Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taktinen äänestäjä tässä terve!

Vierailija
04.04.2023 |

Äänestin tarkoituksella SDP:tä, mutta en (pelkästään) siksi, että persut eivät saisi eniten ääniä.
Itse asiassa äänestin siksi, että vassarit ja vihreät, jotka ovat olleet hallituksessa neljä vuotta, eivät ole tehneet mitään hyvää itselleni tärkeille asioille. Periaatteessa edellisen hallituksen olisi pitänyt olla "unelmahallitus" itselleni tärkeiden asioiden osalta, mutta pashat, ei todellakaan ollut. "Rankaisen" siis äänelläni, eli koska eivät hoitaneet hommaa silloin kun olivat hallituksessa, ei tartte haluta uudelleen päättäjäksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

veit vihreiden äänet

Vierailija
2/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin, että tuossa taktisen äänestämisen suoranaisessa mainostamisessa ennen vaaleja oli koira haudattuna. Ehkä toimittajat tiesivät, miten siinä tulee käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse äänestin vassarina sdp:tä kokoomusta ja persuja vastaan. Ensi vaaleissa taas vassareita sillä sdp:lle riittää silloin peruskannatus vaalivoittoon. Orpo kun tulee vaan sössimään vaalikautensa.

Vierailija
4/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohanpitäny taktikoida ja äänestää kepua

Vierailija
5/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä taktiikka ! Vasemmistoliitto ja Vihreät saataneen kutistetuksi joiksikin yhden edustajan puolueiksi seuraavissa eduskuntavaaleissa. Demarit voi olla suurin puolue, mutta se ei tee mitään lähes 30 prosentin kannatuksellaan kun ei löydy kavereita. Tästä eteenpäin meillä on ikuisesti oikeistohallitus, ihanaa !

Vierailija
6/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle kans oli muutama tärkeä asia viime eduskuntakaudella, joissa vassarit ja vihreät olisi voineet tehdä oikeita merkityksellisiä asioita edistääkseen. eivät tehneet MITÄÄN.

jätin äänestämättä heitä siis. 

Vierailija
7/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taktikoin ja olen ihan tyytyväinen valintaani, kun tulee sinipuna. Tai sitten persut hallitukseen puolittamaan kannatustaan, sekin on ihan ok.

Vierailija
8/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taktinen äänestäjä vähän samanlainen kuin taktinen taskulamppu?

Vierailija
9/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä taktiikka ! Vasemmistoliitto ja Vihreät saataneen kutistetuksi joiksikin yhden edustajan puolueiksi seuraavissa eduskuntavaaleissa. Demarit voi olla suurin puolue, mutta se ei tee mitään lähes 30 prosentin kannatuksellaan kun ei löydy kavereita. Tästä eteenpäin meillä on ikuisesti oikeistohallitus, ihanaa !

Juu, niin varmasti. Oikeistohallitus leikkaa ja kannatus kasvaa kohisten.

Vierailija
10/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt pilaa taktikoiden iloa.

Vierailija
11/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taktikoin  myös ja äänestin SDP:tä. Normaalisti ääneni olisi mennyt luultavasti vihreille - harmittaa toki heidän puolestaan, mutta SDP on onneksi sen verran vihreä puolue, että heitä voi äänestää.

Vierailija
12/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taktikoin  myös ja äänestin SDP:tä. Normaalisti ääneni olisi mennyt luultavasti vihreille - harmittaa toki heidän puolestaan, mutta SDP on onneksi sen verran vihreä puolue, että heitä voi äänestää.

Sama. Sdp sentään vastustaa turkistarhaustakin, toisin kuin joku persut ja keskusta, joten päätös ei ollut kovin vaikea. Ensi vaaleissa sitten taas vihreitä.

Vierailija
13/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt taktisesti Kokoomusta kaikissa eduskunta- ja kuntavaaleissa 1980-luvulta lähtien. Presidentinvaaleissa olen äänestänyt kerran RKP:n ja kerran Keskustan ehdokasta kun vastaehdokkaan oli demari (Ahtisaari ja Halonen), muuten aina Kokoomusta.

Vierailija
14/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äänestänyt taktisesti Kokoomusta kaikissa eduskunta- ja kuntavaaleissa 1980-luvulta lähtien. Presidentinvaaleissa olen äänestänyt kerran RKP:n ja kerran Keskustan ehdokasta kun vastaehdokkaan oli demari (Ahtisaari ja Halonen), muuten aina Kokoomusta.

Hyvä taktiikka! 👍

Vierailija
15/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteetti tietysti sekin.

Vierailija
16/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sdp sentään vastustaa turkistarhaustakin, toisin kuin joku persut ja keskusta, joten päätös ei ollut kovin vaikea. Ensi vaaleissa sitten taas vihreitä.

Mulla tämä oli kans syynä äänenä SDPlle, mutta ei vihreille, eli turkistarhaus.. ELäinsuojelulaki kyllä oli toki hyvä saavutus mutta sen olis pitäny olla vihevassarivetoisessa hallituksessa paaaaaljon parempi. Eli rankaisin myös vihreitä tällä kertaa. 

Vierailija
17/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asioita toivoitte ajettavan mutta ei tapahtunut? Olen itse melko oikeistolainen mutta kaikissa puolueissa on jotain hyvää. Toivoin, että huojennettua osinkoverotusta listaamattomien yritysten osalta korjataan viimein. Ei enää yksityisillä oman firman kautta olevia lääkäreitä, jotka vetävät liksan minimiveroilla. No ei tapahtunut ja koska ei saatu nyt läpi, ei saada varmaan koskaan.

Vierailija
18/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asioita toivoitte ajettavan mutta ei tapahtunut? Olen itse melko oikeistolainen mutta kaikissa puolueissa on jotain hyvää. Toivoin, että huojennettua osinkoverotusta listaamattomien yritysten osalta korjataan viimein. Ei enää yksityisillä oman firman kautta olevia lääkäreitä, jotka vetävät liksan minimiveroilla. No ei tapahtunut ja koska ei saatu nyt läpi, ei saada varmaan koskaan.

Oma lehmä ojassa kulttuurin määrärahojen osalta sekä myös kiinnostus noihin eläinasioihin (turkistarhaus jne). Eli kummankaan osalta ei edellinen hallitus auttanut kyllä pahemmin vaikka olisi pitänyt olla juuri niiden ominta alaa, eli vihervassarien ydinosaamisaluetta.

Eli kun tuo hallitus ei saanut mitään aikaiseksi, ei mitään tätä parempaa komboa siis noiden asioiden suhteen ole siis olemassa. En siis tällä kertaa antanut ääntä vihreille. 

Vierailija
19/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestin enemmän vihreitä vastaan kuin kenenkään puolesta. Hyvin meni, vihreät ovat Suomen syöpä.

Vierailija
20/22 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taktisten äänestäjien syy itse asiassa on sitten se kun meillä on Laura Huhtasaari opetusministerinä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi