Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?
Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?
Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.
Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Eli ap, olet naimisissa ja harmissasi siitä, etteivät muut naiset tule iskemään sinua?
Jatkan kommenttiani, että exäni harmitteli tällaista kun olimme yhdessä.
Kyllä siinä kuuntelin epäuskoisena, kun toinen ihan pokkana valitteli minulle, miten häntä ei kukaan koskaan yritä. Niin. Minä tein meidän suhteessa sen aloitteen, mutta mitäpä sellaista laskemaan.
Emme ole enää yhdessä. Ei ollut järkeä parisuhteessa, jossa olin toiselle kuin jokin "yksi jätkistä", jolle harmitella kun ei pokailuja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitäisi tehdä aloitteita? Naisia lähestytään niin paljon, riittää kun valitsee niistä jonkun tai ei ketään jos ei kiinnosta. Ei siinä ehdi vielä itse kuikuilla jos jossain nurkan takana olis joku joka ei mua huomannut.
av:lla ainakin usein jotkut naiset ruikuttavat, etteivät saa miestä, mutta silti eivät viitsi tehdä aloitteita
Olen nainen eikä kukaan mies ole minuakaan koskaan lähestynyt livenä. Tinderissä saan jonkin verran aloitteita. Olen kuitenkin omasta mielestäni ihan nätti ja on joku joskus sanonut kauniiksikin.
N25
Ei naiset lähesty rumia ja alle 170 cm miehiä.
Laki on kaikille sama, mutta naiset saavat vähän helpotusta.
En tee enää. Totesin useamman kerran, että ei johda mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä tehdään, itsekin olen tehnyt, mutta ei kai kukaan varatuille miehille ala aloitteita tekemään.
Mun ympärillä pyörittiin enemmän ollessani naimisissa.
HAH!
Sä luulit ihan tavallista olemista kiinnostuksesi. Nyt sut tiedetään sinkuksi niin ei voi olla normaalisti koska tulkitset sen kiinnostuksesi.
Mitä itse haluat? Lähde siitä, jotta osaat kohdata ympärilläsi olevat naiset ihmisinä.
Miehet pitävät aloitteen tekevää naista epätoivoisena, joka ei kelpaa kenellekään. Paitsi jos nainen on nuori ja erittäin kaunis. Ja ne nuoret ja kauniit eivät tee aloitteita, koska heidän ympärillään pyörii miehiä kuin mehiläiset hunajapurkilla.
Tästä on tehty joku tutkimuskin, Tinderiin tmv. deittisaittiin liittyen. Eli mitä enemmän naisella on ikää, sitä todennäköisemmin nainen joutuu tekemään aloitteen, mutta miehet eivät vastaa näille qloitteen tekijöille.
En tee aloitteita, koska miehet eivät ole kiinnostuneita minusta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitävät aloitteen tekevää naista epätoivoisena, joka ei kelpaa kenellekään. Paitsi jos nainen on nuori ja erittäin kaunis. Ja ne nuoret ja kauniit eivät tee aloitteita, koska heidän ympärillään pyörii miehiä kuin mehiläiset hunajapurkilla.
Tästä on tehty joku tutkimuskin, Tinderiin tmv. deittisaittiin liittyen. Eli mitä enemmän naisella on ikää, sitä todennäköisemmin nainen joutuu tekemään aloitteen, mutta miehet eivät vastaa näille qloitteen tekijöille.
Itse olen omalla aloitteellisuudellani päätynyt suhteisiin, jossa olen ilmeisimmin ollut sellainen "kunhan nyt joku on tässä parempaa odotellessa".
Siksi en tee enää minkäänlaisia aloitteita. Nuo kelpuutussuhteet ovat paljon pahempia kuin yksinolo.
Ei, koska se on miesten tehtävä. Ja mihin perustan tietoni, niin kaikkien tuttavieni miehet ovat olleet aloitteen tekijöinä.
Naiset eivät uskalla (paitsi hirveässä kännissä) tehdä aloitteita. Pelkäävät torjutuksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen omalla aloitteellisuudellani päätynyt suhteisiin, jossa olen ilmeisimmin ollut sellainen "kunhan nyt joku on tässä parempaa odotellessa".
Siksi en tee enää minkäänlaisia aloitteita. Nuo kelpuutussuhteet ovat paljon pahempia kuin yksinolo.
Jos heteronainen haluaa kumppanin, niin aloitteiden teko miesten suuntaan on kyllä aika riski. Helposti päätyy tuollaiseen suhteeseen, jossa mies tyytyy.
Jos itse olisin sinkku nykypäivänä, niin laittaisin kaiken energiani siihen, että maksimoisin oman ulkonäköni, jotta ne laadukkaat miehet kiinnostuisivat minusta. En lähestyisi itse ketään, vaan tekisin itsestäni niin seksikkään, että miehet HALUAVAT lähestyä minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitäisi tehdä aloitteita? Naisia lähestytään niin paljon, riittää kun valitsee niistä jonkun tai ei ketään jos ei kiinnosta. Ei siinä ehdi vielä itse kuikuilla jos jossain nurkan takana olis joku joka ei mua huomannut.
av:lla ainakin usein jotkut naiset ruikuttavat, etteivät saa miestä, mutta silti eivät viitsi tehdä aloitteita
Näissäkin kyse on usein sellaisista naisista, jotka kyllä saavat aloitteita, mutta eivät vain kiinnostu juuri niistä miehistä. Harvassa on ne naiset, joita oikeasti ei koskaan yritetä iskeä missään. He ovat samassa veneessä valtaosan miehistä kanssa, eli joutuvat itse näkemään vaivaa, jos haluavat parisuhteen.
Menin nuorena tyttönä työpaikkaan, jossa työskenteli 7 miestä. Katsoin, että heistä 6:lla oli sormukset sormessa ja seitsemättä lähestyin erittäin suorasti. Siitä alkoi meidän suhde, joka piti minut poissa markkinoilta lähes vuosikymmenen.
Eli vähimmäistaso sille lähestymiselle on kyllä se, että mies ei ole varattu.
Aloitteiden tekeminen on useille naisille niin vastenmielistä, että he tekevät aloitteen vain jos mies ei vaikuta yhtään kiinnostuneelta. Lähes kaikki minulle tulleet aloitteet on tulleet ns. puskista. Naisilta joita en ollut huomannut tai naisilta jotka olin kyllä huomannut, mutta joista en ollut millään tavalla kiinnostunut. Jos taas naiset huomaavat/aistivat minun kiinnostuksen, niin he jäävät odottamaan aloitetta ja jos en sitä tee, niin pettyvät. Luonnostani ujona, hiljaisena ja mielellään syrjäänvetäytyvänä tyyppinä teen todella harvoin mitään aloitteita, joten näitä minuun pettyneitä ja negatiivisesti suhtautuneita naisia on kohtuu paljon liikenteessä. Varsinkin vieroksumani tempperamenttiset tunteella elävät naiset tuntuvat kantavan kaunaa tekemättä jättämisistäni. Parhaiten tuntuu synkkaavan hiljaisten introverttinaisten kanssa, mutta ymmärrettävästi hommat ei juuri etene.
Tekee ne mutta vain komeille tosi miehille. Tavis miehiin naiset ei katso päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Tekee ne mutta vain komeille tosi miehille. Tavis miehiin naiset ei katso päinkään.
Mä olen tavis mies, korkeintaan 5/10. Muutaman kerran nainen on tehnyt aloitteen minulle, mutta ne naiset oli poikkeuksetta sen näköisiä, että näin parhaaksi torjua heidät kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tavis mies, korkeintaan 5/10. Muutaman kerran nainen on tehnyt aloitteen minulle, mutta ne naiset oli poikkeuksetta sen näköisiä, että näin parhaaksi torjua heidät kohteliaasti.
Olet siis todella nirso kuten ne tavis naiset jotka tekee alotteita vain komeille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis todella nirso kuten ne tavis naiset jotka tekee alotteita vain komeille miehille.
Ne minua lähestyneet naiset olivat rumia. Veikkaan että ihan samalla tavalla sinäkin torjuisit, jos ruma mies tulisi iskemään sinua.
T. Sama
Mä olen ihan tavallinen mikki hiiri ja naiset on tehnyt aloitteita. Tos pari vuotta sitten istuin yksin kapakan sohvalla niin tuiterissa kun olla ja voi ja mielestäni hyvännäköinen koppelo lyöttäytyi seuraan vaikka nippa nappa sain humalatilaltani jotain sanottua jota puheeksikin voisi ymmärtää