Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen jouluvalmistelut, aaaaarrrggghhhh!!!

Vierailija
21.12.2024 |

Miesystäväni ei ole jouluihminen, ei alkuunkaan. Turhaa hössöttömistä kaikki, ruoat, lahjat, kuusi ja kaikki. Ok, ei siinä mitään, ei me kaikki olla jouluihmisiä. Itse sen sijaan olen jouluihminen. Aloitan jouluvalmistelut hyvissä ajoin ja nyt mulla on kaikki valmista ja ajattelin vielä tänään käydä fiilistelemässä kaupungilla, ehkä jotain lahjoja vielä hankkia, jos sopivaa tulee vastaan ja käydä kahvilla jossakin kivassa paikassa. No, mutta; mies osti eilen maksaa, karjalanpaistia ja lanttuja. Nuukana miehenä tietysti päiväystavaraa. Me kuulemma kokataan niitä tänään. Ei muuten kokata, tai minä en ainakaan. Tein tämän hyvin selväksi ja nyt mies mököttää. Sanoin lähteväni kaupungille ja mies kysyi, että eikö sulla ole jo kaikki valmiina? On, mutta en ole kiirehtinyt asioiden kanssa sen takia, että saisin juosta vielä loputkin päivät ennen joulua, vaan siksi, että saan rentoutua. Olen jo ollut miehen kanssa suorittamassa hänen lahjaostoksensa, sekä siivonnut hänen huushollinsa (tämä tosin ihan omasta tahdostani). Enköhän ole osani tehnyt hänen joulunviettämättömyyden eteen. Tympäisee.

Jos vielä kuulen "hössöttäväni", niin en ehkä pysty säästelemään sanojani.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ruokaa noista oli tarkoitus tehdä? Ihme ainekset

Vierailija
22/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se usein menee. Nainen määrittelee parisuhteessa ja perheessä oikean tavan suorittaa joulunvietto. Olitko suunnitellut lähteväsi fiilistelemään ja kahvilaan yksin vai miehen kanssa? Jos tarkoitus oli mennä yhdessä, oliko asiasta sovittu etukäteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme akka

Vierailija
24/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se usein menee. Nainen määrittelee parisuhteessa ja perheessä oikean tavan suorittaa joulunvietto. Olitko suunnitellut lähteväsi fiilistelemään ja kahvilaan yksin vai miehen kanssa? Jos tarkoitus oli mennä yhdessä, oliko asiasta sovittu etukäteen? 

Kuulosti siltä, että yksin menossa

Vierailija
25/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme siis asu yhdessä. Minä olen valinnut tehdä jouluvalmistelut hyvissä ajoin. Luokseni tulee ihmisiä jouluna ja mieskin on tervetullut, vaikka ei arvostakaan "hössöttämistäni". 

Pointti on siinä, että koko joulunalusajan kuulen siinä, että hössötän turhaan ja nyt kun omat hommani on valmiit, niin kuitenkin mun pitäisi vielä miehen jouluvalmisteluihin osallistua viime hetkillä, hän katsos ei hössötä turhaan. Eipä ei. 

Vierailija
26/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään, mikä tuossa on ongelma. Kaiken voi tehdä. Vaikka menisi kaupungille ja joisi siellä kahvit, syödäkin pitää. Joten sitten loppupäivä/ilta on aikaa kokata ja syödä. 

Vierailija
27/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas on miehen vika, joka kävi tekemässä ostokset, kun itse haluiaisit vaan lorvia kaupungilla. Ruokaa pitää syödä joka päivä, joten ei päiväys ole ongelma. 

Vierailija
28/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun miehellä ole mitään jouluvalmisteluja. Olen koristellut huushollin jo joulukuun alussa ja sitten vaan ostetaan kaikki ruuat valmiina kinkkua ja kalkkunaa myöten. Osa on jo ostettu ja loput vielä maanantaina.

Kyllä on helppoa eikä tarvitse riidellä yhtään mistään. 😊🥰

Vierailija
29/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään, mikä tuossa on ongelma. Kaiken voi tehdä. Vaikka menisi kaupungille ja joisi siellä kahvit, syödäkin pitää. Joten sitten loppupäivä/ilta on aikaa kokata ja syödä. 

Kun ei huvita yhtään. Kaupunkimatkaan menee matkoineen viisi tuntia ja sen jälkeen on saunavuoro kuudelta. Saunan jälkeen siis pitäisi alkaa kokkaamaan. Maksalaatikkoa tulee vähintään viisi litraa ja se on ainakin tunnin uunissa, jos siis mahtuu yhdessä erässä, sitten karjalanpaisti, joka vaatii vähimmilläänkin pari tuntia. No, lantut voi odottaa niitä ei tarvitse tänään tehdä, mutta sitten huomenna on tehtävä kuitenkin, koska maanantaina en enää ehdi. Ja mä vain olisin halunnut rentoutua.

Vierailija
30/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluihmisiä on kahdenlaisia. Niitä, jotka nauttivat puuhistaan ja sinunlaisiasi oppikirjasuorittajia. Löysää tonttulakkia ja yritä edes nauttia, vaikkei kaikki mene päänsisäisen suunnitelmasi mukaan.

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. 

Vierailija
31/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli uskottavampi.

Ihmettelen myös miten hitaasti asioihin reagoidaan Konfliktissa ja tosiaan ei mitään selitellä.

Vierailija
32/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa sinulle jotakin dikatatuurimaista rajatonta valtaa määrätä milloin teillä kokataan. 

Minä kokkaan omassa asunnossani ihan silloin, kun haluan, mies saisi puolestani kokata omassaan ihan silloin, kun haluaa, mutta miten se nyt niin menikin, että mua tarvitaan siellä miehen keittiössä? 

Vierailija
33/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea.

Oikeesti? Noin lyhyt teksti etkä jaksanut lukea? 

Mä ymmärrän ap:ta ja sitä että haluaa nauttia joulusta ja elää omien suunnitelmien mukaan. Itsellä ainakin on ollut raskas syksy kun töitä ollut ihan liikaa ja joulu on mulle rentoutumisen aikaa.

Jollekin se rentoutuminen on sitä että kun on saanut kaiken valmiiksi niin voi heittää ne aivot narikkaan ja vain nauttia kiireettömästä ajasta. Jos on suunnitellut että tänään rentoutuu niin että kiertelee kaupungilla kiireettömästi ja istuu kahvilassa nauttien omasta ajasta niin kyllä se pienen stressin aiheuttaa jos joku antaa sulle jonkin epämieluisan tehtävän hoidettavaksi vaikka ajattelit että tänään et elä muita varten.

Mulle olisi joku pakollinen ruuanlaitto se vihoviimeinen tapa viettää vapaapäivää jonka olin suunnitellut viettäväni aivan toisin.

Vierailija
34/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa sinulle jotakin dikatatuurimaista rajatonta valtaa määrätä milloin teillä kokataan. 

Minä kokkaan omassa asunnossani ihan silloin, kun haluan, mies saisi puolestani kokata omassaan ihan silloin, kun haluaa, mutta miten se nyt niin menikin, että mua tarvitaan siellä miehen keittiössä? 

Sanot vaan, että sori, mä en nyt tule, kun mulla on muut suunnitelmat. Se siitä.

Vierailija
35/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on todennäköisesti ostanut Saarioisen maksa- ja lanttulaatikkoa ja karjalanpaistilihat.

Karjalanpaisti on ehkä helpoin herkullinen ruoka valmistaa; lihat paistoastiaan, vettä sen verran etteivät lihat ihan kokonaan peity, sipuli tai kaksi isoina lohkoina sekaan, suolaa maun mukaan, 10 kokonaista mustapippuria.

Uuniin 120 asteeseen vähintään 4 tunniksi ja se on siinä. Perunoiden tai muusin kanssa ääntä kohti.

Vierailija
36/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistä puuttui punainen lanka. Mikä on se ydinongelma? 

Vierailija
37/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea.

Oikeesti? Noin lyhyt teksti etkä jaksanut lukea? 

Mä ymmärrän ap:ta ja sitä että haluaa nauttia joulusta ja elää omien suunnitelmien mukaan. Itsellä ainakin on ollut raskas syksy kun töitä ollut ihan liikaa ja joulu on mulle rentoutumisen aikaa.

Jollekin se rentoutuminen on sitä että kun on saanut kaiken valmiiksi niin voi heittää ne aivot narikkaan ja vain nauttia kiireettömästä ajasta. Jos on suunnitellut että tänään rentoutuu niin että kiertelee kaupungilla kiireettömästi ja istuu kahvilassa nauttien omasta ajasta niin kyllä se pienen stressin aiheuttaa jos joku antaa sulle jonkin epämieluisan tehtävän hoidettavaksi vaikka ajattelit että tänään et elä muita varten.

Mulle olisi joku pakollinen ruuanlaitto se vihoviimeinen tapa viettää vapaapäivää jonka olin suunnitellut viettäväni aivan toisin.

Oikeesti olet niin hölmö, että pidät näitä mies sitä ja mies tätä provoja lukemisen arvoisena?

Vierailija
38/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on oikein oivallinen esimerkki siitä miksi olen myöntänyt tappion, naiset ovat vallassa. Heillä on se kotitaloudellinen valta. Parempi vaan olla jossain siellä sivussa hiljaa ja olla tekemättä mitään. Teet niin tai näin nainen on tyytymätön. 

Mulla ei ole kiinnostusta ottaa kotitaloudellista valtaa, en osaa kokata tms.

N50

Vierailija
39/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu eri osoitteessa. Hän on ostanut ruokatarvikkeita joista voidaan valmistaa jouluruokaa miehen omaan kotiin. Osallistuiko mies sinun kodin jouluvalmisteluihin? Oliko hän mukana jouluostoksillasi? Kuljettiko hän sinua autollaan tarvittaviin paikkoihin? Haitteko kuusen yhdessä? Auttoiko mies sinun kodin siivoamisessa tai jouluruokien valmistamisessa? Osallistuiko mies tavalla tai toisella kuluihin? Jos ei, ymmärrän jos harmittaa. Jos osallistui, en ymmärrä lainkaan. 

Vierailija
40/138 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei huvita yhtään. Kaupunkimatkaan menee matkoineen viisi tuntia ja sen jälkeen on saunavuoro kuudelta. Saunan jälkeen siis pitäisi alkaa kokkaamaan. Maksalaatikkoa tulee vähintään viisi litraa ja se on ainakin tunnin uunissa, jos siis mahtuu yhdessä erässä, sitten karjalanpaisti, joka vaatii vähimmilläänkin pari tuntia. No, lantut voi odottaa niitä ei tarvitse tänään tehdä, mutta sitten huomenna on tehtävä kuitenkin, koska maanantaina en enää ehdi. Ja mä vain olisin halunnut rentoutua.

No ei teillä ainakaan maksalaatikko käy vähiin. 5 litraa? 

Kai nyt kinkkukin on 27 kiloinen? Karjalanpaistin tarkoitusta en joulupöydässä ymmärrä. En ravintolassa tilaisi kunnon pihviä ja siihen kylkeen

oikein maukkaan possunkyljyksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi