Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen

Vierailija
30.11.2024 |

Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen. 

Siispä en enää tee aloitteita miehille. 

Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä. 

Kommentit (305)

Vierailija
201/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tämä on hieman hankala asia, koska naisena en olisi päätynyt yhteenkään parisuhteeseen jos en olisi ollut se aktiivinen osapuoli. Eli jos vaihtoehdot on olla täysillä ihastunut mieheen joka kuitenkin haluaa olla kanssani tai olla yksin koska kukaan ei huoli niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon. Kyllä se aika nopeasti huomaa jos mies ei itse laita mitään panostusta suhteeseen niin yleensä omatkin tunteet sitten katoaa.

Mutta nuorena ja hölmönä en välittänyt siitä, ettei mies niin paljon panostanut suhteeseen. Sitäpaitsi silloin nuorena elämä on muutenkin erilaista, kun ei sitä "panostamista" sen ikäisillä vielä ole kauheesti. Seukattiin ja juhlittiin kavereitten kanssa niin kuin muutkin nuoret. Itse kävin töissä ja poikaystävä opiskeli vaativaa alaa, joten mun rahoilla elettiin. Siinä vaiheessa vasta aloin tajuta jotain, kun kaikki kaverit kertoi, ett

Hyi helvetti mikä kusipää. Moni pikkusieluinen mies on tuollainen, että naisen pitää käydä töissä ja synnyttää toimistopöydän alle, ettei pääse loisimaan äitiydessä, mutta nainen ei saa olla miestä parempi eikä varsinkaan onnellisempi. Tällaisesta naisesta tulee pelkästään miehen hyväksikäytön ja väkivallan kohde. Ja usein tuo kakkosvaimo on pelkkää kostoa ykköselle, eli turha kuvitella että mies aidosti rakastaisi tuota naista ja lapsia

Uskon, että monelle naiselle avioliitolta ja äitiydeltä välttyminen on siunaus. Se on ajatuksen tasolla yhtä kiva kuin suhdekin on ajatuksen tasolla, mutta tosiasiassa lähempänä helvettiä kuin taivasta

Vierailija
202/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että nämä tyytyjät saattavat usein kohdella puolisoaan vähän tylysti muiden nähden, vaikka kahdestaan ovatkin ihan ystävällisiä? Ilmeisesti häpeävät naista, joka heidän mielestään ei ole heidän arvoisensa tai ei ole vaan tarpeeksi kaunis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, kun mies tekee aloitteen? Joutuuko nainen tyytymään? Miksi ihmeessä pitää alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Tuhlaa vain molempien aikaa.

Naiset ovat tarkempia sen kanssa kenen kanssa pistävät hynttyyt yhteet. Harva nainen ottaa kenet tahansa joka tekee aloitteen, ellei ole läheisriippuvainen.

Juuri näin. En edes muista kuinka paljon on tullut pakkeja jaeltua, se ei ole koskaan tuottanut minkäänlaisia vaikeuksia - ei edes tilanteessa, jossa olen ollut vuosia sinkkuna ja kipeästi kaivannut kumppania. Ei kiinnosta edes yksille treffeille lähteä jos mies ei ole todella kiinnostava. Paljon mieluummin olen yksin kuin alan virittelemään suhdetta, joka ei tunnu itselle oikealta.

Vierailija
204/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen pitää tosi ankarasti yrittää jotain naista, niin hän ei yleensä saa sitä. Pitää olla se vastavuoroisuus ja sanaton lupaus. Kaikki eivät sitä ymmärrä ja osaa lukea vaan tulevat omahyväisiksi.

Vierailija
205/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein aloitteen mieheni suhteen ja en ole katunut sitä päivääkään. 16v yhdessä ja varmaan ei olisi ilman mun aloitetta tapahtunut mitään, koska mieheni on erittäin ujo.

Sama juttu. Jos mä en olisi tehnyt aloitetta aviomieheni suuntaan, emme olisi todennäköisesti ikinä päätyneet yhteen. 

Näissä tapauksissa aina toistuu se sama kaava, että mies on jo alunperinkin ollut kiinnostunut naisesta, tai ainakin pitänyt naista viehättävänä. Hyviä esimerkkejä on nämä palstalla toistuvat "mies huomasi minut väkijoukon keskeltä". Ja sitten kyseinen nainen tekee aloitteen ja yllätys: mies on kiinnostunut naisesta. 

Tässä

Olen elänyt jo niin paljon, ettei tarvitse enää juoksennella elämysten perässä. Sen sijaan nautin tiedosta ja ymmärryksestä. Säästyy paljolta pahalta ja pahan tekemiseltä (esim. Häntäheikeille synnyttämiseltä) kun viitsii tutkia vähän ennen kuin hutkii

Vierailija
206/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tarinoita kaivataan. Oletko tyytynyt naiseen, jota et oikeasti halunnut? Olitko tietoinen,  että käytit häntä vain hyväksesi vai etkö koskaan ajatellut asiaa sen kummemmin?

Vierailija
207/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä kyllä tapahtuu, vaikka moni haluaa ummistaa silmänsä sille että ihmiset menee vain yhteen rakkaudesta. Sen sijaan jos on vaikka ujo mies joka on katsellut sillä silmällä tiettyä naista ja tämä nainen sitten lähestyy,.tällainen suhde voi toimiakin. 

Ujo mies ja/tai tavismies joka salaa haaveilee siitä kaunottaresta jolla on kosijoita jonoksi asti. Mies siis arvostaa ja kunnioittaa aloitteellista naista vain, jos nainen on sellainen jota mies ei itse uskalla lähestyä syystä tai toisesta. Sen sijaan jos aloitteen tekee tavismiehelle ihan tavispirkko jolle se mieskin tekisi aloitteen jos vaan kiinnostaisi tehdä, niin miespä ei annakaan pakkeja vaan alkaa feikata kiinnostusta koska moiselta itseään tyrkyttäjältä voi saada helposti sen kertapanon kunhan vaan vähän jaksaa leikkiä mukana.

Ainakin siis jos just sillä hetkellä ei ole ketään kiinnostavampaa ja mieluisampaa näköpiirissä. Kaiken huipuksi tuollainen mies pitää itseään parempana kuin avoimin kortein pelaavaa pleijerimiestä, koska eihän hän ollut naista iskemässä pelkkään seksiin vaan nainen itse teki aloitteen ja hän sitten vaan hyvää hyvyyttään tyytyi..

Vierailija
208/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että nämä tyytyjät saattavat usein kohdella puolisoaan vähän tylysti muiden nähden, vaikka kahdestaan ovatkin ihan ystävällisiä? Ilmeisesti häpeävät naista, joka heidän mielestään ei ole heidän arvoisensa tai ei ole vaan tarpeeksi kaunis. 

Tuo mies, josta kerroin, nöyryytti minua julkisesti kourimalla minua haaroista, kun olimme kaupassa. Koin sen nimenomaan häpäisynä. 

Toinen ex ei suostunut pitämään minua kädestä kaupungilla mutta otti kädestä kiinni, kun pääsimme vähän syrjemmälle. 

- ap 

Vierailija
209/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tämä on hieman hankala asia, koska naisena en olisi päätynyt yhteenkään parisuhteeseen jos en olisi ollut se aktiivinen osapuoli. Eli jos vaihtoehdot on olla täysillä ihastunut mieheen joka kuitenkin haluaa olla kanssani tai olla yksin koska kukaan ei huoli niin valitsen ensimmäisen vaihtoehdon. Kyllä se aika nopeasti huomaa jos mies ei itse laita mitään panostusta suhteeseen niin yleensä omatkin tunteet sitten katoaa.

Mutta nuorena ja hölmönä en välittänyt siitä, ettei mies niin paljon panostanut suhteeseen. Sitäpaitsi silloin nuorena elämä on muutenkin erilaista, kun ei sitä "panostamista" sen ikäisillä vielä ole kauheesti. Seukattiin ja juhlittiin kavereitten kanssa niin kuin muutkin nuoret. Itse kävin töissä ja poikaystävä opiskeli vaativaa alaa, joten mun rahoilla elettiin. Siinä vaiheessa vasta aloin tajuta jotain, kun kaikki kaverit kertoi, ett

Samanlaisia kokemuksia ja ne on tehnyt minusta hyvin etäisen. Miehen täytyy todella jaksaa ruinata ja roikkua perässä jos haluaa minut. Itse en enää evääkään letkauta.

Vierailija
210/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon tässäkin ketjussa parjattu ujo ja hiljainen ikisinkku 40+ mies. Kun mietin naisten aloitteita, niin ne ovat poikkeuksetta tulleet ns. puun takaa. Eli naisilta, joita en ole edes ole rekisteröinyt. Tuorein tapaus oli eilen, kuin kävin rokkikeikalla. Tapasin keikan loputtua työkaverin ja juttelin siinä hänen ja hänen vaimonsa kanssa, kun joku tuntematon vanhempi nainen tuli kysymään, että lähtisinkö hänen mukaansa. Ja koska en ollut heti innolla hommassa mukana, hän oli jo toisen lauseen jälkeen kävelemässä poispäin. En tiedä kuinka kaunis naisen tulisi olla, että lähtisin kesken keskustelua tuntemattoman naisen mukaan, mutta vielä sellaista ei ole tullut vastaan.

Ainakin minun kohdalla syy naisten aloitusten epäonnistumiseen on se, että ne on hätäisiä, vaisuja ja liian suorasukaisia. Ei se, että en ole saanut saalistaa. Lämpenen itse hyvin hitaasti ja en ole supliikiltani mikään naistennaurattaja, joten naiset joutuvat odottamaan aloitteitani joskus varmaan tuskastuttavan pitkäänkin. Ja monesti aloite on jäänyt kokonaan tekemättä vaikka kiinnostus olisi saattanut olla molemminpuolista. Itse introverttina ihastun itseni kaltaisiin rauhallisiin ja tasapainoisiin naisiin ja välttelen assertiivisia räpätätejä. Valitettavasti en ole ihastuksineni yleens yksin, vaan näillä on muitakin ottajia.

Vierailija
211/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten tarinoita kaivataan. Oletko tyytynyt naiseen, jota et oikeasti halunnut? Olitko tietoinen,  että käytit häntä vain hyväksesi vai etkö koskaan ajatellut asiaa sen kummemmin?

En ole koskaan tyytynyt. Olen laittanut aina tapailun poikki muutamien viikkojen sisällä, jos on alkanut tuntua siltä että kyseinen nainen ei ole riittävän korkeatasoinen minun makuuni. En ole ikinä kokenut tarvetta "roikottaa" naista suhteessa, jos en tunne häntä kohtaan aitoja tunteita, pitäisin sellaista toimintaa laskelmoivana ja k*sipäisenä. 

Vierailija
212/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nainen voi lähestyä ja tehdä aloitteen, mutta sen jälkeen kannattaa antaa kapula miehelle ja katsoa, tuleeko siitä mitään. 

Voi kun joku olisi tämän opettanut minulle nuorena. Mä vaan ajattelin, että naisen kuuluu miellyttää ja siitä seuraa kaikki hyvä. Onneksi nykyään nuoret naiset ovat fiksumpia ja heillä on enemmän tietoa kaikista asioista. 

Vierailija
213/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan rumat naiset joutuvat edes pähkäilemään tällaisia asioita.

Kauniin naisen tarvitsee vain hymyillä kiinnostavalle miehelle ja katsoa silmiin, ja mies kyllä sen jälkeen lähestyy jos hän on kiinnostunut ja tilanne sallii. 

Ei tarvitse olla ruma, riittää että on tavallisen näköinen, jotta ei saa miestä kuin miestä kiinnostumaan. 

Vierailija
214/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia naiset haluaisivat olla Uuno Turhapuron vaimo? 

Ilmankos sille parille ei edes käsikirjoittajat tehneet lapsia. Jopa siihen aikaan tajuttiin, että se menisi jo vähän yli..

Vierailija
215/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Kun suhde on alkanut siitä että itse lähestyin miestä, käy myöhemmin ilmi että mies ei edes ole pitänyt minua viehättävänä ja olisi oikeasti ollut kiinnostunut aivan jostakusta muusta. Mutta kun kerran nainen tarjoaa itse itseään, niin ei osata sanoa ei. 

Näinhän se menee

Vierailija
216/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta! Harva mies antaa reilusti vain pakkeja (mikä siis on täysin ok) vaan mies "haistaa" aloitteellisessa naisessa mahdollisuuden helppoon tarjolla olevaan seksiin.

Osa sitten jaksaa "lusia" vain ne ekat treffit ja toisia ei tule koska seksiä ei ollutkaan tarjolla. Toisaalta sitten toisia treffejä ei tule myöskään jos sitä seksiä harrastetaan..

Sitten on näitä jotka jaksaa jopa useammatkin treffit (kunhan nainen on niihinkin aloitteellinen ja järkkää/miettii tekemisen) mutta sitten kun suhde muuttuu intiimiksi niin miestä ei sitten enää hotsita. (paitsi että sen jälkeen mieskin saattaa ottaa yhteyttä jonakin aamuyönä, josko sitä seksiä, yöpaikkaa ja aamiaista olisi kuitenkin vielä tarjolla jos vähän puhuu mukavia)

Ja sitten on nämä kivireet joille käy kaikki kunhan nainen vaan on se joka vie suhdetta eteenpäin, koska miehelle ei just ole (ulkoisesti) mieluisampaakaan naista tarjolla.

Tämä. Nähty niin monta kertaa koko kuvailemasi kavalkadi tuttavissa ja pari omassakin elämässä. Eihän se varsinaisesti väärin ole, mutta kieltämättä toivoisin että kaikki miehet antaisivat ennemmin suorat pakit heti kuin lähtisivät naisen kanssa sääli tai tyytymissuhteeseen sitä oikeaa kolahdusta odotellessaan tai koska eivät usko ketään muuta koskaan saavansakaan, jos nainen vain jaksaa piirittää tarpeeksi määrätietoisesti.

Vierailija
217/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tekisi minulle aloitteen, veisin naisen metsään. Koska naiset eivät ole erähenkisiä, ei minulle aloitteita tehtailla.

Vierailija
218/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ottaa naisen, jonka kokee olevan oman tasonsa alapuolella, miehellä ei ole oikeastaan mitään menetettävää. Ei haittaa vaikka nainen lähtisi menemään, koska pääsipähän eroon siitä rumiluksesta. Tapailussa saattaa olla kuitenkin muita etuja. Kiva on saada pillua, jota voi vetää paljaalla. Nainen luultavasti myös palvelee miestä ja maksaa miehen puolesta kuluja/laskuja, koska haluaa pitää miehen tyytyväisenä. Tutuille sitä naista ei viitsi näyttää, eikä edetä suhteessa mihinkään.

Tiedän, että tämä kuulostaa tosi karulta, mutta näin se menee.

Vierailija
219/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa näin miehen korvaan naurettavalta, mutta odotan toki innolla reportaaseja asiasta.

Ilmeisesti nainen tyytyy silloin,  kun mies tekee aloitteen?

Vierailija
220/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta oli kysymys Redditissä taannoin, siellä jotkut miehet myönsi olleensa ko suhteissa, mutta eivät tehneet sitä tietoisesti, kunhan ajattelivat että ihan kiva nainen ja ihan kiva suhde, ei elämää suurempaa rakkautta mutta ihan kivaahan tässä on.

Kun eipä niille tavis miehillekään liiaksi ole ottajia, ja ymmärtävät ettei se Instamissi ole realistinen haave.