Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?
Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?
Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.
Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?
Kommentit (222)
Totta kai naiset tekevät aloitteita. Jos koet jääneesi paitsioon asian suhteen siihen kannattaa miettiä syytä ihan omasta itsestäsi.
Nainen tekee aloitteen kiinnostavalle miehelle hymyilemällä ja vilkuilemalla vähän salaa, siis niin, että jos mies ei ole kiinnostunut, kumpikin säilyttää kasvonsa. Uskon, että jos nainen on kovin aktiivinen, mies ei ehdi kiinnostua naisesta, ja lopputuloksena mies tyytyy. Kunhan joku on - suhde ei ole kenellekään tyydyttävä eikä kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin naisen voin kyllä tehdä aloitteen ja olen monesti tehnytkin, mutta yleensä siinä käy niin, että sellainen mies joka ei tee aloitetta itse on hissukka ja epävarma eikä siksi persoonaltaan sovi minulle tai sitten mies on jo suhteessa.
Haluan myös kokea että, mies on kiinnostunut minusta ja jos tätä en koe, niin omakin kiinnostukseni lopahtaa samantien. Yleensä toimin niin, että annan miehen ymmärtää jotenkin että olen kiinnostunut ja sitten katson tuleeko sitä vastakaikua mieheltä vai ei. Jos mies ei tee sitten sitä aloitetta, niin ei se mies ole minua varten, en kestä mitään jahkailijoita ja ententten tentteilijöitä. Varattuihin tai "varattu, mutta huono suhde" miehiin en koske pitkällä tikullakaan. Sytyn miehistä jotka tietävät mitä haluavat ja heillä on selkärankaa näyttää se selvästi.Olet siis juuri tuollainen jahkailija ja selkärangaton. Saako
Tähän kommenttiin sivusta. Olen samanlainen kuin edellisen kommentin kirjoittaja ja vastaan, että ilman muuta saa. Silloin hän ei vain ole sopiva mies minulle ja kaltaisilleni, jotka viehätymme maskuliinisista, aloitteellisista miehistä. On ihan ok jos sinä haluat naisen ottavan ohjat mutta kaikki eivät halua parisuhdetta sellaisella dynamiikalla. Ja muuten se, ettei nainen tee aloitetta ei todellakaan tarkoita, että hän olisi jahkailija eikä tiedä mitä haluaa. Hän haluaa aloitteen juuri tietyltä mieheltä eikä muiden aloitteisiin tartuta. (Sen sijaan miehet useammin ajattelevat naisten aloitteista, että jokainen tsäänssi on mahdollisuus.)
Yllättävää, että naisetkin näin laajasti kannattavat tällaista vanhakantaista ajatusta miehestä, joka itsevarmasti iskee naisen. Puhe naisten arvomaailman muutoksesta on ilmeisesti osaltaan vain puhetta.
Meillä on kuitenkin parisuhteiden kriisi, joka näkyy yksinäisyytenä ja syntyvyyden laskuna. Olisi siis toivottavaa, että ihmiset miettisivät omia asenteitaan.
Ap
Olen nainen ja lähestynyt miehiä useita kertoja. Ulkonäöllä ei ole merkitystä. Ainoa mikä merkitsee on se pystyykö tämä mies herättämään tunteita minussa.
Kyllä naisetkin tekee, mutta ne on niitä energisiä pimpelipom-tapauksia joihin kannattaa pitää välimatkaa. Yhdelle tällaiselle päällekäyvälle annoin vähän liikaa siimaa ja kadun sitä, olisi vain heti pitänyt häippästä.
Olet varattu kääkkä. Nainen tuhlaisi vain aikaansa sinuun.
Vierailija kirjoitti:
En ole antanut miesten tehdä tarpeitaan minuun 9 vuoteen. Ilmeisesti jotkut kuitenkin vielä antavat.
Okei?
Mut toisaalta miks mies tekis aloitteen jos ei tiedä onko nainen sinkku + onko sil joku hullu ex joka tulee perää. Et sillee vois jokainen miettii..
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, että naisetkin näin laajasti kannattavat tällaista vanhakantaista ajatusta miehestä, joka itsevarmasti iskee naisen. Puhe naisten arvomaailman muutoksesta on ilmeisesti osaltaan vain puhetta.
Meillä on kuitenkin parisuhteiden kriisi, joka näkyy yksinäisyytenä ja syntyvyyden laskuna. Olisi siis toivottavaa, että ihmiset miettisivät omia asenteitaan.
Ap
Syntyvyyden lasku ja sinkkuuden yleistyminen ei koske pelkästään Suomea. Tämä on länsimaiden ongelma.
Ensiksi luin Japanin "heinää syövistä miehistä", jonka jälkeen USAssa yleistyi MGTOW ilmiö. Korona ja Ukrainan sodan aiheuttama energian hinnan nousu ja globaali inflaatio ei ole yhtään helpottanut tilannetta.
Timder ja muut deittisovellukset ovat antaneet naisille täysin epärealistisen kuvan kuinka hyvän miehen kanssa he voivat pariutua.
Nuoret miehet jättäytyvät deittimarkkinoiden ulkopuolelle. Ei ole varaa asua, syödä, viedä deittiä ulos, naisten vaatimukset ovat liian korkeat, #metoo...
Pelaamalla nettipelejä porukalla yms saa helpommin mielekkyyttä elämään, mitä deittailumaailmassa pyörimisessä ja perheen perustamisesta. USAssa on myös voimissaan "passport boys" ilmiö, missä miehet hakevat parisuhteeseen sopivampia morsiamia ulkomailta.
Netti-ilmiöt ovat globaaleja ja ne vaikuttavat myös Suomeen. Täälläkin näkee passport boys wannabeitä.
Naisten aloitteettomuus on vain sivujuoni. Miehet pelkäävät yli kaiken maineensa menettämistä ja siksi #metoo iskee tähän niin kovaa. Etsi vaikka tän palstan #metoota koskevat ketjut.
En tee enää. Sillä saa epävarman ja perässävedettävän "miehen".
Vierailija kirjoitti:
Ap
Selkokielellä: jonkun naisen pitää heti tulla hakemaan mut kotoa, tahdon seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naisella nämä ominaisuudet ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai tekevät, ei nainen annan unelmiensa miehen livahtaa karkuun, jos se ei älyä tehdä aloitetta.
En tee. Unelmieni mies on aloitteellinen joten jos aloitetta ei miehen puolelta kuulu niin hän ei voi olla unelmieni mies. Näin se vaan menee. :D
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne täällä.
Jokseenkin huvittavaa, että varattu mies kiukuttelee siitä ettei häntä tulla iskemään ja kääntää asian jollain tapaa yhteiskunnalliseksi ongelmaksi ja tasa-arvoasiaksi. Aloittajan ikäluokasta iso osa naisista on parisuhteessa ja eronneet taas usein haluavat keskittyä tuossa iässä omaan elämäänsä, ei uuteen mieheen.
Itse olen ollut aina huono tekemään aloitteita. Minulla on korkea itsesensuuri ja sen lisäksi olen melko valikoiva seuran suhteen. Silloinkin kun sinkkuna tuli harrastettua yhdenillanjuttuja, en ikinä halunnut pelkästään "jotain naista", vaan halusin silloinkin henkilössä olevan jotain kiinnostavaa, vaikka parisuhteeseen en vielä valmis ollutkaan.
Oma kokemukseni on, että naiset ovat olleet aloitteellisia ja onneksi myös nykyinen naisystäväni, koska ilman hänen aloitettaan en olisi itse uskaltanut toimia.
En oikein usko tähän, että miehen aloitteellisuus kertoisi 100 prosenttisesti, että mies on aloitteellinen luonteeltaan. Miehellekin lähestyminen voi olla vaikeaa, mutta pakko purra hammasta joskus ja yrittää, jos naisilta näitä aloitteita ei tule. Oma mieheni teki aikanaan aloitteen, mutta on nyt perässä vedettävä.
Olen joskus itsekin ollut aloitteellinen. Havaitsin kuitenkin, että tällaisissa tilanteissa miehen kiinnostus ei kunnolla syttynyt myöhemminkään. Tämän huomion jälkeen en aloitteita enää tehnyt.
Eli ap, olet naimisissa ja harmissasi siitä, etteivät muut naiset tule iskemään sinua?
Naiset vaativat "tasa-arvoa" vain silloin kun se hyödyttää naisia. Koskaan ei vaadita tasa-arvoa asiaan missä naiselle tulisi vastuita ja velvoitteita. Ei ole yhtään naista joka vaatisi aitoa tasa-arvoa vaan kaikki vaatii feminististä "tasa-arvoa" jolla ei ole mitään tekemistä aidon tasa-arvon kanssa. Tasa-arvo käsite on naisille vain uhriutumis keino ase miehiä vastaan
Onneksi mun mies ei vältellyt, naimisissa ollaan oltu yli 20v.