Voiko synnytys olla oikeasti niin raju ettei äiti voi huolehtia vauvasta pariin viikkoon synnytyksestä?
Kaverin mies hoitaa vauvaa kun vaimoke ei kykene synnytyksen jäljiltä. Vaimoke makaa sängyssä voiko olla?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen synnyttänyt kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla, joten mulle toipuminen on ollut tosi nopeaa. Mutta ymmärrän, että alspääsynnytyksessä voi synnyttäjä vammautua tosi pahasti. Siksi valitsisikin sektion kaikilla kerroilla.
Sektiossa on kyllä suuremmat riskit äidille. Sekin 10 litraa vuotanut oli elektiivinen sektio, oli tosin jo useampia sektioita hänellä takana ja siksi kohtu repesi.
No mutta - silloin kun lapsi on rakastettu ja toivottu, äiti on valmis tällaiset riskit ottamaan. Lapselle suunniteltu sektio on turvallisin tapa syntyä.
Toiset taas sanoi, että itsekästä hankkia monta lasta sektiolla kun kohdun repeämän riskit kasvaa. Siinä oli lähellä jäädä monta lasta äidittömäksi.
Mutta en käy sen enempää moralisoimaan kuin ihannoimaankaan. Se oli onnettomuus ja huonoa tuuria, onneksi päättyi kuitenkin onnellisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä kohdallesi, jos perseestä tulisi keilapallo ja repeäisit kasseihin asti auki. Taitaisi tehdä vähän pipiä?
Sitä vartenhan siellä on auttajia, kätilöitä, että koetetaan estää tuollaista. Toiset onnekkaat selviää varsin vähäisillä vaurioilla.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttäminen on vaarallista ja kivuliasta sekä emälle että lapselle. Siksi kumpaakaan ei tulisi siihen pakottaa.
Jos seksi on maailman luonnollisin asia niin miksi synnytys ei sitten ole?
No eihän tosiaan kannata sairaalaan jäädä sen pidemmäksi aikaa kuin pakko on, ainakaan jos asuu kuitenkin suht lähellä että pääsee takaisin jos tulee jotain. Kotona on mukavampi olla ja toipuukin paremmin tutuissa ympyröissä. Mutta kotiin pääsy ei todellakaan tarkoita että äiti olisi täydessä terässä, vaan se toipuminen jatkuu ja isän tehtävänä on huolehtia vaimostaan ja myös siitä vauvastaan. Äidin olisi hyvä saada keskittyä imettämään ja kuntoutumaan omaan tahtiin, isä voi laittaa ruokaa, vaihtaa vaipat jne.