Hiilihydraatit ovat myrkkyä, sairastuin diabetekseen normaalipainoisena
Eikä mikään ihme, söin lähes 300 grammaa hiilihydraatteja. Ravitsemussuosituksien mukaan keskiverto aikuisen kannattaa syödä 250-325 grammaa hiilihydraatteja päivässä(50-65%). Tuolla määrällä hiilareita ampuu verensokerit helposti liian korkeiksi. Siinä syy miksi suomessa on niin paljon diabetesta.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalin painon raja on naurettava. Kerro vaan painos suoraan
se on nimittäin kun yö ja päivä, että jos olet 160cm ettå painatko 50 kg vai 72. Molemmat taitaa mahtua normaalin sisään.
Terveellisintä on painaa pituus miinus 110.
Höpöhöpö. Vyötärön ympärys merkitsee eniten. Se kertoo viskeraalirasvan määrästä= suoraan verrannollinen diabetesriskiin.
Samoin kaulanympärys. Naisilla raja on 41 ja miehillä 46 senttiä.
Paitsi jos treenaat pelkkää lihasmassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on; huippulaihat maratoonaritkin ovat sairastuneet diabetekseen kun elimistö ei kestä harjoitteluun käytettyä hiilihydraattikuormaa.
Kovassa stressistä ja myös kovaa harkoitellessa vereen irtoaa rasvaa ja verensokeri kohoaa. Suurimmalla osalla stressi tai kova fyysinen rasitus lakkaa kohtuuajassa. Ravitsemussuosituksissa keskivertokokoisen naisen ja miehen annoskoko on kuusi ja yhdeksän annosta leipää, pastaa, riisiä, ohraa, kvinoaa jne. Eli vaikka syön aamupalaksi puuroa lautasellisen niin käytän yhden hiilihydraattiannoksen. Lounaalla otan 1,25 dl makaronilaatikkoa salaatin jne kanssa. Välipalaksi syön kaksi hapankorppua sulatejuustoa ja kahvin kanssa. Päivällisellä syön makkarakeittoa ja siinä oleva 125 grammaa perunalohkoja on hiilihydraattia sekä iltapalaksi syön puolikkaan Reissumiestä päällisten kera. Siinä on keskimääräisen naisen päivän hiilihydraattiann
"Vereen irtoaa rasvaa ja verensokeri kohoaa"
Rasva ei nosta verensokeria ja liikunta puolestaan laskee verensokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt käytännössä pelkillä hiilihydraateilla viimeiset 40 vuotta, näkyy 6 vatsalihasta kesät talvet ja veriarvot priimaa. Liikun kyllä PALJON.
Vai että urheilullinen ihminen ei ikinä ole kuullut sellaisesta asiasta kuin proteiini?
Tottakai olen siitä kuullut. En minä treenaa mitään lihasmassaa, vaan olen vaan jaloillani suurimman osan päivästä ja maastojuoksen. Syön aika vähän lihaa, enkä usko siitä ihmisen saavan juuri muuta kuin sydän- ja verisuonitauteja.
Paljonko menee alkomahoolia? Sehän on sokerilitkua.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat, että pysyt kunnossa, hoikkana ja ettå sokeriarvot eivät nouse, sun on pidettävä paino aina pituus miinus 110.
Näin se vaan menee. Kokemuksesta sanon, ikää 48. 166/56. Liikun ja syön mitä vaan, van en liikaa,
En tiedä miltä mielestäsi näytät, mutta omalta kohdalta von sanoa, että olen 165 pitkä ja painan 55 ja näytän ihan kuivan kesän oravalta. Paremmlata näyttäisin, jos olis enemmän rasvakudosta yli viiskymppisenä. Niin ja mulla diabetes. Sukuvika kun suksi ei luista.
Eikö ap ymmärrä että on suuri ero mistä saat ne hiilarit, on aivan eri asia saatko ne kaurapuurosta vai pullasta.
Diabeteksen saamiseen vaikuttaa myös perintötekijät ja moni muu asia, kuten vähäinen liikunta ja tietysti epäterveellinen ruokavalio, eli niin sanottu tyhjä energia; sokeri, valkoiset jauhot, kovat rasvat jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön pelkkiä hiilihydraatteja ja sokeriarvoni ovat aivan loistavat. Jostain kumman syystä sokeriarvoni nousevat jos syön rasvaa ja proteiinia liikaa.
Rasva nostaa minullakin enemmän ja mulla on kakkosdb. Täällä ei uskota rasvan "pahuuteen" mutta oikeat db-hoitajat sen tietävät ja neuvovat.
Jos hiilihydraatit aiheuttaisi diabeteksen heitä olisi suomessa enemmän kuin 500 000. Täällä horistaan aina tyhjiä.
Hiilihydraateilla on suomen pellot aikoinaan viljelty ja metsät justeerilla kaadettu. Leipää, voita jos ei lehmät ummessa, puuroa. Kalaa jos järvi ja kalamies, lihaa viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Sun logiikalla jokaisella olis diabetes.
Tässä toinen normaalipainoisena diabetekseen sairastunut ihminen, jolle diabetes jäi raskauden jälkeen päälle. Vikaa sokereissa oli varmasti jo ennen lapsia, mutta narahdin vasta raskausajan seurannassa. En vaan osannut epäillä asiaa, koska olin normaalipainoinen (tosin ylärajalla) ja harrastin liikuntaakin kohtuullisesti, eikä ruokavaliokaan ihan pelkkää sokeria ole ollut. Ihan normaalilla kotiruoalla elin puolison kanssa ja hänellä ei ollut samalla ruokavaliolla ja liikunnan määrällä mitään ongelmaa.
Sukurasite on paha asia, ja vaikka täällä paasataan, että itse hankittu sairaus, mihin ap:kin viittaa, niin geneettinen taipumus on sellainen hauska juttu, että sen ansiosta siihen kakkostyypin diabetekseen voi sairastua normaalipainoinen kolmekymppinenkin ihan ilman, että itse tekee mitään tämän riesan ansaitakseen. Sitähän ne lääkäritkin ihmettelivät että miten tämä on mahdollista, vaikka en ole tarpeeksi vanha enkä lihava eikä elämäntavatkaan ole retuperällä, mutta kun on jo kolmannen sukupolven diabeetikko niin minkäs teet. Ei tässä muuta selitystä ole kuin se geneettinen taipumus.
En sitten tiedä miten omat lapset pelastaisi samalta kohtalolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haluat, että pysyt kunnossa, hoikkana ja ettå sokeriarvot eivät nouse, sun on pidettävä paino aina pituus miinus 110.
Näin se vaan menee. Kokemuksesta sanon, ikää 48. 166/56. Liikun ja syön mitä vaan, van en liikaa,
En tiedä miltä mielestäsi näytät, mutta omalta kohdalta von sanoa, että olen 165 pitkä ja painan 55 ja näytän ihan kuivan kesän oravalta. Paremmlata näyttäisin, jos olis enemmän rasvakudosta yli viiskymppisenä. Niin ja mulla diabetes. Sukuvika kun suksi ei luista.
Sukuvika. 10 sisarusta, kakkosdb eläkeikäisenä kahdella hyvin laihalla, kahdella pyöreähköllä. Äidin puolelta.
Tämä siis kyllä ihmetyttää kun työikäisillä ja nuorilla on sitä. Elintaso on kohonnut, ei arjen perusruuat maistu.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko menee alkomahoolia? Sehän on sokerilitkua.
höphöpö eilä ole Paljonko vodkassa on hiilihydraatteja?
AI-yhteenveto
Kirkas vodka ei sisällä hiilihydraatteja, sokeria eikä rasvaa
. Puhdas, maustamaton vodka on tislattu väkeväksi, eikä siihen lisätä sokeria EU-säädösten mukaan, joten sen hiilihydraattimäärä on 0 g / 100 ml. Energiaa vodkassa on noin 200–300 kcal/100 ml, mikä tulee puhtaasti alkoholista.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiilihydraatit aiheuttaisi diabeteksen heitä olisi suomessa enemmän kuin 500 000. Täällä horistaan aina tyhjiä.
Hiilihydraateilla on suomen pellot aikoinaan viljelty ja metsät justeerilla kaadettu. Leipää, voita jos ei lehmät ummessa, puuroa. Kalaa jos järvi ja kalamies, lihaa viikonloppuna.
Jos kaikki ylipainoiset olis normaalipainoisia, d2 esiintyvyys tippuis 97%
Hiilarit ei ole myrkkyä, paitsi voi olla jos niitä syö liikaa. Voisko siihen vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus ajatella noin ja jankuttaa sitä. Elävä elämä näyttää ihan toiselta.
Keto Mike? Ukot käsittivät ketoilun et lihaa, lihaa, lihaa siihen punttia= hyväati munuaiset.
Aivot tarvii hiilareita kuten huomataan 👍
Vierailija kirjoitti:
Normaalin painon raja on naurettava. Kerro vaan painos suoraan
se on nimittäin kun yö ja päivä, että jos olet 160cm ettå painatko 50 kg vai 72. Molemmat taitaa mahtua normaalin sisään.
Terveellisintä on painaa pituus miinus 110.
160 cm ja 72 kg on kylläkin BMI 28,1. Eli ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus ajatella noin ja jankuttaa sitä. Elävä elämä näyttää ihan toiselta.
Siihen muutamaan prossaan mahtuu ne normipainoiset sairastelijat.
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit on hyviä, kunhan niitä syö kohtuudella. Viittaat sukupolviin jotka eivät mättäneet purilaisia, ranskiksia, sipsejä, leivoksia, jäätelöä, suklaalevyjä ja karkkipusseja koskaan, saati viikottain tai päivittäin. Ei meilläkään 70- ja 80-luvulla mässätty, vaan suurta herkkua oli joskus sunnuntaisin pala vaniljajäätelöä.
Kohtuus!
Diabetes on uusi meemidiagnoosi kuten korkea kolesteroli oli aikanaan. Tarkoituksena myydä elinikäisiä ja periytyviä diagnooseja sekä lääkityksiä.
Kun saatte lääkäriltä diagnoosin niin älkää reagoiko siihen ainakaan puoleen vuoteen vaan tutkikaa asiaa, luontaislääkitystä ja erityisesti ruokavalion vaikutusta kehoon ihan rauhassa. Ja kannattaa myös tiedostaa, että pharman mukaan täysin terveetkin kehot saattavat omata jotain puutoksia esim. raskasmetalleista. Heidän versionsa ei yksinkertaisesti ole totta vaan bisnestä.
Samoin kaulanympärys. Naisilla raja on 41 ja miehillä 46 senttiä.