Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen

Vierailija
30.11.2024 |

Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen. 

Siispä en enää tee aloitteita miehille. 

Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä. 

Kommentit (305)

Vierailija
261/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon tässäkin ketjussa parjattu ujo ja hiljainen ikisinkku 40+ mies. Kun mietin naisten aloitteita, niin ne ovat poikkeuksetta tulleet ns. puun takaa. Eli naisilta, joita en ole edes ole rekisteröinyt. Tuorein tapaus oli eilen, kuin kävin rokkikeikalla. Tapasin keikan loputtua työkaverin ja juttelin siinä hänen ja hänen vaimonsa kanssa, kun joku tuntematon vanhempi nainen tuli kysymään, että lähtisinkö hänen mukaansa. Ja koska en ollut heti innolla hommassa mukana, hän oli jo toisen lauseen jälkeen kävelemässä poispäin. En tiedä kuinka kaunis naisen tulisi olla, että lähtisin kesken keskustelua tuntemattoman naisen mukaan, mutta vielä sellaista ei ole tullut vastaan.

Ainakin minun kohdalla syy naisten aloitusten epäonnistumiseen on se, että ne on hätäisiä, vaisuja ja liian suorasukaisia. Ei se, että en ole saanut saalistaa. Lämpenen itse hyvin hitaasti ja en ole supliikiltani mikään naistennaurattaja, joten naiset joutuvat odottamaan

Mutta jos ketjun aiheeseen palataan, niin lähtisitkö naisen kanssa suhteeseen, vaikka et olisi itse hänestä kiinnostunut? Vain koska nainen teki aloitteen ja se hiveli itsetuntoasi ja tokihan miehelle seksi ja ilmainen piika kelpaa? 

Vierailija
262/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon tässäkin ketjussa parjattu ujo ja hiljainen ikisinkku 40+ mies. Kun mietin naisten aloitteita, niin ne ovat poikkeuksetta tulleet ns. puun takaa. Eli naisilta, joita en ole edes ole rekisteröinyt. Tuorein tapaus oli eilen, kuin kävin rokkikeikalla. Tapasin keikan loputtua työkaverin ja juttelin siinä hänen ja hänen vaimonsa kanssa, kun joku tuntematon vanhempi nainen tuli kysymään, että lähtisinkö hänen mukaansa. Ja koska en ollut heti innolla hommassa mukana, hän oli jo toisen lauseen jälkeen kävelemässä poispäin. En tiedä kuinka kaunis naisen tulisi olla, että lähtisin kesken keskustelua tuntemattoman naisen mukaan, mutta vielä sellaista ei ole tullut vastaan.

Ainakin minun kohdalla syy naisten aloitusten epäonnistumiseen on se, että ne on hätäisiä, vaisuja ja liian suorasukaisia. Ei se, että en ole saanut saalistaa. Lämpenen itse hyvin hitaasti ja en ole supliikiltani mikään

Ikisinkku lienee sinulle tuntematon sana. Mitäs luulet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, kun mies tekee aloitteen? Joutuuko nainen tyytymään? Miksi ihmeessä pitää alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Tuhlaa vain molempien aikaa.

Ei joudu tyytymään, koska nainen ei yleensä ensinkään lähde varsinkaan suhteeseen asti miehen kanssa joka ei kiinnosta suht paljon.

On olemassa naispuolisia hyväksikäyttäjiä ja saalistajia, ihan samalla tavalla kuin on miespuolisiakin hyväksikäyttäjiä. 

Totta kai on, mutta nyt ei ole kyse tällaisista ihmisistä vaan miehistä jotka kelpuuttaa aloitteellisen naisen parisuhteeseen vain siksi, että nainen meni olemaan aloitteellinen eikä just ole sitä parempaakaan saatavilla.

Vastaavassa tilanteessa aloitteellinen mies saa pakit eikä nainen ala tuhlaamaan kummankaan aikaa ja uskottelemaan että tykkään tietenkin ihan hulluna susta..

Vierailija
264/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt keskustelu rönsyää ties mihin "rumiin" naisiin, inkkeleiden tasoteorioihin ja diskopokailuihin jne. Itse ymmärrän puheenaiheen niin, että miehet tyytyvät "ihan kivoihin" naisiin lähes aina, jos sitä oikeasti kiinnostavaa ei ole saatavilla. Ja me ihan kivat, joille valkenee kenties vasta vuosien suhteen jälkeen, että mies oli kivireki vain siksi, ettei häntä oikeasti koskaan kunnolla kiinnostanut, traumatisoidumme kokemuksestamme, otamme opiksi ja varoitamme muita naisia.

Vierailija
265/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on se palkinto, joten tietenkin naisen pitää tehdä se aloite. 

Ei naisten perässä juosta. 

Ei homoseksuellit juoksekkaan, ne juoksee miehen peräröörin perässä.

Vierailija
266/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sen kuuluukin mennä. Lukekaa Raamatun sivulta. Naiset Ei koskaan juokse siellä miehen perässä.

Vierailija
267/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin mieheni kanssa tästä. Hän sanoi, että moni mies ottaa vaan jonkun naisen siihen hoitamaan kotia ja tarjoamaan seksiä, vaikka ei olisi kiinnostunutkaan. Ihan normaali juttu.

Kun järkytyin, hän puolusteli miehiä sillä, että saahan se nainen siinä elatuksen. Minkä ihmeen elatuksen? Jos nainen maksaa kuluista puolet, se ei ole naisen elättämistä!

Huomautin tuosta, niin hän vain kohautti olkapäitään ja sanoi, että kai ne naiset siitä jotain saa, eihän ne muuten siinä pysyisi. 

Veti hiljaiseksi.  

Vetää tosiaankin. Miten voit edes kuvitella, että miehesi mielipide edustaa kaikkien miesten ajatuksia?

En ole väittänytkään, että edustaisi. 

Vierailija
268/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt keskustelu rönsyää ties mihin "rumiin" naisiin, inkkeleiden tasoteorioihin ja diskopokailuihin jne. Itse ymmärrän puheenaiheen niin, että miehet tyytyvät "ihan kivoihin" naisiin lähes aina, jos sitä oikeasti kiinnostavaa ei ole saatavilla. Ja me ihan kivat, joille valkenee kenties vasta vuosien suhteen jälkeen, että mies oli kivireki vain siksi, ettei häntä oikeasti koskaan kunnolla kiinnostanut, traumatisoidumme kokemuksestamme, otamme opiksi ja varoitamme muita naisia.

Sanooko tällainen tyytyjämies, joka ei edes halua seksiä vaimonsa kanssa, että "mä tykkään susta"? Sanovatko muut miehet, jotka eivät ole tyytyneet ja haluavat olla parisuhteessa puolisonsa kanssa ja haluavat häntä, että "rakastan sinua"?

Vierailija
269/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanooko tällainen tyytyjämies, joka ei edes halua seksiä vaimonsa kanssa, että "mä tykkään susta"? Sanovatko muut miehet, jotka eivät ole tyytyneet ja haluavat olla parisuhteessa puolisonsa kanssa ja haluavat häntä, että "rakastan sinua"?

Kyllä mulle tyytyjämiehetkin sanoivat rakastavansa, tosin jollain typerällä "mä raksutan sua" kevyemmällä kiertoilmaisulla, eikä koskaan aidosti ja syvälle silmiin katsoen. Mutta ei ne sanat, vaan teot (tai niiden puute).

Vierailija
270/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tyytyjämies sanoi "rakastan sinua" jo melko aikaisessa vaiheessa, vaikka sitten kuitenkin muu käytös välillä viestitti sitä, ettei arvostanut eikä välittänyt pätkääkään. 

- ap

Vierailija
271/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on se palkinto, joten tietenkin naisen pitää tehdä se aloite. 

Ei naisten perässä juosta. 

Itse en mitään muuta huoli kuin miehen, joka ns. juoksee minun perässäni - edellyttäen tietysti, että mies on minun mieleeni muutenkin, kuka tahansa ei todellakaan kelpaa. Koska niin se menee että jos mies tarpeeksi kiinnostavan naisen kohtaa, hän ei ole valmis riskeeraamaan että joku toinen ehtii napata naisen. Olen jo tapailuvaiheessa erityisen tarkka siitä, että mies vaikuttaa aidosti innostuneelta minusta ja on useammin se aloitteellinen osapuoli esimerkiksi tapaamisten suhteen. Jos minkäänlaista nihkeilyä ilmenee, lopetan jutun matalalla kynnyksellä, vaikka itselläni olisikin jo herännyt tunteita. Minulle on itsestään selvää, että mikäli joudun jahtaamaan miestä, en ole hänen ensimmäinen valintansa, enkä ole todellakaan kiinnostunut olemaan mikään varavai

Olet mun idoli. Miten toimisit sellaisessa tilanteessa että mies ilmaisee kiinnostuksensa mutta kaikki tapaamiset jätetään mun harteille, sillä tavalla että mä päätän aina päivän, kellonajan ja mitä tehdään. Sekin on rasittavaa.

Vierailija
272/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten, kun mies tekee aloitteen? Joutuuko nainen tyytymään? Miksi ihmeessä pitää alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Tuhlaa vain molempien aikaa.

Ei joudu tyytymään, koska nainen ei yleensä ensinkään lähde varsinkaan suhteeseen asti miehen kanssa joka ei kiinnosta suht paljon.

On olemassa naispuolisia hyväksikäyttäjiä ja saalistajia, ihan samalla tavalla kuin on miespuolisiakin hyväksikäyttäjiä. 

Totta kai on, mutta nyt ei ole kyse tällaisista ihmisistä vaan miehistä jotka kelpuuttaa aloitteellisen naisen parisuhteeseen vain siksi, että nainen meni olemaan aloitteellinen eikä just ole sitä parempaakaan saatavilla.

Vastaavassa tilanteessa aloitteellinen mies saa pakit eikä nainen ala tuhlaamaan kummankaan aikaa ja uskottelemaan että tykkään tietenkin ihan hulluna susta..

Mä tiedän tapauksen jossa eräs puolituttu nainen lähti suhteeseen häntä lähestyneen miehen kanssa, koska nainen oli sotkenut raha-asiansa pahasti ja tarvitsi elättäjää jotta pystyi säilyttämään elintasonsa. Oli ilmeiselvää että tämä nainen ei rakastanut tuota miestä tippaakaan. Naisen eleistä, ilmeistä ja sananvalinnoista näki että hän halveksi sitä miestä. 

Tiedän myös tapauksen, jossa nainen lähti kimppaan häntä piirittäneen miehen kanssa, koska halusi lapsia, ja aika alkoi loppua. Siinäkin suhteessa oli ilmiselvää, että kyse oli puhtaasta hyväksikäytöstä, rakkaudella ei ollut mitään sijaa yhtälössä. 

Valtaosa tuntemistani naisista on upeita tyyppejä. Itse asiassa melkein kaikki. Mutta olen elämäni aikana tavannut myös muutamia naisia, jotka olivat aivan täysiä käärmeitä, ilman minkäänlaista omaatuntoa tai moraalista selkärankaa. 

Vierailija
273/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa tapauksia nainen kayttaa miesta saavuttaakseen jotain muuta.jos ei sitten oikeasti satu sopiva yksilo kohdalle.

Vierailija
274/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että et ole itse mies, mutta tulet tänne kertomaan jäätävällä itseluottamuksella, miten kaikki miehet ajattelevat. Olen kateellinen tuollaista omanarvontunteesta, mistä tuollaisen itseluottamuksen saa.

Mutta mitä tulee itse asiaan: en ikinä tyytyisi "ihan kivaan" naiseen. Jos minulla ei ole oikeita tunteita naista kohtaan, en ikinä lähtisi vakavaan parisuhteeseen (jossa esim asutaan yhdessä) hänen kanssaan. 

Vierailija
275/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osassa tapauksia nainen kayttaa miesta saavuttaakseen jotain muuta.jos ei sitten oikeasti satu sopiva yksilo kohdalle.

Aiemmin tänä vuonna täällä vauvalla oli yli 20 sivun ketju, jonka otsikko oli "oletko tyytynyt kumppaniisi".

Se ketju oli aivan pullollaan naisten viestejä, joissa he kertoivat tyytyneensä mieheensä. 

Vierailija
276/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tyytyjämies haluaa seksiä sen ihan kivan naisensa kanssa, helposti saatavilla oleva säännöllinen seksi on yksi suurin syy miksi miehet ottaa sen ihan kivan. 

Vierailija
277/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se aloitteen tekeminen kivaa ole koskaan. Mutta jos mä en olisi tehnyt aloitetta mieheni suuntaan, emme olisi tässä nyt: edelleen onnellisesti naimisissa, 15 vuotta yhteistä taivalta takana.

Vierailija
278/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies sai ainakin mitä parasta... ehkä ensin tajuamatta sitä itsekään... punasteli ja kiemurteli vain... en kyllä ole varma mistä iskemisestä oli kyse... ei kait mistään... päädyin vain erään porukan pöytään ja oli sitten jotenkin oli vain ikään kuin itsestään selvää että me... juttuun tuli kaikenlaista ihan hirveää... kaikki meni niin nopsaa yhtäkkiä ja tapahtui ihan liikaa asioita - kun mies pani tapahtumaan... oli pakko hävitä kuvioista kokonaan... kului jotain 5 kk ja mies ilmestyi kosimaan = miehen VAPAAEHTOINEN RAKKAUDENOSOITUS... meistä ei kuitenkaan tullut pari mutta vielä on mielessä... ihan hirveetä... MIKSI PILASIN KAIKEN... vai onko niin että siitä ei todellakaan olisi silloin voinut tulla mitään kunnollista... no nyt kun KOKO elämä on eletty niin ehkä jossain vanhainkodissa... pidettäs taas vaan toisia ihanasti kädestä ja se riittäisi... voi kamalaa... kuinka voikaan kaivat TOISEN HENKILÖKEMIAA... 

Vierailija
279/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se aloitteen tekeminen kivaa ole koskaan. Mutta jos mä en olisi tehnyt aloitetta mieheni suuntaan, emme olisi tässä nyt: edelleen onnellisesti naimisissa, 15 vuotta yhteistä taivalta takana.

Ei se aloitteen tekeminen nyt mitään kamalaakaan ole. Sitä vain toivoisi, että miehet olisivat rehellisiä siitä, että kiinnostaako vai ei. T. Nainen, joka on tehnyt aloitteita ja niistä aloitteista on seurannut vuosien suhteita

Vierailija
280/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tätä esiintyy toisin päin? Miehet? Oletteko tehneet aloitteen ja saaneet haluamanne naisen parisuhteeseen vain tajutaksenne vuosien päästä, ettei hän koskaan ollutkaan oikeasti kiinnostunut. Pyöri vain mukana ottamassa hyödyn irti sinusta samalla kun odotteli sitä parempaa?