omista suunnitelmistani poiketen. Suunnitelmistani olen kertonut miehelle kyllä, mutta ei kai niillä niin väliä ole sitten. Hän ei missään tapauksessa hössötä joulua, mutta jotenkin nyt sitten yrittää kuitenkin nakittaa mulle joulun laittamista hänelle, omat jouluhommani olen jo "hössöttänyt" ja saanut kuulla siitä vinoilua.

No, etkö voi vain miehelle todeta, että sillä aikaa kun vinoili sun joulun valmisteluista, olisi itse hoitanut omatkin, niin nyt olisi molemmilla valmista. Turha nakittaa omiaan nyt sulle.

Jos on fiksu mies, niin ymmärtää hölmöytensä tässä asiassa.

Vierailija
114/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi kuvitella, että kun on kolmepäivää enen aattoa, saisitten helpostikin sovitettua kaikki tekemiset niin, että molemmilla on kivaa, mutta kun pitää olla joustamaton...Kiva kun pilaat miehen yrityksen ja vähäisenkin joulumielen.

Mutta mies saa hyvillä mielin vinoilla useita päiviä aloittajalle hänen jouluvalmisteluista ja pilata hänen joulumieltään..?

Vierailija
115/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi menit ap sinne kaupungille nauttimaan vapaapäivästäsi! Tehkööt itse omat ruokansa. Ja ehkä ens vuonna tietää ettet laita hänelle joulua vaan saa aikuisena ihmisenä itse tehdä haluamansa valmistelut. 

Vierailija
116/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tämä aloitus: Ap kertoo miten hänellä on kaikki valmista (aloituksessa). Sitten kerrotaankin, että aletaan tekemään lanttulaatikkoa. Miksi? Eikö se ollut valmista jo? Jos ei ollut, miksei ollut?

Jokin ei nyt täsmää.

Vierailija
117/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tämä aloitus: Ap kertoo miten hänellä on kaikki valmista (aloituksessa). Sitten kerrotaankin, että aletaan tekemään lanttulaatikkoa. Miksi? Eikö se ollut valmista jo? Jos ei ollut, miksei ollut?

Jokin ei nyt täsmää.

AP:llä on valmista, miehellä, joka ei välitä joulusta, ei ole valmista. Molemmilla omat kodit.

Mies, joka ei hössötä eikä välitä joulusta ostaa tarvikkeita jouluruokiin ja sopimatta aloittajan kanssa olettaa hänen valmistavan niitä.

Vierailija
118/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin ei nyt täsmää.

AP:llä on valmista, miehellä, joka ei välitä joulusta, ei ole valmista. Molemmilla omat kodit.

Mies, joka ei hössötä eikä välitä joulusta ostaa tarvikkeita jouluruokiin ja sopimatta aloittajan kanssa olettaa hänen valmistavan niitä.

Jos ukolla on oma koti, niin mitä hittoa se ap:lle kuuluu, mitä lanttuja ukko ostaa. Ihan käsittämätöntä p*skaa koko juttu!

Vierailija
119/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin ei nyt täsmää.

Jos ukolla on oma koti, niin mitä hittoa se ap:lle kuuluu, mitä lanttuja ukko ostaa. Ihan käsittämätöntä p*skaa koko juttu!

Jos se ukko on olettanut, että aloittaja auttaa häntä niiden lanttujen yms. kanssa, niin kyllähän se silloin nähtävästi kuuluu, ainakin miehen mielestä ja kun vielä pahoitti mielensä, kun ap ei perunut suunnittelemiaan menoja tämän takia.

Vierailija
120/138 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin ei nyt täsmää.

Luetunymmärtäminen...

Ap ja mies eivät asu yhdessä,vaan kumpikin omassa kodissaan. 

Ap on tehnyt itselleen ja omille lapsilleen omat ruokansa ja jouluvalmistelunsa ajoissa, mistä mies on hän pilkannut.

Nyt ap oli suunnitellut rentoutuvansa ja hänellä oli omaa mukavaa jouluohjelma, eikä enää stressiä, että pitäisi tehdä mitään.

Mies sen sijaan meni kauppaan ja osti lanttuja, joista hän halusi ap:n lähtevän tekemään miehen kotiin miehelle lanttulaatikkoa. Mies ei itse viitsi tehdä ruokaa itselleen ja viikonloppulapsilleen omaan kotiinsa, vaan kuvitteli, että ap toimii kotipiikana.

Kun ap kieltäytyi perumista omia suunnitelmiaan ja lähtemästä kokkaamista miehelle, mies suuttui ja sanoi mököttää.

Oma neuvoni ap:lle on, että jätä se sika. Onneksi ette ole muuttaneet yhteen, niin eroaminen on helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan