Paljonko huumeidenkäyttäjien pelastaminen maksaa yhteiskunnalle?
Paljonkohan ihmisten verorahoja kuluu huumeidenkäyttäjien paapomiseen? Tai ensihoitajien työtä kun mennään taas jonkun yliannostusta vetäneen luo antamaan ensiapua?
Ihan vaan mielenkiinnosta tietää kun näitä huumeidenkäyttäjiä tuntuu olevan enemmän ja enemmän.
Ja ei, käyttöhuoneet ei ole ratkaisu. Ne vetää kaman just siellä missä tarve ja saa, ei ne lähe mihinkään huoneeseen. Joku voi lähtee, mutta 99 % ei. Johan sen näkee kun ympärilleen katsoo.
Kommentit (83)
Yhden huumeiden käyttäjän ympärillä sairastuu monta läheistä. Että jos kustannuksia vain katsotaan, niin ehdottomasti ennalta ehkäisyä, perheiden tukemista ja hoitoon pääsy. Menehtyneen huumeiden käyttäjän lähiomaiset saattavat menettää myös työkykynsä. Käyttöhuoneet hyvä, koska hoidon piiriin siitä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappakoon itsensä, tulee halvemmaksi kaikille!
Kuinka kehtaat? Tunnen monta sellaista ja heissä on sisällä hyvä. He ovat traumojen, egon ja addiktionsa vankeja. Se ei ole heidän todellinen sisin.
Kuinka sinä kehtaat? Maksattaa minulla, joka olen vuosikausia painanut 80-tuntisia työviikkoja, jotta pienestä palkasta jäisi jotain käteen?
Jos teet 80 tuntia töitä joka viikko eikä siltikään meinaa jäädä mitään käteen, niin olisiko kannattanut vaikka opiskella?
No onneksi narkkaritkin on arvokkaampia ja pelastamisen arvoisia jos vertaa ideologiseen feminisimtiin joka kannattaa vihervasemmistoa ne ovat ihmiskunnan pohjasakkaa joita ei pitäisi kohdella edes ihmisenä kun ei hekään muita kohtele ihmisenä vaikka on käsi ojossa vaatimassa rahaa ja palvelua muilta
Huumeet laillisiksi, terveydenhuolto ja vankilassa olo omakustantaiseksi! Jos ei pysty maksamaan vankilassa oloa, pakotettu eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti vähemmän kuin hoitamatta jättäminen. Alkoholinkäytön suorat haittakulut ovat 1,5 miljardia vuodessa. Välillisiä kuluja vähintään toinen samanmoinen.
Se kuitenkin myös työllistää merkittävästi. Moni ravintola, panimot, muu kauppa ja ohessa toimiva logistiikka kuitenkin työllistävät ja tuovat verotuloja myynnistä ja yritystoiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kehtaat? Tunnen monta sellaista ja heissä on sisällä hyvä. He ovat traumojen, egon ja addiktionsa vankeja. Se ei ole heidän todellinen sisin.
Kuinka sinä kehtaat? Maksattaa minulla, joka olen vuosikausia painanut 80-tuntisia työviikkoja, jotta pienestä palkasta jäisi jotain käteen?
Jos teet 80 tuntia töitä joka viikko eikä siltikään meinaa jäädä mitään käteen, niin olisiko kannattanut vaikka opiskella?
Opiskelen tällä hetkellä, yliopistossa. Samalla teen todella pitkiä työviikkoja, jotta parin vuoden päästä minulla olisi varaa opiskella täyspäiväisesti. Olen 40, en halua asua 20-vuotaiden kanssa opiskelija-asuntolassa kuin olisin joku namusetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ja miksi 80 tuntia töitä viikossa puurtava käyttäisi vähän vapaa-aikansa vauvapalstaa trololollaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuo terveydenhoito on kyllä pielessä, kun ihmiset eivät saa apua pahaan oloonsa, jos ovat epätoivoissaain yrittäneet lääkitä sitä päihteillä. Monilla on ADHD, mutta niihinkään tutkimuksiin eivät hakeudu, kun tietävät että ilman huumeseulaa ei voi saada lääkitystä. Ja he tarvitsisivat sen lääkityksen, että voisivat alkaa kuntoutua ja päästä eroon päihteistä.
Se on ihan tuuripeliä, kuka selviää pahasta olosta hengissä siihen asti, että oikeasti alkaa saada apua. Usein vielä kuvioon kuuluu, että hoidetaan alkuun niitä oireita (ahdistus ja masennus) tajuamatta, että siellä takana on diagnosoimaton ADHD. Ei se ihminen tule kuntoon ennen kuin selviää, mikä sitä oikeasti vaivaa ja aletaan hoitaa juurisyytä.
Kyllä nämä nuorten ihmisten kuolemat tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Näihin ihmisiin on jo panostettu valtavasti, on ollut neuvolat ja päivähoidot ja koulutukset. Ja kun ollaan sen kynnyksellä, että ihminen pääsisi
Tutkimuksiin ei hakeuduta siksi että siihen liittyy stigma, häpeä yhteisössä, tiedostamattomuus, julkisen puolen pitkät jonotus ja tutkimusajat...
t. Onnekas adhd kuka pääsi yksityiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egon vanki eli narsisti. Näitä on lähes mahdoton auttaa.
Näin sivusta huomautus. En sano, että pitäisi tappaa, mutta into käyttää pitäisi tappaa. Huumeet trendaa ja tämä teidän trendi tulee vähän kalliiksi meille. Voisitteko keksiä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo terveydenhoito on kyllä pielessä, kun ihmiset eivät saa apua pahaan oloonsa, jos ovat epätoivoissaain yrittäneet lääkitä sitä päihteillä. Monilla on ADHD, mutta niihinkään tutkimuksiin eivät hakeudu, kun tietävät että ilman huumeseulaa ei voi saada lääkitystä. Ja he tarvitsisivat sen lääkityksen, että voisivat alkaa kuntoutua ja päästä eroon päihteistä.
Se on ihan tuuripeliä, kuka selviää pahasta olosta hengissä siihen asti, että oikeasti alkaa saada apua. Usein vielä kuvioon kuuluu, että hoidetaan alkuun niitä oireita (ahdistus ja masennus) tajuamatta, että siellä takana on diagnosoimaton ADHD. Ei se ihminen tule kuntoon ennen kuin selviää, mikä sitä oikeasti vaivaa ja aletaan hoitaa juurisyytä.
Kyllä nämä nuorten ihmisten kuolemat tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Näihin ihmisiin on jo panostettu valtavasti, on ollut neuvolat ja päivähoidot ja koulutukset. Ja
Ja lisään vielä, juurisyyt ovat traumatausta, adhd, kaksisuuntainen ja kaikki persoonallisuushäiriöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egon vanki eli narsisti. Näitä on lähes mahdoton auttaa.
Näin sivusta huomautus. En sano, että pitäisi tappaa, mutta into käyttää pitäisi tappaa. Huumeet trendaa ja tämä teidän trendi tulee vähän kalliiksi meille. Voisitteko keksiä jotain muuta.
Narsistit ja psykopaatit ovat pahimpia mutta myös epävakaa voi olla egon vanki mutta parantua siitä egosta.
Vierailija kirjoitti:
Yhden huumeiden käyttäjän ympärillä sairastuu monta läheistä. Että jos kustannuksia vain katsotaan, niin ehdottomasti ennalta ehkäisyä, perheiden tukemista ja hoitoon pääsy. Menehtyneen huumeiden käyttäjän lähiomaiset saattavat menettää myös työkykynsä. Käyttöhuoneet hyvä, koska hoidon piiriin siitä helposti.
Käyttöhuoneiden tarkoitukseksi perusteltiin maikkarilla se, että päästäisiin rauhassa testailemaan eri huumeita. Tämä on korruptiota. Ainoa huone mitä tähän tarvitaan on vieroitus ja terapia PISTE. Te tavalliset lampaat ette tiedä mistään mitään mutta minä olen entinen narkki.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä edelliseen kommenttiin, tämä pätee myös rikollisuuteen. Jokaiseen yhteiskunnalliseen ongelmaan olisi ratkaisu jos sitä haluttaisiin. Maailma on paha ja elämme lopun aikoja, ainoa vaihtoehto on kääntyä Jeesuksen tielle ja löytää pelastus. Saatana haluaa mahdollisimman monet helvettiin.
Saatanako ne huumeet Suomeen diilaa ?
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti vähemmän kuin hoitamatta jättäminen. Alkoholinkäytön suorat haittakulut ovat 1,5 miljardia vuodessa. Välillisiä kuluja vähintään toinen samanmoinen.
Eiköhän alkoholin myynnillä saada rahaa samoin kuin savukkeilla hoitojen kustantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä edelliseen kommenttiin, tämä pätee myös rikollisuuteen. Jokaiseen yhteiskunnalliseen ongelmaan olisi ratkaisu jos sitä haluttaisiin. Maailma on paha ja elämme lopun aikoja, ainoa vaihtoehto on kääntyä Jeesuksen tielle ja löytää pelastus. Saatana haluaa mahdollisimman monet helvettiin.
Saatanako ne huumeet Suomeen diilaa ?
Saatana on pahuus ihmisen mielessä joka sallii sen joten kyllä
Vierailija kirjoitti:
Huumeet laillisiksi, terveydenhuolto ja vankilassa olo omakustantaiseksi! Jos ei pysty maksamaan vankilassa oloa, pakotettu eutanasia.
Olet paha ihminen.
Valitettavasti se huumeriippuvuus on niin paha ongelma, että siitä ei pelasta juuri mikään.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se huumeriippuvuus on niin paha ongelma, että siitä ei pelasta juuri mikään.
Kyllä pelastaa. Minä pelastuin niillä keinoin mitä olen itse täällä toitottanut mutta pääsinkin onnekkaana yksityiselle, kaikilla ei ole siihen varaa mikä on täysin ymmärrettävää kun maksaa niin paljon.
Useammalla työpaikalla pitäisi olla huumausainetestaus työsuhteen alussa. Myös satunnaiskokeet työsuhteen aikana olisivat paikallaan. Ei kukaan halua näiden huumehörhöjen kanssa työskennellä, varsinkin jos pitää paikkaansa, että suuremmalla todennäköisyydellä sellaisiin törmää.
Eläkeikä on tällä hetkellä 65-70 vuotta. Kuinka vanhoiksi kuvittelet ihmisten elävän? Kyllä ne kuule keskimäärin 85 vuotiaana alkaa olla mullan alla.