Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut laihduttajat kieltäydytte tarjoiluista/tuputtamisesta ?

Vierailija
25.11.2024 |

Esimerkiksi jos joku, joka tietää teidän laihduttavan tietyllä ruokavaliolla, sanoo (taas kerran), että "jos mietit sitä ruokavaliota niin voithan ottaa pienemmän annoksen sitä makaronilaatikkoa ja enemmän salaattia". Ja kun kieltäydyt vedoten dieettiisi niin sama jatkuu seuraavan kerran erään tilaisuuden jälkeen, hän sanoo painostavasti "meillä on lounas". Ja taas joudut sanomaan saman koskien ruokavaliotasi. Hän ei lainkaan kannusta kuten pitäisi eli sanoa että onpa hyvä kun sinulla on itsekuria, tsemppiä laihdutukseen, anteeksi kun tuputin, en tee enää toisten. 

Millaisia tilanteita olet laihdutuksen aikana kohdannut tarjoamiseen tai jopa tuputtamiseen liittyen, ja mitä sanoit? Oletko alkanut vältellä kokonaan tilanteita joissa tarjoillaan jotain? 

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on noudatettava ruokavaliota tai sairastun vakavasti. Ruokavalioni toki laihduttaa, mutta se ei ole pääpointti miksi ruokavaliota noudatan. Ihmiset kuitenkin näkevät vain sen laihtumisen siinä ja luulevat minun olevan laihdutuskuurilla.

En jaksa selostaa mitä voin syödä ja mitä en ja miksi, koska se on kiusallista ja epäkohteliasta joissain tilanteissa. Yhtä epäkohteliasta on tuputtaa ja udella ja loukkaantua jos joku kieltäytyy nätisti.

Joskus sanon, että on herkkukiintiö jo täysi, kiitos vaan, mutta kahvia voin toki juoda. Tai kiitos vain, näyttääpä hyvältä, mutta en voi nyt ottaa.

En muistaakseni koskaan ole joutunut liian tungettelevaan tuputtamis tilanteeseen. Yleensä kohtuudella on tajuttu, että ei kiitos tarkoittaa etten tosiaan voi syödä mitä tarjotaan.

Työpaikalla on ikävästi kyllä niitä, jotka ovat työntämässä nokkansa eväisiini, että jaa tommosta syöt. Kyllä tosta saat sydänkohtauksen ja kolesterolit on taatusti tapissa.

Vierailija
22/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vältän ruokaa tuputtavia henkilöitä. Tuputtaminen on moukkamaista toimintaa.

Kyllä. Onko vinkkejä työpaikalle? Jos joutuu olemaan samassa taukotilassa tuputtajan kanssa?

Ap

Kyllä olet idiootti.

Ja mitenkähän niin? Et ole tainnut oikeasti koskaan ollut dieetillä ja törmätä tuputtajiin, jotka eivät ymmärrä puhetta? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Itse päätät mitä syöt ja mitä et syö. Ei kiitos riittää. Moni laihduttaja käyttää tuputtajia tekosyynä omalle repsahdukselle. 

Vierailija
24/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Onko vinkkejä työpaikalle? Jos joutuu olemaan samassa taukotilassa tuputtajan kanssa?

Ap

Ei mene samaan aikaan taukotilaan tuputtajan kanssa.

Vierailija
25/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, jos en ole allerginen, ja säädän loppupäivän syömiset sitten uusiksi. 

Vierailija
26/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No, sanot sille, että älä tuputa. Tuo tuntuu minusta kiusalliselta. En halua.

Vierailija
27/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä olet idiootti.

Ja mitenkähän niin? Et ole tainnut oikeasti koskaan ollut dieetillä ja törmätä tuputtajiin, jotka eivät ymmärrä puhetta? 

Ap

Olen eri, mutta liikun sitten ehkä piireissä, missä osataan käyttäytyä. Tarjotaan, mutta ei tuputeta.

Vierailija
28/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Kiitos, mitta ei kiitos.

Älä turhaan tuputa. En ota.

Vierailija
29/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei huomaa mitään kunhan ei itse tee asiasta numeroa. Entisenä lihavana suosittelen olemaan juhlissa täysin hiljaa laihduttamisesta. Muita ihmisiä ei toisten ihmisten laihduttaminen kiinnosta. Eikä tarvitse kiinnostaa. 

Painonpudotus on jokaisen yksityisasia. Moni laihduttaja hakemalla hakee huomiota. Kerrotaan suureen ääneen omasta laihdutuskuurista. Ja annetaan selvityksiä miksi jotain tarjottavaa ei voi ottaa tai voi ottaa. Isäntäväkeä sekä vieraita kohtaan olisi hyvä olla hienotunteinen. Vieraat ovat juhlimassa ja nauttimassa kahvipöydän antimista tyytyväisenä. Tarjoilut on huolellisesti mietitty ja niihin on laitettu aikaa, vaivaa ja rahaa. Kukaan ei halua kuulla juhlissa edes kiertotietä vihjaillen, kuinka lihottavaa syntymäpäiväsankarin lempikakku on. 

Vierailija
30/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos". Mitään muuta ei ole koskaan tarvittu eikä kukaan tiedä yhtään mitään ruokavaliostani muutenkaan. Huuteletko itse pitkin kyliä olevasi (jälleen kerran) dieetillä? 

Ap taitaa vaan kaivata tekosyitä mutustaa pulaa. Missään ei tyrkytetä syötävää kuvailemaasi tahtia. Oikein "painostusta", hohhoijaa.. 

Vierailija
31/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan laihdutin (ja en ole lihonut takaisin) niin oma äitini tyrkytti, että kyllä sinä nyt voit syödä kakkua, kun et ole enää lihava.

Vierailija
32/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona omien soppiesi kanssa niin kukaan ei tuputa mitään.

Vierailija
33/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee asiasta numeroa ja otan pienet annokset, makealle on toiminut " ei kiitos"

Okei, no siinä tapauksessa et ilmeisesti laihduta minkään tietyn, etukäteen suunnitellun ruokavalion mukaan. 

Ap

Ei mikään ruokavalio mene pilalle parin suupalan takia. Jos olet noin nihilisti niin jätät vain ottamatta.

Annos lasagnea ei ole mikään pieni suupala vaan ateria. Ja minulla on oma ruokavaliosuunnitelma jonka mukaan syön. 

Ap

Jos on noin vaikeeta iin pysy kotonasi.

Vierailija
34/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entä jos on pakko? Jos taukoilu on järjestetty työpaikalla niin että se on samaan aikaan? 

Ap

Vierailija
35/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kysyit muilta lahduttajilta, niin itse laihdutan sillä tyylillä, että minun ei tarvitse kieltäytyä mistään ruuasta. Olen tällä tyylillä laihtunut jo 13 kiloa.

Vierailija
36/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Kiitos, otan vain kahvia/teetä/lasillisen vettä.

Yritän välttää ruoka-ainetta x, koska vatsani menee siitä helposti sekaisin.

Olen juuri syönyt, nyt ei kiitos maistu.

Kiitos, mutta olen syönyt jo liikaa makeaa tänään.

Kiitos, otan ehkä hetken päästä.

Vierailija
37/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n ongelman. Mulla on paljon lähipiirissä laihdutuskuurilaista kampittavia tuputtajia. Ongelmaa tietysti pahentaa se, että on jo valmiiksi vaikea kieltäytyä ja olla ottamatta. Osa ihmisistä uskoo kertakieltäytymisen, osalle on sanottava uudestaan ja uudestaan ei. Kyllä tämä on ihan oikea ja todellinen ongelma vaikkei kaikki olisi siihen törmänneetään.

Itselläni ei ole alkoholiongelmaa mutta olen huomannut että juomista vähentämään pyrkivätkin usein yritetään seurassa saada lankeamaan. Kai se harmittaa joitain ihmisiä jos kaikki eivät samalla kertaa kuin he herkuttele tai juopottele. 

Vierailija
38/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kiitos". Mitään muuta ei ole koskaan tarvittu eikä kukaan tiedä yhtään mitään ruokavaliostani muutenkaan. Huuteletko itse pitkin kyliä olevasi (jälleen kerran) dieetillä? 

Ap taitaa vaan kaivata tekosyitä mutustaa pulaa. Missään ei tyrkytetä syötävää kuvailemaasi tahtia. Oikein "painostusta", hohhoijaa.. 

Voi jumalauta. Ei ole mitään tekosyytä, vaan ihan tosiasia että puhe ei ole mennyt perille. Ja kyse siis esimerkiksi yhdestä ystävästä, ei mistään satunnaisesta tuputtamisesta. 

Ap

Vierailija
39/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Entä jos on pakko? Jos taukoilu on järjestetty työpaikalla niin että se on samaan aikaan? 

Ap

Jos taukoajat määrätään tiettyyn aikaan, niin eivätkö ne silloin ole porrastettuja ja muuten voi itse pitää tauon sopivana hetkenä.

Vierailija
40/91 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sanaa: "Ei kiitos"

Mitään muita temppuja ei tarvii.

TARVITSEE,  EI TARVITSE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi