Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA lokakuussa 2007!

24.02.2007 |

Heipat vaan kaikille!

Avaan nyt kaikille lapsettomuuden kokeneille, lokakuussa 2007 lasketun ajan omaaville ikioman väylän purkaa tuntemuksia ja kokemuksia. Olen lueskellut monista keskusteluketjusta, että nyt kaivattaisiin jo lokakuisten pinoa, joten tässä se tulee. ;)

Omaa taustaa: olen 32-vuotias ja mies pari vuotta nuorempi, asustelemme Pirkanmaalla. Aloitimme yrityksen 3 vuotta sitten tammikuussa 2004 ja missään vaiheessa mitään selkeää ongelmaa lapsettomuuteen ei testeistä löytynyt. Viime kesänä sain kyllä thyroxin-lääkityksen lievän kilpirauhasen vajaatoiminnan takia mutta sekään ei tuntunut ongelmaamme selittävän kun kierrotkin olivat normaalit. Kilpparirvot saatiin nopeasti normalisoitua ja väsymys, hajamielisyys, ummetus ym. oireet helpottuivat hienosti. Hoitoina alkaen keväästä 2005 meille tehtiin jokunen clomi-kierto, yhteensä 4 inseminaatiota (3 Väestöliitossa ja 1 TAYS:ssa), joista viimeinen oli Menopur-pistoksilla ja Pregnylillä avustettu. Yhtäkään plussaa ei näiden vuosien ja hoitojen aikana saatu ja ainakin oma mieli alkoi olla varsin matalalla. Myös endometrioosin mahdollisuus kangasteli taustalla, kivut viime aikoina olivat lisääntyneet ja olin valmis hakeutumaan laparoskopiaan varmuuden vuoksi.

Nyt tammikuussa, lähes vuosi lähetteen saamisesta, pääsimme viimein aloittamaan TAYS:ssa 1. IVF-hoidon pitkän kaavan mukaan. Synarela-sumutteella aloitettiin ja sitten Puregonia 125 yksikköä pistellen. Lääkkeiden kanssa pelaaminen meni tosi helposti ja jaksoin henkisesti hyvin ¿ sitä oikein ihmettelin kun olen niin ailahteleva. Tuloksena 30.1 tehdyssä punktiossa oli n. 16 rakkulaa, joista osa oli kuitenkin tyhjiä ja raakoja. Soluja saatiin talteen 6 kpl, joista 5 hedelmöittyi normaalisti. Jännitys oli käsin kosketeltava kun odotimme tietoa juuri tuosta hedelmöittymisestä ja jakaantumisesta. Kävikin niin, että vain 2 kpl jakaantui normaalisti 4-soluiseksi, II-luokkaiseksi siirtopäivään mennessä. Loput 3 solua olivat jakaantuneet liian nopeasti ja luokitukset olivat 3- ja 4-luokkaa. Pakkaseen ei siis jäänyt yhtään ja se hieman harmitti.

Kahden solun siirto tehtiin 1.2 ja tasan 2 viikkoa myöhemmin tuloksena elämäni ensimmäinen [b] +++PLUSSA+++! [/b] En uskaltanut aiemmista kotitestailuista " katkeroituneena" tehdä testiä kotona lainkaan vaan menin labraan otattamaan kvantitatiivisen HCG-arvon pp 14. Seuraavana päivänä saimmekin jymytiedon, tulos oli [b] 296! [/b] Voi sitä onnen tunnetta! Siitä 6 päivää myöhemmin arvo oli 2500 eli tuplaantunut nätisti joka 2. päivä. Nyt sitten jännätään, ovatko molemmat alkiot tarttuneet vaiko vain yksi. Ultra on TAYS:ssa 8.3 eli melkein 2 viikkoa tässä olisi kärvisteltävä. Tietysti tässä kovasti miehen kanssa jännitellään, meneekö kaikki hyvin mutta sitä toivotaan kovasti. Olemme kyllä tietoisia alkuviikkojen riskeistä mutta jo munasolujen hedelmöittyminen omilla soluillamme, niiden jakaantuminen, siirtoon pääsy ja raskauden alku on ollut todella suuri riemuvoitto kaikkien epäilyiden ja seinälle maalattujen pirujen jälkeen.

Olotila on ollut hyvä ja vessakäynnit eivät enää ole niin kauheita. Lugesteronia käytän 3x2 kpl päivittäin. Tosin siirron jälkeen ihan tämän viikon puoleen väliin asti kestänyt turvotus vatsassa on ollut melkoisen kova. Olen joutunut hakemaan kaapista 2 vuotta vanhat farkut, joita käytin 8 kg sitten! Ennen plussatestiä kun menkkojen alkua odottelin/pelkäsin, oli varsin kovia hetkittäisiä menkkakouristuksia muutaman päivän ajan. Ne vaimenivat sitten onneksi ja nyt on enää " vaivana" ¿ lievenemään päin - vetämisen/painon tunne vasemmassa munasarjassa, jonka takia ylösnousut, aivastukset, yskimiset ja naurahtamiset tekevät välillä kipeää. Epäilenkin, että siirron jälkeen tuli lievää hyperstimulaatiota ja olen yrittänyt juoda nämä viikot entistä enemmän. Jännä, miten pp6 ja pp7 olivat jo paljon helpompi päiviä tuon turvotuksen ja kivun suhteen mutta sitten oireet palasivat yhtäkkiä takaisin. Silloin aloinkin toivomaan alkanutta raskautta entistä enemmän, kun kuulemma hyperin oireet voimistuvat HCG:n noustessa¿ Myös pp4 vastaisena yönä kohdun suulla ollut vihlova kipu, johon heräsin kesken unien, herätti toiveet kiinnittymisestä. Mutta olin ihan tarpeeksi kokenut ¿oireita¿ kolmen vuoden nega-kierroissa, joten mihinkään ei voinut tietenkään luottaa.

Muita satunnaisia oireita plussaamisen jälkeen ovat pistokset kainaloissa (nyt enää vähemmän), lisääntynyt vessassa käynti, jännä pistely häpyluun luona, runsas valkovuoto alkaen pp4, rinnat ovat hieman kasvaneet, väsyttää hieman enemmän, syke käy välillä ylhäällä¿ eli niitä tavallisia. Kilpirauhasarvot oli harmittavasti huonontuneet yhtä huonolle tasolle kuin kesällä ennen lääkitystä (TSH 5.6), joten eilisestä alkaen lääkitys 1,5-kertaistettiin. Joulukuussa TSH oli ollut enää 0.6 joten lääkärin mukaan nousun syynä on selvästi tämä alkanut raskaus. LA olisi ymmärtääkseni 23.10.07.

Voisin onnessani jorista vaikka kuinka kauan mutta nyt annan estradin teille kaikille muille, äskettäin plussanneille. [b] Ihan mielettömästi onnea joka ikiselle, toivottavasti hyppäätte sankoin joukoin pinoon kertomaan omat kokemuksenne ja fiiliksenne. [/b]

Lilium, rv 5+4

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli samoissa oireissa mennään, viluttaa, väsyttää ja nälkä tulee kaksi tuntia syönnin jälkeen taas uudestaan! Täytyy ottaa ihan kunnon eväät kouluun, että pärjää puolen päivän ruokailuun. Nyt on selvästi huomannut myös tämän lievän, kuta kuinkin jatkuvan etomisen.

Tuossa liikunnasta kyseltiin. Minä olin punktion jälkeen tosiaan niin raato, että pari päivää meni lähinnä makoillessa, mutta sen jälkeen olen jatkanut elämää ihan normaalisti. Minähän en mitään raskasta liikuntaa harrastakaan, ihan vain " hyötyliikuntaa" . Ponin kanssa olen tehnyt kävelylenkkejä ja vähän juossut kentällä. Nyt on vain niin väsynyt olo, että tallillakin saa pinnistellä että jaksaa pistää jalkaa toisen eteen.

Daran 5+6 :-)

Vierailija
102/212 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta aivastelukin voi olla raskausoire? Onko sillä jotain tekemistä limakalvojen kuivumisen kanssa (ainoa järkevä selitys mitä keksin)? Mä olen nimittäin pärskinyt varmaan pari viikkoa aivan hirveästi, ja oon miettinyt että olenko allerginen jollekin yllättäen. Mutta jos noin todella on, niin sekin selvisi sitten.

Muuten oireet on aika vähäiset täälläkin. Aina vähän fiiliksestä riippuen olen välillä enemmän ja välillä vähemmän varma raskaudesta. Nälkä vaivaa, ja viluttaa tai toisaalta välillä on valtavan kuuma. Vatsassa on ilmaa. Etovaa oloa ei ole ollut lainkaan, ainoastaan jos ei ole syönyt pitkään aikaan, niin heikottaa hurjasti. Jännää tällainen epäilys, kun nuo oireet tuohon kirjoittaa niin kuulostaahan ne ihan raskausoireilta, mutta kuitenkin tuntuu siltä, että pitäisi olla paljon enemmän tai selvemmin " jotain" mistä sen vaan tietäisi että on oikeasti raskaana... Ihmeellinen on ihmisen mieli. Hirveästi pelkään tuulimunaa... Ihanaa on kuitenkin lukea, että täällä on vino pino kohtalotovereita, joilla on ihan samanlaiset fiilikset!!!

Ultra on ensi viikon keskiviikkona, joten vähän vajaa viikko enää jännättävänä, tältä erää (sitten aletaan jännätä sitä, että vko 12 täyttyy, ja sitten taas jotain muuta)! Mutta tuota ultraa ennen pitäisi selvitä vielä ainakin yksistä illanistujaisista sitä puolikasta viinilasia koko illan pyöritellen...

Bianco

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 6+2 mennään...

Vierailija
104/212 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järisyttävän ja hermojarepivän epätietoisuuden ja lukuisten pikku okseaaltojen jälkeen tänään ultrassa elävä terhakka vaavin alku!!!!! Sydän viuhtoi tuhatta ja sataa ja kokoa oli viikkoja vastaavat 15,2mm!!!!! Siinä pyrki kosteus silmänurkkiin, kun lääkäri laukaisi, että täällä toisella puolella on isän paikka katsoa!! (olinhan onnistunut vakuuttamaan meidät kummatkin, että siellä on kuitenkin tuulimuna)

Tänään raskausviikkoja koossa kuulemma tasan 7. On tämä ihmeellistä, kun oireet on olleet kohtuullisen voimalliset, eikä silti uskalla toivoa ja luottaa. Mutta kyseessä on ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin ihmeellistä!! :) Lääkäriltä kyselin , että eikös ne pahoinvoinnit yleensä ole jo tässä vaiheessa vähentyneet ihmisiltä, niin lohdutti, että NYT SE PAHA OLO VASTA ALKAA. Helpottaa kuulemma viikon 9 tienoilla yleensä.. Käski syödä usein ja pieniä määriä. Eipä täti tiennyt, että meikäläisen ruumis on ajastettu ruokatoimintoihin kahden tunnin välein! Ja se on muuten ihan kvantitatiivinen totuus. Se on justiin kaks tuntia, tai maailma menee sekaisin.

Noh, lopputulos on, että edelleen en uskalla tämän enempää juhlia, 13.3 on vielä uusi ultra ja sitten siirrytään neuvolan puolelle!!

Hyviä vinkkejä siihen, kuinka luistaa perinteinen polttopuusavotta lähimetsässä tulevana viikonloppuna? En todellakaan kykene (ja jos kykenisin) niiin uskalla riskeerata mitään rehkimällä puunkaadossa...

Mieheni kanssa olemme päättäneet kertoa asiasta vasta viikon 12 jälkeen ja silloinkin vain omille perheillemme.. joo, anteeksi kanssasisaret, omaa napaa tuli nyt tuutin täydeltä, mutta hengessäni iloitsen kyllä meidän kaikkien puolesta! Ymmärtääkseni tässä pinossa se lapsen saaminen ei ole ollut kenellekään " itsestäänselvyys" . Voimia ja tsemppiä kaikille!!

t. Onnellinen miikuli 7+0

Vierailija
105/212 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan, tuolta toisesta pinosta siiryn tänne, osa teistä onkin jo tuttuja, näin aluks iidalle onnittelut tuplista!!!!

Oon ollu niin kuollu et en oo jaksanu käydä mitään kommentoimassa enkä nytkään jaksa isosti kirjottaa.

Esittely nopeesti, minä 27 vee ja mies 25, lapsetomuutta takana tasan 2 vuotta ennen ekaa tärppiä, esikoinen siis tulossa. Tää oli meijän 2.IVF mistä tärppäs, inseminaatioita takana 2 kpl + 1 kpl pas + kaikkea hormooneja. Espoossa asustellaan ja olis mukava tavata täällä pk-seudulla asuvia.

Mut varmaan täällä osa muistaa mun karmeista vuodoista, joka tapahtu rv 6+1, holotin ihan kunnolla vessan lattialle mut kaikki oli sillon hyvin ja vaavin syke näky samana päivänä. Seuraava ultra oli rv 7+1 ja siellä se vaavi oli hyvin kasvanu ja vastas viikkoja 7+0.

Nyt mennään JO!!! huimat rv 9+3, mut ruskee tuhruvuoto jatkuu edelleen, sitä on siis jo neljättä viikkoa. Ultrissa syytä vuotoon ei oo löytyny ja ei pitäs olla huolissaan koska se on vaan vanhaa verta, mut arvatkaa oonko huolissani??????????????

Nyt on kyllä on kyllä ollu jo 3.päivä ilman tuhrua ja välillä sitä tulee ihan niukasti joskus taas enemmän. Mulle sanottiin et vuoto saattaa kestää rv10-12 asti. Mulla ehkä saattaa olla pieni hematooma jossain mut ei varmaks voi sanoa.

Eka neuvola on reilun puolentoista viikon päästä ja np ultra 22.3.

Pahasta olosta kärsin kovasti iltasin ja yöllä herään tunnin välein karseeseen oloon. mahasta vihloo välillä..

Tää oli tällänen omanapainen esittely, palaan kunnolla asiaan kun tää väsynys helpottaa.

ja la olis 1.10

-maya ja rusina rv 9+3

Vierailija
106/212 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikille!

Ilmoittudun mukaan tähän ketjuun, jospa se odottaminen sujuisi joutuisammin kun on kanssaihmisiä keskustelemassa ;). Miellä on yksi tuoresiirrosta poika joka on nyt 2,5 v. Tässä välissä on ehtinyt olla kaksi pakastesiirtoa ja toinen ivf+tuoresiirto. Nyt siis pas tehty ja vihdoinkin sain tehdä itse plussatestin! Mulla on diagnoosina endo-

metrioosi ja monirakkulaiset munasarjat.

Eka ultran olen varannut 8.3. kun klinikalle pääsen ultraan vasta 19.3. En yksinkertaisesti malta odottaa!

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään oireita mutta nyt on sellanen kuvottava olo koko ajan ja olen huomannut että pikkusyöminen siihen auttaa. Muuten väsyttää ja rinnat on upeat taas pitkästä aikaa! ;)

Yhdellä laskurilla laskettuna meidän laskettuaika olisi 30.10.

Minut saa siis lisätä listaan la 30.10. #1

T. -tähti- 5+3

Vierailija
107/212 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Tässä muutamalla uudella nimellä päivitetty lista. Jatkossa uudet tulokkaat voivat vaan copypastella kopioida listan omaan viestiinsä ja lisätä omat tietonsa sopivaan väliin lasketun ajan päivämäärän mukaan. Toivottavasti saadaan lisää uusia ja paljon, mutta jo nyt lista näyttää tosi hienolta!

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

santes76 LA 22.10 #2

Lilium LA 23.10 #1 ¿ ultra 8.3 viikolla 7+2

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Auris LA 29.10 #2

Marvik LA 29.10 #1

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1

Monoliisa LA 31.10 #1

Paljon onnea Miikulille ihanista ultrakuulumisista, mahtavaa! Tervetuloa myös mm. Kimberlylle, Mayalle ja tähdelle, kiva kun joukko kasvaa.

Tänne ei mitään ihmeempiä, hääjuttuja tuossa innostuin suunnittelemaan pitkästä aikaa ja nyt on kiire aloittaa päivän kouluhommat. Viime yö meni kivasti kun tankkasin ennen nukkumaan menoa kunnolla iltapalaa - ei tarvinnut siis nousta syömään kesken unien. Hieman kovempaa vihlaisua tuntui alatavatsassa ennen sängystä nousua mutta meni sitten nopeasti ohi. Ja hyvä kun jossain tuntuu välillä, kainalopistoksetkin kun ovat tainneet kokonaan hävitä.

Olisko muuten kiva, jos lisättäisiin tuohon esittelylistaan myös jokaisen seuraavat ultrapäivä? Pistinkin omani tuohon. Tiedetään sitten tarkemmin jännäillä. ;)

Nyt lounasta vääntämään!

Leppoisaa viikonloppua kaikille, ensi viikko onkin jännä monen kohdalla!

Lilium, rv 6+3

Vierailija
108/212 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...masentaa... Tunti sitten vessareissun yhteydessä oli pikkuhousunsuojaan tullut sellaista punaruskeaa vuotoa... Pahinta tietenkin pelkään, että on km tulossa... Soitin klinikalle, jossa jaksoivat olla empaattisia ja rohkaiseviakin... Vuoto ei välttämättä tarkoita mitään, ja kyllähän mä sen tiedän. Eka raskaudessa (josta siis 5v tyttö) oli ihan prikulleen samana päivänä, rv5+4 vuotoa, ja myös seuraavana päivänä ja kaikki oli silti kunnossa. Kontrolliultra oli tuolloin rv 7+3 jossa näkyi jo sykekin.

Mutta ette arvaa että pelottaa... Ens perjantaina olis vasta se ultra, ja sinne asti on siis kärvisteltävä... Antoivat klinikalta ohjeeksi, että mikäli tulee kovia kipuja ja/tai vuoto tulee runsaaksi, niin sitten lähteä lääkäriin. Maanantaina sit tarvittaessa ehteys klinikalla.

On tää vaan niin masentavaa... Ehdinhän tässä jo melkein 1½ viikkoa nauttiakin raskaanaolosta... Olis kai tää ollutkin liian hyvää ollakseen totta, että eka PAS tuottaisi tulosta...

Mutta, ei kai tässä auta kuin ottaa vastaan taas kerran se mitä on tulossa... Ihana että te ootte täällä olemassa, saa purkaa sydäntään.

-Auris-

Vierailija
109/212 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja hyviä ultrauutisia. =)

Omaa ultraa tässä kovasti jo odotellaan, mutta rauhallisin ja luottavaisin mielin kylläkin. Enää reilu viikko, joten ei paha aika odottaa! Onhan tässä menneet kaksikin viikkoa menneet hujauksella tämän plussatiedon kanssa.

Meillä on vähän lipsahtanut tuo tiedottaminen, ensin ajateltiin että vasta ultran jälkeen, mutta on vain ollut pakko saada jakaa tätä iloa jo nyt muiden, rakkaiden ihmisten kanssa.

Olo on mainio, mitä nyt pienehköä kuvotusta ollut (tosi vähäistä!) ja rinnat on ihan törkeen kipeät.

Hyviä vointeja kaikille ja sydämellisesti tervetuloa uusille! Ihana nähdä kuinka monta meitä täällä on, ja etenkin siksi että täällä ovat kohtalotoverit joille lasten saaminen ei ole ollut helppoa.

Ultrauutisianne odotellessa!!!

-Monoliisa- rv 5+2

Vierailija
110/212 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitettiin samaan aikaan...

Voimia ja hermoja sinne päin, varmasti iäisyys odottaa sitä perjantaita. =/

Toivotaan ettei kyse ole km:sta, se olisi liian epäreilua...

Halauksia!

-Monoliisa-

Vierailija
111/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaanne, toivottaesn onnea meille kaikille! Joissakin aikaisemmissa viesteissä kerroinkin, että meillä tärppäsi 16 hoitokierto, tarkemmin sanottuna 4.ivf:n tuoresiirto. Olen 33 ja mies 39v. Taustalla selittämätön lapsettomuus. Plussasin pp11 (3-päivän ikäiset alkiot) veritestissä 225 ja 6 pvää myöhemmin arvo oli noussut 2190. Ultra on tulossa 14.3., 7+2.

Siis miten ihana lukea teidän viestejä. Mulla ihan samanlaiset fiilikset: välillä vaikea uskoa, että raskaus on totta (siksi kävin uudelleen testissä vko sitten). Mulla oli kovastikin menkkamaisia jomotuksia tiistaihin asti, mutta oireet ovat jotenkin lieventyneet. Yösyömisiä ja muutoinkin tarkkaa syömistä on harrastettava, iltapäivä ja iltaväsymys välillä kaamea, välillä istuessa paha olo alavatsassa, niinkuin painon tunnetta, rinnoissa arkuutta, mutta nämäkin vaihtelee. On tämä semmoista jännitystä!

Voidaanpa hyvin!

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

santes76 LA 22.10 #2

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Auris LA 29.10 #2

Marvik LA 29.10 #1

Vilja LA 29.10. - ultra 14.3. viikolla 7+2

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1

Monoliisa LA 31.10 #1

Vierailija
112/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ekaks, tervetuloa joukkoomme Vilja!

Niin... eilen kirjoittelin siitä punaruskeasta vuodosta, joka todella säikäytti. No, sitä oli tasan tarkkaan vaan sen yhden vessareissun yhteydessä. Sen jälkeen tuli vaaleeta ruskeeta, tuhrua (tosi vähän) ja lähinnä huomas pyyhkiessä. Yöllä ei ollut tullut mitään, mutta nyt aamulla Luget laitettuani ja sen jälkeen myöhemmin vessareissunyhteydessä tuli paperiin vähän vaaleen ruskeeta lugemössöä. (Anteeksi nämä yksityiskohtaiset kuvaukset...)

Mahassa aika samanlainen olo kuin eilen. Harvakseltaan juilii, vähän kuin menkkojen alkaessa, ei kuitenkaan aivan samaan tapaan. Pääasia on, ettei vuoto oo lisääntynyt/muuttunut veriseksi eikä oo tullut kipuja.

Mies lohdutteli eilen, että samanlaista vuotoahan oli silloin esikkoa odottaessa, että jospa se on nyt sitä samaa. TOIVOTTAVASTI ! Ja kyllähän sitä monista paikoista saa lukea, että alkuraskauden vuodot on monesti ihan viattomia, eivätkä mitenkään harvinaisia. Mutta, tällaisen " historian" omaavana, on tietty ekana pelko siitä että kesken menee...

Mutta, kunnes toisin todistetaan, ollaan täälläkin edelleen siis raskaana!!! Tänään pitäis taas palata arkeen, ja mennä yöksi töihin. Kuulumisiin!

T: Auris, rv5+5

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

santes76 LA 22.10 #2

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Auris LA 29.10 #2 - ultra 9.3. viikolla 6+4

Marvik LA 29.10 #1

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1

Monoliisa LA 31.10 #1

Vierailija
113/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella tuhrut ovat hirveen yleisiä. Toivotaan, että se loppuisi pian, niin ei tarvitsisi hermoilla. Mua mietityttää kauheesti tuulimuna...Koko ajan pitää keksiä itselleen jotakin pelättävää. Että jos tämä kaikki onkin huijausta eikä sikiötä ole edes alkanut kehittymään. Mennään muuten samoissa 5+5.

Vierailija
114/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Auris, kuulosti jo paremmalta! =)

Tämä + 8 päivää, sitten olis ultra. Halkean varmaan onnesta jos siellä on kaikki ok. Hassua miten välillä " unohtaa" olevansa raskaana kun oireet on niin mitättömät. Tavallaan melkein toivoisin että tulis oksu. Kummallista.

Lisäsin tuohon listaan oman ultra-ajan...

-Monoliisa-

santes76 LA 22.10 #2

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Marvik LA 29.10 #1

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1

Monoliisa LA 31.10 #1 - ultra 12.3. viikolla 6+5

Vierailija
115/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi tervetuloa ja onnea Maya79, tähti ja Vilja!!

Mulla tuli tänään yhtäkkiä ihan hirvee varmuus siitä että kaikki ei mee hyvin. Että tää on joko tuulimuna tai sit alkio on lopettanu kehittymisen. Mitään muuta syytä tähän epäluuloon ei oo paitsi että oireet on hävinny lähes kokonaan. Tissit on edelleen kipeet, viime yönä jopa heräsin pari kertaa kun käännyin mahalleni ja tuntui kipeeltä. Mutta muuten.. Kuvotusta ei enää ole ollut vaikka töissäkään en eilen ehtiny syömään useemmin. Ja kai sen pahoinvoinnin pitäis lisääntyä kun hcg määrä nousee?! Ehkä tää on vaan jotain tunteiden ailahtelua, mutta oikeesti, en tajua miten pysyn järjissäni tonne 14.3. asti että nähdään mitä tuolla mahassa oikein tapahtuu! Onkohan mulla muuten verenpaine noussu, kun välillä oikein tuntuu kun veri jyskyttää päässä ja sydän rinnassa. No ei ois ihme vähemmälläkään stressaamisella.. Pitäis vaan pystyä rauhoittuun ja miettiä mukavampia asioita, ei tää varmasti vauvan alulle ainakaan hyvää tee!

Anteeks taas tää omanapainen teksti, oli vaan pakko päästä purkautuun...

Auris: eiköhän sulla ole vaan ihan harmitonta vuotoa jos kerran eka raskaudessakin on ollu samanlaista. Uskotaan ainakin niin!

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

santes76 LA 22.10 #2

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Marvik LA 29.10 #1

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1 - ultra 14.3. viikolla 7+0

Monoliisa LA 31.10 #1

Vierailija
116/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet mukaan. Meitä alkaa olla jo aikamoinen joukko ja mukaan mahtuu vielä lisää!

Aurikselle voimia ja uskotaan tuhrun loppuvan pian. Minun kaverilla tuhrutti verta lähes koko raskauden ajan, alussa se oli voimakasta. Hänellä oli kohdussa jonkinlainen hyytymä, josta se veri oli peräisin. Nyt heillä on ihana pieni, terve vauva, joten tuhrun ei tarvitse olla mitään vakavaa. Vaikkakin sitähän pelkää aina kun verta tulee raskauden aikana, mutta uskotaan sen kuuluvan sinun raskauden kulkuun, jos ensimmäisen kanssa oli sama juttu.

Omasta olosta sen verran, että väsymys, etominen ja tissien kipuili jatkuu. Unet maistuu ja hengästyttää raskaampi tekeminen. Mahaa juilii välillä ja kuumat aallot on tullut kuvaan mukaan. Jollakin muullakin taisi olla kuumia aaltoja, mistähän ne johtuu? Olisko veren kierto kasvanut, vai? Onneksi ei olisi kuin kaksi yötä jäljellä ja sitten pääsee näkemään miten monta vauvaa tuolla masussa on ja onhan kaikki kunnossa. Ihan jo alkaa vähän jännittämään. Mutta jälleen täytyy mennä syömään, tulee puputettua koko ajan jotain. Jotkin ruuat ei maistu ja hajukin ihan etoo. Mutta niinhän se voi mennä. Eli syömään taas.

santes, 6+5

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

santes76 LA 22.10 #2 - ultra 5.3. viikolla 7+0

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Marvik LA 29.10 #1

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1 - ultra 14.3. viikolla 7+0

Monoliisa LA 31.10 #1

Vierailija
117/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia tulee aina vain lisää, tervetuloa kaikille! Onkohan tässä jo kohta ennätyspino? Mut hyvä juttu tosiaan, ainakin keskustelua riittää näin isossa joukossa! Mayakin tuli mukaan, taidettiin piinailla viime syksynä samaan aikaan? Hurja tarina se vuototarina, onneksi siinä kävi hyvin!

Aurikselle tsempit, se on varmasti vain alkuraskauksen vuotoa. Jos kipu ei yllä kovaksi, ei kannata hirveästi huolestua. Mut ymmärrän kyllä tunteen, itse olisin varmasti ihan paniikissa!

Muutama onkin jo päässyt ultraan asti. Sitä kyllä odotetaan kuin kuuta nousevaa. Tosi on, että pieni varaus on päällä ennen kuin näkee että kaikki on hyvin. Pelko on sama kuin Viljalla. Tuli ihan mieleen koirien valeraskaudet, hih! ;o)

Kuten aiemmassa viestissä kerroin, pidin viime torstaina sairaslomapäivän. Alkuillasta uskaltauduin ottamaan parasetamolia särkyyn, jomotus ja kipu alkoikin hellittämään. Olin perjantain töissä kun piti hoitaa asioita kuntoon ennen lomien alkamista, mutta välttelin parhaani mukaan istumista. Onneksi olikin kohtuuvilkas päivä, ei tarvinnut istua koneen ääressä koko päivää. Mieli onkin nyt parempi. Mietin tässä että olisiko se särky ollut kohdun kasvamista? Tuntuuko se jo näin varhain? Muuta kuin valkovuotoa ei ole ollut, Lugejakaan en ole ottanut sitten HCG-tuloksen.

Työkaveri, jonka kanssa olemme tässä parin viime vuoden aikana ystävystyneet, kertoi plussanneensa tällä viikolla. Outo tunne, aloitin l-hoidot samoihin aikoihin kun hän sai ensimmäisen lapsensa ja nyt olemme samaan aikaan raskaana. En tiedä miten olisin reagoinut jos tämä hoito ei olisi onnistunut, olisi varmasti repinyt pahasti. Siis toki olisin hänelle suonut raskauden ja ollut siitä iloinen, mutta olisi se sattunut ja lujaa. Nyt tilanne on onneksi päinvastainen, ainakin toistaiseksi!

Loppuun vielä ultrapäivitys. Toivottavasti ette pahastu viikkolyhennyksestä :o)

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

Lilium LA 23.10 #1 ¿ ultra 8.3 vko 7+2

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Auris LA 29.10 #2 - ultra 9.3. vko 6+4

Marvik LA 29.10 #1 - ultra 12.3. vko 7+0

Vilja LA 29.10. - ultra 14.3. vko 7+2

-tähti- LA 30.10 #1

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1 - ultra 14.3. vko 7+0

Monoliisa LA 31.10 #1

-marvik- 5+5

Vierailija
118/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan ja ihan ensiksi kiitos ketjun aloittajalle ja kaikille kirjoittajille. Ihana lukea samoissa tuntemuksissa kulkijoiden juttuja!

Mie olen 30-vuotias ja mies on kohta 38v. Yritystä meillä on takana 7 vuotta joihin mahtuu 5 keskenmenoa aivan alkuraskauksissa. Hoidoissa olimme hetken Väestöliitossa mutta nyt viimeiset vuodet julkisella puolella. Tämä raskaus on tulosta ensimmäisestä PASista, IVF:stä ei päästy suoraan siirtoon kun sain aika roiman hyperin. Mutta pakkaseen saatiin onneksi ' suurperhe' :D Toivottavasti hoidot ovat nyt kuitenkin esikoisen osalta historiaa ja saamme tämän lapsen pitää.

Oireita on paljon ja vahvoja, rinnat on tosi kipeet, masussa nipistelee ja jomottelee jatkuvasti (myös hyvin menkkamaisia kipuja) ja kuvotus on seuralaisena 24h. Mulle sopii toi kuvotuskin mainiosti, saapahan varmuutta että kaikki on hyvin. Ikäviäkin oireita on, reilu viikko sitten alkoi ruskea tuhruttelu joka on jatkunut enemmän tai vähemmän koko ajan :P Viime torstaina vuosi sen verran paljon ja sen verran punaista että kiristin naikkarin hoitajalta luvan tulla uuteen hCG-verikokeeseen. Onneksi pääsin, tulos oli n. 8500 eli vahvasti raskaana ollaan. Tänään on tullut jopa ihan kirkasta vertakin, ei onneksi kuitenkaan paljoa. Mulla on luget ja progynovat vielä käytössä ekaan ultraan saakka joten ainakin luget lisää tuota vuodon massaa, mistä sitä verta tulee niin se on mysteeri. Olen päättänyt (niin kuin monet muutkin teistä!) olla raskaana kunnes toisin todistetaan, p..kele mua ei yks vuoto lannista.

Ultra on vasta 15.3. viikoilla 7+2 eli vielä joutuu hetken piinailemaan!

Voimia ja rohkeutta uskoa tulevaan teille kaikille! Uskaltakaa nähdä mielessänne se kaikkein parhain lopputulos ja pitäkää siitä kiinni.

Aurinkoa!

Cupcake ja Kyytiläinen 5+4

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1

Vilja LA 29.10. - ultra 14.3. vko 7+2

-tähti- LA 30.10 #1

Cupcake LA 30.10. #1 - ultra 15.3. vko 7+2

Le Cheile LA 31.10 #2

Tuuve LA 31.10 #1

Mingu LA 31.10 #1 - ultra 14.3. vko 7+0

Monoliisa LA 31.10 #1

Vierailija
119/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole näillä Vauva-lehden palstoilla tottunut kirjoittelemaan joten antakaa anteeksi jos lingo on hukassa tai muuten sössin ;) Tää formaatti tuntuu alkuun vähän hankalalta kun on tottunut toisenlaiseen, kirjoittelen myös tuolla MSN-pohjaisilla keskustelupalstoilla. Jos jotakuta kiinnostaa niin siellä on olemassa plussanneille lapsettomille kivat sivut (ei LA-riippuvaiset) osoitteessa http://groups.msn.com/PlussanneetLapsettomat/

Samoin mietin että jos innostusta riittää niin sinnehän voisi laittaa pystyyn meille lokakuun lapsille ihan omat sivut, saisi vähän monipuolisemmin kirjailtua tätä raskautta talteen. Löytyykö kiinnostusta?

Haluan painottaa että tän viestin tarkoitus EI ole haukkua tämän palstan formaattia eikä esitellä parempaa, ajattelin vaan että jos joitain kiinnostaa kirjoitella MYÖS vähän toiseen tyyliin niin seura kelpaisi kyllä! :)

Cupcake, jota toivottavasti ei lynkata heti kättelyssä.

Vierailija
120/212 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten eilen se tyttöjen saunailta. Oli kivaa pitkästä aikaa, kun ei ole tullut käytyä aikoihin missään " rentoutumassa" . Tänä aamuna olo oli kuiteskin kun krapulassa, vaikka vaan alkoholitonta siideriä join.

Eilen oli koko päivän tosi etova olo, mitkään syömisetkään ei auttaneet siihen, eikä kyllä oikeen olisi maistunutkaan, pakko oli vaan yrittää jotain syödä. Vatsaa turvottaa ihan kamalasti, johtuneeko sitten lugeista+progynovasta vai mistä! Ahistavaa. Onko muilla turvotusta?

Auris, mulla oli kans noita samoja aikoja vuotoa kun sulla. Yhden kerran vaan tuli vähän kirkasta verta, sitten turutteli ruskeeta muutaman päivän, nyt ei enää ole tullut onneksi mitään. Eiköhän tämä vaan kuulu asiaan, toivotaan ainaskin et kaikki on ok.

Ultraan enää muutama päivä :)

MAYA79 LA 1.10 #1

Kimberly LA 14.10 #1

EmmaEmilia LA 15.10 # 1

Miikuli LA 19.10 #1

Nevalaine LA 21.10 #3 - ultra 5.3 vko 7+0

Bianco LA 23.10 #1

Daran LA 24.10 #1