Voisiko joku selittää, miten esimerkiksi #MeToo rajoittaa miesten oikeuksia?
50% vastaajista oli sitä mieltä, että "#MeToo:n kaltaiset feministiset liikkeet rajoittavat miesten oikeuksia".
Rajoittavat miten? Kysyn ihan tosissaan.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma tässä tulee siitä, että epäsopiva lähestyminen on naisen kokemuksesta kiinni."
No mistä muusta se voisi sitten olla kiinni? Jos joku ihminen lähestyy toista niin ainahan se on ihan joka suhteessa siitä kiinni miten sen toisen kokee. Myös siis siinä suhteessa että vaikka tykkääkin siitä toisesta. Sekin on ihan vain ihmisen omasta kokemuksesta kiinni.
On epätasa-arvoista, että vain naisen mielipide ratkaisee lähestymisen sopivuuden. Miehen kokemuksilla ei ole väliä.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä eikä kenelläkään ole oikeutta pakottaa toista. Kummalla hyvänsä osapuolella on aina veto-oikeus tutustumisessa, eikä se ole mikään neuvottelukysymys. Henkilön A ja B näkemykset siitä, mitä henkilö A saa tehdä henkilölle B eivät voi koskaan olla samanarvoiset.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin olet varmasti nähnyt yhden tai useamman esimerkin jostain kuntosalilta, jossa joku nainen on hyökännyt miehen kimppuun julkisella selkkauksella koska tämä on kehdannut vilkaista häntä.
Ne on yksittäisiä esimerkkejä joilla vaikutetaan miesten oikeuksiin ja pahimmassa tapauksessa on tuhottu uria.
Ja kaikki sen vuoksi, että joku persoonallisuushäiriöinen sai tuulta purjeisiin meetoo liikkeen tms avulla.
En ole kyllä koskaan nähnyt. Sen sijaan olen nähnyt miten naisia kouritaan vastoin heidän tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin olet varmasti nähnyt yhden tai useamman esimerkin jostain kuntosalilta, jossa joku nainen on hyökännyt miehen kimppuun julkisella selkkauksella koska tämä on kehdannut vilkaista häntä.
Ne on yksittäisiä esimerkkejä joilla vaikutetaan miesten oikeuksiin ja pahimmassa tapauksessa on tuhottu uria.
Ja kaikki sen vuoksi, että joku persoonallisuushäiriöinen sai tuulta purjeisiin meetoo liikkeen tms avulla.
Ikinä en ole tuollaiseen törmänny. Mut eiks sit kukaan ulkopuolinen ole puuttunut asiaan? Kai saleilla yleensä on useampi ihminen näkemässä, onko mies ollut törppö vai ei. Ja miten tollasesta tilanteesta voi kenenkään ura tuhoutua, jos jätkä rauhassa punttia vaan vetää...
Olen rehellinen ja tunnollinen korkeasti koulutettu mies, ihastuin töissä ja olin varma, että vastapuoli kokee samoin. Eipä ollutkaan ja alkoi kohdella minua kylmästi. Sanoi vielä, ettei nosta tästä juttua. Kysyin vain. Nyt en uskalla tehdä aloittetta ollenkaan.
Sillä tavoin se rajoittaa, että jotkut naiset ovat muuttuneet aivan vainoharhaisiksi ja pelkkä miesoletettuna oleminen voi aiheuttaa konfliktin.
Korkeakoulutetut ja muuten fiksut naiset voivat reagoida miesoletetun ihan neutraaliin asialliseen mielipiteeseen tai huomioon jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksena, joka laukaisee konfliktin, koska kaikki miesoletetun sanoma on mansplainingia, joka kumpuaa toksisesta patriarkaattista, josta jokaista miesoletettua pidetään vastuussa heidän henkilökohtaisesta arvomaailmastaan ja maailmankatsomuksestaan riippumatta. Aivan sama mielipide naisoletetun suusta taas on täysin tervetullut, jopa voimaannuttava.
Joidenkin naisten silmissä kaikki miesoletetut ovat myös automaattisesti likaisia setämiehiä ja vastakkaista sukupuolta kohti katsomista pidetään automaattisesti jotenkin perverssinä. Näin varsinkin liikuntapaikoilla, erityisesti kuntosalilla. Joey Swoll kanava youtubessa havainnollistaa tätä erittäin hyvin.
Sellainen mikä oli ennen aivan normaalia sukupuolineutraalia mukavaa yhdessä työskentelyä tai tekemistä, on muuttunut aivan kummalliseksi seksistiseksi konfliktiksi tällaisten valveutuneiden henkilöiden vuoksi. Yhtäkkiä sitä huomaakin kävelevänsä naisoletettujen läsnäollessa munankuorilla ja kaipaavansa turvallista tilaa Suomalaiselta Klubilta tai muista miesporukoista.
Ehkä konkreettinen esimerkki näin miehen näkökulmasta on modernin naisen tietty koppavuus, eli arkinen koppava käyttäytyminen.
Olen toimistolla kokenut näitä prinsessoja jotka tuntuvat suuttuvan siitä että heitä edes moikataan lounashuoneessa yms. Ison konsernin firma kyseessä. Joskus testasin mitä tapahtuu jos en reagoi millään tavalla jos tulevat vastaan konttorilla, ja kuten epäilinkin, kävelivät nokka pystyssä ohitse eivätkä moikanneet. Kylmänviileästi vaan naama mutrussa ohi.
Ennen vanhaan nainen ei saisi käyttäytyä tällä tavalla, ennen vanhaan naisen oli _pakko_ moikata ystävällisesti kaikkia miehiä (esimerkiksi) konttorilla. Epäilen että monet miehet kokevat tämän asetelman hyvinkin ärsyttävänä, joka johtaa #metoo juttujen vastustamiseen. Naisilla on niin paljon valtaa nykyään että voivat ilman seuraamuksia kohdella kohteliaita miehiä (esimerkiksi) konttorilla aivan miten lystäävät. Tämä ei tietenkään toimi miehen näkökulmasta ollenkaan.
Ymmärrän tietenkin että kaikki tälläset "lääh puuh" ahdistelujutut ja "käyppä emäntä keittämässä pojille nyt kahvit kjeh kjeh" jutut ovat asiattomia, mutta kyse onkin ihan asiallisesta käyttäytymisestä arkitilanteissa. Tätä olen kohdannut varsinkin nuorten naisten keskuudessa, ei ole normalisoitunutta ollenkaan 50v+ naisissa.
Samoin baareissa yms. riennoissa tietty koppavuus korostaa päätään nykyään. Ehkä olen väärässä, mutta tuntuu siltä että jos aikamatkustaisin takaisin 60 tai 70-luvulle niin kohtaisin paljon asiallisempaa, jopa kilttiä käytöstä periaatteessa kaikilta naisilta. Voin myöntää että tämä asetelma on nostalgiaa varmaan :)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä konkreettinen esimerkki näin miehen näkökulmasta on modernin naisen tietty koppavuus, eli arkinen koppava käyttäytyminen.
Olen toimistolla kokenut näitä prinsessoja jotka tuntuvat suuttuvan siitä että heitä edes moikataan lounashuoneessa yms. Ison konsernin firma kyseessä. Joskus testasin mitä tapahtuu jos en reagoi millään tavalla jos tulevat vastaan konttorilla, ja kuten epäilinkin, kävelivät nokka pystyssä ohitse eivätkä moikanneet. Kylmänviileästi vaan naama mutrussa ohi.
Ennen vanhaan nainen ei saisi käyttäytyä tällä tavalla, ennen vanhaan naisen oli _pakko_ moikata ystävällisesti kaikkia miehiä (esimerkiksi) konttorilla. Epäilen että monet miehet kokevat tämän asetelman hyvinkin ärsyttävänä, joka johtaa #metoo juttujen vastustamiseen. Naisilla on niin paljon valtaa nykyään että voivat ilman seuraamuksia kohdella kohteliaita miehiä (esimerkiksi) konttorilla aivan miten lystäävät. Tämä ei tietenkään toimi
Miksi naisen pitäisi tervehtiä firman jokaista miestä? Yleensä ihmiset tervehtivät sellaisia, jotka tunnistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole tuollaiseen törmänny. Mut eiks sit kukaan ulkopuolinen ole puuttunut asiaan? Kai saleilla yleensä on useampi ihminen näkemässä, onko mies ollut törppö vai ei. Ja miten tollasesta tilanteesta voi kenenkään ura tuhoutua, jos jätkä rauhassa punttia vaan vetää...
Sokea harvoin näkee. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö tuommoista tapahtuisi. Jopa nopea vilkaisuja on pahimmissa tapauksissa tulkittu ahdisteluksi ja sitten on nostettu hemmetillistä haloota uhriutumalla.
Livenä tämmöistä näkee vain nuorten seurassa, jossa naisilla on vielä pää täynnä. Internetin kautta löytyy sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea harvoin näkee. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö tuommoista tapahtuisi. Jopa nopea vilkaisuja o
Internetin näyteltyjä miesasiavideoita, voi jeesus mikä myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea harvoin näkee. Se ei kuitenkaan tarkoita ett
Olisikin eikä reaalimaailman tapahtumia.
Ei kai se mitään rajoita, mutta jotenkin ei vaan enää yhtään jaksa noita. Mä oon täysin uupunut olemaan pahoillani asioista joita en ole tehnyt. Ymmärrän täysin miksi esim. Jenkeissä jotkut ei vaan yksinkertaisesti jaksa enää olla pahoillaan orjista, ihmisille jotka ei ikinä itse ole ollut orjia. Nää kaikki liikkeet aiheuttaa vähän samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea harvoin näkee. Se ei kuitenkaan tarkoita ett
https://nypost.com/2023/06/19/i-was-thrown-out-of-a-gym-for-staring-eve…
Tämä on vain yksi ääriesimerkki, kun joku itseään täynnä oleva keksii olevansa jotain ja alkaa valittamaan meetoon hengessä.
MeToo, woketus ym. virukset rajoittavat miesten oikeuksia siten, että kaikki miehet leimataan tietynlaisiksi, vaikka ongelman lähde on promillen osia. Tähän liittynee myös naisten hysteria, joka on tehnyt paluun vaikka hieromasauvat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Olen rehellinen ja tunnollinen korkeasti koulutettu mies, ihastuin töissä ja olin varma, että vastapuoli kokee samoin. Eipä ollutkaan ja alkoi kohdella minua kylmästi. Sanoi vielä, ettei nosta tästä juttua. Kysyin vain. Nyt en uskalla tehdä aloittetta ollenkaan.
Mitä sä oikein sitten kysyit? Työpaikalla niitä aloitteita ei kannatakaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein sitten kysyit? Työpaikalla niitä aloitteita ei kannatakaan tehdä.
Sanoisin että on varsin epätervettä. Oikeastaan täysin sairasta. Jos ei voi tehdä asiallistakaan aloitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että on varsin epätervettä. Oikeastaan täysin sairasta. Jos ei voi tehdä asiallistakaan aloitetta.
Kuormasta ei syödä sanonta on paljon metoota vanhempi ja on syntynyt hyvästä syystä!
Työpaikan mimmit jätetään rauhaan!
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavoin se rajoittaa, että jotkut naiset ovat muuttuneet aivan vainoharhaisiksi ja pelkkä miesoletettuna oleminen voi aiheuttaa konfliktin.
Korkeakoulutetut ja muuten fiksut naiset voivat reagoida miesoletetun ihan neutraaliin asialliseen mielipiteeseen tai huomioon jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksena, joka laukaisee konfliktin, koska kaikki miesoletetun sanoma on mansplainingia, joka kumpuaa toksisesta patriarkaattista, josta jokaista miesoletettua pidetään vastuussa heidän henkilökohtaisesta arvomaailmastaan ja maailmankatsomuksestaan riippumatta. Aivan sama mielipide naisoletetun suusta taas on täysin tervetullut, jopa voimaannuttava.
Joidenkin naisten silmissä kaikki miesoletetut ovat myös automaattisesti likaisia setämiehiä ja vastakkaista sukupuolta kohti katsomista pidetään automaattisesti jotenkin perverssinä. Näin varsinkin liikuntapaikoilla, erityisesti kuntosalilla. Joey Swoll kanava youtubessa havainnollistaa tätä erit
Kuvaavaa, et kokemuksesi on joltain youtude-kanavalta. Anoppini 86v. on myös löytänyt youtuben ja häntä saa vähän väliä rauhoitella milloin minkäkin maailmanlopunuhkan kanssa.
Mut ihan varmasti ylilyöntejäkin jossakin tapahtuu. Siitä huolimatta meetoo ei ole niihin syypää. Vaan se, että sitä moukkamaista käytöstä on katsottu aivan liian kauan. Naiset ovat herkillä omien kokemusten takia, ei minkään keksityn ja sitä myötä jaetun harhan takia.
Erikoista, miten vaikea toisten miesten on tätä uskoa. Toisille taas ihan pässinlihaa.
Hyvä esimerkki, joka ei ole siis ahdistelua, mutta siitä, mihin me totutaan. Minulla on pitkät hiukset. Olimme baaritiskillä mieheni kanssa. Hän oli hetken vähän sivussa, kun joku tuntematon mies tarttui hiuksiini. Ei siis satuttanut, mut halusi niitä hivellä. Mieheni yllättyi, järkyttyi ja hyvä ettei lyönyt sitä miestä. Koska se mies ylitti selkeästi minun henkilökohtaisen rajan. Mutta minä en edes hätkähtänyt, kun se on niin normaalia, et tällaista tapahtuu. Tämä on aiis vain esimerkki elävästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan nainen ei saisi käyttäytyä tällä tavalla, ennen vanhaan naisen oli _pakko_ moikata ystävällisesti kaikkia miehiä (esimerkiksi) konttorilla. Epäilen että monet miehet kokevat tämän asetelman hyvinkin ärsyttävänä, joka johtaa #metoo juttujen vastustamiseen. Naisilla on niin paljon valtaa nykyään että voivat ilman seuraamuksia kohdella kohteliaita miehiä (esimerkiksi) konttorilla ai
Erikoinen näkemys. Mies siis voi päättää, tervehtiikö, naisten oli ennen pakko?!?! tervehtiä. Hmm...miksiköhän naiset ovat muuttunet?
Iso konserni, eivät kaikki voi mitenkään tuntea kaikkia.
Rajoittaa jos #metoo naiset etsimällä etsivät syitä miten voisivat hankaloittaa miesten elämää. Jos joku mies puhuu naiselle, niin saadaan aikaiseksi syytökset turvallisen alueen ylittämisestä. Jos mies avaa oven naiselle alkaa valitus siitä, että luuleekö mies ettei nainen saa itse ovea auki. Jos mies maksaa molempien kahvin alkaa haukkuminen miten naisia alistetaan tällä tavalla.
Se on se sama tilasto, missä kerrotaan käenpojista...