Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-vuotiaat tulee halutessaan päästää eläkkeelle, että nuoret suomalaiset pääsevät työpaikkoihin kiinni

Vierailija
14.12.2024 |

60-vuotiaat tulee halutessaan päästää eläkkeelle, että nuoret suomalaiset pääsevät töihin ja työelämään kiinni.

Kotona työttömänä turhautuminen ilman rahaa ei ole yhdellekään nuorelle aikuiselle hyväksi.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 vuotiaista valtaosa tekee turhaa työtä, joka lakkautetaan heidän jäätyään eläkkeelle.

Ei menneen maailman töistä ole nuorempia työllistämään.

Tunnen useita yli 60-vuotiaita kustantajia, kirjailijoita, kääntäjiä ja graafikoita. Kirjallisuus on sinun mielestäsi tietenkin menneen maailman töitä.

Aika iso ero kirjoittaa kirjoja ja kääntää jonkin toisen kirjoittamia kirjoja. 

Plus kuka noista elää ko. työllä vai onko kyse lisätienesteistä eläkkeen tai päätyön päälle? Apurahajuttuja siten, että jokunen mummo käy katsomassa töitä kaupungintalolla? Erikoinen oletus, että jonkun mielestä kirjallisuus kuuluu niihin menneisyyden töihin.

102/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä olen kohta 2 vuotta tehnyt 3-päiväistä työviikkoa. Olen siirtänyt vähitellen omia töitäni nuoremmille. Ensimmäisenä kaikki kivat ja mielenkiintoisimmat hommat, jotta eivät koe tehtävien muutosta ikävänä asiana. Toissapäivänä ilmoitin töihin, että mun ensimmäinen eläkepäiväni tosiaankin tule eolemaan 1.8.2026. Jään siis eläkkeelle heti, kun alin eläkeikäni tulee täyteen. Tässä on nyt vielä reilut 1,5 vuotta aikaa, jotta nuoremmat oppivat loputkin mun hommistani. Kerroin samalla, että mulle ei sitten enää soitella kotiin ja kysellä, miten tämä tai tuo homma tehdään. On hommia, joita meillä osaan vain minä ja sen vuoksi on firman tehtävä huolehtia, että tuohon päivämäärään mennessä joku muu osaa ne. 

Mitäs sitten, jos sä jäisiy äkillisesti monen kuukauden sairaslomalle, kuka sitten tekee sun tehtävät jos sä olet firmassa ainut joka osaa ne tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 vuotiaalla vielä lähes 10v työuraa jäljellä...eläkkeelle muka pitäisi päästä..painakaa loppuun asti vaan 

Paina kuule ihan itte vaan 70 vuotiaana ollessas. Toivottavasti työmatkasi on pitkä ja kivinen ja tuulinen ja hikinen. Äläkä sitten valita yhtään jos jäseniä särkee ja pyörryt koin usein.

Vierailija
104/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Suomessa on huutava työvoimapula, siksi jokaisen pitää pysyä työelämässä kuolemaan saakka.

Arto

TM, kok

Arton kotipaikka Sastamala sai ihan oman vastuualueen työttömyyden hoidossa. Aika ovela veto. Muut Pirkanmaan kunnat on Tampereen vastuulla mutta Satonen sai oman pikkuruisen te-viraston itselleen.

Vierailija
105/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on paha työvoimapula sanovat poliitikot. Tänne pitää oikein lennättää toiselta puolen maailmaa työntekijöitä. Eikös nämä asiantuntijat ja moniosaajat vie suomalaisilta työpaikkoja? 

Espoo, Vantaa, Helsinki, kelatukien hakijoista jo puolet on ulkolaisia, mitähän muissa kaupungeissa?

Viherkommareiden tänne haalimia Kamelinkuljettajia!

Vierailija
106/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työnantajat eivät palkkaa aina uusia työntekijöitä eläkkeelle jäävien tilalle, tai palkkaavat vähemmän. 3 eläkkeelle jäävää kohtaan palkataan 2 uutta työntekijää - ja huomattavasti pienemmällä palkalla. Koska eläkkeet maksetaan pääosin palkoista verottamalla sekä työnantajamaksuilla, häviävät kaikki muut paitsi se eläkkeelle jäävä.

Pitäisi enemmän keksiä vientiä luovia yrityksiä, globaaleille markkinoilla. Saada jotenkin rahaa tähän maahaan sisään, ei vain ulos. Mielestäni suurin syy miksi meillä ei näitä yrityksiä enää ole, on tässä suomalaisessa kulttuurissa. Kaikki ideat eivät kanna, mutta jos kaikki ideat lytätään alas ennen yrittämistä, ei mikään menesty. "Oma vika, mitäs läksit", "ei kannata edes yrittää", "kuvitteletko muka menestyväsi", "maitojunalla tulet takaisin", ovat kommentteja, joilla erittäin hyvin estetään yrittäminen. Suomalainen kulttuuri pitäisi muuttaa kannustavammaksi, ihan kaikilta osin. Mitä sitten, vaikka esimerkiksi jonkun laulajan maailmanvalloitusyritys esimerkiksi lopahtaa? Hän sentään yritti, ja jos meillä olisi tarpeeksi yrittäjiä, joku saattaakin onnistua.

Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä olen kohta 2 vuotta tehnyt 3-päiväistä työviikkoa. Olen siirtänyt vähitellen omia töitäni nuoremmille. Ensimmäisenä kaikki kivat ja mielenkiintoisimmat hommat, jotta eivät koe tehtävien muutosta ikävänä asiana. Toissapäivänä ilmoitin töihin, että mun ensimmäinen eläkepäiväni tosiaankin tule eolemaan 1.8.2026. Jään siis eläkkeelle heti, kun alin eläkeikäni tulee täyteen. Tässä on nyt vielä reilut 1,5 vuotta aikaa, jotta nuoremmat oppivat loputkin mun hommistani. Kerroin samalla, että mulle ei sitten enää soitella kotiin ja kysellä, miten tämä tai tuo homma tehdään. On hommia, joita meillä osaan vain minä ja sen vuoksi on firman tehtävä huolehtia, että tuohon päivämäärään mennessä joku muu osaa ne. 

Mitäs sitten, jos sä jäisiy äkillisesti monen kuukauden sairaslomalle, kuka sitten tekee sun tehtävät jos sä olet firmassa ain

No niinpä. Mä olen joutunut äkillisesti sairaalaan ja ollut 2,5 kk pois töistä, mutta silloin oli muitakin, jotka osasivat mun silloisia hommiani. Nyt mulle on kaatunut viimeksi eläkkeeltä lähteneeltä hommia, joita ei taaskaan kukaan muu osaa. Ylipäätään ihan älytöntä siirtää hommia sellaiselle, joka on seuraavaksi jäämässä eläkkeelle. Ellei sillä seuraavalla ole sitten ainakin 10 vuotta eläkeikään. Tästä syystä mä haluan, että nyt nämä hommat oppii joku nuorempi eikä toinen "vasen jalka haudassa" oleva. En ole enää muutamaan vuoteen osallistunut millekään työhön liittyvälle kurssille, koska firman on ihan järjetöntä maksaa kalliita koulutuksia, kun mä kuitenkin olen paikkoin lähdössä. Nuoremmille kaikkiin uusin teknologioihin tarvittavat kurssit ja myös niihin liittyvät työt. Mä olisin valmis jäämään pois työelämästä vaikka heti, mutta sen verran lojaali firmaa kohtaan, että en haluaisi jättää muita pulaankaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti työnantajat eivät palkkaa aina uusia työntekijöitä eläkkeelle jäävien tilalle, tai palkkaavat vähemmän. 3 eläkkeelle jäävää kohtaan palkataan 2 uutta työntekijää - ja huomattavasti pienemmällä palkalla. Koska eläkkeet maksetaan pääosin palkoista verottamalla sekä työnantajamaksuilla, häviävät kaikki muut paitsi se eläkkeelle jäävä.

Pitäisi enemmän keksiä vientiä luovia yrityksiä, globaaleille markkinoilla. Saada jotenkin rahaa tähän maahaan sisään, ei vain ulos. Mielestäni suurin syy miksi meillä ei näitä yrityksiä enää ole, on tässä suomalaisessa kulttuurissa. Kaikki ideat eivät kanna, mutta jos kaikki ideat lytätään alas ennen yrittämistä, ei mikään menesty. "Oma vika, mitäs läksit", "ei kannata edes yrittää", "kuvitteletko muka menestyväsi", "maitojunalla tulet takaisin", ovat kommentteja, joilla erittäin hyvin estetään yrittäminen. Suomalainen kulttuuri pitäisi muuttaa kannustavammaksi,

100%:sti samaa mieltä sun kanssasi!

Vierailija
109/109 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ajatellut kuinka paljon saat eläkettä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi