Hiilihydraatit ovat myrkkyä, sairastuin diabetekseen normaalipainoisena
Eikä mikään ihme, söin lähes 300 grammaa hiilihydraatteja. Ravitsemussuosituksien mukaan keskiverto aikuisen kannattaa syödä 250-325 grammaa hiilihydraatteja päivässä(50-65%). Tuolla määrällä hiilareita ampuu verensokerit helposti liian korkeiksi. Siinä syy miksi suomessa on niin paljon diabetesta.
Kommentit (44)
Mua aina ihmetyttää nää karppaajat ja muut foliohatut, jotka haluaa saada kaikki syömään samalla lailla kuin he.
Kai ymmärrätte, että maapallon kantokyky ei riitä siihen, että kaikki söisivät niin kuin te. Jos lihansyönti tästä vielä paljon nousee, sitä on pakko alkaa rajoittamaan erilaisin toimin.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ihmetyttää nää karppaajat ja muut foliohatut, jotka haluaa saada kaikki syömään samalla lailla kuin he.
Kai ymmärrätte, että maapallon kantokyky ei riitä siihen, että kaikki söisivät niin kuin te. Jos lihansyönti tästä vielä paljon nousee, sitä on pakko alkaa rajoittamaan erilaisin toimin.
Karppaus on aivan ääripää. Hiilihydraatteja voi syödä myös sopivasti. Sekin näyttää olevan suurelle osalle haastavaa.
Mun mielestä veronmaksajien ei pitäis tukea lihantuotantoa näin ylettömästi. Tämä on markkinatalous. Lihansyöjät maksakoot ruoastaan myös markkinahintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sairastunut. Raja-arvoja on laskettu niinkuin kolesterolinkin kanssa, että saadaan ihmiset elinikäiseen ja periytyvään lääkekoukkuun. Niiden lääkkeiden pumppaaminen kyllä sairastuttaa sinut
Ruokavaliota korjaamalla eli hiilihydraatteja vähentäen lääkitystä ei välttämättä tarvitse ollenkaan
ap
Jos ei hiilihydraatteja syö, ei 2 tyypin diabetesta myöskään saa. Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin pysytte terveinä.
Tässä en ole samaa mieltä. Käytän suurin osin pehmeitä kasvi- ja kalarasvoja.
ap
Olen elänyt käytännössä pelkillä hiilihydraateilla viimeiset 40 vuotta, näkyy 6 vatsalihasta kesät talvet ja veriarvot priimaa. Liikun kyllä PALJON.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalin painon raja on naurettava. Kerro vaan painos suoraan
se on nimittäin kun yö ja päivä, että jos olet 160cm ettå painatko 50 kg vai 72. Molemmat taitaa mahtua normaalin sisään.
Terveellisintä on painaa pituus miinus 110.
Mä painan pituus miinus 110. Olen terve, hyväkuntoinen ja syön paljonkin terveellisiä hiilareita. Sori siitä.
Vielä ikä puuttuu,,,arvaan että sulla on Suomen painavimpaan ikäluokkaan 45-55 vielä monta vuotta aikaa läskistyä.
Yleensä verenpaineetkin kohoaa viimeistään 40-50 välil, puolet siitä ikäryhmässä syö jo lääkkeitä.
Ikäni on 49 v. ! Alhainen verrnpaine. Kakskymppisenä painoin muutaman kilon enemmän kuin nyt.
No miksi minulla ei ole tullut ? Yli 50 vuotta olen syönyt hiilareita ja verensokeri on ihanteellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on nimittäin kun yö ja päivä, että jos olet 160cm ettå painatko 50 kg vai 72. Molemmat taitaa mahtua normaalin sisään.
Mä painan pituus miinus 110. Olen terve, hyväkuntoinen ja syön paljonkin terveellisiä hiilareita. Sori siitä.
Vielä ikä puuttuu,,,arvaan että sulla on Suomen painavimpaan ikäluokkaan 45-55 vielä monta vuotta aikaa läskistyä.
Yleensä verenpaineetkin kohoaa viimeistään 40-50 välil, puolet siitä ikäryhmässä syö jo lääkkeitä.
Ikäni on 49 v. ! Alhainen verrnpaine. Kakskymppisenä painoin muutaman kilon enemmän kui
Luulotauti taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ikänne myös. Iän myötä riski kaikkeen kasvaa, paitsi raskauteen.
etsin vastausta googlesta siihen miksi pohkeeni ramppaavat, vastaus olet todennäköisesti raskaana....siis olen 70v, todennäköisesti en ole kuitenkaan mutta edelleen pohkeeni molemmissa jaloissa ramppaavat
Vedän aamulla pihvin ja munia. Nälkä tulee vasta iltapäivällä ja sitten kevyttä salaattia sun muuta. Illalla kuudelta sitten hiilarit, niin alkaa mukavasti nukuttamaan. Näin se kannattaa tehdä. Aamulla rasva ja protsku antaa tasaisesti energaiserwurstia iltaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sairastunut. Raja-arvoja on laskettu niinkuin kolesterolinkin kanssa, että saadaan ihmiset elinikäiseen ja periytyvään lääkekoukkuun. Niiden lääkkeiden pumppaaminen kyllä sairastuttaa sinut
Ruokavaliota korjaamalla eli hiilihydraatteja vähentäen lääkitystä ei välttämättä tarvitse ollenkaan
ap
Jos ei hiilihydraatteja syö, ei 2 tyypin diabetesta myöskään saa. Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin pysytte terveinä.
ap
Mitä sitten ? Esim vähäinen liikkuminen on jo riskitekijä kakkostyypin diabetekselle, samoin vyötärö rasva, vaikka olisi kuinka normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan tyyppiin sairastuit?
Todennäköisesti siihen, jossa painolla on yleensä merkitystä, koska se on tuossa mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole foliohattuilua vaan diabetksesta varoittelua, ja karppaaminen myös on aikamoinen ääripää. Esimerksi hiilihydraatteja 25% ravinnosta on jo verensokerille paljon terveellisempää kuin nuo hullut hiilarinpuputus-suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt käytännössä pelkillä hiilihydraateilla viimeiset 40 vuotta, näkyy 6 vatsalihasta kesät talvet ja veriarvot priimaa. Liikun kyllä PALJON.
Vai että urheilullinen ihminen ei ikinä ole kuullut sellaisesta asiasta kuin proteiini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Mitä sitten ? Esim vähäinen liikkuminen on jo riskitekijä kakkostyypin diabetekselle, samoin vyötärö rasva, vaikka olisi kuinka normaa
Puhuin siis eläinrasvan käytöstä. Siinä olen samaa mieltä, että diabetesta on ilman hiilarin syöntiä aika mahdoton saada.
ap
Vierailija kirjoitti:
mitä selität? 160 cm normaalipaino ylettyy 63,8 kg asti. Siitä yli, on ylipainoa.
T N 166/56
Vierailija kirjoitti:
Eihän se karppaaminen tarkoita sitä, että lihansyöntiä pitäisi lisätä. Päiväannokseen riittää ihan se sama määrä lihaa kuin "normaalistikin". Päämääränä on vähentää pois ne turhat höttöhiilarit, joilla ei ole ravitsemuksellista merkitystä. Ketoillessa tulee kylläinen olo vähemmästäkin määrästä ruokaa. Kasviksia tulee syötyä sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Näin on; huippulaihat maratoonaritkin ovat sairastuneet diabetekseen kun elimistö ei kestä harjoitteluun käytettyä hiilihydraattikuormaa.
Kovassa stressistä ja myös kovaa harkoitellessa vereen irtoaa rasvaa ja verensokeri kohoaa. Suurimmalla osalla stressi tai kova fyysinen rasitus lakkaa kohtuuajassa. Ravitsemussuosituksissa keskivertokokoisen naisen ja miehen annoskoko on kuusi ja yhdeksän annosta leipää, pastaa, riisiä, ohraa, kvinoaa jne. Eli vaikka syön aamupalaksi puuroa lautasellisen niin käytän yhden hiilihydraattiannoksen. Lounaalla otan 1,25 dl makaronilaatikkoa salaatin jne kanssa. Välipalaksi syön kaksi hapankorppua sulatejuustoa ja kahvin kanssa. Päivällisellä syön makkarakeittoa ja siinä oleva 125 grammaa perunalohkoja on hiilihydraattia sekä iltapalaksi syön puolikkaan Reissumiestä päällisten kera. Siinä on keskimääräisen naisen päivän hiilihydraattiannokset käytetty.
Hieno, hyvä sinulle. Katsopa ympärillesi, kuulutko vähemmistöön?