Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän ihmettelen näitä köyhyystarinoita

Vierailija
15.12.2024 |

Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?

T. Yh-äiti

Kommentit (580)

Vierailija
521/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä tuo isojakin yllätyksiä, sairauksia hoitokuluineen ja ansionmenetyksineen. Onkin pidettävä autoa ansiotuloja saadakseen. Mukava, kohtuuhintainen ja sopivalla paikalla oleva vuokra-asunto myydään alta, tulee muuttokustannuksia, eikä uudessa paikassa ole pakastinta ja pyykkituvassa pesukonetta. Yksinhuoltajan lasten toinen vanhempi ei maksa asiallisesti, ei edes pientä lahjaa lapselleen anna puhumattakaan luonapidosta kuluineen.

Toki on myös suunnittelemattomuutta, esim. hankintoja tehdään ennen kuin on täysi varmuus maksukyvystä. Kallita tapoja kuten tupakointi.

Ihan samoja haasteita olen kohdannut, eikä tarvii jouluavusta kerjätä ruokia ja lahjoja. Ja siis huom! Toki aina on niitä jotka ihan oikeasti hetkellisesti sen a

Ei saa lahjakorttia rahana.

Mutta voi jättää osan kortista seuraavaan kertaan.

Tottakai kauppa haluaa koko lahjakortin tuoton itselleen.

Vierailija
522/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin pari viikkoa sitten krooninen sairaus, johon ei ole parannuskeinoa. Se on syönyt työkykyäni jo monen vuoden ajan, eikä diagnoosi tuo muuta helpotusta kuin että nyt tiedän, mistä on kyse eikä vika ole mun päässäni. Mutta mitään tukia tästä eteenpäin voi saada, poislukien lääkkeiden mahdollinen Kela-korvaus. Diagnoosista huolimatta täytyy edelleen pystyä käymään töissä, vaikka ei rahkeet riittäisi.

Vaihtaisinko osia työttömän, mt-ongelmaisen yksinhuoltajan kanssa, joka näitä tukia saa? En missään nimessä. Kun en saa tukia, olen vapaa järjestämään elämäni kuten parhaaksi näen, ei tarvitse selittää ja raportoida Kelalle mitään (apteekki hoitaa lääkkeiden raportoimisen), tuloni ovat verojen ja sivukulujen jälkeen kokonaan omia eikä niitä voi mikään viranomainen vaatia jälkeenpäin maksettaviksi takaisin.

Voimia sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon on nykyään sinkkuja. 

He joutuvat ostamaan kaikki palvelut kotiin, jos esim. joutuu leikkaukseen eikä pysty itse siivoamaan, kun pääsee sairaalasta kotiin. 

Kodin siivouksen joutuu ostamaan yksityiseltä siivousyritykseltä ja kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun. 

Jos ei ole läheisiä jotka auttaa niin palvelut kotiin maksaa. 

Kannattaa pitää hyvä perussiivo aina niin mitään siivoojaa tarvitse, 

Jos ei pysty siivoamaan niin tuskin pystyy sotkemaankaan.

Niinpä. Mikä leikkaus sellainen on, ettei pysty kuukauteen imuroimaan? Kukaan ei kuole siihen, jos viikkosiivous jää väliin.

Vierailija
524/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoihin valintoihin, temuun, talonrähjään ja lemmikkeihin.

Taivaan tosi on, että lemmikkieläimiin menee aika paljon rahaa! 

Vierailija
525/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He joutuvat ostamaan kaikki palvelut kotiin, jos esim. joutuu leikkaukseen eikä pysty itse siivoamaan, kun pääsee sairaalasta kotiin. 

Kodin siivouksen joutuu ostamaan yksityiseltä siivousyritykseltä ja kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun. 

Niinpä. Mikä leikkaus sellainen on, ettei pysty kuukauteen imuroimaan? Kukaan ei kuole siihen, jos viikkosiivous jää väliin.

Esimerkiksi minulla on ollut 4 ja 6 viikon imurointikielto leikkausten jälkeen. 

Vierailija
526/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minulla on ollut 4 ja 6 viikon imurointi

Sen ajan voi olla siis imuroimattakin. 

Vierailija
527/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin selailin yhtä isoa äitiryhmää ja eiköhän taas joku ruikuta ettei ole lapselle ruokaa ja pyydä apuja ennen tukipäiviä kun oli tyyliin 5€ tilillä. Mietin jo olisinko auttanut ja vienyt heille kassillisen ruokaa ja jotain jouluherkkua, mutta tulihan se sieltä kun lukemista jatkoi. Kaksi kissaa ja kaloja myös yh:n kokoonpanossa. En ala maksamaan toisten typeriä valintoja. Jos valitset lemmikit lapsen ruoan edelle, ole sitten ilman.

Vierailija
528/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei yksin elävällä siinä ajassa mitään imuroitavaa muodostu.

Vierailija
529/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on yh tuttava jolla menee 100€ kuussa kynsi-ja ripsihuoltoihin. Jatkuva valitus ja pummaaminen ruokaan ja bensaan. Oon antanut pakastimesta marjoja ja lihaa pitkin hampain. 

Kaikkien pitää lopetta toi käyminen kosmetologeilla, saadaan niiden yritykset konkurssiin. 

No ei niissä kukaan kannattavuuden takia käy, vaan pinnallisuuden. Muksut nähköön nälkää, pääasia et on kilon painavat räpsyttimet

Vierailija
530/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?"

Kyllä tämä sinun sepustuksesi haisee. Sinulla on varmaan sitten hyvä palkka tai elät jonkun muun siivellä keneltä saat ruokaa tai rahallista avustusta. Vai oletko muuten vaan yksinkertainen ja kuvittelet että asiat on paremmin kuin ne oikeasti ovat. Minkälaista ravintoa syöt, harrastavatko lapsesi mitään? Mitä jos pesukone hajoaa? 

Vierailija
531/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?"

Kyllä tämä sinun sepustuksesi haisee. Sinulla on varmaan sitten hyvä palkka tai elät jonkun muun siivellä keneltä saat ruokaa tai rahallista avustusta. Vai oletko muuten vaan yksinkertainen ja kuvittelet että asiat on paremmin kuin ne oikeasti ovat. Minkälaista ravintoa syöt, harrastavatko lapsesi mitään? Mitä jos pesukone hajoaa? 

Veikkaan, että ex maksaa muhkeat elarit.

Vierailija
532/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset elämäntilanteet ja tarpeet. Jotkut saavat ilonsa nuukailemalla kun on oikein kunnon saiturin luonne. Muille tuottaa ahdistusta laskea ihan kaikki centit, mihinkä ne riittävät.

Vierailija
533/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläkettä saa, kun ei ole tehnyt tarpeeksi työtä. 

Kansaneläke tulee valtion pussista ja työeläke eläkeyhtiön sijoitussalkusta🤗

Vierailija
534/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kissa ja kyllä mulla alkaisi ottamaan henkeen jos ei täällä 4 tai 6 viikkoon imuroitaisi. Mulla kun on astma ja olen kissoille allerginen vaikka omalla melko hyvin siedättynyt. Joo toki oma valinta ottaa kissa, mutta on rakas lemmikki. Asun omakotitalossa, että kyllä tässä imuroitavaa riittää. Jos en saisi imuroida, niin saisi sitten mun aikuinen tytär käydä imuroimassa.

Vierailija
535/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on yh tuttava jolla menee 100€ kuussa kynsi-ja ripsihuoltoihin. Jatkuva valitus ja pummaaminen ruokaan ja bensaan. Oon antanut pakastimesta marjoja ja lihaa pitkin hampain. 

En antaisi euroakaan moiselle tyypille. En ole ikinä käynyt kynsi-tai ripsihuolloissa🤨. Onneksi olen kelvannut ihan omilla melmein ilmaisilla huoltokeinoilla.

Vierailija
536/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä ole ne perusasiat taustalla eli alkoholi, tupakka ja tuhlailu.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en imuroinut polvien tekonivelleikkausten jälkeen kahdeksaan viikkoon. Imuroin sen jälkeen. Nykyisin mulla on jo robotti-imurikin, jos joutuisi olemaan vaikka puoli vuottakin imuroimatta.

Vierailija
538/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltaja saa helpommin töitä kuin naimaton ja lapseton yksinasuva sinkku.

Pitääkö tämänkin yksinhuoltajan mennä töihin kun kotona saa 5500e/kk.

Tämäkin pitää itseään varmaan suomen köyhimpänä kun on työtön, eikä varmaan rahat riitä mihinkään, ehkä jos saisi 15 tuhatta kuussa, niin voisi juuri ja juuri riittää johonkin?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Oho, toi kuulostaa jo paljolta. Mutta maksumuurin takana, olisiko jollain tiivistää miten noin paljon tukia on hänelle kertynyt?

Vierailija
539/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?

Olet nyt jättänyt jotain tärkeitä faktoja kertomatta. Tämä yhtälö ei mitenkään toimi. Mihin sinun rahasi uppoaa?

Vierailija
540/580 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on paljonkin leikkauksia jonka jälkeen ei saa imuroida ja kantaa mitään painavaa.