Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?

Vierailija
05.12.2024 |

Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?

Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.

Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä miehet tekee aloitteita, ennen kuin ehdin itse edes katsomaan mitä on tarjolla. Kodin ulkopuolella saan vain katseita, en muuta. Baarit taas eri juttu.

Vierailija
22/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa paljon, teen aloitteen. En silti ole koskaan lähestynyt ravintolassa tai täysin vierasta ihmistä. Muutenkin lähestyn hienovaraisesti, omasta mielestäni ;)

Sama mulla, että teen kyllä aloitteen jos mies on jollain tavalla tuttu. En ihan ventovieraille tee aloitteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari johtopäätöstä vastauksista:

Naiset eivät tee aloitteita, koska heidän ei tarvitse. Osa myös odottaa sitä.

Tämä perinteinen malli on mielestäni iso syy nykyisin koettuun ahdisteluun. Jos pitää yrittää kymmeniä naisia, että saa yhden, niin osa lähestymisistä koetaan varmaan ikäviksi. Tämä myös ylläpitäää pelimieskulttuuria, mikä johtaa naisilla pettymyksiin.

Toisissa vastauksissa taa mainitaan, että hyviä miehiä  kyllä lähestytään. Tämä viittaa siihen, että naisilla on oikeasti liian korkeat kriteerit. 

Tämä keskustelu vahvistaa omaa käsitystäni siitä, kuinka onnellinen olen löydettyäni hyvän parisuhteen. Sinkkuna olisi kauheaa.

Ap

Vierailija
24/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiitos! Menisi seksuaalinen kiinnostus ko mieheen kokonaan.

Vierailija
25/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä perinteinen malli on mielestäni iso syy nykyisin koettuun ahdisteluun. Jos pitää yrittää kymmeniä naisia, että saa yhden, niin osa lähestymisistä koetaan varmaan ikäviksi. Tämä myös ylläpitäää pelimieskulttuuria, mikä johtaa naisilla pettymyksiin.

Toisissa vastauksissa taa mainitaan, että hyviä miehiä  kyllä lähestytään. Tämä viittaa siihen, että naisilla on oikeasti liian korkeat kriteerit. 

Tämä keskustelu vahvistaa omaa käsitystäni siitä, kuinka onnellinen olen löydettyäni hyvän parisuhteen. Sinkkuna olisi kauheaa.

Ap

Sinä haluat irtoseksialoitteita. Keskivertonainen hukkuu irtoseksialoitteisiin. 

Hyviä miehiä lähestytään. Ne on niitä mukavia, lämpimiä miehiä, joilla on mukava rutiini ihmisenä olemisessaan. 

Jos ei kestä naisseuraa niin pitkään, että ehtii saada aloitteen naiselta, niin on todellakin onnekas jos on "ainokaisensa" löytänyt. 

Sun kynnys on tosi tosi tosi korkealla. Kuvittelet olevasi jeesuksesta seuraava, jos todella uskot että yksi yö yökerhossa riittää osoittamaan naisille sun Hyvä Mies -ominaisuudet. Plus se on viddu yökerho. Jos rima miesten käyttäytymisen sietämiselle kulkee tasolla yökerho klo 0200, niin naisten kriteerit eivät voisi olla matalammalla  :DD 

Vierailija
26/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattavat pyöriä ympärillä ja antaa vinkkejä, mutta verbaalisesti ei. #metoon aikana miehet ei tee aloitteita, joten ainoa keino on deittisovellukset.

Budbeessä naiset tekevät sen ensimmäisen siirron.

Miten käytännössä #metoo on haitannut aloitteen tekemistä? Mikäli haittaa, niin pitäisiköhän miettiä miten ihmisiä lähestyy?

Vierailija
27/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattavat pyöriä ympärillä ja antaa vinkkejä, mutta verbaalisesti ei. #metoon aikana miehet ei tee aloitteita, joten ainoa keino on deittisovellukset.

Miten käytännössä #metoo on haitannut aloitteen tekemistä? Mikäli haittaa, niin pitäisiköhän miettiä miten ihmisiä lähestyy?

Ihan kohteliaasti olen lähestynyt. En tee enää irl-lähestymisiä huonojen kokemusten takia. Onneksi on deittisovellukset.

Vierailija
28/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mene mielikuvitusvaimollesi vänisemään noita niin saa sekin tietää, millainen mies olet oikeasti. 

Vierailija
29/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitekyvyttömät, passiiviset odottelijat ovat nahjuksia. 

Vierailija
30/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kohteliaasti olen lähestynyt. En tee enää irl-lähestymisiä huonojen kokemusten takia. Onneksi on deittisovellukset.

ja miten #metoo on sinua estänyt tai häirinnyt?

Vierailija
31/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Sun mielipide on negatiivinen.

Vierailija
32/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut aloitteiden tekemistä pari kertaa, mutta saanut aina pakit. En ole kiinnostunut mistään pikajutuista, enkä varatuista. 

Vierailija
33/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekee, mutta niitä kannattaa vältellä. Kokemusta on. M40

En minä ole ainakaan saanut yhtään pussy pickiä?

Vierailija
34/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne uskalla. Pelkurit.

Vierailija
35/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Sun mielipide on negatiivinen.

Ja totta.

Vierailija
36/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut miesten tehdä tarpeitaan minuun 9 vuoteen. Ilmeisesti jotkut kuitenkin vielä antavat.

Vierailija
37/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole eläissäni tehnyt enkä tekisi. Minusta se tosiaan on miehen tehtävä. Naisena voin hymyilemällä, katseilla tms. rohkaista tekemään sen aloitteen, mutta minä en sitä tee.

Vierailija
38/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin naisen voin kyllä tehdä aloitteen ja olen monesti tehnytkin, mutta yleensä siinä käy niin, että sellainen mies joka ei tee aloitetta itse on hissukka ja epävarma eikä siksi persoonaltaan sovi minulle tai sitten mies on jo suhteessa.

Haluan myös kokea että, mies on kiinnostunut minusta ja jos tätä en koe, niin omakin kiinnostukseni lopahtaa samantien. Yleensä toimin niin, että annan miehen ymmärtää jotenkin että olen kiinnostunut ja sitten katson tuleeko sitä vastakaikua mieheltä vai ei. Jos mies ei tee sitten sitä aloitetta, niin ei se mies ole minua varten, en kestä mitään jahkailijoita ja ententten tentteilijöitä. Varattuihin tai "varattu, mutta huono suhde" miehiin en koske pitkällä tikullakaan. Sytyn miehistä jotka tietävät mitä haluavat ja heillä on selkärankaa näyttää se selvästi.

Vierailija
39/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin naisen voin kyllä tehdä aloitteen ja olen monesti tehnytkin, mutta yleensä siinä käy niin, että sellainen mies joka ei tee aloitetta itse on hissukka ja epävarma eikä siksi persoonaltaan sovi minulle tai sitten mies on jo suhteessa.

Haluan myös kokea että, mies on kiinnostunut minusta ja jos tätä en koe, niin omakin kiinnostukseni lopahtaa samantien. Yleensä toimin niin, että annan miehen ymmärtää jotenkin että olen kiinnostunut ja sitten katson tuleeko sitä vastakaikua mieheltä vai ei. Jos mies ei tee sitten sitä aloitetta, niin ei se mies ole minua varten, en kestä mitään jahkailijoita ja ententten tentteilijöitä. Varattuihin tai "varattu, mutta huono suhde" miehiin en koske pitkällä tikullakaan. Sytyn miehistä jotka tietävät mitä haluavat ja heillä on selkärankaa näyttää se selvästi.

Olet siis juuri tuollainen jahkailija ja selkärangaton. Saako mies mielestäsi haluta naista joka tietää mitä haluaa ja tarttuu tilaisuuteen aktiivisesti?

Vierailija
40/222 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitten semmoinen näkee toisen,"aloite" tulee miehen perässä rääkymisenä. mutta silloin onkin vaikea myöntää mutta helppoa itselleen selitellä (ja kaverille) että ..