Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän ihmettelen näitä köyhyystarinoita

Vierailija
15.12.2024 |

Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?

T. Yh-äiti

Kommentit (580)

Vierailija
481/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia." https://www.tyj.fi/tilastot/

Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin. 

Eläkeläisiltäkö pitäisi ottaa eläkkeet pois, vai mitä ajat takaa tällä kommentillasi? Eläkeläiset on jo työnsä tehneet. Monilla on työelämää takan 40-50 vuotta.  Ja kun ajatellaan, että eläkeläisiä on Suomessa noin miljoona seitsämänsataa tuhatta,(1 700 000) niin totta kai eläkkeisiin menee enemmän rahaa, kuin ansiosidonnaisiin. 

Työttömiä on noin 227 000 ja noistakin osa saa vain peruspäivärahaa joten ansiosidonniasta nostavien määrä on aika pieni verratttuna eläkeläisiin. 

Vierailija
482/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin ja soviteltua päivärahaa ja syntyvyys vähenee entisestään ja kohta saadaan irtisanoa ala-asteen opettajia urakalla. 

Opettajan 4000 brutto palkka vaihtuu 595 netto kuukaudessa työmarkkinatukeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia." https://www.tyj.fi/tilastot/

Eläkeläisiltäkö pitäisi ottaa eläkkeet pois, vai mitä ajat takaa tällä kommentillasi? Eläkeläiset on jo työnsä tehneet. Monilla on työelämää takan 40-50 vuotta.  Ja kun ajatellaan, että eläkeläisiä on Suomessa noin miljoona seitsämänsataa tuhatta,(1 700 000) niin totta kai eläkkeisiin menee enemmän rahaa, kuin ansiosidonnaisiin. 

Työttömiä on noin 227 000 ja noistakin osa saa vain peruspäivärahaa joten ansiosidonniasta nostavien määrä on aika pieni verratttuna eläkeläisiin. 

Älä puhu paskaa. Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sitä sai jatkettua opiskelulla. 

Työkkäri oli jo 1990-luvulla. 

Ei kaikki eläkeläiset ole tehneet mitä 30-40 vuoden työuraa.

Joka vuosi jää työttömiä eläkkeelle. 

Vierailija
484/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ostaa kaupan täytekakkuja. Uusavuttomia. 

Niiden ostaminen työllistää muita ihmisiä. Toivottovasti Suomessa.

No, kyllä sekin työllisti, kun ansiosidonnaisella käytiin parturissa. 

Nyt leikataan hiukset itse. 

Tää oli ihan mielenkiintoinen ketju, ennen kuin tulit (taas) pilaamaan tämänkin. Ajatteletko koskaan ketjun varsinaista aihetta ja sitä, että onko sulla mitään sanottavaa siihen? Nuo samat kopipeistit on nähty lukemattomissa ketjuissa. Me kaikki tiedetään, että leikkaatte hiukset itse eikä omistusasuntoon saa enää asumistukea. Lopeta jo. 

Minä  itse asiassa tykkään, että hän spämmäilee näitä juttujaan tänne. Nämä ketjuthan ovat aina täynnä trollailua ja v*ttuilua köyhiä kohtaan. Mitään oikeasti mielenkiintoista keskustelua ei ole tässäkään ketjussa kuin ehkä nimeksi, mutta jatkuvaa ilkeilyä senkin edestä. Ihan hyvä, jos joku edes vähän ja jollain tavalla antaa takaisin.

Toivoisin jopa lisää tämän tyyppistä häiriköintiä, koska varmaa on, että nämä vihatrollit eivät vi*tuiluaan lopeta eikä ole ilmeisesti mitään keinoa saada niitä pois täältä. 

Vierailija
485/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin just kampaajalle kuuskymppiä hiusten leikkuusta. Hyvin riittää rahat siihenkin vaikka tiukilla olen.

En tajua teitä nirisijöitä. Miksi ette säästä ja mieti mihin rahoja todella kannattaa käyttää?

Vierailija
486/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista. 

Vierailija
487/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on noin 227 000 ja noistakin osa saa vain peruspäivärahaa joten ansiosidonniasta nostavien määrä on aika pieni verratttuna eläkelä

On myös iso määrä eläkeläisiä, jotka eivät juuri ole työtä tehneet.

Vierailija
488/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaongelmat. Itse olen myös yh, pätkätöissä, opiskelija, pienet tulot, ei omistusasuntoja. Säästöjä on, jopa sijoituksia. 

Mutta mulla on elämänhallinta kunnossa, eli osaan suunnitella tulevaa ja hallita omaa rahankäyttöä ja impulsseja. Monella ei näitä taitoja ole, sen sijaan on esim. kasa mt- ja päihdeongelmia. 

t. Yh 

Niin, veikkaan että iso osa näiden köyhien vähistä rahoista valuu lääkärien taskuihin. Heillä ei ole mitään moraalia siinä, kenen selkänahkaa repivät ja kenelle elinikäisiä diagnooseja jakelevat

Mikseivät köyhät hae lääkäri- ja lääkekuluja vakuutuksesta takaisin? Itselläni sangen pieni omavastuu ja sen jälkeen kaikki ilmaista.

Vierailija
489/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin just kampaajalle kuuskymppiä hiusten leikkuusta. Hyvin riittää rahat siihenkin vaikka tiukilla olen.

En tajua teitä nirisijöitä. Miksi ette säästä ja mieti mihin rahoja todella kannattaa käyttää?

Kuule. Lapsiperheessä on kaverisynttäreitä ja se vanhempi ei saa itselle mitään. 

Vierailija
490/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos puhuttaisiin näistä jotka ei tee lapsia ja kerää omaisuutta ja eläkettä ja arvostelee äitien työtehoa, kun itse makaavat vapaa-ajalla kotona sohvalla. 

Vierailija
491/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläkettä saa, kun ei ole tehnyt tarpeeksi työtä. 

Vierailija
492/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos puhuttaisiin näistä jotka ei tee lapsia ja kerää omaisuutta ja eläkettä ja arvostelee äitien työtehoa, kun itse makaavat vapaa-ajalla kotona sohvalla. 

Ei kai niitä lapsia oo pakko tehdä jos ei halua. En kyllä arvostele äitejä mitä ihmettä?

Vierailija
493/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla oli yhtä paljon työttömiä kuin nyt ja ne on osa nyt eläkkeellä. 

He saivat ansiosidonnaista 2 vuotta ja sitä sai jatkettua opiskelulla. Moni sai myös korotettua ansiosidonnaista jos oli ollut kymmenen vuotta töissä. 

Meiltä nuoremmilta ikäpolvilta leikataan kaikki edut ja kuitenkaan ei sijaisuuksia jatketa. 

Vierailija
494/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Lapsiperheessä on kaverisynttäreitä ja se vanhempi ei saa itselle mitään. 

Mitä sen sitten pitäisi saada? Kaverisynttäreillä juhlii lapset.

Vierailija
495/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä lapsia oo pakko tehdä jos ei halua. En kyllä arvostele äitejä mitä ihmettä?

Kuka sinun eläkkeen maksaa, jos ei niitä lapsia tehdä. 

Ei kukaan. 

Me lähdetään pian kaikki Norjaan ja Tanskaan. 

Ja siihen loppuu eläkkeiden maksu, rahasto riittää 7 vuotta. 

Vierailija
496/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, vaikka joku vaate joskus. 

Vierailija
497/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy alennusmyynnissä. Niin minäkin teen. Joulun jälkeen ostan talvitakin alennusmyynnistä jos löydän sopivan. Jos en löydä yritän myöhemmin uudelleen.

Vierailija
498/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy alennusmyynnissä. Niin minäkin teen. Joulun jälkeen ostan talvitakin alennusmyynnistä jos löydän sopivan. Jos en löydä yritän myöhem

Ei sitä rahaa riitä edes alennus myyntiin. 

Kaikki rahat menevät lapseen. 

Vierailija
499/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eläkeläisten sukupolvi oli työttöminä sai ansiosidonnaista 2 vuotta eikä ollut tällaisia työttömien haukkumisketjuja.

No, me aletaan töissä kysyä työkavereilta onko joku ollut vankilassa. 

Vierailija
500/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy alennusmyynnissä. Niin minäkin teen. Joulun jälkeen ostan talvitakin alennusmyynnistä

Hyvä, että saat lapsen pidettyä hengissä. Sun vuoro on sitten 18 vuoden kuluttua taas.