Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?
Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?
Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.
Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?
Kommentit (222)
"Mutta kun pointti on se, että ei ole miehen tehtävä. Se, että mies sen tekee, johtuu miehen omasta biologiasta"
Ei se johdu biologiasta. Helppo sanoa, että ei miehen tietenkään pakko ole aloitteita tehdä. Ei olekaan, mutta jos mies päättää olla tekemättä, se johtaa tosi helposti siihen, että mies elää loppuelämänsä yksin ja selibaatissa. Ainakin nuorena se on aika tylsä ajatus.
Ja kyllä siitä saa vähän syyllistää, jos toinen osapuoli on aina se avuton prinsessa.
En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off.
Se on sinun oikeutesi olla tuota mieltä, mutta tämähän on juuri se useimpien naisten suosima taktiikka eli annetaan katseella/hymyllä ymmärtää miehelle, että olisi lupa lähestyä. Minä miehenä teen vain samaa kuin naisetkin ja olen huomannut, että se omalla kohdallani toimii ja antaa toivottuja tuloksia.
Tasa-arvo rocks!
Vierailija kirjoitti:
"En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off."
Tervetuloa miesten maailmaan. Kaikki naiset pitävät ihme pelleilyä eivätkä ilmaise kiinnostustaan suoraan ja asiallisesti.
Eipä pidä paikkaansa. Minua on ainakin naiset iskeneet ihan rehdisti.
Vierailija kirjoitti:
Olet naimisissa, eli sinulla on sormus sormessa? Ja silti ihmettelet miksei sinua isketä.
Luetun ymmärtäminen taas 404. Hän kirjoitti olevansa parisuhteessa. Parisuhteessa voi olla ilman naimisiinmenoakin.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off.
Se on sinun oikeutesi olla tuota mieltä, mutta tämähän on juuri se useimpien naisten suosima taktiikka eli annetaan katseella/hymyllä ymmärtää miehelle, että olisi lupa lähestyä. Minä miehenä teen vain samaa kuin naisetkin ja olen huomannut, että se omalla kohdallani toimii ja antaa toivottuja tuloksia.
Tasa-arvo rocks!
Minusta katsekontakti ja hyvmy on ihan hyvä aloite. Sitä en tuossa jutussasi ymmärtänyt, että miksi yhtäkkiä päätät olla katsomatta naista. Se on minusta jo pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta kun pointti on se, että ei ole miehen tehtävä. Se, että mies sen tekee, johtuu miehen omasta biologiasta"
Ei se johdu biologiasta. Helppo sanoa, että ei miehen tietenkään pakko ole aloitteita tehdä. Ei olekaan, mutta jos mies päättää olla tekemättä, se johtaa tosi helposti siihen, että mies elää loppuelämänsä yksin ja selibaatissa. Ainakin nuorena se on aika tylsä ajatus.
Ja kyllä siitä saa vähän syyllistää, jos toinen osapuoli on aina se avuton prinsessa.
No, ei siitä syyllistämisestä mitään hyvää seuraa. Kenenkään ei ole pakko haluta seuraasi. Jos sinä haluat seuraa, tee aloite. Ja kyllä se muuten liittyy biologiaan. Nainen voi ihan huoletta elää ilman seksisuhdetta. Onnellisen parisuhteen moni nainen haluaa, mutta siihen päätyy todennäköisemmin muilla tavoilla kuin tuntemattomille aloitteita tekemällä. Moni nainen haaveilee siitä, miten ystävyys syvenee rakkaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet naimisissa, eli sinulla on sormus sormessa? Ja silti ihmettelet miksei sinua isketä.
Luetun ymmärtäminen taas 404. Hän kirjoitti olevansa parisuhteessa. Parisuhteessa voi olla ilman naimisiinmenoakin.
Mites oma luetunymmärtämisesi? Jos ap kirjoittaa, että "en koskaan pettäisi vaimoani" niin varmaan fiksumpi voi vetää johtopäätöksen, että ap on naimisissa.
Suurin osa naisista pellejä kun eivät tee suoria aloitteita miehille? Miten on naiset, allekirjoitatteko tämän väitteen ja myönnätte olevanne täysiä pellejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo rocks!
Minusta katsekontakti ja hyvmy on ihan hyvä aloite. Sitä en tuossa jutussasi ymmärtänyt, että miksi yhtäkkiä päätät olla katsomatta naista. Se on minusta jo pelleilyä.
Joo ei minusta miehen eikä naisen kannata tehdä aloitetta ihmiselle, joka tietoisesti välttää katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista pellejä kun eivät tee suoria aloitteita miehille? Miten on naiset, allekirjoitatteko tämän väitteen ja myönnätte olevanne täysiä pellejä?
Ei naiset tee tuollaista typerää kaksi vilkaisua ja sitten tarkoituksellinen pois katsominen. Jos joku tekee, niin ovat pellejä, kyllä. Itse en ole ikinä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kysymys kuuluu miksi tämä mies katsoo ja hymyilee, ja sitten päättää että enpäs enää katsokaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo rocks!
Koska naiset janoaa huomiota ja sitä mitä ei voi saada. Ignooraus on todella voimakas viesti naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo rocks!
Koska naiset janoaa huomiota ja sitä mitä ei voi saada. Ignooraus on todella voimakas viesti naiselle.
Niin onkin. Siitä tietää, että mies ei ole kiinnostunut ja voi suosiolla siirtyä sellaiseen mieheen jota kiinnostaa.
Naisilla ei ole semmoista "saalistusviettiä" kuten miehillä että olisi tarve lähestyä edes sitä hyvännäköistä. Ehkä jos miehet eivät lähestyisi ensin, niin naiset voisivat lähestyä? Mene ja tiedä.
Ei kaikki "miehet"kään tee.
T. M39v enkä ole uskaltanut tehdä vielä aloitetta
P.S testosteroni viitearvojen alarajalla :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo rocks!
Koska haluan, että nainen lähestyy minua. Tähän tavoitteeseen päästäkseni olen huomannut tämän taktiikan olevan tehokas. Enkä itse koe tällaisen olevan pelleilyä. Minusta se on sellaista pilke silmäkulmassa tapahtuvaa soidinpeliä.
Saman asian huomaa Tinderissä. Naiset odottavat että mies lähettää viestin. Jos joskus harvoin naiselta tulee ensimmäinen viesti, se on laatua "moi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo rocks!
Koska haluan, että nainen lähestyy minua. Tähän tavoitteeseen päästäkseni olen huomannut tämän taktiikan olevan tehoka
Mutta jo sana taktiikka kertoo sen, että kyse ei ole aidosta toiminnasta. Ok, olet tyytyväinen itseesi ja mielestäsi se toimii. Minusta tuollainen suunniteltu peli on vastenmielistä. En haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Toisaalta ehkä muutenkin etsit vain seksiseuraa ja olet kiinnostunut hyvin erilaisista asioista kuin minä.
Miksi ihmeessä kukaan nainen lähestyisi varattua miestä? Ja kyllä, se näkyy vaikka sormus olisikin taskussa.
Se ei mee nii. Avutonta jos se mies pitäis noukkia.