Joko olette ostaneet kaupan "simaa"?
Kaupan "siman" tunnistaa helposti. Aineksissa on rypälemehu tai omenamehu, eikä mm. fariinisokeria tai sitruunaa. Maku muistuttaa epäonnistunutta Pommacia.
Kommentit (17)
En, se on pahaa. Ensimmäisen vastaajan kommenttiin: myös kotona tehty sima on sokerilientä.
En ole ostanut, tein itse. Ei nuo kaupan "simat" ole simaa nähneetkään. Itse tehdyssä simassa ei ole mitään rypälemehua. Vettä, sitruunaa, sokeria ja hiivaa. Siinä ainekset, mitä on oikeassa simassa.
Kaupasta saa myös hyvää simaa. Ei ole pakko ostaa sitä halvinta paskaa.
Pommacin resepti on ihan eri kuin aiemmin, ihan karmeeta litkua nykyisin
Kaskein luomu sima on hyvin lähellä aidon itse tehdyn siman makua. Valmistusaineet ihan sitä mitä siman kuuluukin olla.
En osta. Itsellä simat pullotettuna jääkaapissa. Mä en edes tykkää käyttää sokeria (fariini- tai tavis) vaan hunajaa simaan. Hunaja, sitruuna, vesi, hiiva, muutama kanelitanko, hieman kuivatuja katajanmarjoja niin hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
En osta. Itsellä simat pullotettuna jääkaapissa. Mä en edes tykkää käyttää sokeria (fariini- tai tavis) vaan hunajaa simaan. Hunaja, sitruuna, vesi, hiiva, muutama kanelitanko, hieman kuivatuja katajanmarjoja niin hyvää tulee.
Hunajasima on toisaalta sitten jo ihan eri juoma. Makuasioita. Minusta perinteinen sokerisima on se mikä kuuluu vappuun.
Oli simamaistiaiset kaupassa, maku oli siedettävä mutta enemmän hiilihappoa olisi saanut olla. Ehkä vielä enemmän sitruunan makuakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hunajasima on toisaalta sitten jo ihan eri juoma. Makuasioita. Minusta perinteinen sokerisima on se mikä kuuluu vappuun.
Simahan on pirun vanhaa juoma ja alunperin nimenomaan hunajaan, aikoinaan siinä oli volttejakin sen verran että jurrit sai aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kilju on halvempi tehdä ja nousee mukavasti hattuun.
Kiljun ja siman ero on lähinnä siinä miten kauan sen annetaan käydä.
S Herkusta saa kotisimaa, joka on ehtaa tavaraa. Kaskein Luomu myös.
Hintaa on, mutta on nuo hyviä - tai parempia kuin itse tehty.
Joku kolmaskin kotisima oli kaupassa. En ole kokeillut.
Aina katson valmistusaineet, ettei tule ostettua epäsimaa.
Ostin yhden pullon kaupan simaa. En tiedä sionko juoda sitä lasillistakaan, kun sisuskalut ei kestä sokeria yhtään.
Marlin sima on pelkkä huono vitsi, viemäriin meni.
Eipä ole rypälemehua tuossa simassa, mitä itse kaupasta ostin, sitruunatäysmehua kylläkin.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/wanhan-porvoon-fabriikki-kotisima-0-95l/6…
Löytyy sekä fariinisokeri että sitruuna (täysmehuna)
Kaupan sima on sokerilientä, itse tehty paitsi halpaa myös juuri sitä simaa.
Olen vaan laiska etten lasten lähdettyä ole viitsinyt tehdä. Ostin äsken erään tekijän lientä, enkä tykännyt.