Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen

Vierailija
30.11.2024 |

Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen. 

Siispä en enää tee aloitteita miehille. 

Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä. 

Kommentit (305)

Vierailija
181/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein aloitteen mieheni suhteen ja en ole katunut sitä päivääkään. 16v yhdessä ja varmaan ei olisi ilman mun aloitetta tapahtunut mitään, koska mieheni on erittäin ujo.

Tämä onkin niin, dettä jos on vakuutunut, että mies on todellakin ujo, se on jopa plussaksi. Mutta muut vaan saavat vääränlaiata energiaa, muuttuvat suuriluuloiseksi ja jotkut jopa suhtautuvat alentavasti naisiin, ketkä lähestyvät ensin. Elikä muussa tapauksessa ei kannata, pelkästään ujoille tehjäö ensimmäisenä aloite. Muut rupevat kukkoileman

Ne mun perässä vedettävät miehet olivat kaikki ujoja ja kokemattomia. Kuten minäkin.

Vierailija
182/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoitti:

"Tiedän sen itse varsin hyvin, olen aina tiennyt: ulkonäköni on miehille vastenmielinen. Ja ei, en ole ylipainoinen"

Jos ulkonäkösi on oikeasti vastenmielinen, on melkeinpä sivuseikka vääntää siitä että kannattaako sun tehdä aloitteita vai ei. Jos sä näytät epämiellyttävältä, sun deittielämä tulee olemaan ihan täyttä skeidaa ihan riippumatta siitä, teetkö sä itse aloitteita vai et. 

Jos mä olisin ruma, luovuttaisin heti. Alkaisin vaikka lukemaan kirjoja tai harrastamaan puutarhanhoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella ja miehellä oksitosiinin tuotanto toimii eri tavalla. Oksitosiini on siis se kiintymys-rakkaus hormoni. Naisilla sitä tulee heti ihastumisen alussa. Jos mennään sänkyyn heti ensi treffeillä miehen oksitosiini ei koskaan pääse valloilleen. Sillain miehellä vaan muodostuu testosteronia. Naisen kannattaa siis hieman " pihdata "ensin ja  monen asiantuntijan mukaan miehen oksitosiinit saadaan käyntiin kun nainen esittää mielenkiintoa miestä kohtaan, ja on kiinnostunut esimerkiksi hänen harrastuksistaan. 

Sitten kun mennään sänkyyn niin myös miehellä oksitosiinia muodostuu. Silloin mies todella rakastuu myös. Jos oksitosiilia ei muodostuu niin silloin ei mies rakastu. Testosteronia kyllä muodostuu. Siis onko se tosi muodostuu Joo ihastumisen vaiheessa toisin kuin miehellä. 

Milloin saa mennä sänkyyn?

Vierailija
184/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tämä on hieman hankala asia, koska naisena en olisi päätynyt yhteenkään parisuhteeseen jos en olisi ollut se aktiivinen osapuoli. Eli jos vaihtoehdot on olla täysillä ihastunut mieheen joka kuitenkin haluaa olla kanssani tai olla yksin koska kukaan ei huoli niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon. Kyllä se aika nopeasti huomaa jos mies ei itse laita mitään panostusta suhteeseen niin yleensä omatkin tunteet sitten katoaa.

No tässäpä se juju onkin. Sitä ei välttämättä "tajua nopeasti"  varsinkaan nuorena ja kun molemmat ollaan kokemattomia.

Ei tietenkään, sitä se nuoruus ja naiivisuus on. Mutta tosiaan jos vaihtoehto on olla yksin niin suhteeseen ryhtyminen ja siinä pettyminen on kuitenkin niitä asioita joiden kautta sitä elämää eletään ja opitaan. Ei niitä omiakaan tunteita opi tunnistamaan ilman sitä peiliä jona se kumppani toimii. Tällä en tarkoita että huonoon suhteeseen pitäisi jäädä, varsinkaan jos on minkäänlaista hyväksikäyttöä tai väkivaltaa.

Vierailija
185/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tämä on hieman hankala asia, koska naisena en olisi päätynyt yhteenkään parisuhteeseen jos en olisi ollut se aktiivinen osapuoli. Eli jos vaihtoehdot on olla täysillä ihastunut mieheen joka kuitenkin haluaa olla kanssani tai olla yksin koska kukaan ei huoli niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon. Kyllä se aika nopeasti huomaa jos mies ei itse laita mitään panostusta suhteeseen niin yleensä omatkin tunteet sitten katoaa.

Mutta nuorena ja hölmönä en välittänyt siitä, ettei mies niin paljon panostanut suhteeseen. Sitäpaitsi silloin nuorena elämä on muutenkin erilaista, kun ei sitä "panostamista" sen ikäisillä vielä ole kauheesti. Seukattiin ja juhlittiin kavereitten kanssa niin kuin muutkin nuoret. Itse kävin töissä ja poikaystävä opiskeli vaativaa alaa, joten mun rahoilla elettiin. Siinä vaiheessa vasta aloin tajuta jotain, kun kaikki kaverit kertoi, että jee mies kosi mua, jee mies on sitä mieltä, että hankitaan yhteinen asunto, jee mies on sitä mieltä että nyt tehdään lapsi.

Ja me vaan edelleen junnattiin siinä, että mies asui mun ostamassa asunto-osakkeessa ilmaiseksi, ei halunnut jutella tulevaisuudesta yhtään mitään, ei enää huomioinut mua kuten alussa ja muutenkin käytös alkoi paljastaa, että olen hänen prioriteeteissaan siellä alimpana. Se vaan näkyi jokaisesta pikku asiastakin, että hän ei esimerkiksi puolustanut mua koskaan, kun taas mä olin aina hänen puolella, esimerkiksi vanhempien kanssa kiistellessä. Ja muutenkin hänellä oli sellainen ajatus, että me jotenkin kilpaillaan keskenämme, vaikka mä ajattelin meitä tiiminä, että pelataan samaa puolta. 

Sitten kun tajusin tämän asian ja halusin erota, siinä vaiheessa se kaikki vasta selvisi mulle. Itse olin edelleen rakastunut, joten tein eron hänelle mahdollisimman helpoksi, mutta hän alkoi olla mua kohtaan inhottava, luetteli kaikkia asioita mitkä oli alusta asti ärsyttäneet häntä minussa ja lisäksi hän tarkoituksella tuhosi kämppääni, kun annoin hänen asua siellä yksin kunnes löytää itselleen edullisen vuokrakämpän. Ja hänkin löysi eron jälkeen uuden naisen, jonka kanssa panosti asioihin, meni töihin, rakensi talon, kihloihin mentiin nopeasti ja sitten heti naimisiin ja lapset. Todennäköisesti oli koko suhteemme aikana etsinyt sitä naista, joka kiinnostaa, kun mä olin hänelle vain ilmainen kämppä ja ilmainen pillu.

Tän miehen jälkeen mulla oli vielä 3 miestä ja kaikkien kanssa sama juttu, paitsi että viisastuneena tajusin jo ajoissa ja otin etäisyyttä. Sekin kertoo paljon, ettei yksikään mies edes yrittänyt vongata mua takaisin. Lähinnä se oli sitä, että minä yritin vielä jotain kysellä, että oliko tää nyt tässä, haluatko vielä jutella ja onko jotain vielä tehtävissä. Ei vastausta. 

Vierailija
186/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat naiset tyytyvät miehiinsä. 

Fakta.

No tietenkin, kun pitää valita niistä aloitteen tehneistä, eikä sitä joka oikeasti kiinnostaisi.

Ei tarvitse. Nainen tekee sille oikeasti kiinnostavalle miehelle hienovaraisesti selväksi että kiinnostaa = valitsee miehen. Mies sitten tarttuu tähän paljon näkyvämmällä eleellä eli tekee ns. Aloitteen, jos nainen kiinnostaa myös häntä. Ja näin jatketaan. Jos naisen kiinnostus lakkaa, hän ei enää vastaa miehen aloitteisiin. Jos miehen kiinnostus lakkaa, hän ei tee enää aloitteita. Suhde tulee luonnolliseen päätökseensä ilman suurta draamaa. Metsään mennään jos mies jatkaa vaikka naisen kiinnostus aloitteisiin vastaamiseen on hiipunut tai jos nainen alkaakin puolestaan jallittaa miestä jos miehen aloitteet ovat hiipuneet. Toisin päin tuo koko

Tässä nro 171 selitti tosi hyvin asian. Näin itsekin olen asian funtsinut.

t. Se joka kirjoitti kolmen suhteen tarinansa

Vierailija
187/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässäpä se juju onkin. Sitä ei välttämättä "tajua nopeasti"  varsinkaan nuorena ja kun molemmat ollaan kokemattomia.

Ei tietenkään, sitä se nuoruus ja naiivisuus on. Mutta tosiaan jos vaihtoehto on olla yksin niin suhteeseen ryhtyminen ja siinä pettyminen on kuitenkin niitä asioita joiden kautta sitä elämää eletään ja opitaan. Ei niitä omiakaan tunteit

Nojoo, onhan tämäkin kyllä totta. Kun on oppinut nämä asiat niin osaa kuitenkin sitten edes arvostaa itseään enemmän. Ja tunnistaa paremmin sen oikeasti kiinnostuneen miehen, jos sellainen ihme osuu kohdalle.

Vierailija
188/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kirjoitti:

"Tiedän sen itse varsin hyvin, olen aina tiennyt: ulkonäköni on miehille vastenmielinen. Ja ei, en ole ylipainoinen"

Jos ulkonäkösi on oikeasti vastenmielinen, on melkeinpä sivuseikka vääntää siitä että kannattaako sun tehdä aloitteita vai ei. Jos sä näytät epämiellyttävältä, sun deittielämä tulee olemaan ihan täyttä skeidaa ihan riippumatta siitä, teetkö sä itse aloitteita vai et. 

Jos mä olisin ruma, luovuttaisin heti. Alkaisin vaikka lukemaan kirjoja tai harrastamaan puutarhanhoitoa.

Juu, olenkin jo luovuttanut deittailun suhteen. 

- ap

Vierailija
189/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nuorena ja hölmönä en välittänyt siitä, ettei mies niin paljon panostanut suhteeseen. Sitäpaitsi silloin nuorena elämä on muutenkin erilaista, kun ei sitä "panostamista" sen ikäisillä vielä ole kauheesti. Seukattiin ja juhlittiin kavereitten kanssa niin kuin muutkin nuoret. Itse kävin töissä ja poikaystävä opiskeli vaativaa alaa, joten mun rahoilla elettiin. Siinä vaiheessa vasta aloin tajuta jotain, kun kaikki kaverit kertoi, ett

Tämän takia ei oteta ilmaiseksi ketään omaan kotiin loisimaan, varsinkaan jos kumppani ei haluta edetä missään. Ei mahdollisteta tuota kenellekkään.

Vierailija
190/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan rumat naiset joutuvat edes pähkäilemään tällaisia asioita.

Kauniin naisen tarvitsee vain hymyillä kiinnostavalle miehelle ja katsoa silmiin, ja mies kyllä sen jälkeen lähestyy jos hän on kiinnostunut ja tilanne sallii. 

Vierailija
191/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä luulen, että kyse on tasoteoriasta.

Jos nainen lähestyy miestä niin hän yrittää aina itseään tasokkaampia miehiä, jonka seurauksena mies ei ole kovinkaan innostunut.

Ratkaisu tähän ongelmaan on selvä:

Naiset, kun lähestytte miestä, valitkaa mies joka on samalla tasolla eikä aina parempitasoinen...

Mistä hitosta minä tiedän kuka mies on minun kanssani samalla tasolla?? Kun minua eivät kovin hyvännäköiset kiinnosta ollenkaan, vaan painotan aivan muita ominaisuuksia. En ole itse mikään kauhean ruma, mutta en minä osaa muuntaa ihmisiä numeroiksi, edes itseäni. En ole myöskään epätoivoinen, eli jos en saa aloitteelle vastakaikua, niin sitten lähden litomaan. Aloitteen teko ei tarkoita sitä, että toinen saa olla koko loppusuhteen ajan täysi vapaamatkustaja.

Vierailija
192/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein aloitteen mieheni suhteen ja en ole katunut sitä päivääkään. 16v yhdessä ja varmaan ei olisi ilman mun aloitetta tapahtunut mitään, koska mieheni on erittäin ujo.

Sama juttu. Jos mä en olisi tehnyt aloitetta aviomieheni suuntaan, emme olisi todennäköisesti ikinä päätyneet yhteen. 

Näissä tapauksissa aina toistuu se sama kaava, että mies on jo alunperinkin ollut kiinnostunut naisesta, tai ainakin pitänyt naista viehättävänä. Hyviä esimerkkejä on nämä palstalla toistuvat "mies huomasi minut väkijoukon keskeltä". Ja sitten kyseinen nainen tekee aloitteen ja yllätys: mies on kiinnostunut naisesta. 

Tässä on aivan eri asiasta kyse kuin siitä, että naisia kehoitetaan tekemään aloitteita miehille. 

Vierailija
193/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee enää aloitteita naisille, koska kaikki minun aloitteestani alkaneet suhteet ovat päättyneet jätetyksi tulemiseen.

Vastedes voin lähteä suhteeseen vain kiinnostavan naisen aloitteesta tai olen yksin.

Sama mulla. Itseasiassa tiedänkö edes millaiset naiset ovat minusta kiinnostuneita, koska kaikki ovat vain tyytyneet minuun.

Vierailija
194/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Jos mä en olisi tehnyt aloitetta aviomieheni suuntaan, emme olisi todennäköisesti ikinä päätyneet yhteen. 

Näissä tapauksissa aina toistuu se sama kaava, että mies on jo alunperinkin ollut kiinnostunut naisesta, tai ainakin pitänyt naista viehättävänä. Hyviä esimerkkejä on nämä palstalla toistuvat "mies huomasi minut väkijoukon keskeltä". Ja sitten kyseinen nainen tekee aloitteen ja yllätys: mies on kiinnostunut naisesta. 

Tässä on aivan eri asiasta kyse kuin siitä, että naisia kehoitetaan tekemään aloitteita miehille. 

Mä kehottaisin ihmisiä ihan sukupuolesta riippumatta tekemään aloitteen, jos on kiinnostunut jostain ihmisestä.

Tää on ihan hullua että vuonna 2024 jotkut ihan tosissaan julistavat täällä, kuinka se on "miesten tehtävä lähestyä naisia". Elättekö te jossain 1500-luvulla, prinsessana torniin lukittuna?

Vierailija
195/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai "tyydyttyy" naiseen.

Vierailija
196/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tuollaista julistanut. Olenpahan vain omalla kohdallani todennut parhaaksi vaihtoehdoksi sen, etten lähesty ketään. 

- ap

Vierailija
197/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Naisilla oli 1500- luvulla ja on edelleen kohtu ja rinnat. Tiedätkö mitä se tarkoittaa parisuhteen kannalta? Ja tiedätkö mitä tapahtuu perheessä, mihin nainen synnyttää tyttölapsen, jos mies ei ole rakastunut naiseen? Raamatulliset, eli mies eliminoi naisen ja siittää lapsensa. Uk:ssa jo 1/6 yhteishuoltajuustyttölapsesta päätyy sa:n uhriksi

Luonnon järjestys on niin, että mies rakastaa naista, ja jos näin ei ole niin mies saa rakastella toisia miehiä. Kaikki hyväksyvät tämän. Emme ala koskaan jahtaamaan miehiä tai synnyttelemään miehille, jotka eivät rakasta meitä

T 1500-luku, 1000-luku, 0-luku, 2000-luku ja 5000-luku

Vierailija
198/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aivan eri asiasta kyse kuin siitä, että naisia

Joo. Naisilla oli 1500- luvulla ja on edelleen kohtu ja rinnat. Tiedätkö mitä se tarkoittaa parisuhteen kannalta? Ja tiedätkö mitä tapahtuu perheessä, mihin nainen synnyttää tyttölapsen, jos mies ei ole rakastunut naiseen? Raamatulliset, eli mies eliminoi naisen ja siittää lapsensa. Uk:ssa jo 1/6 yhteishuoltajuustyttölapsesta päätyy sa:n uhriksi

Luonnon järjestys on niin, että mies rakastaa naista, ja jos näin ei ole niin mies saa rakastella toisia miehiä. Kaikki hyväksyvät tämän. Emme ala koskaan jahtaamaan miehiä tai synnyttelemään miehille, jotka eivät rakasta meitä

T 1500-luku, 1000-luku, 0-luku, 2000-luku ja 5000-luku

Bla bla bla. Tuolla ulkona ihmiset tapaavat toisiaan, pariutuvat, perustavat perheitä ja ELÄVÄT ELÄMÄÄNSÄ. Samaan aikaan sinä luuseri uliset täällä päivästä toiseen, kirjoittaen pitkiä tekstiseiniä joita kukaan ei edes lue. 

Meille annetaan yksi elämä täällä maapallolla, ja sinä näköjään olet päättänyt käyttää sen katkeroimalla netissä 24/7/365. Mikäs siinä, omapahan on valintasi. 

Vierailija
199/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkö on uusi tekosyy sille etteivät naiset voi lähestyä miestä?

Ei ole, vaan vanha viisaus ja tapa, miten on eletty ja pariuduttu ihmiskunnan aamuhämäristä asti. Tälle on myös biologinen perusta: monien eläinlajien urokset ovat opportunisteja, jotka pyrkivät parittelemaan kaikkien halukkaiden naaraiden kanssa, ja naaraat puolestaan valikoivat.

Entäs kun en nyt satu olemaan  eläin? 

Keski-ikäinen mies

Vierailija
200/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin mieheni kanssa tästä. Hän sanoi, että moni mies ottaa vaan jonkun naisen siihen hoitamaan kotia ja tarjoamaan seksiä, vaikka ei olisi kiinnostunutkaan. Ihan normaali juttu.

Kun järkytyin, hän puolusteli miehiä sillä, että saahan se nainen siinä elatuksen. Minkä ihmeen elatuksen? Jos nainen maksaa kuluista puolet, se ei ole naisen elättämistä!

Huomautin tuosta, niin hän vain kohautti olkapäitään ja sanoi, että kai ne naiset siitä jotain saa, eihän ne muuten siinä pysyisi. 

Veti hiljaiseksi.