Yläkoulujen seksiopas: Näin otat hyvän kalukuvan!
Kommentit (2550)
Vierailija kirjoitti:
"Jos nuori ottaa kuvan munastaan niin hyvä kuva on sellainen, johon hän on tyytyväinen. Ei tää oo ydinfysiikkaa."
Sinusta siis hyvää lapsen sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa materiaalia on sellainen mistä lapsi itse tykkää?
Onko sinulla hetki aikaa puhua suostumuksesta ja siitä miten lapset länsimaissa tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta eivät voi sitä antaa?
Minusta omasta värkistä omalla suostumuksella itse otettu kuva ei loukkaa kenenkään sukupuolisiveellisyyttä. Joten let us agree to disagree. Tämä loputon jankkaamisesi kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka sanoo että nuoret jotka ottavat elimistään kuvia lähettävät ne aina johonkin? Itse otin vain omaksi ilokseni kun olin teini. Olin utelias! Eipä päätyneet mihinkään. Plus koska olin kiinnostunut seksuaalisuudestani, opin mitä on hyvä seksuaalinen itsetunto jo nuorena. "
Mistä tiedät ettei päätyneet minnekään? Väitän että vähintään kaikki metadata noista kuvista elää tälläkin hetkellä kiinalaisilla palvelimilla.
Miten tämä on kirjailijan syy?
"
Vierailija
26.11.2024 | 20:57
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kuva on sellainen jota katsoja pitää esteettisesti miellyttävänä."
Tarkennetaan siis vielä: Sinun määritelmäsi hyvälle lapolle on se että kyseistä laitonta materiaalia levittävä ja katsova aikuinen pitää sitä itselleen miellyttävänä?
Aaa! Nyt mä tajusin! Sä et ymmärrä mitä "hyvällä kuvalla" tarkoitetaan! Tuossa ei siis puhuta moraalisesta laadusta kuten "hyvä ihminen" ja "paha ihminen", vaan teknisestä laadusta, kuten "hyvä näytönohjain" ja "huono näytönohjain". Jos mun kaveri kysyy, että mikä olisi hyvä näytönohjain, niin mä en ala miettimään näytönohjainten henkistä elämää enkä yhteiskunnallisia vaikutuksia, vaan teknistä suorituskykyä ja sitä mikä takaa parhaan visuaalisen lopputuloksen.
Jos puhutaan laposta valokuvina, niin varmaan siinäkin sovelletaan samaa logiikkaa kuin muissakin kuvissa. Toki jos puhutaan laposta yhteiskunnallisena ilmiönä ja sen vaikutuksista uhreihin, niin se on toki sitten eri keskustelu.
Mutta joo, hämmentävä aihe. Hyvä kuitenkin että saatiin väärinkäsitys selvitettyä."
Ymmärsin kyllä täysin, ja ymmärrän täysin että sinua kuumottelee että poliisi lukee tätä keskustelua, joten koitat nyt paikkailla sanomisiasi peruuttamatta niitä kuitenkaan.
Asia tuli kyllä selväksi: Sinun mielestäsi on olemassa hyvää lapoa. Kuten sanoin, en jatka kanssasi, vaikka kuinka väittäisit tätä väärinkäsitykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikea analogia tässä olisi itsemurha. Ja varmasti joku voisi neuvoa miten se tehdään hyvin niille, jotka sen kuitenkin haluavat tehdä."
Syyllistyt kyllä henkirikokseen jos manipuloit lapsen tekemään itsemurhan. Asia on rikosoikeudellisesti täysin kiistaton. Tapauksia ei Suomessa paljoakaan ole, mutta niistä on kansainvälisesti ennakkotapauksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Conrad_Roy
On todella synkkää että vihervasemmistolaiset ensin tietävät kertoa että ensinnäkin on "hyvää" lapsen sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa materiaalia, ja perään että ei ole mitään vikaa siinäkään että aikuinen manipuloi lapsen tekemään itsemurhan.
Mistä sä yhtäkkiä kaivoit lapsen ja manipulaation? Yrittäisit keskustella aiheesta asiallisesti, mutta tiedät tietysti että jos et pääs
Kyllä, mutta kun kommentoit että "samalla tavoin kuin murhia pyritään estämään kertomalla että ei ole "hyviä" murhia vaan se on aina rikos", niin oletin että koet murhat aina rikoksiksi, etkä vain silloin kun uhri on lapsi. Ja kun vastasin kommentoimalla, että itsemurha on parempi analogia selfiekuviin, sillä molemmissa esimerkeissä tekijä on itse myös kohde, toisin kuin murhassa, päädyit jotenkin lapsiin ja manipulaatioon. Yritän pysyä mukana, mutta sä poukkoilet aiheesta toiseen niin paljon että se on hetkittäin se on haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Seta pois kouluista!
Miten Seta liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vanhan aikaista nyhän pitäisi antaa ohjeita miten laitat tavaroita anaaliin ja saat siitä maisterin palkkaa.
Jep. Lukiokin on vanhanaikainen. Sen pitäisi olla KALUkio. Yo-kirjoitusten sijaan YO-kuvaukset ja neljän kuvan sarjalla pääsee ylioppilaaksi. Ammattikoulussa riittää että on työkalu a n a a lissa ja kalu sotakunnossa.
Sitten kun on toivuttu sukupuolisekoilusta, kesäkurpitsasta ja porkkanasta per*eessä ja banaanista kurkussa, voidaan tavoitella jotain uutta, esim. selfiekeppi perän kautta suusta ulos ja räps! Uusi profiilikuva on valmiina someen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos se lapsi saa idean ja ottaa sen kuvan omalla puhelimellaan (kuten moni lapsi on ihan itse tehnyt), niin onko tämä lapsi käyttänyt itseään hyväksi? Sillä onko se kuva hyvä vai huono ei ole mitään väliä sen kannalta, joten jos tällaisilla tyyliseikoilla kirjailija saa lapsen lukemaan ajatuksella touhuun liittyvistä riskeistä, niin sitten mitään ei ole hävitty, mutta ehkä jotain on voitettu."
Jos lapsi saa tällaisen idean, aikuisen vastuulla on kertoa että kuvia ei missään tapauksessa tule ottaa. Jos aikuinen sen sijaan opastaa miten kuva otetaan oikein tai "hyvin", on aikuinen syyllistynyt lapsen sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan materiaalin tuottamiseen ja lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
Kerrotko vielä mikä sinun on vaikea tuossa ymmärtää?Aika harva poika kertoo vanhemmilleen jos on ottanut kuvan vehkeestään. Vai meinaatko että mi
Sitten jotain on mennyt pieleen, jos vanhempien kanssa ei voi keskustella vaikeista ja noloistakin aiheista. On kaksoisviestintää ensin opettaa täydellisen kalukuvan ottaminen ja sitten demonisoida kalukuvat.
Vierailija kirjoitti:
"Jos nuori ottaa kuvan munastaan niin hyvä kuva on sellainen, johon hän on tyytyväinen. Ei tää oo ydinfysiikkaa."
Sinusta siis hyvää lapsen sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaa materiaalia on sellainen mistä lapsi itse tykkää?
Onko sinulla hetki aikaa puhua suostumuksesta ja siitä miten lapset länsimaissa tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta eivät voi sitä antaa?
Puhutaan. Otetaan vaikka lapsi, joka ei ole koskaan lukenut tätä kirjaa. Kun hän ottaa kuvan omasta vehkeestään ja katsoo sitä, niin kuka loukkaa suostumusta? Onko lapsi enemmän rikollinen ottaessaan kuvan vai katsoessaan sitä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä varsinainen klassikkoaihe: kirjat ja niiden turmeleva vaikutus nuorisoon. Suosittua jo antiikin Roomassa ja nykyisin totalitaarisissa valtioissa.
Sun mielestä kirjoilla ei voi olla turmelevaa vaikutusta? Raamattu, Maon pieni punainen kirja, Mein Kampf... Mut sun logiikka on sun logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta omasta värkistä omalla suostumuksella itse otettu kuva ei loukkaa kenenkään sukupuolisiveellisyyttä. Joten let us agree to disagree. Tämä loputon jankkaamisesi kyllästyttää.
Kysyn uudestaan koska et vastaa kysymykseen:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvee älämlö kun teineille kerrotaan yrvistä ja illuista. Minun aikaan seitkytluvulla kerrottiin p anohommista jo pikkukakkosessa. Se oli silloin ihan normaalia.
V i t t u nyt tulee esille jo nuorison arkikielessä, k y r p ä samoin. Homon tuotos opetti suihinottoa ja muuta pervoa, vai ymmärsinkö syväkurkun uutisoinnin väärin.
Sulla ei taida olla tuntumaa vanhempaa ja ronskimpaa kuin ovatkaan esittäviin nuoriin. Seksistä voi puhua asiallisesti, vastuullisesti ja ikätasoisesti, vaikka nuori esittäisi kovista. Ei sun äitinä tarvitse puhua kullin menemisestä pilluun, vaikka teinipojat kuinka uhoaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka sanoo että nuoret jotka ottavat elimistään kuvia lähettävät ne aina johonkin? Itse otin vain omaksi ilokseni kun olin teini. Olin utelias! Eipä päätyneet mihinkään. Plus koska olin kiinnostunut seksuaalisuudestani, opin mitä on hyvä seksuaalinen itsetunto jo nuorena. "
Mistä tiedät ettei päätyneet minnekään? Väitän että vähintään kaikki metadata noista kuvista elää tälläkin hetkellä kiinalaisilla palvelimilla.
Kirjailijan on oltava aika lapsellinen, jos ei tätä aspektia huomioi mitenkään tässä asiassa.
Ennen: kaikki mitä laitat nettiin, jää sinne ikuisesti.
Nykyään: kaikki tieto mikä jossain vaiheessa on kännykässäsi, on myös palvelimella jossakin.
Tuommosia oppaita ei tarvita. Ehkäisyvalistus on hyvä. Tuollainen opas on outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen aikuinen kertoo lapselle että ei ole olemassa "hyviä" lapsen sukupuolisiveellisyyttä loukkaavia kuvia. Eikä vain sen takia että kyseessä on moraalisesti halveksuttava ajatus, vaan myös sen takia että kuvat ja vähintään metadata asuu kiinalaisilla palvelimilla.
Itse sanon vastuullisena aikuisena lapsilleni että älkää ottako alastonkuvia itsestänne koska te ette tiedä mihin data menee, enkä tiedä minäkään koska lähdekoodi on suljettu. Sanon myös että ylipäänsä kannattaa välttää valokuvien ottamista samasta syystä, mutta tämä koskee erityisesti valokuvia lasten sukuelimistä joista sinulla ei ole hajuakaan mihin päätyvät, eikä ole kirjailijallakaan.
Siksi on vastuutonta sanoa että vaikkei kuvaa lähettäisikään minnekään, ei ole mukamas mitään vikaa ottaa sitä ja "tutkia" itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjan kirjoittaja voi saada seksuaalista mielihyvää siitä kuvitelmasta että suomalaisetkin pojat lukevat hänen kirjoitustaan juuri nyt, juuri nyt ja sitten "kirjailija" laukeaa.
Samoin lautakunta joka lähetti kirjan kouluihin voi unelmoida (samoin luokan opettaja) kuinka nuoret solakat pojat imevät kullejaan ja nämä aikuiset saavat seksuaalista nautintoa lasten hyväksikäytöllään.
Vaikea toki oikeudessa todistaa, mutta näin se voi olla. Pedofiilejä on keskuudessamme.
Näkeehän sen tuosta äijästä. Kosteasilmäinen "söpö" kaveri, oikein kunnon homppeli joka haluaa valistaa nuoria poikia.
Oma lapsi lähtee yksityiskouluun ulkomaille, on vielä jotain toivoa saada opetustakin sen sijaan että pähkäillään päivän sukupuolta, ollako trans, binääri vai genderfluid, ja mitä tänään tungettaidiin a n a a liin vai leikkautetaanko kokonan uusi ruumiinaukko, jonne saa vaikka kassakaapin tai vesimeloonin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toivottavasti kerrot myös ehkäisystä, seurustelusta, seksistä, toisen huomioinnista, suostumuksesta, kieltäytymisestä jne. "
Tietysti.
Kysyin mitä itse opetat. Nähdäkseni suostumuksesta et ainakaan jos vieraat aikuiset opastavat lastasi valokuvaamaan sukuelimiään, eli sinä et ainakaan suostumuksesta puhu lapsellesi mitään.Olemme puhuneet useastikin suostumuksesta. En silti olisi kyllä lainkaan yllättynyt, jos poikani olisi kuvannut sukukalleuksiaan 😂.
Tarvitseeko silti koulussa opettaa 13-vuotiaille, kuinka ottaa mahdollisimman edustava kullikuva.
Vierailija kirjoitti:
"
Vierailija
26.11.2024 | 20:57
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä kuva on sellainen jota katsoja pitää esteettisesti miellyttävänä."
Tarkennetaan siis vielä: Sinun määritelmäsi hyvälle lapolle on se että kyseistä laitonta materiaalia levittävä ja katsova aikuinen pitää sitä itselleen miellyttävänä?
Aaa! Nyt mä tajusin! Sä et ymmärrä mitä "hyvällä kuvalla" tarkoitetaan! Tuossa ei siis puhuta moraalisesta laadusta kuten "hyvä ihminen" ja "paha ihminen", vaan teknisestä laadusta, kuten "hyvä näytönohjain" ja "huono näytönohjain". Jos mun kaveri kysyy, että mikä olisi hyvä näytönohjain, niin mä en ala miettimään näytönohjainten henkistä elämää enkä yhteiskunnallisia vaikutuksia, vaan teknistä suorituskykyä ja sitä mikä takaa
"Ymmärsin kyllä täysin, ja ymmärrän täysin että sinua kuumottelee että poliisi lukee tätä keskustelua, joten koitat nyt paikkailla sanomisiasi peruuttamatta niitä kuitenkaan.
Asia tuli kyllä selväksi: Sinun mielestäsi on olemassa hyvää lapoa. Kuten sanoin, en jatka kanssasi, vaikka kuinka väittäisit tätä väärinkäsitykseksi."
Voi että sä olet pösilö. Ei mulla kuumota yhtään mikään. Jokainen puolikkaan aivolohkon omaava tajuaa mistä ko. tekstissä on kyse. Sinä olet täällä jankannut tuota samaa tekstiä nyt varmaan seitsemän sivun verran, kuin sulla olisi ollut joku älykäskin pointti. Lisäksi olet näköjään ihan kujalla mitä lakiin tulee. Mutta hyvä jos nyt viimein lopetat tuon jankkaamisen kun sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Seta pois kouluista!
Tänä päivänä tietoa saa ja vanhempien velvollisuus on tukea ja auttaa lapsiaan kaikessa.
Koulun tehtävä on opettaa lapsia lukemaan ja laskemaan. Kaikki kokemusasiantuntijat pois kouluista heti ja opettajille tuki ja arvostus takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan. Otetaan vaikka lapsi, joka ei ole koskaan lukenut tätä kirjaa. Kun hän ottaa kuvan omasta vehkeestään ja katsoo sitä, niin kuka loukkaa suostumusta? Onko lapsi enemmän rikollinen ottaessaan kuvan vai katsoessaan sitä?
Emme puhu lapsesta joka ei ole lukenut kirjaa, vaan aikuisista kuten sinusta joiden mielestä on olemassa hyvää lapoa.
En anna sinun vaihtaa aihetta.
Juuri näin. Samalla kannattaa miettiä näitä nuorisopsykologeja, jotka kuuntelevat ainoastaan niiden ongelmaisimpien nuorien juttuja ja kokemuksia, ja sekoavat ja alkavat sitten kuvitella, että kaikkihan ne niin tekee. Heti telkkariin kertomaan tästä.