Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?
Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?
Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.
Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan nainen lähestyisi varattua miestä? Ja kyllä, se näkyy vaikka sormus olisikin taskussa.
Eli kaikki jutut niistä sikamiehistä, joista selviää vasta myöhemmin että ovat varattuja, on keksittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off.
Se on sinun oikeutesi olla tuota mieltä, mutta tämähän on juuri se useimpien naisten suosima taktiikka eli annetaan katseella/hymyllä ymmärtää miehelle, että olisi lupa lähestyä. Minä miehenä teen vain samaa kuin naisetkin ja olen huomannut, että se omalla kohdallani toimii ja antaa toivottuja tuloksia.
Tasa-arvo rocks!
Minusta katsekontakti ja hyvmy on ihan hyvä aloite. Sitä en tuossa jutussasi ymmärtänyt, että miksi yhtäkkiä päätät olla katsomatta naista. Se on minusta jo pelleilyä.
Koska naiset janoaa huomiota ja sitä mitä ei voi saada. Ignooraus on todella voimakas viesti naiselle.
Tähän päätelmään olen itsekin taipuvainen uskomaan. Etenkin kauniit naiset saavat niin julmetusti lähestymisiä, että tällainen erilainen tyyli herättää uteliaisuuden ja siitä syystä toimii.
Ja onhan se sellainen riskitön vaihtoehto myöskin kun ei tarvitse pelätä niitä päin naamaa tulevia mahdollisia pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. Siitä tietää, että mies ei ole kiinnostunut ja voi suosiolla siirtyä sellaiseen mieheen jota kiinnostaa.
Kyllä minä ainakin olen saanut (kaunista/tasokasta) naisseuraa tällä taktiikalla. Ei tietenkään jokainen nainen minua lähesty, kenen kanssa olen tämän peliliikkeen tehnyt, mutta yllättävän usein se kuitenkin toimii. Se on loppupeleissä myös aika pieni effortti siinä kaverien kanssa vietetyn baari-illan aikana toteutettuna.
Hyvä sinulle, mutta ei kannata yleistää kaikkiin naisiin. Itse ainakin ajattelen, että jos mies ei katso, ei häntä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan nainen lähestyisi varattua miestä? Ja kyllä, se näkyy vaikka sormus olisikin taskussa.
Eli kaikki jutut niistä sikamiehistä, joista selviää vasta myöhemmin että ovat varattuja, on keksittyjä.
Niillä on sormus kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off.
Suurin osa naisista pellejä kun eivät tee suoria aloitteita miehille? Miten on naiset, allekirjoitatteko tämän väitteen ja myönnätte olevanne täysiä pellejä?
Ei naiset tee tuollaista typerää kaksi vilkaisua ja sitten tarkoituksellinen pois katsominen. Jos joku tekee, niin ovat pellejä, kyllä. Itse en ole ikinä tehnyt.
Ei naisten tarvii tehdä koska riippumatta katseiden määrästä, niin miehiä riittää aloitteita tekemään. Miehen tarvii tehdä vähän jotain erilaista jotta se taktiikka toimii. Siitähän tässä on kyse. Sukupuolet on tässä(kin) erilaisessa lähtötilanteessa. Se nyt vaan on mitä on ja sen kanssa täytyy handlata. Kukin tyylillään toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista pellejä kun eivät tee suoria aloitteita miehille? Miten on naiset, allekirjoitatteko tämän väitteen ja myönnätte olevanne täysiä pellejä?
Ei naiset tee tuollaista typerää kaksi vilkaisua ja sitten tarkoituksellinen pois katsominen. Jos joku tekee, niin ovat pellejä, kyllä. Itse en ole ikinä tehnyt.
Ei naisten tarvii tehdä koska riippumatta katseiden määrästä, niin miehiä riittää aloitteita tekemään. Miehen tarvii tehdä vähän jotain erilaista jotta se taktiikka toimii. Siitähän tässä on kyse. Sukupuolet on tässä(kin) erilaisessa lähtötilanteessa. Se nyt vaan on mitä on ja sen kanssa täyty
Ei tavisnaisella niitä aloitteita nyt kauheasti riitä... jos ei lasketa kolmen promillen humalassa olevia miehiä baarissa pilkun aikaan.
Mutta jo sana taktiikka kertoo sen, että kyse ei ole aidosta toiminnasta. Ok, olet tyytyväinen itseesi ja mielestäsi se toimii. Minusta tuollainen suunniteltu peli on vastenmielistä. En haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Toisaalta ehkä muutenkin etsit vain seksiseuraa ja olet kiinnostunut hyvin erilaisista asioista kuin minä.
No se taktiikka nyt on vain sana minkä valitsin tässä kuvaamaan mun...taktisia mooveja ;) Minusta taktiikka-sanaa voisi käyttää vaikka sellaisessa yhteydessä kun nainen miettii, että kuinka pian treffien jälkeen voi laittaa viestiä ja minkälainen viesti olisi paras mahdollinen. Ihmiset nyt vaan miettii tekemisiään ja taktikoi mikä olisi paras vaihtoehto halutun lopputuloksen toteutumiseksi.
Etsin seuraa ja aika määrittää mitä sitä kulloinkin tulee. Se voi olla seksiä, se voi olla seksiä ja suhdetta. Sellaista se mun sinkun elämä on.
Vaikutat kyllä melkoisen tiukkapipoiselta ja mustavalkoisesti asioihin suhtautuvalta ihmiseltä, joten en usko, että me kovin hyvin tulisimmekaan juttuun pidemmän päälle. Yksi yö tai muutama vielä voisi mennä, jos muuten vaikutat "soivalta peliltä" ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Touche! Bullseye!
Hyvä kun viimeinkin tähän tuli virallinen selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin. Siitä tietää, että mies ei ole kiinnostunut ja voi suosiolla siirtyä sellaiseen mieheen jota kiinnostaa.
Kyllä minä ainakin olen saanut (kaunista/tasokasta) naisseuraa tällä taktiikalla. Ei tietenkään jokainen nainen minua lähesty, kenen kanssa olen tämän peliliikkeen tehnyt, mutta yllättävän usein se kuitenkin toimii. Se on loppupeleissä myös aika pieni effortti siinä kaverien kanssa vietetyn baari-illan aikana toteutettuna.
Hyvä sinulle, mutta ei kannata yleistää kaikkiin naisiin. Itse ainakin ajattelen, että jos mies ei katso, ei häntä kiinnosta.
En tietenkään yleistä kaikkiin naisiin. Johan minä kirjoitin ettei se kaikkien kanssa tietenkään toimi. Ja kyllä mä sen pari kertaa katson ;) Sitten on koho vedessä ja vain odotellaan koska se keikkuu eli nainen lähestyy.
Minä tein aloitteen. Olen aloitteensaajan kanssa ollut kohta 20 vuotta naimisissa.
Ei tavisnaisella niitä aloitteita nyt kauheasti riitä... jos ei lasketa kolmen promillen humalassa olevia miehiä baarissa pilkun aikaan.
Ok. Olen vain joissain ketjuissa täällä lukenut kuinka baariin mennessä niitä lähestymisiä tulee ovista ja ikkunoista ihan tavisnaisillekin. Jopa niin paljon, että ei tee edes mieli mennä frendien kaa bilettään baariin kun siellä on vaan liikaa aloitteita tekeviä miehiä. Niistä kourimisista nyt puhumattakaan.
Mut joo, ehkä tavisnaiselle ei keskimäärin kuitenkaan ihan liikaa tuu aloitteita meiltä mikkoleppilampi-tason miehiltä, joten valittamisen varaa on. Ja miksi tulisikaan. Kyllä mä ainakin teen omat moovini kauniille naisille ja en viitti tuhlata paukkuja taviksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Olen vain joissain ketjuissa täällä lukenut kuinka baariin mennessä niitä lähestymisiä tulee ovista ja ikkunoista ihan tavisnaisillekin. Jopa niin paljon, että ei tee edes mieli mennä frendien kaa bilettään baariin kun siellä on vaan liikaa aloitteita tekeviä miehiä. Niistä kourimisista nyt puhumattakaan.
Mut joo, ehkä tavisnaiselle ei keskimäärin kuitenkaan ihan liikaa tuu aloitteita meiltä mikkoleppilampi-tason miehiltä, joten valittamisen varaa on. Ja miksi tulisikaan. Kyllä mä ainakin teen omat moovini kauniille naisille ja en viitti tuhlata paukkuja taviksiin.
Uskon silti vahvasti, että rumaa naistakin lähestytään vuodessa enemmän, kuin tavismiestä koko hänen elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin huvittavaa, että varattu mies kiukuttelee siitä ettei häntä tulla iskemään ja kääntää asian jollain tapaa yhteiskunnalliseksi ongelmaksi ja tasa-arvoasiaksi. Aloittajan ikäluokasta iso osa naisista on parisuhteessa ja eronneet taas usein haluavat keskittyä tuossa iässä omaan elämäänsä, ei uuteen mieheen.
Itse olen ollut aina huono tekemään aloitteita. Minulla on korkea itsesensuuri ja sen lisäksi olen melko valikoiva seuran suhteen. Silloinkin kun sinkkuna tuli harrastettua yhdenillanjuttuja, en ikinä halunnut pelkästään "jotain naista", vaan halusin silloinkin henkilössä olevan jotain kiinnostavaa, vaikka parisuhteeseen en vielä valmis ollutkaan.
Oma kokemukseni on, että naiset ovat olleet aloitteellisia ja onneksi myös nykyinen naisystäväni, koska ilman hänen aloitettaan en olisi itse uskaltanut toimia.
Sama havainto. Erään ihanan naisen aloitteellisuus johti minulla 27 vuotta kestäneeseen parisuhteeseen. Nyt tuon päätyttyä olen alkanut liikkua diskoissa ja minullekin on taas tehty aloitteita naisten toimesta yleensä tanssilattialla. Nuorempana tätä tapahtui ehkä kerran vuodessa. Nyt paljon useammin vaikka olen kuitenkin kohta 60 vee mies.
Eli siis kyllä, myös naiset tekevät aloitteita.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Leppilampi alkaa olla jo vanha patu... Ei taida ihan nuoria naisia kiinnostaa hänen "tasoisensa" mies.
Riippuu miehestä. Itse ole päälle 40 ja ikinä ei ole yksikään nainen lähestynyt siinä mielessä tai tehnyt muutakaan aloitetta. Ei edes nainen jonka kanssa olen ollut suhteessa kohta kymmenen vuotta ja muutama lapsikin löytyy. Sen sijaan yksi huithapeli kaverini saa aloitteita koko ajan.
Joka kovasti himoitsee vastakkaisen sukupuolen edustajalta jotakin, lähestyy.
Joka kovasti ihailee vastakkaisen sukupuolen edustajan jotakin ominaisuutta, lähestyy.
Joka kovasti ihailee vastakkaisen sukupuolen edustajan jotakin piirrettä, lähestyy.
Joka kovasti ihailee jotakin vastakkaisen sukupuolen edustajan jotakin taitoa, lähestyy.
Siis, miehen kannattaa esim. vaurastua, rikastua, oppia soittamaan jotain instrumenttia hyvin, ryhtyä kuninkaaksi, tms. Naisen kannattaa ryhtyä nuoreksi, laihduttaa söpöpainoiseksi ja paljastella. Päinvastainen sukupuolten asetelma tässä ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon silti vahvasti, että rumaa naistakin lähestytään vuodessa enemmän, kuin tavismiestä koko hänen elämänsä aikana.
Rumaa naista lähestytään korkeintaan haukkujen kera.
Naiset haluaa samoja hyviä miehiä ja pelkäävät saavansa pakit. Sen takia kiltisti odottavat minkä naisen hyvä mies valitsee.
Joo näin se on. Ei naisten tarvitse kuin valita niin miksi tehdä muuta.
Mutta kyse on myös kulttuurista.
Olin työmatkalla Brasiliassa ja siellä on kulttuuri aivan täysin eri. Naiset ovat todella naisellisia ja flirttailevat paljon. Mutta se ei siellä tarkoita mitään sen enempää. Se on ihan vaan tapa hymyillä jne.
Mutta joka tapauksessa kun menin baariin niin olipahan vientiä pitkällä blondilla viikingillä. Huh huh.
Samaten Aasiassa esim Singaporessa naiset ovat iskeneet minua.
Suomessa on naiset jäätä.