Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?
Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?
Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.
Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?
Kommentit (222)
Mä oon aina ollut aktiivinen, jos on jostain jotain tullut. Ei mua ole kertaakaan isketty. Yhden aloitteen kahvilassa miehen taholta muistan. Itse olen ollut aloitteellinen monta kertaa, mutta harvoille ja valituille. Kaikki oon tuntenut tai tiennyt edes vähän ennestään.
Iskin ekan poikaystäväni jo ysärillä. Oltiin 15 v ja discossa.
Viimeksi 10 vuotta sitten iskin kaverin fwb-suhteeseen oikein pitkällä siimalla piirittämällä.
Siinä välissä oli sitten semmoisia iskuyrityksiä, jotka eivät johtaneet mihinkään.
Muista naisista en osaa mennä sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitteiden tekeminen on useille naisille niin vastenmielistä, että he tekevät aloitteen vain jos mies ei vaikuta yhtään kiinnostuneelta. Lähes kaikki minulle tulleet aloitteet on tulleet ns. puskista. Naisilta joita en ollut huomannut tai naisilta jotka olin kyllä huomannut, mutta joista en ollut millään tavalla kiinnostunut. Jos taas naiset huomaavat/aistivat minun kiinnostuksen, niin he jäävät odottamaan aloitetta ja jos en sitä tee, niin pettyvät. Luonnostani ujona, hiljaisena ja mielellään syrjäänvetäytyvänä tyyppinä teen todella harvoin mitään aloitteita, joten näitä minuun pettyneitä ja negatiivisesti suhtautuneita naisia on kohtuu paljon liikenteessä. Varsinkin vieroksumani tempperamenttiset tunteella elävät naiset tuntuvat kantavan kaunaa tekemättä jättämisistäni. Parhaiten tuntuu synkkaavan hiljaisten introverttinaisten kanssa, mutta ymmärrettävästi hommat ei juuri etene.
Taktiikka menee niin, että aluksi huomaat naisen ja vaikutat sen jälkeen välinpitämättömältä. Naiset saavat niin paljon huomiota jatkuvasti, että ne menee sekaisin välinpitämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tekee ne mutta vain komeille tosi miehille. Tavis miehiin naiset ei katso päinkään.
Kyllä minä katson, mutta ihan ensin katson sen että ei ole sormusta sormessa.
Aiemmin (yli 10 vuotta sitten) pariutuminen oli kyllä jotenkin helpompaa. En tiedä mikä siinä on nykyään, mutta naiset ovat kyllä tosi passiivisia. Nykyäänhän nuoret harrastavat seksiäkin tosi vähän.
Onneksi tuli oltua nuori aikana, kun naiset olivat helpompia. :) Nykyään saa sitten vain keskittyä vaimoon.
Taktiikka menee niin, että aluksi huomaat naisen ja vaikutat sen jälkeen välinpitämättömältä. Naiset saavat niin paljon huomiota jatkuvasti, että ne menee sekaisin välinpitämättömyydestä.
Tämä pitää paikkaansa. Olen komea mies ja käytän juurikin tätä taktiikkaa baareissa/yökerhoissa. Tiedostan siis sen, että oma ulkonäköni herättää useimmissa naisissa positiivisia ajatuksia, joten minulla on varaa jättää ne aloitteet itse tekemättä. Plus, se on ihan jännä pelikin kun kokeilee saako naisen tekemään aloitteen.
Idea konkretian tasolla on ottaa katsekontakti naiseen ja varmistaa, että tämä kyseinen nainen myös katsoo sinuun. Sen jälkeen käännät katseen pois ja odotat hetkisen, minkä jälkeen otat uudestaan sen katsekontaktin ja väläytät pienen, mutta lämpimän oloisen hymyn ja sitten käännät katseen pois. Tämän jälkeen et ota enää uutta katsekontaktia ja vain odotat koska nainen tekee aloitteen. Naiset kun tässä kohtaa odottavat, että mies tietysti tekee aloitteen. Ottihan se äijä ny katsekontaktin pariinkin eri otteeseen ja hymyilikin vielä, joten totta kai se lähestyy minä hetkenä hyvänsä! Mutta kun sitä miehen aloitetta ei kuulu, niin nainen hämmentyy, sitten ärsyyntyy, mutta lopuksi kuitenkin uteliaisuus voittaa ja nainen tekeekin sen aloitteen itse. MUTTA TIETYSTI ihan vain mennäkseen ottamaan selvää, että mikäs mies se tuollainen on joka ei aloitetta muka tee ;) Ei tuo taktiikka tietenkään joka kerta toimi, mutta riittävän usein ainakin omien kokemusteni kautta peilattuna. Katsomisiin!
"Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan"
Minulta tuli eräs ikäisesi hakemaan huomiota, myöskin ei aikomusta varmaan pettää, on parisuhteessa minä sinkku, ihastuin mutta en tehnyt mitään. Miksi yrität viedä naisten aikaa kärttämällä huomiota itsellesi. Ei minulla ole aikaa olla pelkkä egon pönkittäjä jollekin itsestään epävarmalle
N32
Vierailija kirjoitti:
En tee enää. Sillä saa epävarman ja perässävedettävän "miehen".
Ja jos miehenä tekee, saa epävarman ja perässävedettävän "naisen".
Vierailija kirjoitti:
Nainen tekee aloitteen kiinnostavalle miehelle hymyilemällä ja vilkuilemalla vähän salaa, siis niin, että jos mies ei ole kiinnostunut, kumpikin säilyttää kasvonsa. Uskon, että jos nainen on kovin aktiivinen, mies ei ehdi kiinnostua naisesta, ja lopputuloksena mies tyytyy. Kunhan joku on - suhde ei ole kenellekään tyydyttävä eikä kestävä.
Miten sitten nainen ehtii kiinnostua miehestä, kun mies tekee aloitteen?
En jaksa lukea koko ketjua. Asia on hyvin yksinkertainen ja TÄYSIN tasa-arvoinen.
-Jokainen saa tehdä kohteliaita ja asiallisia aloitteita kenelle haluaa (kunhan on heti valmis perääntymään kun toinen torjuu).
-Kenenkään ei ole pakko tehdä aloitetta kenellekään.
Nämä eivät ole sukupuolesta riippuvaisia asioita. Jos et halua tehdä aloitteita, älä tee. Jos haluat, tee.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua. Asia on hyvin yksinkertainen ja TÄYSIN tasa-arvoinen.
-Jokainen saa tehdä kohteliaita ja asiallisia aloitteita kenelle haluaa (kunhan on heti valmis perääntymään kun toinen torjuu).
Nämä eivät ole sukupuolesta riippuvaisia asioita. Jos et halua tehdä aloitteita, älä tee. Jos haluat, tee.
Kukaan ei ole kieltänyt noita asioita. Mutta meidän kulttuurimme on sellainen, että naiset heittäytyvät avuttomiksi ja odottavat miehen hoitavan kaiken.
Muistelkaapa elämässänne, kuinka usein nainen on ollut se, joka tekee aloitteen ensimmäiseen suudelmaan uuden ihmisen kanssa. Se on aina miehen tehtävä, vaikka yhtä lailla kumpikin sen voisi tehdä.
Olen tehnyt. Useimmilla miehistä on mennyt siinä kohtaa pupu pöksyyn. Yhden kanssa tuli parisuhdekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tekee aloitteen kiinnostavalle miehelle hymyilemällä ja vilkuilemalla vähän salaa, siis niin, että jos mies ei ole kiinnostunut, kumpikin säilyttää kasvonsa. Uskon, että jos nainen on kovin aktiivinen, mies ei ehdi kiinnostua naisesta, ja lopputuloksena mies tyytyy. Kunhan joku on - suhde ei ole kenellekään tyydyttävä eikä kestävä.
Miten sitten nainen ehtii kiinnostua miehestä, kun mies tekee aloitteen?
No järkevintä on tietysti, ettei kukaan tee aloitteita, ennen kuin on kavereina tutustuttu. Sitten tietää, onko oikeaa kiinnostusta. Ulkonäkö ei kerro mitään.
Itse olin nuorena pitkähiuksinen, hoikka, isorintainen jne kivan näköinen nuori nainen. Miehet tekivät aloitteita, jopa ihan kadulla kävellessä kohteliaita kahvikutsuja tuli yms. Torjuin ne aina.
Oikeasti olin nörtti, koirista ja kirjoista innostunut lievästi autistinen teknisen tieteenalan opiskelija. Mieheni, jonka kanssa menin naimisiin, oli ensin kaverini. Kun hän teki aloitteen, tiesin, että hän tiesi, minkälainen oikeasti olin, eikä vain kiinnostunut tisseistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkaansa. Olen komea mies ja käytän juurikin tätä taktiikkaa baareissa/yökerhoissa. Tiedostan siis sen, että oma ulkonäköni herättää useimmissa naisissa positiivisia ajatuksia, joten minulla on varaa jättää ne aloitteet itse tekemättä. Plus, se on ihan jännä pelikin kun kokeilee saako naisen tekemään aloitteen.
Idea konkretian tasolla on ottaa katsekontakti naiseen ja varmistaa, että tämä kyseinen nainen myös katsoo sinuun. Sen jälkeen käännät katseen pois ja odotat hetkisen, minkä jälkeen otat uudestaan sen katsekontaktin ja väläytät pienen, mutta lämpimän oloisen hymyn ja sitten käännät katseen pois. Tämän jälkeen et ota enää uutta katsekontaktia ja vain odotat koska nainen
En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole kieltänyt noita asioita. Mutta meidän kulttuurimme on sellainen, että naiset heittäytyvät avuttomiksi ja odottavat miehen hoitavan kaiken.
Muistelkaapa elämässänne, kuinka usein nainen on ollut se, joka tekee aloitteen ensimmäiseen suudelmaan uuden ihmisen kanssa. Se on aina miehen tehtävä, vaikka yhtä lailla kumpikin sen voisi tehdä.
Mutta kun pointti on se, että ei ole miehen tehtävä. Se, että mies sen tekee, johtuu miehen omasta biologiasta, ei naisen. Miehen sukuvietti on selvästi naista voimakkaampi. Et voi syyllistää naisia haluamaan jotain, mitä naiset eivät halua. Vakiintuneessa parisuhteessa nainen haluaa suudella, ja sitä varmasti myös tapahtuu.
Laatumiehet pitää aloitteita tekeviä naisia täysinä luusereina. Ja naiset tietää sen. Halutut miehet kyllä tietää että ovat suosittuja ja odottavat että naiset menevät jonoon ja mies valitsee sieltä parhaan.
sen jälkeen keskitason miehet yrittävät saada omansa ja luuserimiehet (ja naiset) jäävät ilma ketään.
Mitä ihmettä höpötät ap. Olen biseksuaali ja naiset kyllä tekevät aloitteita, jopa enemmän kuin miehet ovat minulle tehneet. Ovatko heteronaiset sitten muka niin passiivisia? Itsekin olen miehille tehnyt aloitteita.
-N
Olet naimisissa, eli sinulla on sormus sormessa? Ja silti ihmettelet miksei sinua isketä.
"En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off."
Tervetuloa miesten maailmaan. Kaikki naiset pitävät ihme pelleilyä eivätkä ilmaise kiinnostustaan suoraan ja asiallisesti.
Harvempi tekee. Minä en sinänsä ole ollut aloitteiden tekemistä vastaan, mutten ehtinyt. N30
Breaking The Game - Episode #5