Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tienasi 34 000 ja silti nainen itkee liian pientä rahasummaa

Vierailija
07.11.2024 |

Aika rahanahne naikkonen. Ja siitäkim itkee, jos maksetaan ravintolalasku puokkiin. Ja jos joutuu kuskaamaan miestä joskus. Ja jos 40-vuotias mies on joskus vähän aikaa työttömänä.

Ei rakkaus kyllä tarkoita mitään tälle naiselle, vaan status ja iso tili.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0c8adabf-7ed8-479a-9533-1f4894f…

Kommentit (726)

Vierailija
561/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vain katkeria naisia olla suurin osa täällä. Itse näin naisena tunnen myötähäpeää. No, en valitsekaan kumppania rahan takia vaan rakkauden. Nyt on hyvä aika lähteä kullan viereen unille, jääkää te tänne kinaamaan rahasta. Raha on muuten turhin ja typerin riidanaihe maailmassa. Pilatkaa vaan kaikki suhteenne sillä. Meidän parisuhteeseen kuuluu toisen arvostus, kiitollisuus ja sitä kautta onnellisuus. Öitä!

Ja se että nainen hoitaa kaiken. Aamen.

Sanoiko tämä yötoivottelija niin? Ei. Eli sinusta talouden puolittaminen tarkoittaa samaa kuin nainen hoitaa kaiken? Olet kyllä vähäälyinen. Mene Onlyfansiin ja etsi ulkomailta joku läski vanha pappa elättämään itsesi. Kerta se on ainut asia, mitä suhteelta haluat.

Mutta siitähän tässä on kysymys. Jyrki haluaa, että nainen tekee kotityöt ja hoitaa kodin. On tämän ihan itse sanonut. Ja sen lisäksi vielä vaatii, että nainen maksaa kaikesta puolet. Jyrki haluaa rusinat pullasta ja se näyttää täälläkin olevan joillekin ihan ok. Ja jopa suotavaa, kun lukee miten Jenniä haukutaan, kun ei tähän halua suostua. 

Vierailija
562/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sekaannun tähän sen verran, että syrjäseudulla asuvalle auto on todella tarpeellinen. Olen kokenut sen toisessa maassa. Itselläni ei ole ajokorttia ja näkökyky oli vähän huono lasienkin kanssa. Puolisnio oli menettänyt ajokorttin aikaisemman törttöilyn takia. Itselleni tuli yllätyksenä miten vaikea oli elää ilman autoa, kun välimatkat olivat valtavia ja julkisia kulki harvakseltaan."

Niin, syrjäseudulla. Kyllähän kaikki sen ymmärtävät, että syrjäseudulla auto on pakollinen, mutta kaupungissa ei. Kotkassa pärjää helposti ilman autoa, jos asuu lähelläkään keskustaa. Siksi autottomuuden moittiminen ihmetyttää. Sehän on vain fiksua, kun autohan on älytön kuluerä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista. 

Pitääkö se sisällään sen, että nainen tekee kaikki kotityöt? Mitä se mies tekee?

Olen samaa mieltä tästä, että perinteiset roolit on muuta kuin elättäjä/elätettävä. Hyvin sanottu sinulla ja samalla tavalla ajattelen. Meillä myös vuokra ja laskut jaetaan. Molemmat tekee kotitöitä. Minä enemmän, mutta haluan niin. Mies esimerkiksi kantaa raskaat ostoskassit, tekee ruokaa myös, siivouksessakin auttaa niissä missä tahdon. Tietyt siiv

Siis eihän noissa ole mitään perinteistä?  Ei perinteistä ole se, että mies siivoaa ja tekee ruokaa . Tuossa teidän elämässä ei ole mitään perinteistä vaan ihan normaalia nykyajan menoa

Olihan siinä. Kantaminen, kalojen käsittely esmes.

Vierailija
564/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuommoisella 30-40t vuodessa pysty juuri mitään tekemään... että ymmärrän Jenniä.

Hän toivoisi, että mies huolehtisi hänestä.

Tuolla miehellä ei ole kykyä hoitaa perhettään.

Tuo nainen ei kykene huolehtimaan itsestään. Siksi haluaa jonkun maksajan. Säälittävää.

Vierailija
565/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan ja lihan käsittely miehen hommaa. Jo on raskaat duunit. 🤣

Vierailija
566/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raha on noin isosti tapetilla ja siitä tapellaan, silloin on kyseessä jokin muu kuin parisuhde. Rakkaussuhde se ei silloin ole vaan jonkin sortin hyötysuhde. Onkohan Jennille naimisiinmeno sama kuin isompi kuukausikäyttöraha? Romanttisuudesta ja kumppanuudesta viis.

Jyrki näyttää osaavan tuhlata rahansa ihan itse, ei siihen naista tarvita. Mies on rahaton, ei mitään säästössä eikä mitään omaisuutta. Tienaa kuitenkin ihan hyvin, mutta kaikki on mennyt mitä on tullut. Nyt pummaa tuoreelta vaimoltaan rahaa ja pyytää maksamaan sitä ja tätä ja lupaa maksaa tilipäivänä takaisin. Ja tälläistä miestä täällä puolustetaan henkeen ja vereen ja nainen haukutaan. Mitä ihmettä.

Vierailija
567/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noita tuloja kovin miehekkäiksi voi ylistää.

Edelleenkään se raha ei korreloi siihen "miehuuteen", mutta ei se tunnu teille aivopestyille i d i o o t e i l l e menevävän jakeluun.

Vierailija
568/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herranen aika tuo mene noin, kun asutaan kerros- tai rivitalossa. Eihän siellä ole miesten töitä juuri ollenkaan. Jos noin halutaan, pitää muuttaa maalle puulämmitteisen taloon.

--

Kyllä meillä rivarissa tehdään paljonkin remppaa ja tuossa omalla pihalla on nurmikonleikkuuta, lumitöitä jne. Takkakin löytyy, joten halutessaan voisi tehdä myös puusouvia. Miksi muuten luulet, että vain puulämmitteisessä talossa asuvilla on auton huoltoon liittyviä hommia? 

Minä olen asunut 20 v yksin omakotitalossa. Voin sanoa, että ns. perinteiset miesten työt (lumityöt, nurtsi, rännit, auton renkaat ja pikku rempat) on ajallisesti huomattavasti pienempi osuus kun perinteiset naisten työt (siivous, ruoka, lapset, muut pihatyöt). Naisten työt vie minulta n. 2-3 h päivässä. Miesten työt keskimäärin sen saman viikossa. Joku remonttikohde tai maatila voi toki työllist

Olen sinkku, joten sinällään ei minua kosketa mies-/naistöiden erottelu, mutta huomiotavaa niissä on kyllä se, että "miesten työt" on kertasuorittaisia... Ei niitä nurtseja ajella, tai renkaita vaihdella joka päivä. Mutta ne pyykit ja mukulat.... 

En oikein ymmärrä, onko miehillä ymmärryksessä vikaa, kun niin yksinkertaista asiaa pitää aina vääntää... 

Itse kotoisin Lapista ja meillä oli äidin ja isän Työt. Oli omakotitalo, kartano vapaa-ajan asuntona, peltoa, metsää, hirvimetsällä käyntiä,  traktori + muiden korjaamista, jne jne

Mutta kaupunkilaismies :)

Vierailija
569/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ne perinteiset sukupuoliroolit sitä, että nainen tekee ENIMMÄKSEEN kotona naistenhommia ja mies tekee ENIMMÄKSEEN miesten. Esim. nainen sisustaa, laittaa kynttilöitä illan pimetessä, leipoo vaikka joskus ja mies vaikka korjaa rikkimenneen pyöränkumin, vie roskat, on kantoapuna, grillaa. Tuossa nyt muutama esimerkki. Toki nuo voi sekoittuakin nykyään, mutta tärkein on se ENIMMÄKSEEN. 

Vierailija
570/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miellän perinteiset sukupuoli roolit ihan muuksi kuin elättäjä-elätettävä asetelmaksi. Minusta perinteiset roolit voi olla myös suhteessa, jossa laskut hoidetaan 50/50. Perinteiset roolit eivät myöskään vaadi sitä, että nainen on kotiäiti. Enemmän kyse on käytöksestä ja henkisistä ominaisuuksista. 

Pitääkö se sisällään sen, että nainen tekee kaikki kotityöt? Mitä se mies tekee?

Olen samaa mieltä tästä, että perinteiset roolit on muuta kuin elättäjä/elätettävä. Hyvin sanottu sinulla ja samalla tavalla ajattelen. Meillä myös vuokra ja laskut jaetaan. Molemmat tekee kotitöitä. Minä enemmän, mutta haluan niin. Mies esimerkiksi kantaa raskaat ostoskassit, tekee ruokaa myös, siivo

Olihan siinä. Kantaminen, kalojen käsittely esmes.

Enemmän nuo on työnjakoa vahvuuksien perusteella, kuin varsinaisesti mitään perinteistä. Kyllä meilläkin mies kantaa ostoksia ja käsittelee kalat (ja myös kalastaa ne), mutta en oikein mitenkään osaa mieltää tätä "perinteisten parisuhderoolien" perheeksi. Hommat jaetaan sen mukaan mitä kumpikin paremmin osaa ja mistä tykkää, joissain asioissa menee ehkä tyypillisesti (koska luonnollisesti mies on esim vahvempi ja hänen kannattaa tehdä voimaa vaativat jutut, minä taas olin vauvojen kanssa kotona kun imetin) ja joissain sitten ei, ja molemmat kyllä osaa tarvittaessa tehdä kaikkea. 

Vierailija
571/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? En tosiaan asu. Jo ruuanlaitto vie helposti tunnin päivässä, vaikka tekisi ihan perusruokaa. Meillä lapset syö viisi kertaa päivässä, joista yksi ateria arkisin koulussa. Osaavat toki itsekin välipalat ottaa, mutta jonkun ne tarvikkeet on kaupasta tuotava ja mietittävä, että jääkaapissa muutakin kuin valo. Viikonloppuisin ruuanlaitto vie pidemmän aikaa. Autan myös lapsia läksyissä ja kuulustelen kokeisiin. Katson toki, että kaikki perusjutut on tehty ja seuraavaksi päiväksi kaikki tarvittava olemassa ml. harrastusvälineet. Pesen pyykit ja huollan muutenkin vaatteet kuntoon. Astiat koneeseen ja pois. Osa pitää tiskata käsin. Rikkaimurilla/harjalla otan pahimmat roskat pois päivittäin ja kerran viikossa huolellisempi siivous. Sitten pihalla kesällä kukat ja syksyllä lehdet. Talvella ei juurikaan ole naisten töitä ulkona. Lisäksi meillä vierailee hyvin paljon lasten kavereita, joten

Kylläpä sulla on asiat huonosti 

Vierailija
572/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha on noin isosti tapetilla ja siitä tapellaan, silloin on kyseessä jokin muu kuin parisuhde. Rakkaussuhde se ei silloin ole vaan jonkin sortin hyötysuhde. Onkohan Jennille naimisiinmeno sama kuin isompi kuukausikäyttöraha? Romanttisuudesta ja kumppanuudesta viis.

Jyrki näyttää osaavan tuhlata rahansa ihan itse, ei siihen naista tarvita. Mies on rahaton, ei mitään säästössä eikä mitään omaisuutta. Tienaa kuitenkin ihan hyvin, mutta kaikki on mennyt mitä on tullut. Nyt pummaa tuoreelta vaimoltaan rahaa ja pyytää maksamaan sitä ja tätä ja lupaa maksaa tilipäivänä takaisin. Ja tälläistä miestä täällä puolustetaan henkeen ja vereen ja nainen haukutaan. Mitä ihmettä.

Just samaa ihmettelin. Mielestäni Jenni puhunut ihan asiasta. 

Vierailija
573/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kesällä nurtsi ajellaan kesällä kerran viikkoon. Joten ei ole aivan kertaluonteinen se. Meillä pyykinpesu kerrran viikossa, joten siihen verrattavissa ihan yhtä rankka tai iisi kuin työ kuin naisilla.

Vierailija
574/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ne perinteiset sukupuoliroolit sitä, että nainen tekee ENIMMÄKSEEN kotona naistenhommia ja mies tekee ENIMMÄKSEEN miesten. Esim. nainen sisustaa, laittaa kynttilöitä illan pimetessä, leipoo vaikka joskus ja mies vaikka korjaa rikkimenneen pyöränkumin, vie roskat, on kantoapuna, grillaa. Tuossa nyt muutama esimerkki. Toki nuo voi sekoittuakin nykyään, mutta tärkein on se ENIMMÄKSEEN. 

No sittenhän tuo tapahtuu varmaan 99% perheistä eikä ole erikseen huomioimisen arvoinen asia ollenkaan. 

Vierailija
575/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne perinteet sitten näkyy? Nainen hoitaa töiden päälle perheen ja kodin ja maksaa kaikesta puolet, ja  mies lojuu sohvalla? No tuo kyllä on aika monessa perheessä se perinne, valitettavasti.

Eikös tämä Jyrki ole tehnyt opettajanhommia ja ollut myyjänä jossain urheilukaupassa? Ja olisi halunnut hakea töitä pk-seudulta, mutta hiekkapimppiJennille se ei käy? Eli mistä sohvalla lojuminen? Minusta tämän Je

Jyrki voi ihan hyvin hakea töitä Helsingistä, kuka sitä aikuista miestä voi kieltää, mutta Jyrkin pitää sitten etsiä sieltä myös asunto. Ei Jenni halua lähes vierasta miestä asumaan luokseen, kun eihän nuo ole tunteneet, kuin muutaman viikon vasta. Voi olla, että ovat jo eronneet, kun Jyrkin työ alkaa. Luulen vaan, että Jyrki oli tulossa Jennin luo asumaan ja sotkemaan. Mies makasi sohvalla peittojen alla ja virnisteli sieltä, kun Jenni pyysi miestä kanssaan siivoamaan. No eihän jyrkiä kiinnostanut. Imuroiminen kerran kuussa kuulema riittää ja laittoita ei tarvii pestä niinkään usein. 

Vierailija
576/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni tietää mitä tuleman pitää, mutta ei haluaisi uskoa siihen. 

Nää Jyrkit tiedetään. Ne haluaa helpon elämän ja jonkun joka huolehtii kodista ja talousasioista. Nyt jo haluaa että Jenni hoitaa kodin ja maksaa puolet kuluista ja vähitelken Jenni maksaa lähes kaiken ja Jyrki tuhlaa senkin edestä

Vierailija
577/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vain katkeria naisia olla suurin osa täällä. Itse näin naisena tunnen myötähäpeää. No, en valitsekaan kumppania rahan takia vaan rakkauden. Nyt on hyvä aika lähteä kullan viereen unille, jääkää te tänne kinaamaan rahasta. Raha on muuten turhin ja typerin riidanaihe maailmassa. Pilatkaa vaan kaikki suhteenne sillä. Meidän parisuhteeseen kuuluu toisen arvostus, kiitollisuus ja sitä kautta onnellisuus. Öitä!

Miten rakkaus näkyy siinä että mies antaa naisen tehdä kaiken ja itse olettaa vain saavansa? Onko naisen rooli olla vain antavana/tekevänä osapuolena? Sekö on sitä aitoa rakkautta. Miehen panos 0%, naisen 150%.

Vierailija
578/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tästä, että perinteiset roolit on muuta kuin elättäjä/elätettävä. Hyvin sanottu sinulla ja samalla tavalla ajattelen. Meillä myös vuokra ja laskut jaetaan. Molemmat tekee kotitöitä. Minä enemmän, mutta haluan niin. Mies esimerkiksi kantaa raskaat ostoskassit, tekee ruokaa myös, siivouksessakin auttaa niissä missä tahdon. Tietyt siiv

Minusta tuo on hyvä diili. Käytännössä nainen tekee sitä mistä tykkää, ja mies tekee sovitut ja auttaa (eli tekee pyydettäessä). 

Molemmat vaikuttavat tyytyväisiltä. Uskokaa tai älkää, jotkut naisetkin saattavat tykätä kotitöistä ja tekevät niitä mielellään.

Vierailija
579/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä tästä, että perinteiset roolit on muuta kuin elättäjä/elätettävä. Hyvin sanottu sinulla ja samalla tavalla ajattelen. Meillä myös vuokra ja laskut jaetaan. Molemmat tekee kotitöitä. Minä enemmän, mutta haluan niin. Mies esimerkiksi kantaa raskaat ostoskassit, tekee ruokaa myös, siivo

"Onhan siinä, kantaminen ja kalojen käsittely."

Salli mun nauraa. Perinteinen mies ei sitä paitsi ole kannellut ostoskasseja. 

Ja kalat siivoaa/perkaa se joka ne pyydystää se on ihan selvä. Meille ainakin opetettiin lapsena, että kalamies siivoaa itse saaliinsa.  Ei niitä viedä toiselle siivottavaksi. Kyllä ne kalat käsittelee myös kalastava nainen ihan itse, ei niitä miehelle viedä siivottavaksi. 

Vierailija
580/726 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kylläpä sulla on asiat huonosti"

Mistä niin päättelit? Minä teen miesten ja naisten työt ja hyvin voimat riittää eikä tarvitse kenellekään valittaa, paitsi itselleni. Koitin vaan selittää aikaeroa miesten ja naisten töissä, mutta tällä palstalla se on toki mahdotonta.