Voisiko joku selittää, miten esimerkiksi #MeToo rajoittaa miesten oikeuksia?
50% vastaajista oli sitä mieltä, että "#MeToo:n kaltaiset feministiset liikkeet rajoittavat miesten oikeuksia".
Rajoittavat miten? Kysyn ihan tosissaan.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rehellinen ja tunnollinen korkeasti koulutettu mies, ihastuin töissä ja olin varma, että vastapuoli kokee samoin. Eipä ollutkaan ja alkoi kohdella minua kylmästi. Sanoi vielä, ettei nosta tästä juttua. Kysyin vain. Nyt en uskalla tehdä aloittetta ollenkaan.
Mitä sä oikein sitten kysyit? Työpaikalla niitä aloitteita ei kannatakaan tehdä.
Sanoisin että on varsin epätervettä. Oikeastaan täysin sairasta. Jos ei voi tehdä asiallistakaan aloitetta.
Kuormasta ei syödä sanonta on paljon metoota vanhempi ja on syntynyt hyvästä syystä!
Työpaikan mimmit jätetään rauhaan!
Onhan se iso sosiaalinen riski mutta sen demonisoinnissa ei ole mielestäni mitään järkeä.
Työpaikat kyllä vaihtuu vuosien mittaan. Ei siellä tavattua potentiaalista elämänkumppania kannata sivuuttaa periaatteiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
MeToo, woketus ym. virukset rajoittavat miesten oikeuksia siten, että kaikki miehet leimataan tietynlaisiksi, vaikka ongelman lähde on promillen osia. Tähän liittynee myös naisten hysteria, joka on tehnyt paluun vaikka hieromasauvat on keksitty.
Mitähän nyt selität? Hysterialla ja hieromasauvoilla ei ole mitään yhteyttä keskenään. Sen sijaan miehillä ja ahdistuneilla naisilla on.
Eivät tietenkään kaikki miehet, mut liian paljon pahaa saa aikaan se yksittäinen ja aktiivinen härömies. Ja heitä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rehellinen ja tunnollinen korkeasti koulutettu mies, ihastuin töissä ja olin varma, että vastapuoli kokee samoin. Eipä ollutkaan ja alkoi kohdella minua kylmästi. Sanoi vielä, ettei nosta tästä juttua. Kysyin vain. Nyt en uskalla tehdä aloittetta ollenkaan.
Mitä sä oikein sitten kysyit? Työpaikalla niitä aloitteita ei kannatakaan tehdä.
Sanoisin että on varsin epätervettä. Oikeastaan täysin sairasta. Jos ei voi tehdä asiallistakaan aloitetta.
Kuormasta ei syödä sanonta on paljon metoota vanhempi ja on syntynyt hyvästä syystä!
Työpaikan mimmit jätetään rauhaan!
Onhan se iso sosiaalinen riski mutta sen demonisoinnissa ei ole mielestäni mitään järkeä.
Työpaikat kyllä vaihtuu vuosien mittaan. Ei siellä tavattua potentiaalista elämänkumppania kannata sivuuttaa periaatteiden vuoksi.
Näin on. Työpaikoilla on ja tulee olemaan onnellisia pariskuntia jotka ovat tavanneet nimenomaan työpaikoilla. Myös eronneita jotka kuitenkin pystyvät työskentelemään samassa tilassa ilman draamaa. Pieni ja äänekäs osa on näitä jotka eivät tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin olet varmasti nähnyt yhden tai useamman esimerkin jostain kuntosalilta, jossa joku nainen on hyökännyt miehen kimppuun julkisella selkkauksella koska tämä on kehdannut vilkaista häntä.
Ne on yksittäisiä esimerkkejä joilla vaikutetaan miesten oikeuksiin ja pahimmassa tapauksessa on tuhottu uria.
Ja kaikki sen vuoksi, että joku persoonallisuushäiriöinen sai tuulta purjeisiin meetoo liikkeen tms avulla.
Ikinä en ole tuollaiseen törmänny. Mut eiks sit kukaan ulkopuolinen ole puuttunut asiaan? Kai saleilla yleensä on useampi ihminen näkemässä, onko mies ollut törppö vai ei. Ja miten tollasesta tilanteesta voi kenenkään ura tuhoutua, jos jätkä rauhassa punttia vaan vetää...
Sokea harvoin näkee. Se ei kuitenkaan tarkoita ett
On hyvä tiedostaa mitä ympärillä tapahtuu vaikkei asia itseä kosketa. Metoot meni liian pitkälle siinä kohtaa kun katseleminen saatiin häirinnän piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeToo, woketus ym. virukset rajoittavat miesten oikeuksia siten, että kaikki miehet leimataan tietynlaisiksi, vaikka ongelman lähde on promillen osia. Tähän liittynee myös naisten hysteria, joka on tehnyt paluun vaikka hieromasauvat on keksitty.
Mitähän nyt selität? Hysterialla ja hieromasauvoilla ei ole mitään yhteyttä keskenään. Sen sijaan miehillä ja ahdistuneilla naisilla on.
Eivät tietenkään kaikki miehet, mut liian paljon pahaa saa aikaan se yksittäinen ja aktiivinen härömies. Ja heitä on liikaa.
Kannattaa katsoa elokuva Hysteria! Ja tutustua hieromasauvan historiaan. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa elokuva Hysteria! Ja tutustua hieromasauvan historiaan. 😁
Nykynuoriso ei jaksa katsoa elokuvia eikä tutustua historiaan ellei se ole max.10s tiktok julkaisuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieromasauva oli alun alkaen lääkäreiden instrumentti, jolla hoidettiin hysteerisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Selvä juttu, otetaan oppia sieltä ja enemmän suoraa toimintaa.
IS-selvitys: Yli puolet Helsingin ja Oulun seksuaalirikoksista tuomituista ulkomaalaistaustaisia
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006043546.html
Edelleenkään et ymmärrä eroa ahdistelun ja flirtin välillä. Lienet autisti.
Ahdistelun ja flirtin välinen ainoa ero on kohdehenkilön subjektiivisessa kokemuksessa, jota etukäteen tietämättä lähestymisyritys ei ole riskinsä arvoinen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä juttu, otetaan oppia sieltä ja enemmän suoraa toimintaa.
IS-selvitys: Yli puolet Helsingin ja Oulun seksuaalirikoksista tuomituista ulkomaalaistaustaisia
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006043546.html
Edelleenkään et ymmärrä eroa ahdistelun ja flirtin välillä. Lienet autisti.
Ahdistelun ja flirtin välinen ainoa ero on kohdehenkilön subjektiivisessa kokemuksessa, jota etukäteen tietämättä lähestymisyritys ei ole riskinsä arvoinen.
Eri
Sitä hetkeä odotellessa kun naiset tämän myöntävät ensin itselleen ja sitten muille.
"On hyvä tiedostaa mitä ympärillä tapahtuu vaikkei asia itseä kosketa. Metoot meni liian pitkälle siinä kohtaa kun katseleminen saatiin häirinnän piiriin."
Tästä samaa mieltä. Normaalisti se, mitä ei haluta katseltavan, peitetään vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki, joka ei ole siis ahdistelua, mutta siitä, mihin me totutaan. Minulla on pitkät hiukset. Olimme baaritiskillä mieheni kanssa. Hän oli hetken vähän sivussa, kun joku tuntematon mies tarttui hiuksiini. Ei siis satuttanut, mut halusi niitä hivellä. Mieheni yllättyi, järkyttyi ja hyvä ettei lyönyt sitä miestä. Koska se mies ylitti selkeästi minun henkilökohtaisen rajan. Mutta minä en edes hätkähtänyt, kun se on niin normaalia, et tällaista tapahtuu. Tämä on aiis vain esimerkki elävästä elämästä.
Myös miespuoliselle ystävälleni käy juuri tällä samalla tavalla: hänellä on kivat hiukset ja naiset kokevat oikeudekseen hivellä niitä luvatta baarissa. Itseäni on useasti luvatta ja kutsumatta kourittu sukuelimistä baarissa ja työpaikallakin vieraiden naisten toimesta. Nämäkin siis vain esimerkkejä elävästä elämästä. Emme itse ole koskaan syyllistyneet vastaavaan, emmekä toki yleistä tuota kaikkiin naisiin, mutta toivoisimme myös päinvastoin, ettei yleistettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki, joka ei ole siis ahdistelua, mutta siitä, mihin me totutaan. Minulla on pitkät hiukset. Olimme baaritiskillä mieheni kanssa. Hän oli hetken vähän sivussa, kun joku tuntematon mies tarttui hiuksiini. Ei siis satuttanut, mut halusi niitä hivellä. Mieheni yllättyi, järkyttyi ja hyvä ettei lyönyt sitä miestä. Koska se mies ylitti selkeästi minun henkilökohtaisen rajan. Mutta minä en edes hätkähtänyt, kun se on niin normaalia, et tällaista tapahtuu. Tämä on aiis vain esimerkki elävästä elämästä.
Myös miespuoliselle ystävälleni käy juuri tällä samalla tavalla: hänellä on kivat hiukset ja naiset kokevat oikeudekseen hivellä niitä luvatta baarissa. Itseäni on useasti luvatta ja kutsumatta kourittu sukuelimistä baarissa ja työpaikallakin vieraiden naisten toimesta. Nämäkin siis vain esimerkkejä elävästä elämästä. Emme itse ole kosk
Entä jos kysyy luvan saanko kokeilla hiuksiasi?
Vinkujat sortuu elon tiellä, jätkä sen kuin porskuttaa.
Minun tietääkseni MeToo ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia, joten en tajua miksi se jotenkin rajoittaisi miesten oikeuksia. Miehet voivat yhtä hyvin kertoa ahdistelustaan MeToon avulla.
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaa jos #metoo naiset etsimällä etsivät syitä miten voisivat hankaloittaa miesten elämää. Jos joku mies puhuu naiselle, niin saadaan aikaiseksi syytökset turvallisen alueen ylittämisestä. Jos mies avaa oven naiselle alkaa valitus siitä, että luuleekö mies ettei nainen saa itse ovea auki. Jos mies maksaa molempien kahvin alkaa haukkuminen miten naisia alistetaan tällä tavalla.
Käykö sinulle useinkin jotain näistä mainitsemistasi asioista?
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Työpaikoilla on ja tulee olemaan onnellisia pariskuntia jotka ovat tavanneet nimenomaan työpaikoilla. Myös eronneita jotka kuitenkin pystyvät työskentelemään samassa tilassa ilman draamaa. Pieni ja äänekäs osa on näitä jotka eivät tule toimeen.
Onnekkaana saisin sen äänekkään. Mutta kukin tavallaan. Yritän välttää harmeja ja saada rauhallisen elämän. Ja on tarjottu rengastamatonta ja rengastettua tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Minun tietääkseni MeToo ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia, joten en tajua miksi se jotenkin rajoittaisi miesten oikeuksia. Miehet voivat yhtä hyvin kertoa ahdistelustaan MeToon avulla.
Tämä on yhtä nerokas heitto kuin se ettei valkoisia kohtaan voi olla rasistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaa jos #metoo naiset etsimällä etsivät syitä miten voisivat hankaloittaa miesten elämää. Jos joku mies puhuu naiselle, niin saadaan aikaiseksi syytökset turvallisen alueen ylittämisestä. Jos mies avaa oven naiselle alkaa valitus siitä, että luuleekö mies ettei nainen saa itse ovea auki. Jos mies maksaa molempien kahvin alkaa haukkuminen miten naisia alistetaan tällä tavalla.
Käykö sinulle useinkin jotain näistä mainitsemistasi asioista?
Ei usein, mutta olen kokenut nämä kaikki. Samoin osa tuntemistani miehistä kertoo samankaltaisista kokemuksista. Ei ne mielikuvituksen tuotetta ole vaikka niin tunnut epäilevänkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät enää pysty perheellistymään koska eivät saa naista.
Miksi kenenkään pitäisi olla väline johonkin helvetin perheellistymiseen?
Ihan oikeasti, miten tuo tapahtuu salassa, jos nousee kamala meteli? Kuulostaa todella omituiselta. Ja edelleen, tule pois sieltä intermentistä ja ala elää oikeaa elämää. Siellä youtubessa on kaikkea myös tekemällä tehtyä. Mene salille, pumppaa mut älä liikaa tuijottele.