Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko synnytys olla oikeasti niin raju ettei äiti voi huolehtia vauvasta pariin viikkoon synnytyksestä?

Vierailija
27.11.2024 |

Kaverin mies hoitaa vauvaa kun vaimoke ei kykene synnytyksen jäljiltä. Vaimoke makaa sängyssä voiko olla?

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että synnytykseen voi jopa kuolla? Eli kyllä, voi olla "raju".

Illan tyhmin kysymys, onneksi olkoon.

Vierailija
2/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta nykyään pumpulissa kasvaneille naisille ihan kaikki on liian rankkaa jos joutuu itse tekemään yhtään mitään kun nainen mielestä heidän ei tarvi edes itseään elättää kun sekin on miesten hommaa. Ei naiset tasa-arvoon pysty vaikka itse sitä miehiltä vaatii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä kohdallesi, jos perseestä tulisi keilapallo ja repeäisit kasseihin asti auki. Taitaisi tehdä vähän pipiä?

Vierailija
4/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoke? Kylläpä käytät hänestä kaunista ilmaisua.

Kokeile itse synnytystä. Se voi kestää kymmeniä tunteja. Saatat menettää paljon verta tai alapääsi repeää ja se ommellaan. Keisarileikkauksessa viilletään maha joko pysty- tai poikkisuoraan auki. Mutta tavoitteena on että synnyttäjä lähtee mahdollisimman pian liikkeelle, jotta ei tule veritulppia.

Vierailija
5/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta nykyään pumpulissa kasvaneille naisille ihan kaikki on liian rankkaa jos joutuu itse tekemään yhtään mitään kun nainen mielestä heidän ei tarvi edes itseään elättää kun sekin on miesten hommaa. Ei naiset tasa-arvoon pysty vaikka itse sitä miehiltä vaatii

No alkakaa te miehet sitten vuorostanne synnyttää kun niin hyvin osaatte!

Vierailija
6/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kaverin mies imettää vauvan ja synnyttää seuraavan lapsen.

Vierailija
7/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja siinä voi kuolla sekä äiti että lapsi.

Vierailija
8/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelepa että siihen on moni nainen kuollut eikä ole ollut vauvaansa hoitamassa ikinä. 

Vierailija
9/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin raju, että pulpahtaa vastapäiseen seinään :o

Vierailija
10/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että synnytykseen voi jopa kuolla? Eli kyllä, voi olla "raju".

Illan tyhmin kysymys, onneksi olkoon.

Oletko koskaan kuullut järjestä? Et näköjään.

Vierailija
11/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ja monissa maissa vieläkin on synnytyksen jälkeen ns. lapsivuodeaika, n. kuukauden aika, jolloin synnyttänyt äiti makaa vuoteessa ja toipuu, ja muut hoitavat hommat ja sitä äitä. 

"Toipuminen synnytyksestä kestää 6 viikosta jopa 12 viikkoon. Toipumisaikaa kutsutaan puerperiumiksi, lapsivuodeajaksi. Sen aikana elimistö palautuu raskauden ja synnytyksen aiheuttamista muutoksista. Sairaalasta kotiuduttaessa tämä palautuminen on vasta alullaan."

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01396

Vierailija
12/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veetuilet? Ei kaikkea voi tietää jos ei ole kokemusta mutta ei yllätä mammojen ilkeys palstalla.

Vierailija
13/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa haluaisin pyytää sinua katsomaan videoita netistä, missä miehille laitetaan vatsaan anturit jotka simuloivan synnytys- tai kuukautiskipuja. Sitten nämä raukat vääntelehtivät lattialla ja menevät toimintakyvyttömään tilaan. Eli käypä itse ensin testaamassa tätä, ja tule sitten keskustelemaan asiata, kun sinulla on siitä oikeaa tietoa, poikuliini.

Vierailija
14/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin sairaalassa oltiin pitkään, sairaanhoitajat hoitivat äitejäkin, vauvat nukkuivat vauvalassa ja äidit lepäsivät. Tosi pitkään on ollut jo käytäntö, että sairaalassa äiti hoitaa vauvaa koko ajan, eikä äitejä auta kukaan, ellei saada perhehuonetta. Nykyään säästetään lisäksi sairaala-ajassa. Äidit kotiutetaan tikit vuotavina, kotiin saadaan ohjeet miten tunnistetaan hengenvaaralliset jälkikomplikaatiot. Kivahan se on, jos isä osallistuu.

Vierailija
15/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veetuilet? Ei kaikkea voi tietää jos ei ole kokemusta mutta ei yllätä mammojen ilkeys palstalla.

No kun täällä ihmetellään miksi mies joutuu hoitamaan vauvan kun nykyajan pumpulissa kasvaneet naiset eivät kestä mitään.

Vierailija
16/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on mies hoitamassa ja ottamassa asiallisesti vastuuta koko perheestä ja antaa vaimon levätä. Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta tai eivät saa apua.

Vierailija
17/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut siis siitä keisarinleikkauksesta.

Vierailija
18/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä kohdallesi, jos perseestä tulisi keilapallo ja repeäisit kasseihin asti auki. Taitaisi tehdä vähän pipiä?

Olen vain huolissani en sen kummempaa ja olen muuten mies.

Vierailija
19/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita edes rajua synnytystä. Moni suomalainen nainen täysin kykenemätön huolehtimaan lapsesta lainkaan. Hirveä kiire baanalle bilettämään. 

Vierailija
20/145 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua päästetty edes sairaalasta pois huonon kuntoni vuoksi (vaikea raskausmyrkytys) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä