Voiko synnytys olla oikeasti niin raju ettei äiti voi huolehtia vauvasta pariin viikkoon synnytyksestä?
Kaverin mies hoitaa vauvaa kun vaimoke ei kykene synnytyksen jäljiltä. Vaimoke makaa sängyssä voiko olla?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietipä kohdallesi, jos perseestä tulisi keilapallo ja repeäisit kasseihin asti auki. Taitaisi tehdä vähän pipiä?
Ei silti jäädä sänkyyn makaamaan ja jätetä vauvaa miehen harteille.
Kyllä jätetään ja tätä pitäisi tehdä paljon enemmänkin.
Purista vesimeloni perseestäsi ja mieti sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, kaverin mies imettää vauvan ja synnyttää seuraavan lapsen.
Miksi veetuilet? Ei kaikkea voi tietää jos ei ole kokemusta mutta ei yllätä mammojen ilkeys palstalla.
Itse tulit tänne arvostelemaan ilkeästi vasta synnyttänyttä äitiä. Millaisia kommentteja oikein odotit?
En arvostellut vaan esitin kysymyksen ja vaimoke sanaa käytin kun kaveri käyttää sitä synnyttäneestä vaimokkeestaan. Kysymykseni näytti menevän tunteisiin sen verran paljon, että käytöstavat unohtuivat täysin. Noh kaikkea ei voi saada.
Voi olla. Lapsen synnyttäjä meinasi kuolla verenvuotoon, kun istukka ei irronnut. Oli täysin masentunut 1,5 vuotta ja hoiti lasta vain makaamalla lapsen kanssa, jonka vuoksi myös lapsen motorinen kehitys viivästyi. Minä hoidin lapsen ja opetin synnyttäjääkin (onneksi työkokemusta päiväkodista), sekä työn ja kodin minkä ehdin. Paloin loppuun ja samalla synnyttäjä voimaantui. Sitten alkoikin vieraannuttaminen, rahastus ja loputtomat käräjäjutut. Neuvo ystävääsi eroamaan ja ottamaan lapsi, ennen kuin nainen polttaa kaikki heistä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Purista vesimeloni perseestäsi ja mieti sitten uudestaan.
Kukaan tuskin synnyttää vesimelonia joten miksi vertaat ihmisvauvaa vesimeloniin. Typerää kertakaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että synnytykseen voi jopa kuolla? Eli kyllä, voi olla "raju".
Illan tyhmin kysymys, onneksi olkoon.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vaan tyhmiä ihmisiä.
Itse sain 1. lapsen sekstiolla, ja tuli pahoja komplikaatioita hb laski 54, paha tulehdus, kuumetta 40 astetta jne. Sairaalassa melkein 2 vkoa synnytyksen jälkeen, mutta niin vaan piti itse sairaalassa ja kotona synnytyksen jälkeen pärjätä, kun miehen piti olla töissä. Olin järkyttävän kipeä ja huonossa kunnossa, mutta mitäpä se auttoi pärjättävä vaan oli. Oli aivan hirveää aikaa :( ei ollut sukulaisistaan auttamaan erinäisten syiden takia, eikä mitään kotipalvelu tms. apua saanut, selvitin kyllä.
että vastaus kysymykseen oman kokemuksen perusteella, niin..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja siinä voi kuolla sekä äiti että lapsi.
Voi kuolla, mutta eivät kotiuta ennen kuin katsovat että pärjää ja vauvan hoito sujuu. Eli tässä nyt on oikeasti kyseessä laiska ihminen, sängyssä ei kukaan parane. Minulla tuli iso hematooma hätäsektiosta, kyllä puhuin itseni kotiin viikon päästä, ei meinannut lääkäri päästää mutta tulehdusarvot oli enää 98 joten päästivät kotiin.
No, just oli juttu äidistä, joka menetti 10 litraa verta synnytyksessä. Sitä voi miettiä omalle kohdalla miten nopeaa sellaisesta toipuu. Jotkut joutuu olemaan sairaalassakin viikon tai yli, kun eivät ole kotikunnossa. Pahin tilanne on yleensä niillä, jotka joutuu hätäsektioon viime metreillä.
Suurin osa tietysti toipuu ihan nopeasti, mutta normaalin hyvin sujuneen alatiesynnytyksenkin jälkeen menee aikaa toipua. Hyvä jos isä auttaa. Toki yleensä ihan pelkkä makoilu ei auta toipumaan mistään, isojen leikkaustenkin jälkeen ihmiset laitetaan liikkeelle mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mitä mieltä niin pitkälle jalostetusta elukasta, ettei se enää selviä poikimisesta ilman apua?
Kyllä ihan jalostamattomiakin eläimiä kuolee synnytyksessä. Toki ihmiselle synnytys on vaarallisempaa kun pää on suhteessa niin iso.
Halveksiva aloitus mutta vastataan nyt asiallisesti:
Kyllä voi. Voi kestää viikkoja, jopa kuukausia ennen kuin äiti voi hoitaa lasta, liikkua tai vaikka pääsee sairaalasta. Harvinaista mutta ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mun vaimo repes oikein kunnolla. Verta menetti niin että taju oli lähteä- parempi olis ollu. Työnsivät pojan takas ja tekivät kuitenkin hätäkeisarin. Oli sitte alapää revenneenä ja maha tikattuna eikä istua voinut, eikä oikein mi tään. Seksiä ei halunnut ja olihan se valmiiks auki kun ladon ovet. Valitti sitäkin kun uinnin jälkeen tuli litratolkulla vettä.
Mahasta meni tunto ja hermoradat katkes keisarissa, joten puuttu ne G-pisteet mistä ennen nautti. Alapäässä tunto ei palautunu. Ei nautintoa enää. Imetyksen jälkeen tisseistäkin tuli roikkuvat pussit ja toinen vielä jäi eri kokoiseksi.Sanoi suoraan et seksi ei enää kiinnosta. Oli pahoillaan ja sano et jos on pakko käydä vieraissa ni mee vaan.
Mites sille teidän lapselle kävi? Tarkoitan siis sitä vauvaa, joka tässä verilöylyssä syntyi? Mikä sinun suhteesti on häneen? Elääkö hän vielä, t
Hyvin. Pisteytys 10/10 Hyvät suhteet. Itse kasvatetaan
Vierailija kirjoitti:
No, just oli juttu äidistä, joka menetti 10 litraa verta synnytyksessä. Sitä voi miettiä omalle kohdalla miten nopeaa sellaisesta toipuu. Jotkut joutuu olemaan sairaalassakin viikon tai yli, kun eivät ole kotikunnossa. Pahin tilanne on yleensä niillä, jotka joutuu hätäsektioon viime metreillä.
Suurin osa tietysti toipuu ihan nopeasti, mutta normaalin hyvin sujuneen alatiesynnytyksenkin jälkeen menee aikaa toipua. Hyvä jos isä auttaa. Toki yleensä ihan pelkkä makoilu ei auta toipumaan mistään, isojen leikkaustenkin jälkeen ihmiset laitetaan liikkeelle mahdollisimman pian.
Vai 10 litraa? Ihmisessä on ehkä puolet tuosta verimäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisessa on noin 5 litraa verta😏
Vierailija kirjoitti:
On sitten ollut todella iso. 6-8% painosta on verta.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain 1. lapsen sekstiolla, ja tuli pahoja komplikaatioita hb laski 54, paha tulehdus, kuumetta 40 astetta jne. Sairaalassa melkein 2 vkoa synnytyksen jälkeen, mutta niin vaan piti itse sairaalassa ja kotona synnytyksen jälkeen pärjätä, kun miehen piti olla töissä. Olin järkyttävän kipeä ja huonossa kunnossa, mutta mitäpä se auttoi pärjättävä vaan oli. Oli aivan hirveää aikaa :( ei ollut sukulaisistaan auttamaan erinäisten syiden takia, eikä mitään kotipalvelu tms. apua saanut, selvitin kyllä.
että vastaus kysymykseen oman kokemuksen perusteella, niin..
Tehtiinkö sektio viilto pitkittäin vai poikittain? Onko tuntu palautunut? Jäikö nahkaa roikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisessa on noin 5 litraa verta😏
Siihen kyseiseen äitiin tiputettiin litroittain uutta verta. Olisi kuollut muuten, eikä ollut itsestään selvää, että jää henkiin hoidosta huolimatta.
Itse olen synnyttänyt kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla, joten mulle toipuminen on ollut tosi nopeaa. Mutta ymmärrän, että alspääsynnytyksessä voi synnyttäjä vammautua tosi pahasti. Siksi valitsisikin sektion kaikilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mitä mieltä niin pitkälle jalostetusta elukasta, ettei se enää selviä poikimisesta ilman apua?
Kyllä ihan jalostamattomiakin eläimiä kuolee synnytyksessä. Toki ihmiselle synnytys on vaarallisempaa kun pää on suhteessa niin iso.
Tämä. Jalostettuja ja jalostamattomia kuolee poikimisessa ihan yhtä suurella todennäköisyydellä!