Onko väärässä kohtaa säästöä, jos 8 v:lle ostetaan halvin mahdollinen pihahaalari kirpparilta?
Mikä käytännössä tarkoittaa, että esim. loskasäässä pitää haalarin päällä käyttää kuriksia.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea kommentoida,mikä on kirpputorin halvin haalari. Itse ostin lapselle alle 10e käyttämättömän näköisen Reiman haalarin. Halvin riippuu ihan miten myyjä on hinnoitellut tuotteensa ja mikä merkki kyseessä.
No torissa kympillä saa vaikka tällaisen. Pieniä jälkiä, muuten näyttää asialliselta. Tuohon vaikka tummanisiniset kurahousut päälle, asiallisen näköinen yhdistelmä.
(laitan kuvalinkin enkä ilmoitusta, niin ei ole mainos, ei ole minun kauppaama):
https://img.tori.net/dynamic/1600w/2024/11/vertical-0/11/4/163/487/24_5…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea kommentoida,mikä on kirpputorin halvin haalari. Itse ostin lapselle alle 10e käyttämättömän näköisen Reiman haalarin. Halvin riippuu ihan miten myyjä on hinnoitellut tuotteensa ja mikä merkki kyseessä.
No torissa kympillä saa vaikka tällaisen. Pieniä jälkiä, muuten näyttää asialliselta. Tuohon vaikka tummanisiniset kurahousut päälle, asiallisen näköinen yhdistelmä.
(laitan kuvalinkin enkä ilmoitusta, niin ei ole mainos, ei ole minun kauppaama):
Tästä tuli mieleen, että miten te oikeaoppisesti puette lapsilla lahkeet, kun on haalari ja kurahousut, joissa molemmissa on lahkeen suissa kuminauhat ja lenkit. Laitatteko molemmat lahkeet kumisaappaan varren päälle ja molemmat lenkit saappan alle, vai niin, että haalarin lahje saappaan sisään ja lenkki sukan alle ja kurahousun lahje saappaan päälle ja lenkki alle?
Mä en nyt ymmärrä. Talvihaalarin käyttöaikahan on suurimmaksi osaksi sitä, kun on pakkasta, kuten täällä nyt on -3 eikä lumi enää kastele. Kurahousuja tarvitsisi vain silloin kun menee loskaksi. Talvesta riippuu tietysti, mutta voihan olla että tulee hyvä pakkastalvi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisi kirpputorilta löytymään sellainen haalari, jossa on kumipintaiset lahkeet ja takapuoli, siitä näkisi silmälläkin, onko se vedenpitävä osa ehjä vai ei.
Näitä oli joskus, onko enää? Kouluikäisillä riittäisi oletettavasti se, että kurapinta on vain noissa lahkeissa ja pepussa, se kokonainen kurahousu voi olla vähän liian järeä, kun ei enää ryvetä ihan lätäköissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa, on parempi ostaa halvin, kuin ei mitään. Jos on rahaa, säästäisin jostain muusta, koska vedenpitävä ja lämmin haalari on mukavampi, kuin haalari ja kurikset.
Sitten pitää ostaa ne kurikset. Mutta kai ne pitää olla muutenkin, ettei tärväänny se kallis uusi haalari. Toisaalta pihahaalariksi hyvinkin riittää ja mikä ettei muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa, on parempi ostaa halvin, kuin ei mitään. Jos on rahaa, säästäisin jostain muusta, koska vedenpitävä ja lämmin haalari on mukavampi, kuin haalari ja kurikset.
Sitten pitää ostaa ne kurikset. Mutta kai ne pitää olla muutenkin, ettei tärväänny se kallis uusi haalari. Toisaalta pihahaalariksi hyvinkin riittää ja mikä ettei muuhunkin.
Juuh, mulla on ollut se käytäntönä, että puhtaassa märässä lumessa saa olla pelkällä haalarilla, mutta jos on likaista loskaa ja kuraa, silloin pukee myös kurahousut. Eikä ole siitä kyse, että ajattelisin jotain haalarin jälleenmyyntiarvoa tms. vaan että ylipäätään se pysyy siistinä pidempään eikä tarvita niin usein olla pesemässä.
Mä olen tänä syksynä huomannut sen, että 8+ vuotiaalta tulee usein eteisessä se lyhyt kiukuttelu, "ei kai tarvi laittaa kuriksii", mutta silloin kun ne kuitenkin laitetaan, selvästi ottaa niistä ilon irti, eli touhuaa eri tavalla maassa ja märässä kuin silloin, kun niitä ei laiteta. Eli sanoo että ei halua, mutta ilmeisesti oli slti ihan kiva, että laitettiin, vai? Onko teillä ollut tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tänä syksynä huomannut sen, että 8+ vuotiaalta tulee usein eteisessä se lyhyt kiukuttelu, "ei kai tarvi laittaa kuriksii", mutta silloin kun ne kuitenkin laitetaan, selvästi ottaa niistä ilon irti, eli touhuaa eri tavalla maassa ja märässä kuin silloin, kun niitä ei laiteta. Eli sanoo että ei halua, mutta ilmeisesti oli slti ihan kiva, että laitettiin, vai? Onko teillä ollut tällaista?
Kyllä lapsesta taatusti näkee sen, milloin kiukkuaa tosissaan ja milloin on tuollaista näyttelemistä.
Voi olla jopa niin, että tämä ei kai tarvii on käytännössä kysymys, että voiko laittaa, varisnkin jos se tulee jo ennen kuin kurahousuja on ruvettu edes ottamaan naulakosta esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä diili jos vain kympin on. Merkkihaalari kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä diili jos vain kympin on. Merkkihaalari kuitenkin.
Tässä on toinen 10 euron reimatekki https://img.tori.net/dynamic/1600w/2024/4/vertical-0/23/7/752/909/7_69d… jossa näkyy kuluneet polvet, mutta muuten hyvännäköinen. Onko tällainen liian nolo vai sopiva pihahaalariksi?
Ostin just 8-vuotiaalle pojalle Reiman mustan talvihaalarin kirpparilta hintaan 4 eur, polvista on kangas kulunut. Nähdessään haalarin poika huusi jes. Halusi sen heti seuraavana päivänä kouluun. Ja hän on tyylistään tarkka. Mutta ilmeisesti ton ikäiselle on suuri helpotus että pääsee nopeasti välkällä lumeen könyämään, eikä tarvitse taistella kerrastojen kanssa. Asumme Helsingin kantakaupungissa.
En näe mitään syytä sille, että en ostaisi kirpparilta käytettyjä lastenvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ostin just 8-vuotiaalle pojalle Reiman mustan talvihaalarin kirpparilta hintaan 4 eur, polvista on kangas kulunut. Nähdessään haalarin poika huusi jes. Halusi sen heti seuraavana päivänä kouluun. Ja hän on tyylistään tarkka. Mutta ilmeisesti ton ikäiselle on suuri helpotus että pääsee nopeasti välkällä lumeen könyämään, eikä tarvitse taistella kerrastojen kanssa. Asumme Helsingin kantakaupungissa.
En näe mitään syytä sille, että en ostaisi kirpparilta käytettyjä lastenvaatteita.
Moni vanhempi ehkä ajattelee liikaa lapsen puolesta, että eihän se nyt enää haalaria. Vaikka lapsesta itsestään se olisikin mieluinen vaate.
Kai alunperin hyvä haalari kestää normaalit kosteudet, vaikka pinta olisi vähän kulunutkin? Ei kuriksia välttämättä tarvitse kuin tosi märässä kelissä ja silloinhan kurikset yleensä puetaan vaikka olisi uusikin haalari.
Keli joka nyt pääkaupunkiseudulla. Kuka muka päästää lapset pihalle ilman kurahousuja, oli haalari millainen tahansa? Tuollahan on ihan joka paikka märkää ja kuraa.
En lukenut kaikkia, mutta L157 saa suht edullisesti ulkovaatteet lapsille.