Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän ihmettelen näitä köyhyystarinoita

Vierailija
15.12.2024 |

Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?

T. Yh-äiti

Kommentit (580)

Vierailija
441/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteisiin, krääsään ym shoppailuun, kauneushoitoihin ymv menee paljon rahaa, niistä olisi hyvä monen köyhän vähentää tai jopa lopettaa et rahat riittäisi muuhunkin elämiseen. Tehdä realistiset arviot tuloistaan ja menoistaan, ja vielä katsoa mitkä on pakolliset menot, ja mistä asioista pitää vähentää, lopettaa. Voisi moni yllättyä mihin kaikkeen rahaa menee ja tulla herätys omaan taloudenpitoon. 

Vierailija
442/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh-äiti saa korotetut lapsilisät ja elarit, vaikka se tienaisi sotejohtajana 10000 kuukaudessa.

Sen sijaan perhe missä isä tienaa 2200 brutto - verot ja puoliso saa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen ei saa korotettuja lapsilisiä eikä elareita. 

Yh saa korotetun lapsilisän, koska on nimensä mukaisesti yksinhuoltaja. Ei ole edes sitä puolison työmarkkinatukea tai ansiosidonnaista lisänä elämiseen. 

Niin mutta yh voi tienata enemmän kuin perheessä puolison palkka ja työmarkkinatuki yhteensä. 

Niin? Kyllä hänellä on ihan oikeus palkkaan vaikka olisikin yh. Korotettu lapsilisä taas on jo ihan senkin takia oikeutettu, että ei o

No, eihän pysty. Kun se puoliso on töissä eli lapset pitää ottaa lääkäriin mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on silloin isompi raha kuin muilla tai riittävä, tai joku mistä saat hankinnat. Vai oletko töissä. Tai joku apuna. Ei yksin asuvilla lapsettomilla ole rahoja, jos on pienimmällä tuella ja leikkuri. Osalla voi olla rajoitteita ja vaivoja.

Ei mulla sen isompia rahoja ole kuin muillakaan, tällä hetkellä olen työttömänä.

Ap

Jos olet yh niin saathan sinä lapsista rahaa pöljä

No kaikki yh:t saa. Eli saman verran on ap:llä rahaa, kuin muillakin yh ihmisillä (lapsiluvun mukaan)

No, ei ole. Toisilla voi olla vaikka kuinka iso palkka. 

Tietenkin, mutta tuo oli vastaus sille, joka kirjoitti, että ap on "pöljä"koska hänhän saa rahaa lapsista. Kommentoin siihen, että kaikki yh saa(korotettua lapsilisää) Totta kai töissä käyvä saa palkkansa mutta saa myös korotetun lapsilisän, jos on yh. Riippumatta siitä paljon tienaa. 

Vierailija
444/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama ennen kun sai lotosta 660000 euroa. Sitä ennen olin tytön ja rahat riitti silti kaikkeen. Säästin 3 vuotta rahaa veneeseen joka maksoi nelisen tonnia. Sitt voitin lotossa niiin annoin sen veneen enolleni.

Vierailija
445/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteisiin, krääsään ym shoppailuun, kauneushoitoihin ymv menee paljon rahaa, niistä olisi hyvä monen köyhän vähentää tai jopa lopettaa et rahat riittäisi muuhunkin elämiseen. Tehdä realistiset arviot tuloistaan ja menoistaan, ja vielä katsoa mitkä on pakolliset menot, ja mistä asioista pitää vähentää, lopettaa. Voisi moni yllättyä mihin kaikkeen rahaa menee ja tulla herätys omaan taloudenpitoon. 

Niin, mitään ei saisi olla. 

Menetkö sinä kaljuna toimitusjohtaja miehenä ottamaan ne 150 euron permanentti kiharat, että parturi saa pitää työpaikkansa?

Ja ostat meikkejä, että myyjät saa pitää työnsä. 

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat senkun vähenevät. 

Vierailija
446/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut usein työmarkkinatuella ja asumistuella ja saanut tuostakin säästettyä. Olen jopa lainannut näistä rahoista muille mutta he ei sitten ole auttaneet mua koskaan kun itse tarvitsin rahaa. 

Itsekin olen elänyt työttömyysrahalla ja asumistuella. Myös saanut rahaa säästöön. 

Vierailija
447/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö sinä kaljuna toimitusjohtaja miehenä ottamaan ne 150 euron permanentti kiharat, että parturi saa pitää työpaikkansa?

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat senkun vähenevät. 

Ööö, ei mikä pointti oli tällä? 

Vierailija
448/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuolee noin 60000 ihmistä vuodessa. 

Mistä yritykset saa asiakkaat, kun ansiosidonnaista leikattiin ja soviteltua päivärahaa ja asumistukea. 

Rajavartiolaitos, poliisit ja vanginvartijat sai lupauksen vakituisesta työpaikasta, he kai sitten ottaa kestoväriä, raitoja ja permanentteja parturissa ja shoppailee vaatteita, että työpaikat säilyy. 

Naisilta leikattiin ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa ja asumistukea, toi oli 800 miljoonaa, että sen verran ainakin pitäisi vanginvartijoiden, poliisien ja rajavartiolaitoksen käyttää lisää palveluihin ja shoppailuun. 

Vierailija
449/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, siis mikä pointti tässä on? 

Vierailija
450/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vihaisia trolli kirjoittajia täällä on liikkeellä? 

Vierailija
451/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli a

Mikä pointti tässä on?

No se, että niitä työpaikkoja ei tullut eli nuo 800 miljoonan euron leikkaukset lähtee yrityksiltä myynneistä. 

Vierailija
452/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin 400 kuukaudessa eli tuo 400 vähennetään ostoksista. 

Vierailija
453/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on silloin isompi raha kuin muilla tai riittävä, tai joku mistä saat hankinnat. Vai oletko töissä. Tai joku apuna. Ei yksin asuvilla lapsettomilla ole rahoja, jos on pienimmällä tuella ja leikkuri. Osalla voi olla rajoitteita ja vaivoja.

Ei mulla sen isompia rahoja ole kuin muillakaan, tällä hetkellä olen työttömänä.

Ap

Jos olet yh niin saathan sinä lapsista rahaa pöljä

En saa sen enempää kuin muutkaan yh:t, pöljä. Ja saan itseasiassa vähemmän, kun ei tule lapsilisääkään enää.

Ap

Vierailija
454/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ap sulla on ssiat noin niin ei se tarkota et muillaki pitäs olla. Jokaisella on oma tarina. 

Vierailija
455/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti liity, mutta itse olen alkanut katsella youtubesta näitä minimalisti videoita englanniksi ja suomeksi ja ihan kauheaa miten paljon meille ihmisille tyrkytetään ostamaan kaikkea krääsää, ihan sellaista mitä ei edes oikeasti tarvita ja monet sortuu kaikkiin mainoksiin ja on pakko hankkia sitä ja tätä. En siis ihmettele yhtään miten paljon ihmisiltä vain "katoaa" rahaa ihan sellaisiin juttuihin joille ei edes ollut tarvetta. 

Vierailija
456/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin 400 kuukaudessa eli tuo 400 vähennetään ostoksista. 

No, tietenkin, toi on ennen mennyt kulutukseen yrityksille kaikki. 

Vierailija
457/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eli a

ei mikään mulkku vaan jankuttaa.

Vierailija
458/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin eikä voi mennä parturiin eli leikkaus menee parturilta. 

Paitsi jos joku kokoomuslainen mies ottaa ne 150 euron permanentti kiharat tai rajavartiolaitoksen työntekijä. 

Vierailija
459/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta tässä on se huono puoli jos ei ihmiset osta mitään niin esim suomalaiset käsityöliikkeet kaatuu. Itse olin aikoinaan töissä pienessä käsityöputiikissa ja oli kyllä surkeaa kun kävi vain jotain 2 asiakasta päivässä.

Vierailija
460/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vissiin kysellään ahkeraan politiikan puolen asioista aiheeseen liittyen, kun jotkut/joku kommentoi uhmakkaasti, äkäisesti melkein joka kirjoitukseen poliittisesti, vaikka ei liittyisi pätkän vertaa siihen.😃