Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet ravintosuositukset eivät enää liity ruuan tervellisyyteen

Vierailija
27.11.2024 |

vaan mukana ilmastohömppää

Kommentit (464)

Vierailija
121/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palkokasveja suositellaan....en pysty syömään...pierettää ja kun eivät sula, niin eivät sula!

Kokeile linssejä. Jos pierettää, tee itsellesi fenkolinsiemenistä fenkolihauduketta ja juo sellaisenaan tai vaikka hunajatilkan kanssa. Fenkolinsiemeniä saat maustehyllystä. Oma teesiivilä löytyy aterimien läheltä ja maksaa alle 5€.

Ibs, hernekasveilla on ihan sama vaikutus. Herne/linssikeitto pahimpia mahalle.

Vierailija
122/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko mihinkään tutkimuksiin, mitkä vasemmistolaiset on laatinut, vaikka kuinka olisivat "asiantuntijoita" 800g vihreää ja nyt kanakin on pahasta. Yrittävät tehdä jengistä kasvissyöjiä.  Äiteelle sanoin, että kyllä leikkeleitä voi syödä entiseen tapaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa maitotuotteitakin pitäisi syödä. Huh huh sitä juuston mussuttamista.

Olet käsittänyt väärin. Joko syöt vähärasvaisia tai rasvattomia maitotuotteita 3,5 juomalasin verran tai syöt 52,5 grammaa juustoa.

Vierailija
124/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, eikö koirien ja kissojen määrää voisi ainakin vegaaniaatetta tunnustavilta rajoittaa? Mussuttavat lihaa ja nuuta eläinperäistä minkä ehtivät, Ainakin se olisi ilmastoteko!

Mun puolesta voidaan antaa kaikille ihmisille lihakiintiö, johon kuuluu myös kotieläimet. Maksimissaan 400 g viikossa. 

Vierailija
125/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että ilmastonäkökulma tuotiin tähän, nyt jää varjoon se ongelma että osa suomalaisista luulee edelleen lihan olevan terveellistä

Vierailija
126/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen syömishäiriöinen enkä uskalla sen takia lähteä rajoittamaan syömisiäni. 

Vierailija
127/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perustuu edelleen terveellisyyteen. Liha on vähän kuin viina: kivaa satunnaisesti  mutta mitä vähemmän sen parempi 

Miksi teistä vassareista on tullut niin tyhmiä? En mä keksi muuta syytä kuin sen, että syötte vain kasviksia. Aivot kutistuneet

Vierailija
128/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa maitotuotteitakin pitäisi syödä. Huh huh sitä juuston mussuttamista.

Olet käsittänyt väärin. Joko syöt vähärasvaisia tai rasvattomia maitotuotteita 3,5 juomalasin verran tai syöt 52,5 grammaa juustoa.

En käytä muuta maitotuotteita kuin juustoa. Eihän 50 g juustoa voi mitenkään korvata 500 grammaa.

Vierailija
129/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei puhuta mitään siitä kuinka PALJON kasviksissa ja hedelmissä on KASVINSUOJELUMYRKKYJÄ???

Ja AHH, KAIKKI sairastuu syöpiin.

Vierailija
130/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, eikö koirien ja kissojen määrää voisi ainakin vegaaniaatetta tunnustavilta rajoittaa? Mussuttavat lihaa ja nuuta eläinperäistä minkä ehtivät, Ainakin se olisi ilmastoteko!

Mun puolesta voidaan antaa kaikille ihmisille lihakiintiö, johon kuuluu myös kotieläimet. Maksimissaan 400 g viikossa. 

Miten nuo maito/lihatilojen pitäjät kompensoi tuon jos kotieläimet lasketaan?

Vierailija
131/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksista tulee mieleen THL:n rokotussuositukset niille, joilla ei ole omaa puolustusjärjestelmää viruksia vastaan.

Vierailija
132/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pähkinöistä tulee ei ulkopuolelta, esim. Kiinasta. En syö niitä siksi! 

Suomen alueellakin etelässä kasvaa hasselpähkinöitä. Täällä kasvaa kastanjoitakin, mutta niiden annetaan pilaantua maassa eikä kukaan tee niistä ruokaa.

Vierailija
133/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perustuu edelleen terveellisyyteen. Liha on vähän kuin viina: kivaa satunnaisesti  mutta mitä vähemmän sen parempi 

Miksi teistä vassareista on tullut niin tyhmiä? En mä keksi muuta syytä kuin sen, että syötte vain kasviksia. Aivot kutistuneet

Olen kyllä oikeistolainen jos kiinnostaa, en tosin persu, miksi oletit vasemmistolaiseksi vain koska huolehdin terveydestäni?

Vierailija
134/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään poliittinen agenda kuin ehkä ilmaston osalta. Vegaanius on uskonto ei poliittinen suuntaus. Olen vassari/liiton mies ja syön lihaa enimmäkseen riistaa.

Vierailija
135/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto on hyvää, mutta joudun aina ottamaan kahta eri valmisetta siitä tuleviin mahavaivoihin. Mietin vaan onko se siinä vaiheessa ilmastoystävällisempi verrattuna esim. jauhelihaan? Kun ottaa huomioon myös noiden kahden lääkkeen hiilijalanjäljen?

Vierailija
136/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan oli paljon sanottavaa asiaan harmi kun et ymmärrä lukemaasi.

Kirjoittaja(sinä) alkoi heittelään ivallillisia emoji-kommentteja ilman mitään argumenttia aiheeseen.

Kukaan ei puhunut "suomalaisesta ilmastosta" vaan sen keksit ihan itse kunnei ollut mitään sanottavaa aiheeseen. Puhuimme ravintosuosituksista ja niiden syistä emme "irrallisesta ilmastosta", siitä puhuit vain sinä. Onko tämäkin jotain mitä et millään käsitä?

Et sitten vastannut. Miksi alun perinkään sotkettiin suomalaiset ilmastoon? -Tietenkin ilmasto ennen suomalaisia, kuului viesti. Minä en näitä toisiinsa sotkenut, ja viestini tarkoitus olikin kyseenalaistaa näiden kahden vetäminen yhteen tuollaisella itsesääliä tihkuvalla tavalla.

Vierailija
137/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nämä suositukset otettaisiin vastaan Trumpin valkoisessa turvapaikassa?

Vierailija
138/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastohömppää? Jaaha, ap on persu. 

https://i.redd.it/f5s65vdcwjw91.png

Siinä sulle sitä hömppää!

Vierailija
139/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että ilmastonäkökulma tuotiin tähän, nyt jää varjoon se ongelma että osa suomalaisista luulee edelleen lihan olevan terveellistä

Harmi on se, että ilmastonäkökulman vuoksi ihmiset vtuuntuineina viittaavat kintaallaan sille vähäiselle terveysosuudellekin, minkä nämä öyhöttäjät tyhmyyksissään tuonne saivat upotettua. 

Vierailija
140/464 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sitä jatkossa tekee ruuaksi kun vaan toiselle lämpimälle aterialle riittää proteiinia, 50 g lihaa ja 50 g kalaa. Toiseen ei sitten mitään.

Chili sin carnea (tulista papupata ilman lihaa), härkäpapurouhe- tai soijarouhekaalilaatikkoa, hernekeittoa ilman lihanpaloja, paistettuja ja maustettuja kikherneitä esim. kaurakermassa riisin tai ruokaohran kanssa, sardiinipastaa (kalaahan piti lisätä), silakkapihvejä ja muusia, mantelikalaa seistä, kalapullia järvikalasta, tattikastiketta, tattipizzaa, sienisalaattia jne jne jne.

Ruokia on pilvin pimein. Kyse taitaa oikeastikin siitä, että ihmiset eivät tunne juuri muita kuin liharuokareseptejä.

Ibs eli en voi syödä mitään palkokasveja enkä juuri sieniä kuten n.10%suomalaisista. kala on toki hyvä/hyvää. eri

Ruoka-aineallergiset ja muut poikkeustapaukset elävät omalla tavallaan. En minäkään keliaakikkona odota kylään mennessä, että minulle olisi leivottu pellillinen pullaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme