Uudet ravintosuositukset eivät enää liity ruuan tervellisyyteen
Kommentit (464)
Mä en usko mihinkään tutkimuksiin, mitkä vasemmistolaiset on laatinut, vaikka kuinka olisivat "asiantuntijoita" 800g vihreää ja nyt kanakin on pahasta. Yrittävät tehdä jengistä kasvissyöjiä. Äiteelle sanoin, että kyllä leikkeleitä voi syödä entiseen tapaan
Vierailija kirjoitti:
Puoli kiloa maitotuotteitakin pitäisi syödä. Huh huh sitä juuston mussuttamista.
Olet käsittänyt väärin. Joko syöt vähärasvaisia tai rasvattomia maitotuotteita 3,5 juomalasin verran tai syöt 52,5 grammaa juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, eikö koirien ja kissojen määrää voisi ainakin vegaaniaatetta tunnustavilta rajoittaa? Mussuttavat lihaa ja nuuta eläinperäistä minkä ehtivät, Ainakin se olisi ilmastoteko!
Mun puolesta voidaan antaa kaikille ihmisille lihakiintiö, johon kuuluu myös kotieläimet. Maksimissaan 400 g viikossa.
Harmi että ilmastonäkökulma tuotiin tähän, nyt jää varjoon se ongelma että osa suomalaisista luulee edelleen lihan olevan terveellistä
Olen entinen syömishäiriöinen enkä uskalla sen takia lähteä rajoittamaan syömisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä perustuu edelleen terveellisyyteen. Liha on vähän kuin viina: kivaa satunnaisesti mutta mitä vähemmän sen parempi
Miksi teistä vassareista on tullut niin tyhmiä? En mä keksi muuta syytä kuin sen, että syötte vain kasviksia. Aivot kutistuneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli kiloa maitotuotteitakin pitäisi syödä. Huh huh sitä juuston mussuttamista.
Olet käsittänyt väärin. Joko syöt vähärasvaisia tai rasvattomia maitotuotteita 3,5 juomalasin verran tai syöt 52,5 grammaa juustoa.
En käytä muuta maitotuotteita kuin juustoa. Eihän 50 g juustoa voi mitenkään korvata 500 grammaa.
Miksi ei puhuta mitään siitä kuinka PALJON kasviksissa ja hedelmissä on KASVINSUOJELUMYRKKYJÄ???
Ja AHH, KAIKKI sairastuu syöpiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, eikö koirien ja kissojen määrää voisi ainakin vegaaniaatetta tunnustavilta rajoittaa? Mussuttavat lihaa ja nuuta eläinperäistä minkä ehtivät, Ainakin se olisi ilmastoteko!
Mun puolesta voidaan antaa kaikille ihmisille lihakiintiö, johon kuuluu myös kotieläimet. Maksimissaan 400 g viikossa.
Miten nuo maito/lihatilojen pitäjät kompensoi tuon jos kotieläimet lasketaan?
Suosituksista tulee mieleen THL:n rokotussuositukset niille, joilla ei ole omaa puolustusjärjestelmää viruksia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pähkinöistä tulee ei ulkopuolelta, esim. Kiinasta. En syö niitä siksi!
Suomen alueellakin etelässä kasvaa hasselpähkinöitä. Täällä kasvaa kastanjoitakin, mutta niiden annetaan pilaantua maassa eikä kukaan tee niistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä perustuu edelleen terveellisyyteen. Liha on vähän kuin viina: kivaa satunnaisesti mutta mitä vähemmän sen parempi
Miksi teistä vassareista on tullut niin tyhmiä? En mä keksi muuta syytä kuin sen, että syötte vain kasviksia. Aivot kutistuneet
Olen kyllä oikeistolainen jos kiinnostaa, en tosin persu, miksi oletit vasemmistolaiseksi vain koska huolehdin terveydestäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään poliittinen agenda kuin ehkä ilmaston osalta. Vegaanius on uskonto ei poliittinen suuntaus. Olen vassari/liiton mies ja syön lihaa enimmäkseen riistaa.
Hernekeitto on hyvää, mutta joudun aina ottamaan kahta eri valmisetta siitä tuleviin mahavaivoihin. Mietin vaan onko se siinä vaiheessa ilmastoystävällisempi verrattuna esim. jauhelihaan? Kun ottaa huomioon myös noiden kahden lääkkeen hiilijalanjäljen?
Minullahan oli paljon sanottavaa asiaan harmi kun et ymmärrä lukemaasi.
Kirjoittaja(sinä) alkoi heittelään ivallillisia emoji-kommentteja ilman mitään argumenttia aiheeseen.
Kukaan ei puhunut "suomalaisesta ilmastosta" vaan sen keksit ihan itse kunnei ollut mitään sanottavaa aiheeseen. Puhuimme ravintosuosituksista ja niiden syistä emme "irrallisesta ilmastosta", siitä puhuit vain sinä. Onko tämäkin jotain mitä et millään käsitä?
Et sitten vastannut. Miksi alun perinkään sotkettiin suomalaiset ilmastoon? -Tietenkin ilmasto ennen suomalaisia, kuului viesti. Minä en näitä toisiinsa sotkenut, ja viestini tarkoitus olikin kyseenalaistaa näiden kahden vetäminen yhteen tuollaisella itsesääliä tihkuvalla tavalla.
Mitenköhän nämä suositukset otettaisiin vastaan Trumpin valkoisessa turvapaikassa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohömppää? Jaaha, ap on persu.
https://i.redd.it/f5s65vdcwjw91.png
Siinä sulle sitä hömppää!
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ilmastonäkökulma tuotiin tähän, nyt jää varjoon se ongelma että osa suomalaisista luulee edelleen lihan olevan terveellistä
Harmi on se, että ilmastonäkökulman vuoksi ihmiset vtuuntuineina viittaavat kintaallaan sille vähäiselle terveysosuudellekin, minkä nämä öyhöttäjät tyhmyyksissään tuonne saivat upotettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sitä jatkossa tekee ruuaksi kun vaan toiselle lämpimälle aterialle riittää proteiinia, 50 g lihaa ja 50 g kalaa. Toiseen ei sitten mitään.
Chili sin carnea (tulista papupata ilman lihaa), härkäpapurouhe- tai soijarouhekaalilaatikkoa, hernekeittoa ilman lihanpaloja, paistettuja ja maustettuja kikherneitä esim. kaurakermassa riisin tai ruokaohran kanssa, sardiinipastaa (kalaahan piti lisätä), silakkapihvejä ja muusia, mantelikalaa seistä, kalapullia järvikalasta, tattikastiketta, tattipizzaa, sienisalaattia jne jne jne.
Ruokia on pilvin pimein. Kyse taitaa oikeastikin siitä, että ihmiset eivät tunne juuri muita kuin liharuokareseptejä.
Ibs eli en voi syödä mitään palkokasveja enkä juuri sieniä kuten n.10%suomalaisista. kala on toki hyvä/hyvää. eri
Ruoka-aineallergiset ja muut poikkeustapaukset elävät omalla tavallaan. En minäkään keliaakikkona odota kylään mennessä, että minulle olisi leivottu pellillinen pullaa jne.
Ibs, hernekasveilla on ihan sama vaikutus. Herne/linssikeitto pahimpia mahalle.