Uudet ravintosuositukset eivät enää liity ruuan tervellisyyteen
Kommentit (464)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli kiloa maitotuotteitakin pitäisi syödä. Huh huh sitä juuston mussuttamista.
Olet käsittänyt väärin. Joko syöt vähärasvaisia tai rasvattomia maitotuotteita 3,5 juomalasin verran tai syöt 52,5 grammaa juustoa.En käytä muuta maitotuotteita kuin juustoa. Eihän 50 g juustoa voi mitenkään korvata 500 grammaa.
Et siis tiedä juuston valmistuksestakaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niin, tietenkin ilmasto ennen suomalaista
Olet se hiili jokta pitää vähentää. T. YLE
Haluan syödä nopeasti tappavaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, eikö koirien ja kissojen määrää voisi ainakin vegaaniaatetta tunnustavilta rajoittaa? Mussuttavat lihaa ja nuuta eläinperäistä minkä ehtivät, Ainakin se olisi ilmastoteko!
Mun puolesta voidaan antaa kaikille ihmisille lihakiintiö, johon kuuluu myös kotieläimet. Maksimissaan 400 g viikossa.
Lemmikki eläimen syömiset tulee vähentää omistajan kiintiöstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha on itsessään terveydelle haitallista, prosessoitua tai ei. Mitä vähemmän syö sen parempi
Laita linkki luotettavaan tutkimukseen.
Mene lukemaan PubMedin sivuille tai kysy ChatGPT:ltä.
Joo-o.
Mulla on puhjennut hiljattain yliherkkyys useimmille kasviksille ja hedelmille, kävin allergiatesteissäkin (verikokeet ja prickit) mutta mitään ei löydetty. Oireet ovat pahimmillaan vieneet ensihoitoon.
En todellakaan aio lähteä rehulinjalle, nytkin on tarkkaa, mitä syön. Kun virallista allergiaa ei ole, en myöskään saa erityisruokaa esim. sairaalassa. Silti mukanani kulkee epipen, eli oireet on tunnustettu todellisiksi.
Helvettiin tuo ympäristönäkökulma ravintosuosituksista. En halua että joku wokepelle pääsee sanomaan mitä ravintosuosituksiin pitäisi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä perustuu edelleen terveellisyyteen. Liha on vähän kuin viina: kivaa satunnaisesti mutta mitä vähemmän sen parempi
Miksi teistä vassareista on tullut niin tyhmiä? En mä keksi muuta syytä kuin sen, että syötte vain kasviksia. Aivot kutistuneet
Olen kyllä oikeistolainen jos kiinnostaa, en tosin persu, miksi oletit vasemmistolaiseksi vain koska huolehdin terveydestäni?
Ei varmasti ole terveellistä syödä pelkkiä kasviksia ilman kananmunia, kanaa ja kalaa jne. Ja punaista lihaakin kyllä saa syödä mutta ei liikaa. Ihminen on lihaa. Ei karhukaan pelkällä marjalla pärjäisi. Ehkä sitten naisten juttu, kun ei tarvi lihaa ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko mihinkään tutkimuksiin, mitkä vasemmistolaiset on laatinut, vaikka kuinka olisivat "asiantuntijoita" 800g vihreää ja nyt kanakin on pahasta. Yrittävät tehdä jengistä kasvissyöjiä. Äiteelle sanoin, että kyllä leikkeleitä voi syödä entiseen tapaan
Kyllähän ne suositteli suomalaisen kalan syönnin lisäämistä. Kasvissyöjät ei syö kalaa. Ja mitä terveyteen tulee, niin leikkeleiden epäterveellisyys on ollut tiedossa jo pitkään. Mieluummin terveyden kannalta siis kannattaa syödä kanaa ihan kanana kuin jotain siitä tehtyä leikkelettä nitriitteineen.
Woket yrittivät suositella koirillekin kasvisruokaa ja nyt samat tyypit virallisten ravintosuositusten parissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko mihinkään tutkimuksiin, mitkä vasemmistolaiset on laatinut, vaikka kuinka olisivat "asiantuntijoita" 800g vihreää ja nyt kanakin on pahasta. Yrittävät tehdä jengistä kasvissyöjiä. Äiteelle sanoin, että kyllä leikkeleitä voi syödä entiseen tapaan
Perinnemedian asiantuntijat kiteytyy Pekka Toveriin. 100% väärässäoloaste!
Eli tee juuri päinvastoin kuin perinnemedian asiantuntija neuvoo!
Sanan asiantuntija merkitys on nykyisin selkokielellä "seuraavaksi valehtelua".
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet selvittänyt kaikkien eri ravitsemustutkijoiden poliittisen kannan? Aika homma varmasti, satoja ihmisiä lukemattomista eri maista.
Vierailija kirjoitti:
Minullahan oli paljon sanottavaa asiaan harmi kun et ymmärrä lukemaasi.
Kirjoittaja(sinä) alkoi heittelään ivallillisia emoji-kommentteja ilman mitään argumenttia aiheeseen.
Kukaan ei puhunut "suomalaisesta ilmastosta" vaan sen keksit ihan itse kunnei ollut mitään sanottavaa aiheeseen. Puhuimme ravintosuosituksista ja niiden syistä emme "irrallisesta ilmastosta", siitä puhuit vain sinä. Onko tämäkin jotain mitä et millään käsitä?
Et sitten vastannut. Miksi alun perinkään sotkettiin suomalaiset ilmastoon? -Tietenkin ilmasto ennen suomalaisia, kuului viesti. Minä en näitä toisiinsa sotkenut, ja viestini tarkoitus olikin kyseenalaistaa näiden kahden vetäminen yhteen tuollaisella itsesääliä tihkuvalla tavalla.
Et sitten ymmärtänyt. Miksi sitten Aloit kommentoimaan suomalaisten "erillisestä ilmastosta" ravintoleskusteluun jossei se mitenkään liittynyt aiheeseen? Hoet edelleen siitä irrallisesta ilmastosta mutta et osaa mitenkään perustella miten se liittyy asiaan. Sinun mukaan se ei liittynyt lihan syöntiin niinkuin täällä puhuttiin mutta mitään muutakaan selitystä et osaa antaa?
Jos et ymmärtänyt niin ehkä se ensimmäinen kommentti tarkoitti että 6miljoonan suomalaisen ei ole järkeä rajoittaa syömistäkin pelkän ilmaston takia. Varsinkaan kun suurinosa maailmasta ei tee niin ja on muitakin tapoja vaikuttaa asioihin kuin se kaikkein tärkein elämisen kannalta.
Vasemmiston "asiantuntijat" tiedetään. Niissä piireissä aate menee aina ajattelun ja faktojen edelle, vaikka olisi miten yliopistot käyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pähkinöistä tulee ei ulkopuolelta, esim. Kiinasta. En syö niitä siksi!
Suomen alueellakin etelässä kasvaa hasselpähkinöitä. Täällä kasvaa kastanjoitakin, mutta niiden annetaan pilaantua maassa eikä kukaan tee niistä ruokaa.
Hasselpähkinä tosiaan kasvaa Suomessa. Sen sijaan täällä kasvavat kastanjat ovat hevoskastanjoita, jotka ei sovi ihmisravinnoksi.
Kyllä niistä huomaa, että on painotettu enemmän ympäristönäkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, eikö koirien ja kissojen määrää voisi ainakin vegaaniaatetta tunnustavilta rajoittaa? Mussuttavat lihaa ja nuuta eläinperäistä minkä ehtivät, Ainakin se olisi ilmastoteko!
Mun puolesta voidaan antaa kaikille ihmisille lihakiintiö, johon kuuluu myös kotieläimet. Maksimissaan 400 g viikossa.
Lemmikki eläimen syömiset tulee vähentää omistajan kiintiöstä!
Hybridit ujuttaa keskusteluun kasuaalisti ajatuksen kiintiöstä. Kohti social credit systeemiä, taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et sinä tuolla asian vierestä jankuttamlsella muuta sitä faktaa, että kuljetuksen ilmastovaikutukset ovat vain muutamia prosentteja kaikista ilmastovaikutuksista.
Soijakommentti oli faktaa niille jotka seuraavaksi tulevat tähän syyllistämään ihmisiä soijan syönnistä ja kaukaisilta mailta kuljettamisesta."
Kuljetus, prosessointi ja pakkaus ja jakelu on 18% ruoan päästöistä. Ei ihan muutama prosentti. Eri
Sisällytät kuljetukseen prosessoinnin, pakkauksen ja jakelun, niin totta kai prosenttiosuus nousee.
Haukkaatko itse pihvisi suoraan lehmän perseestä? Eiköhän kaikki ruoka ole jollain tavallla pakattua ja ainakin JAELTUA. Ei hyvää päivää.
En kun hän tuosta paikalliselta teurastajalta ja ison osan saan naapurin metsästä
Siltikään kuljetukseen ei sisälly prosessointi, pakkaus ja jakelu, joiden yhteenlaskettu osuus ilmastovaikutuksista on suurempi kuin pelkän kuljetuksen, joka muodostaa vain noin 5 % kokonaisilmastovaikutuksista. Tätähän sinä yritit kiistää.
Vierailija kirjoitti:
Woket yrittivät suositella koirillekin kasvisruokaa ja nyt samat tyypit virallisten ravintosuositusten parissa?
Miksi sitten noissa ei suositella kasvisruokavaliota?
Kahvillekin näytetään punaista valoa. Eikö se ollut jopa terveellistä jossain vaiheessa? Ja siipikarjan lihan piti olla ainakin melko terveellistä. Seuraavissa ravintosuosituissa varmaan kala ja pavut on epäterveellisiä?