Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?
Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?
Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.
Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?
Kommentit (222)
Jotkut tekee, mutta niitä kannattaa vältellä. Kokemusta on. M40
Ei tee, ei ainakaan tämä nainen. Ja arvostaisin kovasti jos miehetkin ymmärtäisivät olla tekemättä.
No tottakai tekevät, ei nainen annan unelmiensa miehen livahtaa karkuun, jos se ei älyä tehdä aloitetta.
Eivät tee käytännössä koskaan. Joskus omasta mielestään ovat tehneet, kun kävelivät ohi tai oikein vilkaisivat kohti. Miten aloittajan parisuhteessa aloitteet jakautuu? Uudelle tuttavuudelle aloitteen tekeminen naisena on vielä paljon isomman kynnyksen takana.
Kyllä minulle ovat naiset tehneet aloitteita. Enemmän kuin minä naisille. Nykyään minua parikymmentä vuotta nuoremmatkin naiset. En luullakseni ole parhaan näköinen ainakaan enää, mutta vaikeahan sitä on itse arvioida.
Saattavat pyöriä ympärillä ja antaa vinkkejä, mutta verbaalisesti ei. #metoon aikana miehet ei tee aloitteita, joten ainoa keino on deittisovellukset.
Budbeessä naiset tekevät sen ensimmäisen siirron.
Kyllä niitä tehdään, itsekin olen tehnyt, mutta ei kai kukaan varatuille miehille ala aloitteita tekemään.
Miksi ihmeessä lähestyisimme teitä tarjoamalla ilmaiseksi rahanarvoisia palveluja? Kanssasisaremme elättävät itsensä myymällä teille seksiä, en minä saa siitä mitään irti että joku apina hinkuttaa minua ja leikkii alfasiittäjää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä tehdään, itsekin olen tehnyt, mutta ei kai kukaan varatuille miehille ala aloitteita tekemään.
Mun ympärillä pyörittiin enemmän ollessani naimisissa.
Minä teen alotteita vain jos olen täysin varma miehen olevan sinkku. Turhaa draamaa vain tulisi ja äkkiä tulee maine varattujen miesten viettelijänä, vaikka olisikin ihan aidosti kaivannut parisuhdetta ko. miehen kanssa.
Ei sitä pitäisi itsetuntoa hivellä että joku yrittää tulla aiheuttamaan draamaa elämääsi. Enemmän se että kunnioitetaan ja arvostetaan liittoasi pitäisi olla itsetuntoa hivelevää, olet muiden silmissä täydellinen mies, jonka liitton ei ole muilla väliin tulemista. Sellainen mistä moni joutuu vain haaveilemaan ja sinä sekä kaltaisesi pidätte sitä haavetta yllä. Se että turhan suuri osa miehistä antaa jonkun tulla aiheuttamaan itselleen ongelmia on ikävä kyllä se todellisuus monessa suhteessa.
Vaikka onhan se inhimillistä että kaikkien kaipaama kruununjalokivi katselee hiekoitussoraa ja toivoo olevansa yksi kivi muiden joukossa, vaikka näkee kuinka hiekoitussoraa käytetään vain hetken, sitten se hukkuu käyttökelvottomaksi, kunnes sitä on liikaa ja se siivotaan pois häiritsemästä.
Naisena mun aloite on se että olen saatavilla. Esim deittisovelluksessa. Miehiltä tulee aloitteita ovista ikkunoista ja oletan, että ne jotka ei minua lähesty, eivät ole minusta kiinnostuneita. Harrastuksissa, kaupassa ym arkisissa tilanteissa en toivo saavani lähestymisyrityksiä, enkä oikein baarissakaan.
Miksi naisten pitäisi tehdä aloitteita? Naisia lähestytään niin paljon, riittää kun valitsee niistä jonkun tai ei ketään jos ei kiinnosta. Ei siinä ehdi vielä itse kuikuilla jos jossain nurkan takana olis joku joka ei mua huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitäisi tehdä aloitteita? Naisia lähestytään niin paljon, riittää kun valitsee niistä jonkun tai ei ketään jos ei kiinnosta. Ei siinä ehdi vielä itse kuikuilla jos jossain nurkan takana olis joku joka ei mua huomannut.
Ei tarviikaan. Mielenkiintoiset miehet vetävät naisia niin paljon puoleensa, että joku niistä tekee sen aloitteen. Sulle riittää simp ja siinä ei oo mitään vikaa.
Jos kiinnostaa paljon, teen aloitteen. En silti ole koskaan lähestynyt ravintolassa tai täysin vierasta ihmistä. Muutenkin lähestyn hienovaraisesti, omasta mielestäni ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei tee, ei ainakaan tämä nainen. Ja arvostaisin kovasti jos miehetkin ymmärtäisivät olla tekemättä.
Vaikkapa sitä ei suoraan mainittu, niin raivotautisilta ei kysytty.
Vaan ihan tavallisilta ihmisiltä.
En tunne koskaan yhtäkkistä panetusta joten miksi tekisin aloitteen. Panetus vaatii sen että mies osoittaa kiinnostusta. Ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai tekevät, ei nainen annan unelmiensa miehen livahtaa karkuun, jos se ei älyä tehdä aloitetta.
Sitten on meitä, joille unelmien mies ei voi koskaan olla sellainen, joka ei tee aloitetta. Ihan sama miksi ei tee.
Jos Ap olisit vetävä, niin kyllä sun kanssasi vähintään flirttailtaisiin yöelämässä.
T. sinkkunainen
Se o herrasmiehen tehtävä. Jos hänet o opetettu. Näin o.