Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisesta ketjusta poimittua: Kun nainen tekee miehelle aloitteen, tuloksena on suhde, jossa mies vain "tyytyy" naiseen

Vierailija
30.11.2024 |

Nämä suhteet eivät ole hyviä eivätkä tasapainoisia. Minä olen kokenut tämän, samoin muutkin naiset, mikäli tätä palstaa on uskominen. 

Siispä en enää tee aloitteita miehille. 

Kertokaa lisää kokemuksianne tästä ilmiöstä. 

Kommentit (305)

Vierailija
281/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa tapauksia nainen kayttaa miesta saavuttaakseen jotain muuta.jos ei sitten oikeasti satu sopiva yksilo kohdalle.

Aiemmin tänä vuonna täällä vauvalla oli yli 20 sivun ketju, jonka otsikko oli "oletko tyytynyt kumppaniisi".

Se ketju oli aivan pullollaan naisten viestejä, joissa he kertoivat tyytyneensä mieheensä. 

Tyytymisessä ei ole sinänsä mitään vikaa. Kunhan silti kohtelee kumppaniaan kuitenkin kunnioittavasti. Entisaikojen suhteet oli lähestulkoon kaikki tyytymis suhteita ja niissä pelattiin samassa tiimissä, ei oltu kilpasilla keskenään.

Vierailija
282/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi harrastamaan seksiä missään tyytymissuhteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tätä esiintyy toisin päin? Miehet? Oletteko tehneet aloitteen ja saaneet haluamanne naisen parisuhteeseen vain tajutaksenne vuosien päästä, ettei hän koskaan ollutkaan oikeasti kiinnostunut. Pyöri vain mukana ottamassa hyödyn irti sinusta samalla kun odotteli sitä parempaa?  

En usko olevan yleistä, että nainen täytyisi. Naisethan viihtyvät paremmin sinkkuina ja ottavat pääosan eroista. Itse olin ikisinkku 40-vuotiaaksi asti, kun en tavannut yhtään sellaista miestä, joka olisi kolahtanut enemmän.

Vierailija
284/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on se palkinto, joten tietenkin naisen pitää tehdä se aloite. 

Ei naisten perässä juosta. 

Itse en mitään muuta huoli kuin miehen, joka ns. juoksee minun perässäni - edellyttäen tietysti, että mies on minun mieleeni muutenkin, kuka tahansa ei todellakaan kelpaa. Koska niin se menee että jos mies tarpeeksi kiinnostavan naisen kohtaa, hän ei ole valmis riskeeraamaan että joku toinen ehtii napata naisen. Olen jo tapailuvaiheessa erityisen tarkka siitä, että mies vaikuttaa aidosti innostuneelta minusta ja on useammin se aloitteellinen osapuoli esimerkiksi tapaamisten suhteen. Jos minkäänlaista nihkeilyä ilmenee, lopetan jutun matalalla kynnyksellä, vaikka itselläni olisikin jo herännyt tunteita. Minulle on itsestään selvää, että mikäli joudun jahtaamaan miestä, en ole hänen ensimmäinen valintansa, enkä o

No tuohan on helppo. Älä suunnittele mitään, niin juttu kuivuu kasaan itsestään. Esim:

Mies: ois kiva nähdä!

Sinä: joo niin olisi :).

... 

Mies: nooh.. Milloin nähdään?

Sinä: miten sulle sopii, kerro niin katson mun kalenterin

Mies: aa mm no tuota mitäs me tehtäis?

Sinä: en tiiä, onko ehdotuksia?

Ja tadaa, tuskin kuulet hänestä enää ikinä, jos hän jaksoi edes tuohon asti 😝

Vierailija
285/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku mies joka maksaisi minulle kaiken eikä minun tarvitse tehdä mitään 

Vierailija
286/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tätä esiintyy toisin päin? Miehet? Oletteko tehneet aloitteen ja saaneet haluamanne naisen parisuhteeseen vain tajutaksenne vuosien päästä, ettei hän koskaan ollutkaan oikeasti kiinnostunut. Pyöri vain mukana ottamassa hyödyn irti sinusta samalla kun odotteli sitä parempaa?  

Mulle ei ole koskaan käynyt noin. Mulla ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa eksistäni, olen ollut onnekas (olen siis mies, ja eksäni ovat kaikki naisia). 

Mutta tiedän kyllä kaksi naista, jotka harrastavat ihan systemaattista miesten hyväksikäyttöä. Varsinkin toinen heistä on aivan ilmiömäinen lahjakkuus miesten taloudellisessa ja henkisessä "tyhjiin imemisessä". 

Vierailija
287/305 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa tapauksia nainen kayttaa miesta saavuttaakseen jotain muuta.jos ei sitten oikeasti satu sopiva yksilo kohdalle.

Aiemmin tänä vuonna täällä vauvalla oli yli 20 sivun ketju, jonka otsikko oli "oletko tyytynyt kumppaniisi".

Se ketju oli aivan pullollaan naisten viestejä, joissa he kertoivat tyytyneensä mieheensä. 

Tyytymisessä ei ole sinänsä mitään vikaa. Kunhan silti kohtelee kumppaniaan kuitenkin kunnioittavasti. Entisaikojen suhteet oli lähestulkoon kaikki tyytymis suhteita ja niissä pelattiin samassa tiimissä, ei oltu kilpasilla keskenään.

Olen samaa mieltä. Mun mielestä ihmiset nykypäivänä demonisoi liikaa tyytymistä.

Mä tyydyin mun mieheen, ja hän tyytyi minuun. Jos en olisi tehnyt niin, minulla ei olisi ihanaa perhettäni eikä lapsenlapsiani. Olen lähes varma, että elämäni olisi ollut paljon huonompi, jos en olisi tyytynyt.

Vierailija
288/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää ihmettele miksi Suomessa ei ole parisuhteita entiseen malliin. Ei kyse ole tinderistä yms. vaan siitä että ihmiset analysoivat liikaa toisten motiiveja. Ennen ihastuttiin ja se johti rakastumiseen joka johti parisuhteeseen. Nykyään ei voi ihastuakaan ellei sitä ensin mietitä joka kantilta ja tehdä psykoanalyysi. Miten olisi jos miehet lähestyvät naisia ja naiset lähestyvät miehiä. Yksinkertaista eikö vain?

Juuri näin. Ihmisistä on tullut pelkureita. "Mutta...mutta... jos minä lähestyn vastakkaista sukupuolta, niin jotain voi mennä pieleen 😭". 

Niin voi mennä. Ihan sama riski oli olemassa 70-, 80-, ja 90-luvuillakin, ja siitä huolimatta sillon uskallettiin lähestyä vastakkaista sukupuolta. 

Itse olen niin monesti saastunut siipeni ollessani aktiivinen miesten suhteen, että enää ei vaan pysty! 

minulle on huijattu romanttisia tunteita, on käytetty seksuaalisesti ja taloudellisesti hyväksi. Olisi paljon helpompaa olla aktiivinen jos ihmiset olisivat toisiaan kohtaan kunnioittavia ja rehellisiä. Mutta en uskalla ottaa enää riskiä tulla satutetuksi. Valitettavasti minulle kävi näin. Reiluja pakkeja en pelkää vaan sitä että käytetään tunteitani hyväksi. 

Vierailija
289/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on lapsia edellisestä suhteesta niin miehen asunto menee niille perinnöksi ja rahat. 

En ala ilmaispiiaksi. 

Vierailija
290/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on lapsia edellisestä suhteesta niin miehen asunto menee niille perinnöksi ja rahat. 

En ala ilmaispiiaksi. 

En mene naimisiin, jos mies vaatii avioehtoa. 

Enkä muuta yhteen, jos miehellä on lapsia edellisestä suhteesta. Ehkä sitten voisin muuttaa, jos sitä ennen mennään naimisiin ilman avioehtoa. 

Vierailija
291/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ala ilmaispiiaksi. 

Mietitkö ikinä mitään muuta, kuin miesten rahoja ja asuntoja? Onko sana "rakkaus" sinulle täysin tuntematon käsite? 

Vierailija
292/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala ilmaispiiaksi. 

Mietitkö ikinä mitään muuta, kuin miesten rahoja ja asuntoja? Onko sana "rakkaus" sinulle täysin tuntematon käsite? 

Onko ilmaispiika sinulle tuttu käsite?

Vierailija
293/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala ilmaispiiaksi. 

Ei se kyllä ole. Mä luulen että niitä ilmaispiikoja on olemassa vain sun omassa fantasiamaailmassasi.

Vierailija
294/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten toimisit sellaisessa tilanteessa että mies ilmaisee kiinnostuksensa mutta kaikki tapaamiset jätetään mun harteille, sillä tavalla että mä päätän aina päivän, kellonajan ja mitä tehdään."

Minulle ei riitä että mies kertoo olevansa kiinnostunut, jos se ei kuitenkaan näy hänen käytöksessään. Sen pitää näkyä teoissa, joihin lukeutuu myös tapaamisten suunnitteleminen. Mies ei ilmaise kiinnostustaan riittävän selvästi, mikäli jättää tapaamiset täysin minun harteilleni, enkä näin ollen lähtisi tuohon mukaan ollenkaan. Ja vaikka tuollainen "päätä sä"-mies olisikin aidosti kiinnostunut, en siltikään haluaisi jatkaa, koska en missään tapauksessa haluaisi suhdetta jossa minä olen johtaja. Tuollaisen miehen kanssa muunlaisesta suhteesta on turha edes haaveilla. Makuasioita tietysti nämä mutta itse haluan suhteen jossa mies liidaa.

Vierailija
295/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan rumat naiset joutuvat edes pähkäilemään tällaisia asioita.

Kauniin naisen tarvitsee vain hymyillä kiinnostavalle miehelle ja katsoa silmiin, ja mies kyllä sen jälkeen lähestyy jos hän on kiinnostunut ja tilanne sallii. 

Itse olin nuorena ihan tavallisen näköinen tyttö. Olin hoikka, ei mitään naamavikaa, symmetriset kasvot, hyvä iho, isot silmät, pieni nenä, hyvät hampaat, luonnostaan pitkät ripset ja pitkä luonnonkihara tukka. Että mikä sitten on kauneutta? Kuitenkin monilla rumillakin naisilla on hyviä parisuhteita, joissa kaikki sujuu ja mieskin panostaa suhteeseen. Ei parisuhde voi pelkästään naisen ulkonäön varassa olla. Kyllä siinä täytyy olla rakkautta. 

Ja mullakin ne tyytyjämiehet kyllä sanoi sitä, että sä oot kaunis, mutta ne sanoi sen siinä alussa vain

Nuoret tytöt on nykyään armottomia pullukoita. Se siitä nuoruudesta ja "kauneudesta".

Vierailija
296/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Mun mielestä ihmiset nykypäivänä demonisoi liikaa tyytymistä.

Mä tyydyin mun mieheen, ja hän tyytyi minuun. Jos en olisi tehn

Olet yhdessä ihmisen kanssa  jota et itse rakasta? Eikä hän rakasta sinua? 

Vierailija
297/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat naiset tyytyvät miehiinsä. 

Fakta.

No tietenkin, kun pitää valita niistä aloitteen tehneistä, eikä sitä joka oikeasti kiinnostaisi.

Ei tarvitse. Nainen tekee sille oikeasti kiinnostavalle miehelle hienovaraisesti selväksi että kiinnostaa = valitsee miehen. Mies sitten tarttuu tähän paljon näkyvämmällä eleellä eli tekee ns. Aloitteen, jos nainen kiinnostaa myös häntä. Ja näin jatketaan. Jos naisen kiinnostus lakkaa, hän ei enää vastaa miehen aloitteisiin. Jos miehen kiinnostus lakkaa, hän ei tee enää aloitteita. Suhde tulee luonnolliseen päätökseensä ilman suurta draamaa. Metsään mennään jos mies jatkaa vaikka naisen kiinnostus aloitteisiin vastaamiseen on hiipunut tai jos nainen alkaakin puolestaan jallittaa miestä jos mi

Asia on juuri näin.

Omille tyttärilleni opetan asian seuraavan laisesti: Nainen voi ns. pudottaa nenäliinan eli hienovaraisesti ilmaista kiinnostuksesta. Mies sitten poimii nenäliinan ja tulee palauttamaan sitä naiselle, eli vastaa naisen kiinnostuksenosoitukseen ja tekee aloitteen - tai vaihtoehtoisesti ei koske koko nenäliinaan. Kukaan ei menetä kasvojaan, sillä nainen voi myös aina teeskennellä että nenäliina tippui vahingossa = kiinnostuksen ilmaisut olivat riittävän hienovaraisia, niin että ne voi silti uskottavasti kiistää.

Opetan heille myös että aloitteita he eivät tee. Juuri tässä ketjussa esitetyistä syistä johtuen.

Vierailija
298/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ala ilmaispiiaksi. 

Minulle ei ainakaan, mutta avaatko miten se riippuu parisuhteeseen? 

Vierailija
299/305 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ala ilmaispiiaksi. 

Miksi niistä pitäisi sulle jotain jäädä? Oletko maksullinen?

Vierailija
300/305 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan jos teen aloitteen naisena niin se sotkee kemiat ja mies suhtautuu eri tavalla. Samoin jos itse pidän aktiivisemmin yhteyttä niin juttu kuivuu käsiin. Jos olen itse passiivisempi ja odotan rauhassa niin mies jahtaa,panostaa ja kommunikoi. Siipä en tee enää aloitteita tai kysele perään kun 100% nää ei johda mihinkään.

Mä kyllä ehkä jättäisin väliin nämä suhteenpoikaset, joissa alusta alkaen vain toinen on aktiivinen ja kertoo tunteistaan ja tarpeistaan. Olisinpa sitten kumpi tahansa osapuoli.

Helppo sanoa. Mutta jos on nuori ja kokematon ja kovin ihastunut, sitä haluaa kääntää jokaisen kiven ennenkuin luovuttaa..