Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko synnytys olla oikeasti niin raju ettei äiti voi huolehtia vauvasta pariin viikkoon synnytyksestä?

Vierailija
27.11.2024 |

Kaverin mies hoitaa vauvaa kun vaimoke ei kykene synnytyksen jäljiltä. Vaimoke makaa sängyssä voiko olla?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaanko ap surkuttettelee, kun terve mies joutuu hoitamaan oman lapsensa, kun miehen lapsen synnyttämisen pahasti vammauttaa lapsen äiti on vuodepotilaana?

Siis kuinka laiska mies on kyseessä, kun yhden lapsen hoitaminen terveenä on miehelle liikaa?

Vierailija
102/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen synnyttänyt kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla, joten mulle toipuminen on ollut tosi nopeaa. Mutta ymmärrän, että alspääsynnytyksessä voi synnyttäjä vammautua tosi pahasti. Siksi valitsisikin sektion kaikilla kerroilla.

Kukin tavallaan, mutta tosi nopeaa? Ei tullut tikkejä, kävelit itse osastolle? Pääsit kotiin samana päivänä. Alatiesynnytyksessä on riskinsä, mutta en käsitä miksi kukaan vapaaehtoisesti haluaa, että maha leikataan auki. Hyh hyh. Pelkästään arvet kammottaisi. Ja siis itse synnytin luomuna ja syöksynä (syöksyä en tosin valinnut) ja toivuin ihan aidosti nopeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja siinä voi kuolla sekä äiti että lapsi.

Mun läheinen oli vähällä kuolla synnytykseen ja lapsi myös.

Pitkään sairaalassa molemmat.

Myös esim. häpyluu voi murtua ja toipuminen kestää kuukausia. Mutta onneksi on keksitty kyynärsauvat niin pääsee sentään kavelemään. Jotenkin. Vauvaa ei nostella. Imettää toki voi, kun joku asettaa vauvan syliin.

Vierailija
104/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen synnyttänyt kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla, joten mulle toipuminen on ollut tosi nopeaa. Mutta ymmärrän, että alspääsynnytyksessä voi synnyttäjä vammautua tosi pahasti. Siksi valitsisikin sektion kaikilla kerroilla.

Mut samat kysymykset sulle tehtiinkö viilto poikittain vai pitkittäin? Onko tunto palautunut?

Yksi pystyyn, kaksi poikittain. Tunto palannut kaikkiin. Kahta poikittaista viiltoa ei enää edes erota ihosta.

Olen kuullut että pystyyn vedetty sektioviilto ei olis yhtä paha, poikittainen katkoo kaikki hermot oliko eroa pysty-poikittaisviilloilla? 

ikää kysyisin kun/jos olet niin hyvin toipunut tarkoitan että nuorempana toipuu nopeammin ja jää vähemmän mitään niin yläpää ( imetys -rinnat riippuvat) kuin alapää.

Vierailija
105/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, mutta tosi nopeaa? Ei tullut tikkejä, kävelit itse osastolle? Pääsit kotiin samana päivänä. Alatiesynnytyksessä on riskinsä, mutta en käsitä miksi kukaan vapaaehtoisesti haluaa, että maha leikataan auki. Hyh hyh. Pelkästään arvet kammottaisi. Ja siis itse synnytin luomuna ja syöksynä (syöksyä en tosin valinnut) ja toivuin ihan aidosti nopeasti. 

Jalkeilla alle vuorokauden sisäân, lapsi heti syliin synnytyssalissa, isâ leikkasi napanuoran kaikilla kerroilla. Tikit katosivat nopeasti, Samoan arvet. Kipuja Ei ollste eikä tullut. Komme kertaa kokenut tämän. Olen valintoihini tyytyväinen.

Vierailija
106/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin 10 vrk teholle  akuutin keisarinleikkauksen jälkeen. Olin menettänyt myös paljon verta, hemoglobiini 4,8. Suoisto pysähtyi, paralyyttinen ileus. Olin kuukauden sairaalassa. Uskalsin tehdä toisen toisen lapsen, suunniteltu keisarinleikkaus ja kaikki meni hyvin. Tosin vatsan avaus kesti 35 min (norm noin 5 min) koska edellisestä oli kehittynyt paljon kiinnikkeitä.

Vierailija
107/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tosiaanko ap surkuttettelee, kun terve mies joutuu hoitamaan oman lapsensa, kun miehen lapsen synnyttämisen pahasti vammauttaa lapsen äiti on vuodepotilaana?

Siis kuinka laiska mies on kyseessä, kun yhden lapsen hoitaminen terveenä on miehelle liikaa?

En todellakaan. Avataanpa nyt enemmän, olen mies ja minulla ei ole lapsia vielä enkä ole ollut mukana synnytyksessä. Kaveri kutsuu ihan itse vaimokettaan vaimokkeeksi. Huolestuin kun kuulin että synnytys on yllättäen ollut todella raju että kaverin vaimoke on joutunut vuodepotilaaksi. En halveeraa ketään, kunhan kummastelen mutta ihan samat kai tuo kun paskaa lentää niskaan kuitenkin.

Vierailija
108/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut samat kysymykset sulle tehtiinkö viilto poikittain vai pitkittäin? Onko tunto palautunut?

Yksi pystyyn, kaksi poikittain. Tunto palannut kaikkiin. Kahta poikittaista viiltoa ei enää edes erota ihosta.

Olen kuullut että pystyyn vedetty sektioviilto ei olis yhtä paha, poikittainen katkoo kaikki hermot oliko eroa pysty-poikittaisviilloilla? 

ikää kysyisin kun/jos olet niin hyvin toipunut tarkoitan että nuorempana toipuu nopeammin ja jää vähemmän mitään niin yläpää ( imetys -rinnat

Eka lapsi 36v, seuraava 39v ja viimeinen 41v. Olen helposti raskautuvaa sorttia.

Vierailija
109/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat veti herneen nenuliin kun aloituksen teki mies, jos kysyjä olisi ollut toinen nainen, niin vastaukset olisi olleet asiallisia.

Vierailija
110/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Avataanpa nyt enemmän, olen mies ja minulla ei ole lapsia vielä enkä ole ollut mukana synnytyksessä. Kaveri kutsuu ihan itse vaimokettaan vaimokkeeksi. Huolestuin kun kuulin että synnytys on yllättäen ollut todella raju että kaverin vaimoke on joutunut vuodepotilaaksi. En halveeraa ketään, kunhan kummastelen mutta ihan samat kai tuo kun paskaa lentää niskaan kuitenkin.

Olisi varmaan sinun pitänyt aloituksessasi tosiaan avata asiaa enemmän, koska aloituksesi kuulostaa vaimon arvostelulta sekä siltä, ettei mielestäsi lapsen isän, joka on isyyslomalla, kuulu hoitaa lasta, oli vaimo missä kunnossa tahansa.

Vierailija
111/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikot on heikkoja myös synnytyksessä.

Kuten juuri miehet.

En ainakaan omilla synnytysreissuilla ole nähnyt yhtään synnyttänyttä miestä.

Vierailija
112/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkeilla alle vuorokauden sisäân, lapsi heti syliin synnytyssalissa, isâ leikkasi napanuoran kaikilla kerroilla. Tikit katosivat nopeasti, Samoan arvet. Kipuja Ei ollste eikä tullut.

Jotain tuollaista ajattelinkin "todella nopean toipumisen" olleen. Mutta hienoa toki, että olet valintoihisi tyytyväinen. Leikkauksesta tosin jää AINA arpia, varsinkin kun vedetään vatsa auki ja ilman kipulääkettä on varmasti kipeä, että ei nyt sentään liioittelemaan kannata ruveta. Enkä tiedä mitä napanuoran leikkaaminen sektioon edes liittyy. 

Vierailija
113/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mun vaimo repes oikein kunnolla. Verta menetti niin että taju oli lähteä- parempi olis ollu. Työnsivät pojan takas ja tekivät kuitenkin hätäkeisarin. Oli sitte alapää revenneenä ja maha tikattuna eikä istua voinut, eikä oikein mi tään. Seksiä ei halunnut ja olihan se valmiiks auki kun ladon ovet. Valitti sitäkin kun uinnin jälkeen tuli litratolkulla vettä.

Mahasta meni tunto ja hermoradat katkes keisarissa, joten puuttu ne G-pisteet mistä ennen nautti. Alapäässä tunto ei palautunu. Ei nautintoa enää. Imetyksen jälkeen tisseistäkin tuli roikkuvat pussit ja toinen vielä jäi eri kokoiseksi.Sanoi suoraan et seksi ei enää kiinnosta. Oli pahoillaan ja sano et jos on pakko käydä vieraissa ni mee vaan. 

Lisään vielä että edelleen ollaan yhdessä. Hoidin alkuun yksin kaiken. Tuttipullot, yösyötöt, päiv

Tarviiko olla heti noin vihamielinen? Kyllä toi mun korvaan kuulostaa enemmän traagiselta kuvaukselta siitä kuinka synnytys repi naisen kehon ihan hajalle ja tuhosi elämänlaadun. Jos itse pitäisi katsoa vierestä kun oma kumppani joutuisi vaikka onnettomuuteen, jonka seuraukset olisi kuvatun kaltaiset, niin kyllä musta tuntuisi pahalta hänen puolestaan. Ja olisin pahoillani siitä että hän ei nauti enää seksistä. Enkä vain itseni takia, vaan erityisesti hänen. 

Vierailija
114/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä ihan oikeasti ole kuullut aiemmin, että naisia toisinaan kuoleekin synnytyksiin? Jopa Suomessa 2020-luvulla?

Vierailija
115/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku kysyy tätä?

Minä makasin yli viikon sairaalassa synnytyksen jälkeen enkä kotiinpääsyn jälkeen uskaltanut pariin viikkoon nostaa vauvaa syliin, saatikka kantaa. 

Ihan normaali alatiesynnytys, joka päättyi rajuun sisäiseen verenvuotoon. Ihan hilkulla oli, että yleensä selvisin. Heikossa hapessa olin pitkään. 

Vierailija
116/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän vuoden palkittu isä jäänyt vajaan vuorokauden ikäisen vauvan kanssa kahden, kun perusterve äiti kuoli sisäiseen verenvuotoon muutaman tunnin päästä synnytyksestä. 

Vierailija
117/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuollaisessa tapauksessa äiti on varmaan r aiskattu ja silvottu sairaalassa. Lapsivuoteus kuitenkin kuuluu osaksi raskautta ja kestää viikkoja, jolloin nainen lähinnä toipuu ja imettää vauvaa

Suomessa ja länsimaissa tässä väkivallan jälkeisessä vaiheessa yritetään kaikin keinoin tosin vieroittaa vastasyntynyt äidistä, jotta normaalia kiintymyssuhdetta ei pääse syntymään ja lapsi saadaan traumatisoitua sekä indoktrinoitua valtion ohjelmaan. Iso osa ihmisiä on aivopesty kuvittelemaan, että miehen kuuluu transsukupuolisesti alkaa emoksi vauvalle tässä vaiheessa, mikä itse asiassa heikentää myös naisen toipumista (oksitosiinivaje) ja traumatisoi vauvan peruuttamattomasti (täysin ennenaikainen vieroitus). Synnyttäminen suomessa on sama kuin synnyttäisi suoraan ojaan ja orjuuteen

Vierailija
118/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua päästetty edes sairaalasta pois huonon kuntoni vuoksi (vaikea raskausmyrkytys) 

En tiedä vielä onko heidän tapauksessaan ollut raskausmyrkytystä, kunhan olen huolissani. Sain vain viestin että lapsi on syntynyt vaikeuksien kautta ja pääsivät myöhemmin kotiutumaan ja kaverin vaimoke makaa sängyssä.

No. Empaattista, että olet huolissasi.

Kannattaa googlailla synnytysjuttuja, myös noita miehistä tehtyjä synnytyskipuja imitoivia videoita niin voit eläytyä.

Jos kaverisi antaa jotain lisätietoja, voit googlata niilläkin.

Jos itse pääset joskus osallistumaan oman lapsesi synnytykseen, on hyvä olla selvillä realiteeteista sekä kiitollinen nykylääketieteen osaamisesta. Historiallisempina aikoina synnytyskuolemat olivat suurempi riski kuin nykyisin.

Mutta edelleen on muitakin riskejä.

Eikä tarvitse välttämättä mitään edes "sattua". Synnyttäjä voi olla hyvin väsynyt, siksi pitäisi rauhoittaa se kotiinpaluun aika ja kutsua niitä vieraita vasta kun synnyttäjä on vähän toipunut ja levännyt ruljanssista ja vanhemmat itse tottuneet vauvan hoitoon.

Meille sai tulla katsomaan vauvaa, kun hän oli 2-viikkoinen - hyvin pieni oli edelleen.

Vierailija
119/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämän vuoden palkittu isä jäänyt vajaan vuorokauden ikäisen vauvan kanssa kahden, kun perusterve äiti kuoli sisäiseen verenvuotoon muutaman tunnin päästä synnytyksestä. 

Niin tapettiin siis. Sairaaloissa synnytykset ovat väkivaltaista r aiskaamista ja mm. Istukat revitään kohdusta, mikä aiheuttaa väistämättä sisäisen verenvuodon. Synnytys ei ole vaarallista vaan luonnollista, mutta sadistien ja misogynistien ympäröimänä ja heille alisteisessa asemassa synnyttäminen on

Yhdenkään naisen ei kannata synnyttää suomessa, varsinkaan tiedeuskovaiselle miehelle

Vierailija
120/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja siinä voi kuolla sekä äiti että lapsi.

Mun läheinen oli vähällä kuolla synnytykseen ja lapsi myös.

Pitkään sairaalassa molemmat.

Myös esim. häpyluu voi murtua ja toipuminen kestää kuukausia. Mutta onneksi on keksitty kyynärsauvat niin pääsee sentään kavelemään. Jotenkin. Vauvaa ei nostella. Imettää toki voi, kun joku asettaa vauvan syliin.

Häntäluu murtuu sadistisen ja seksuaalisesti äärimmäisen väkivaltaisen ja misogynistisen synnytysasennon (ylöspäinsynnytys) vuoksi. Synnytys suomessa äärimmäisen vihamielinen ja syvintä pahuutta maan päällä ilmentävä seksuaalisen väkivallan spektaakkeli